Warning: str_repeat(): Second argument has to be greater than or equal to 0 in /srv/www/caravan24.cz/www/maincore.php on line 169 filtr DPF: TECHNIKA - Caravan24.cz
Výkup karavanu! Vykoupíme Váš obytný vůz, nebo karavan za hotové,volejte 606118358 www.vykupkaravanu.cz
Partneři webu:
hykro.cz odak.cz
https://www.cwn.cz/
Prohledávání webu:

filtr DPF

Poslední aktualizace před 4 roky
PeropPeropČlen
Přidáno před 7 let
Dobrý večer, ještě jsem se chtěl zeptat na tento problém. Stalo se mi,že při jízdě ve městě mi na displeji hlásilo problém s filtrem PDF. Tak mi v servisu prodali aditiv na čistění filtru bez montáže,ale že musím jet nejméně 20 min na vyšší otáčky motoru.Aby se zapnulo restartování čistění filtru Ale problém je v tom,že na našich silnicích,a tomto provozu a při povolené rychlosti 90 k. kdy prakticky nepřesáhnu 2000 ot. Nevím jak to zajistit a docílit. Já jsem jezdil úsporně na menší otáčky a to asi byla chyba. Má s tím někdo zkušenosti. ? děkuji Per.
cestovatel ze Šumavy;y
Upravil Fun dne 28.06.2017 17:32, před 7 let
L
LipicaniČlen
Přidáno před 7 let
Nemusis jet 150, je nutno dodrzet otacky motoru po urcitou dobu, muzes jet klidne na trojku napr. 80 km/h ,ale presne pozadovany cas. dobu a otacky Ti reknou v servise,u kazdeho auta je cisteni filtru nastaveno jinak...
Jinak obecne pro pdf filtry je podtaceni motoru velmi spatne, je treba obcas auto protahnout po dalnici...
PeropPeropČlen
Přidáno před 7 let
Díky moc za odpověď ,zřejmě je to přesně tak. V tomto případě se zřejmě nevyplatí šetřit na spotřebě,poněvadž výsledné náklady mohou být větší. také jsem to tak zjistil ale to jsem dříve nevěděl. Zrovna tak mi počítač hlásí,že spotřeba je skoro stejná , ať jedu na 4 nebo 5 ale ve stejné zátěží motoru. děkuji.
cestovatel ze Šumavy;y
T
thomash1Člen
Přidáno před 7 let
U Dpf nebo Fapu není problém způsobu jizdy podtačení nebo přetáčení ale že v systemu přestane neco fungovat, nějaky komponent
vesměs EGR ventil nebo žhavení ,Dost je také podstatny motorový olej ktery používáte Regerenace než se začne ucpavat fitr to opakuje hodněkrat
Hymer BMC I 600
G
gutČlen
Přidáno před 7 let
V práci máme většinu aut s filtrem pevných částic. Problémy jsou u některých pravidelných tratí opakované.
Zatím jsem nenašel systém jak odpálit pravidelné vypalování filtru pevných částic.
U nás se to projeví rozsvícením kontrolky motoru,naposled jsem jel k mercedesu na diagnostiku tam potvrdili že je zanesený filtr.Po dohodě závadu vymazali . Cena za diagnostiku cca 400.
Jel jsem na dálnici kde jsem jel na trojku na 4 000 otáček (na otáčkoměru na hranici červeného pole) rychlostí cca 85 km . Jel jsem konstantní rychlostí vzdálenost cca 25 Km otočil se a jel stejně nazpět.

Filtr se začne vypalovat při dosažení vyšší teploty a konstantní jízdě po dobu vypalování by nemělo dojít k vypnutí motoru.

Momentálně máme první auta s močovinou úplně nová o tom za několik let.

http://www.aaavyf...UYhJWyzPLE

Asi není cesty zpět ale za mě je velká chyba celého systému že nehlásí potřebu vypalování. Kontrolka typu upravte styl jízdy, je potřeba provézt regeneraci a nevypínejte motor probíhá regenerace by mnohé usnadnila.

Berte vše jako můj amatérský pohled rád uvítám názor odborníka . Případně radu jak zjistit potřebu regenerace. Máte nějakou diagnostiku ?

Gut
Denke daran: Amateure bauten die Arche, Profis die Titanic!!
PeropPeropČlen
Přidáno před 7 let
Tak mne to na displeji hlásí,že začíná regenerace PDF filtru,ale nevím jak dlouho nebo jaký čas nemám vypínat motor. A kdy je vlastně regenerace ukončena.
cestovatel ze Šumavy;y
T
thomash1Člen
Přidáno před 7 let
V nových euro6 mocovina neni ale adblue to co jezdí kamiony
začalo to že suche čistění filtru nestaci ani na euro5 natož euro6
Jde to směrem tam kde to PSA začalo od začatku a to mokrym systemem takzvaně močovinou která je podle množství natankovaneho paliva přvstříknuta do nadrže ,ADblue vali přímo do fitrů ale přád je to mokrá cesta
Pokud začne regerenace není třeba cekat na skončení pokud nedobehne začne příšte znoku a nebude hlásit chybu
Hymer BMC I 600
PetrNPetrNČlen
Přidáno před 7 let
Pro Perop - já mám vyzkoušeno, že musím ujet ustálenou rychlostí cca 100 km/hod asi 40 km. Když jsem z Olomouce vyjel na dálnici směrem na Brno, tak za Vyškovem kontrolka už zhasla a bylo vyčištěno....
Petr a Iva, BMW X5 + Bürstner Trecento 530 TS
PetrDubiPetrDubiČlen
Přidáno před 7 let
Možná existuje něco, co dokáže upozornit na regeneraci filtru. Například pro Oply dělá PepaS jednotku MKJ:
http://www.pepas....el-mkj-cz/
Je to krabička, která se zasune do diagnostického konektoru a propojí se s vnitřním systémem, takže když například začne regenerace, tak se objeví hláška, že regenerace započala a po ukončení regenerace se na obrazovce objeví hláška o ukončení regenerace. Je možné se podívat na teplotu filtru, stav zanesení, kdy proběhla poslední regenerace a podobně. Myslím, že se snad přes servisní menu nechala regenerace i vynutit.
Vím že si tuhle krabičku Opláci hodně pochvalují a pro lidi s filtrem pevných částic je to pomalu povinné vybavení !)
rodinny_typrodinny_typČlen
Přidáno před 7 let
K zanášení DPF - největší množství sazí turbodiesely produkují při rychlém sešlápnutí plynu, v turbodíře. Tubodmychadlo potřebuje sekundu dvě k roztočení (hlavně v nižších otáčkách) a během té doby je ve válcích na hraně množství vzduchu a poměrně hodně paliva. Řídicí jednotka si tuto mez hlídá, proto plnou dávku paliva přiměřeně omezuje, dokud nenaroste tlak plnicího vzduchu - to právě řidič pocítí jako prodlevu, díru, v odezvě - ale stejně nějaké saze vznikají. Motor s DPF si to může dovolit, saze zachytí filtr a odezva je živější.
Ve městě je problém, že se pořád řadí a pokaždé se ubere a pak zas v nižších otáčkách přidává plyn. Nízké otáčky samotné kvůli nízké teplotě výfukových plynů neumožňují vypálení, ale pokud se motor zatěžuje něžně, tak neznamenají nutně zvýšenou tvorbu sazí.

K prodloužení doby, kdy se filtr zanese, trochu pomůže zvyknout si, že z ubraného plynu přidávám způsobem vždycky max. 1/3 plynu, sekundu počkám a pak zvolna přišlápnu víc jak potřebuju.

Že se evropská legislativa nestará o to, aby motor povinně řidiče informoval o tom, kdy a jak bude potřebovat vypalování a umožnil mu tak třeba nějak plánovat nebo aktivovat, a ve výsledku šetrně využívat DPF, aby co nejdéle vydržel (odpad, využití surovin a energie na výrobu, peníze za díl a výměnu), svědčí o tom, že ekologie ani bohatství občanů nejsou skutečným zájmem zákonodárců.
L + Z + (D+A+H 2004-2009);
TEC 510TR Siena, Citroen C4GP 1,6HDi
-----------------------------------
Ze země nic nespadne.
B
bob7373Člen
Přidáno před 7 let
Stačí si koupit auto s pátým vstřikovačem do DPF a je po problémech. :-)))
G
gutČlen
Přidáno před 7 let
Máme dva sprintery které mají ADBlue zatím najeto na rozvoze cca 1 200 km oba řidiči už zaregistrovali podruhé že auto začne nějak hučet smrdí hřeje se výfuk tak až je slyšet praskání teplem.
Poprvé mi volal že snad hoří brzdy nebo něco.

Pod názor že by motor měl povinně hlásit že potřebuje upravit styl jízdy aby došlo k vypálení filtru se jednoznačně podepisuji.

Gut
Denke daran: Amateure bauten die Arche, Profis die Titanic!!
ValteracciValteracciČlen
Přidáno před 7 let
Ano souhlasím s tím že chybí nějaká kontrolka.
Mě se spustila na Fordu regenerace po ujetí asi 5 km v zimě. Kdy motor na tuto vzdálenost neohřeju, ale během mžiku byl najednou zahřátej a začala hučet sahara. Jelikož to neznám potřeboval jsem odejít tak jsem to vypnul, auto to zkoušelo ještě asi 2 x. Když neuspělo přestalo to dělat a později jsem zjistil že to byl pokus o regeneraci. bohužel žádná kontrolka nikde nic.
Po 8 tic KM, me zahlasil vymen olej :) tezko ric, jestli to stim souviselo. Každopádně jsem olej měnil a pak byl klid.
Regeneraci se dá vyvolat uměle přes diagnostiku.
Dále mě jeden pán co doto děla říkal, že od 150 tis, se rozchází počítadlo na Fordech a tím pdem špatně vyhodnocuje regeneraci až se filtr zanese a je problém. Doporučil tedy připojit na PC, vyvolat regeneraci a tím se to srovna. Ford má v řídící jednostce chybu, kterou neřeší.
Mondeo combi 2,0 154Kw + aktuální Swift Chalenger Sport 586 - předtím Bailey Ranger 550/6 a ještě předtím Bailey Peagant Provence + posádka 2 + 2 + 1
B
bob7373Člen
Přidáno před 7 let
Ford má v řídících jednotkách víc chyb, které neřeší, ty samé motory použíté s jiným motormanagementem problémy nemají, , je to ford. někdy OK, jindy problém
FunFunHlavní administrátor
Přidáno před 7 let
Já zatím nikdy nezaznamenal, že k regeneraci dochází. Vůbec o filtru DPF nevím.
Fun
Smile
Upravil Fun dne 28.06.2017 17:33, před 7 let
jarous350jarous350Člen
Přidáno před 7 let
Já jenom poznámku... Nejedná se o PDF, ale DPF.
CHATEAU LA CAR 380
r.v. 1988 :^
FunFunHlavní administrátor
Přidáno před 7 let
Já to opravím. už jsem slepej.
Fun
Smile
P
PetrFilNováček
Přidáno před 4 roky
A kam teda v Praze jezdíte na čištění DPF? Potřeboval bych filtr vyčistit, ale vlastně nemám nic ověřeného. Na internetu jsem našel třeba toto: https://www.dpfpraha.cz/, ale nemám s tím zkušenosti. Poradíte někdo?
Díky,
Petr F.
T
Tomik KraluČlen
Přidáno před 4 roky

thomash1 napsal:

@thomash1 - V nových euro6 mocovina neni ale adblue to co jezdí kamiony
začalo to že suche čistění filtru nestaci ani na euro5 natož euro6
Jde to směrem tam kde to PSA začalo od začatku a to mokrym systemem takzvaně močovinou která je podle množství natankovaneho paliva přvstříknuta do nadrže ,ADblue vali přímo do fitrů ale přád je to mokrá cesta
Pokud začne regerenace není třeba cekat na skončení pokud nedobehne začne příšte znoku a nebude hlásit chybu


Nechtěl jsem reagovat, ale tohle je fakt síla.
1. Lidově "močovina" je ADblue.
2. ADblue se jak píšeš "nepřivstřikuje" do nádrže, ale do výfukového systému a už vůbec to nemá nic společného s množstvím natankovaného paliva.
3. "Přivstřikování" ADblue nemá nic společného s čištěním - vypalováním filtru, ale k přeměně oxidu dusíku ve výfukových zplodinách.
4. Čištění (regenerace) - vypalování filtru je velice zjednodušeně řečeno posunutí předvstřiku tak, aby docházelo k opožděnému hoření čímž se zvýší teplota ve výfukovém systému a tím dochází k "vypalování". Proto to dunění při regeneraci. Ale to je fakt hodně zjednodušeně řečeno.
Upravil Tomik Kralu dne 22.11.2019 18:59, před 4 roky
B
bob7373Člen
Přidáno před 4 roky
no, uvádět na pravou míru je třeba takže
@thomash1 - neexistuje mokrá a suchá cesta, je pouze mokrá (pokud jsi jako suchou cestu myslel pátý vstřikovač který vyvinula Toyota a používal i Renault tak to bylo naftou, která je taky mokrá, nevím )....... PSA používá aditivum (kapalina) které je vstřikováno při aktivní regeneraci FAP, která proběhne už při jízdě rychlostí alespoň 50 km/h během tří minut. Úkolem aditiva je snížit teplotu hoření sazí. Odstranění sazí aktivní regenerací je prováděno cca po 400- 1500km jízdy. Výhodou systému PSA je nižší tepelné namáhání filtru a okolí=nižší cena, při slušném zacházení je dobře repasovatelný. Nevýhoda - kromě popela se DPF zanáší i aditivem, takže životnost je cca 180 - 230000km, pokud je vstřikovací systém a senzory v pořádku, bez chipu.
Tomik Kralu - močka OK, jen aktivní regeneraci dopřesním - mimo koncern PSA trvá kolem 10 minut a dochází k ní díky speciálním do-vstřikům nafty běhen výfuku (pokud by hořela, jak píšeš, upadly by výfuk ventily). Nafta nestihne shořet v motoru, ale zapálí se sama až díky vznícení na katalyzátoru. Tím se zapálí i saze v DPF filtru který je za KATEM a následně dojde k jejich spálení na popel. Z toho plyne že pro regeneraci DPF je nezbytně nutná dobrá funkce katalyzátoru. Nevýhoda je ředění oleje palivem, které ulpí na stěnách válců, při špatných tryskách dokáže nafta naplnit vanu motoru na FULL.
Životnost DPF ovlivňuje kvalita oleje (levné s větším podílem popelovin - tu stokorunu ušetřím i kdybych DPF měnit měl...) kvalita nafty, stav vstřikovacího systému a senzorů (váha vzduchu, diferenciální senzor , teploměry).
Není jenom aktivní regenerace, která probíhá na povel ECU, ale i pasivní regenerace, která probíhá vždy, když autu naložíte a teplota výfukových plynů se na delší dobu vyšplhá nad zápalnou teplotu sazí v DPF.

Sloučené 23.11.2019 12:26:
P.S. Nové PSA nafta má samozřejmě močku
Vy můžete zobrazit všechny příspěvky v tomto fóru.
Vy nemůžete začít nový diskusní příspěvek v tomto fóru.
Vy nemůžete odpovědět v této diskusi.
Vy nemůžete začít v anketu v tomto fóru.
Vy nemůžete na tomto fóru nahrát přílohy.
Vy můžete stáhnout přílohy v tomto fóru.

Copyright © 2023

Powered by PHPFusion. Copyright © 2024 PHP Fusion Inc.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

Theme by PHP Fusion Inc
43,046,847 unikátních návštěv | Vygenerované za: 0.19386 sekund | Průměrně za: 0.19386 (0) sekund | Dotazy: 136 | Použitá paměť: 2.26MB/2MB