Warning: str_repeat(): Second argument has to be greater than or equal to 0 in /srv/www/caravan24.cz/www/maincore.php on line 169 N1 versus M1: TECHNIKA - Caravan24.cz
Výkup karavanu! Vykoupíme Váš obytný vůz, nebo karavan za hotové,volejte 606118358 www.vykupkaravanu.cz
Partneři webu:
hykro.cz odak.cz
https://www.cwn.cz/
Prohledávání webu:

N1 versus M1

Poslední aktualizace před 7 let
CibiCibiČlen
Přidáno před 7 let
Ahoj, řeším, do čeho začít dělat vestavbu. Mám nabídku na LT 35, kdy jedno je kategorie M1, 3/9 míst v TP, ale je v dost žalostném stavu po karosářeské stránce - lemy, prahy, podběhy, mechanicky motor chytá, běží bez problémů, čemuž však odpovídá cena nebo druhé LT35, které je 6-místné, ale N1 (o 70 tis dražší). Tak přemýšlím, jakou cestou se vydat.

Potřebuji argumenty, proč se zabývat tou M1, nemyslím po stránce peněz. V čem je lepší, než ta druhá (která má nějaké věci navíc - klimu, tempomat, el. okna).

Dík za názor.
VW LT 35 maxi
floridan79floridan79Člen
Přidáno před 7 let
Me napada jen N1 kratsi intervaly STK a na mnoha mistech zakaz nakladnich vozidel nehlede na tonaz.
Fiat Ducato 280 Weinsberg Cosmos 1989 2.5TDI 4x4 (Kosmik)
M
mariaČlen
Přidáno před 7 let
na mnoha místech zákaz jízdy v levém pruhu, ekoplaketa v Rakousku. A kdovíjaké další nesmysly a omezení v blízké budoucnosti. Nejsem si jist pojištěním a jak to vychází se silniční daní. M1 dle kubatury, N1 dle váhy

Na N1 nevidím žádné pozitivum. Při první možné příležitosti jsem přestavěl na M1
CibiCibiČlen
Přidáno před 7 let
Jak jsi to prosim přestavěl na M1?

Ta M1 má dost najeto a kastli okyslou, tak kdyby ta sice dražší ale v lepším stavu N1 šla přestavět na M1, jako zàklad by byla lepší.

To znamená, že i osobák musí mít ekoplaketu, když to je N1?
VW LT 35 maxi
Martin MrakMartin MrakČlen
Přidáno před 7 let
Pro kategorii N1 platí u nás zakaz vjezdu nákladnáích automoblů včetně těch do 3,5t. je to ta klasická značka kterou všichni známe.
Takže všichni ti kurýři, pošťáci a různé zásobování porušuje deně hromady zákazů. Zatím se za to nevybírá, ale ta doba jistě přijde. Nikdy bych už nestavěl na N1. naštěstí mám M1
Martin
Facebook- Martin Havelka
M
mariaČlen
Přidáno před 7 let
osobák s N1 dle platné terminologie neexistuje. N1 je náklaďák.

Odpověď tedy zní cokoli N1 musí mít plaketu, neboť je to náklaďák. I když je to Fabka s přepážkou.

to Martin: Jestli se to nevybírá bych si nebyl úplně jist. Databáze je jasná, kamery všude, je to relativně čerstvá záležitost. Minulý měsíc mi přišla pokuta za přestupek ( rychlost ) z června 2016. Proč by to neposbírali, když jsou to tak jednoduše vybíratelné prachy.

Ale!!!! Nikdo nikde nikoho nedefenestruje, nikdo neprotestuje, že se se svým "osobákem N1" nedostane do své firmy případně domů. Jsme ovce a zase ovce, které si nechají vše líbit.

A na závěr třeba dostaneme všichni koblížek.

Ta přestavba se tu řešila nedávno, aktuálně si nemohu vzpomenout na jméno firmy. Mrknu do velkého TP. Stojí to cca 3tis bez daně.
Jarda BorekJarda BorekČlen
Přidáno před 7 let
[quote]floridan79 napsal:

Me napada jen N1 kratsi intervaly STK a na mnoha mistech zakaz nakladnich vozidel nehlede na tonaz.[/quote
N1 má intervaly STK stejné 2 roky] pokud tam nemají z nějakých důvodů napsáno N1 specialní vozidlo
!z!)Smile
JozaJozaČlen
Přidáno před 7 let
mám N1 termín STK 2 roky, ale s těma zákazama je to svatá pravda, až to začnou soudruzi bodovat, tak jsem za dva dny vybodovanej - konkrétně v Brně projíždím zákazem min. 5 - 7 x za den. už jsem uvažoval, že prodám pracovní dodávku N1 a pořídím mikrobus M1 ....... ale zatím sankce nejsou, tak mě k tomu nic nežene - teda prozatím.
K
kovalNováček
Přidáno před 7 let
ja si teda myslim,ze se z N1 dela tady zbytecna histerie.Ale uplne zbytecna.Neco jako posrat se strachy kdyz brod je jeste daleko.Mam Sprintera mikrobus evidovanej jako osobni a mam offroad pickup Ford-usa evidovanej jako N 1,jinak to ani neslo kdyz uz byl z nemecka psanej jakk lkw a je mi uplne jedno kterym a kam jedu. Jako ta rakouska ekoplaketa zdemonizovana,kterou jsem si koupil na toho N1 forda a pri ceste momentalne pres rakousko uplne marne koukam na rakousky dodavky a marne hledam na jejich sklech vylepeny ty plakety a nevidim je? A jako zakaz predjizdeni v levym pruhu pro nakladni vozidla treba v rakousku? Tak to uz je snad schizofrenie ne,zabyvat se jim pri jizde dodavkou do 3'5t? Asi jako nezlegalizovana vestavba v mikrobusu ktera v mym sprinteru nikoho nezajimala v zadne z okolnich zemi,prestoze tady nekteri pisou o tom ze uz jenom vymontovani sedacek je skoro na kriminal. Zrovna sedim v kempu na ostrove,okolo samy helmuti zD a A a koukam se na alespon 10 osobnich aut ktery maji v sobe podomacku zmaslenou postel za pouziti strsnich lati a kusu prekllizky a nikoho to zjevne netrapi prestoze nechali sedacky doma a jsou z tech dvou echt prisnejch zemi.
Takze za mne je mi to fakt jedno a zajima mne stav auta.
M
mariaČlen
Přidáno před 7 let
to je super rada na hysterii. Až někoho z vás budou chtít pokutovat za nedodržení zákonů ( jakkoli pitomých ale bohužel platných ), odvolejte se na zbytečnou hysterii a na to, že na ostrově kolem kovala jsou helmuti z D a A s vestavbama z latí a překližky, takže proti tomu je u vás vše v "olrajtu". To zaručeně klapne.

Dobrá rada nad zlato. Že já pitomec vyhodil přes 3 tisíce a neporadil se předem.
jardojardoČlen
Přidáno před 7 let
§ 40
Pravidelné technické prohlídky
(1) Provozovatel silničního vozidla přistaví k technické prohlídce
a) osobní automobil, nákladní automobil, jehož přípustná hmotnost nepřevyšuje 3 500 kg, motocykl, přípojné vozidlo, jehož přípustná hmotnost nepřevyšuje 3 500 kg, kromě nebrzděného přívěsu, jehož přípustná hmotnost nepřevyšuje 750 kg, nejpozději ve lhůtě čtyř let po prvním zápisu silničního vozidla do registru silničních vozidel (dále jen "zaregistrování silničního vozidla") a potom pravidelně nejpozději ve lhůtách dvou let,
b) nákladní automobil, jehož přípustná hmotnost převyšuje 3 500 kg, speciální automobil, autobus, silniční vozidlo s právem přednosti v jízdě, vozidlo taxislužby, vozidlo půjčovny automobilů určené k nájmu, kromě nebrzděného přívěsu, jehož přípustná hmotnost nepřevyšuje 750 kg, přípojné vozidlo, jehož přípustná hmotnost převyšuje 3 500 kg, nejpozději ve lhůtě jednoho roku po zaregistrování silničního vozidla a potom pravidelně nejpozději v jednoročních lhůtách,
c) nebrzděný přívěs, jehož přípustná hmotnost nepřevyšuje 750 kg, motocykl, jehož zdvihový objem pístového spalovacího motoru pohonu silničního vozidla nepřevyšuje 50 cm3 nebo jehož nejvyšší konstrukční rychlost nepřevyšuje 50 km.h-1, s výjimkou motocyklu opatřeného šlapadly, nejpozději ve lhůtě šest let po zaregistrování silničního vozidla a potom pravidelně nejpozději ve lhůtách čtyř let.
K
kovalNováček
Přidáno před 7 let
Napsal jsem pouze svuj nazor,od toho tahle debata je.
Takze jeste jednou,nemel jsem nikdy problem s ani jednou kategorii vozu ani doma ani v zahranici a na svych cestach se obavam spise postihu za uplne jine veci,ale to bych musel zustat sedet doma.
Ano,dobra tedy,musel jsem vylepit rakouskou ekoplaketu,ano s tim vjezdem do zakazu ve mestech v cr je to pomerne nova vec ktera jak jiste vsichni vime vznikla harmonizaci predpisu v pojebanou EU a je to jenom o tom ze mesta by mnela doplnit tyto znacky dodatkovymi tabulkami s vahou a nedela se to jenom proto ze by to stalo penize.
A ano bylo by to pokutovatelne,stejne jako milion dalsich veci,kdyz bude nekdo chtit.
Osobne teda bych prikladal vetsi vyznam tomu,ze nebude dlouho trvat ze stary naftovy auto jako je VW LT s normou sotva Euro 2 nepustej do zadnyho vetsiho mesta vubec a bude uplne jedno jakou ma kategorii a to vidim jako vetsi problem ktery se mne taky dotyka.A jako uz mi pred 10 lety vypravel kamarad zijici v italii kdyz jim cedule na okraji centra mesta proste zakazuje vjezd neekologickych motocyklu a proste kup si novou nebo chod pesky aby ses dostal domu.
Myslim ze keci vo ovcich jsou tady naprosto zbytecny.
Stve mne v tyhle podelany cesky zemi kazdodene tolik veci,ze by to dalo na nekolik sebevrazd,presto s tim stale vaham.
Na zaver bych jen dodal,ze ackoliv mam sladke rad a to velmi,rikam NE koblizku od podvodnika.
M
mariaČlen
Přidáno před 7 let
to CIBI: https://www.tom-c... dělal jsem přestavbu ze speciální N1 na M1 zvláštního určení. Vražedná je ta kombinace N1 se slůvkem speciální. Potom je to v řiti i s technickou.

to KOVAL: nakonec najdeme společnou řeč. Je to tu diskuze, ale měla by být věcná a ne o pocitech. Nejde ani tak o dodatkové tabulky ke značkám, stálo by to peníze a bohužel peníze nás všech. Je to ale špatně od začátku. Kvůli odpočtu DPH se jakoby kouzelným proutkem, troškou plechu, trubek a síta stalo z osobního auta auto nákladní. Úspora 23% nechala málokoho chladným. Důsledky toho jsme si bohužel neuvědomovali a teď nám je dávají sežrat. Držím ale hubu, na autě za 1,5 mil. bez DPH jsem ušetřil více, než nyní investovaných cca 3 tisíce.

Zásadně ale nesouhlasím s "nedodržujte zákony, Ferda je taky nedodržuje". Znám takyřidiče, kteří si dají pár piv a jedou. Mají teorii, že pravděpodobnost zachycení je nízká. To mne ale rozhodně neopravňuje jezdit ožralej.

A všem přeji krásnou neděli
Martin MrakMartin MrakČlen
Přidáno před 7 let
Katekorie N1 má prostě daleko víc zásadních omezení než kategorie M1 a to ve světě i u nás.
Ale ať si každý zváží sám do čeho půjde.
Jen je důležité zvážit i rady, které občas čteme i tady na fóru a je velmi důležité si uvědomit, že na té silnici, při policejní kontrole je každý sám za sebe.
Takže přeji šťastnou volbu zakladateli tohotovlákna při výběru.
:_
Martin
Facebook- Martin Havelka
CibiCibiČlen
Přidáno před 7 let
Přátelé, děkuji za názory i odkaz, kam se obrátit, pokud bych řešil přestavbu. Při diskuzi mi došlo, že i náš osobák (Caddy) je v kategorii N1...

Musím zjistit, zda lze předělat na M1 jakoukoliv dodávku (Transit, LTčko, Sprinter), pokud nabízela vícemístné verze nebo zda to je omezené, tip jsem dostal. Dle toho se rozhodnu při pořizování.
VW LT 35 maxi
T
TompetrČlen
Přidáno před 7 let

Citovat

Cibi napsal:

Přátelé, děkuji za názory i odkaz, kam se obrátit, pokud bych řešil přestavbu. Při diskuzi mi došlo, že i náš osobák (Caddy) je v kategorii N1...

Musím zjistit, zda lze předělat na M1 jakoukoliv dodávku (Transit, LTčko, Sprinter), pokud nabízela vícemístné verze nebo zda to je omezené, tip jsem dostal. Dle toho se rozhodnu při pořizování.


pokud uvažuješ o přestavbě N1-M1, doporučuji firmu Tom car https://www.tom-car.cz/ Já jsem to absolvoval a z N1 mám M1. Dotyčný má pravomoc a kulaté razítko od ministerstva dopravy a jeho zápis do techničáku na dopravce bez řečí potvrdili. Fyzicky se samozřejmě nic nedělo, šlo jen o narovnání papírového stavu.
Všude dobře, tak co doma?

www.mahari.cz - Indické nástěnné dekorace
CibiCibiČlen
Přidáno před 7 let
Ano, díky, na toho jsem rovněž dostal tip do sz po debatě v této diskuzi.

Třeba to pomůže i ostatním.
VW LT 35 maxi
kahounkahounNováček
Přidáno před 7 let
Dobrý den,


Popis a vysvětlení pro značku B 4 zákazu vjezdu nákladních vozidel , najdete i na www.tom-car.cz

S pozdravem Kahoun Tomáš
majitel firmy
dodo00dodo00Nováček
Přidáno před 7 let
Dobrý den - přidám informaci jak proběhla změna kategorie z N1 na M1 VOZIDLO ZVLÁŠTNÍHO URČENÍ, SA OBYTNÝ AUTOMOBIL.
Vestavbu bez vyjmuté přepážky jsem provozoval přes 2 roky. Při pročítání zdejšího fóra jsem našel informaci a odkaz na pana Kahouna www.tom-car.cz kterého jsem kontaktoval a následně dostal informace jak postupovat.
Závěr je takový že nyní mám příčku z poloviny odstraněnu sedadla ve předu jen 2 a zápis se změnou kategorie hotový.
Pro vstřícné a férové jednání p. Kahouna doporučuji mám takhle klidnější cestování bez zbytečných komplikací se změnou kategorie na Odboru Dopravy. !)
Láďa a Stáňa
HecikHecikČlen
Přidáno před 7 let

Citovat

dodo00 napsal:
Poslal jsem SZ.

Dobrý den - přidám informaci jak proběhla změna kategorie z N1 na M1 VOZIDLO ZVLÁŠTNÍHO URČENÍ, SA OBYTNÝ AUTOMOBIL.
Vestavbu bez vyjmuté přepážky jsem provozoval přes 2 roky. Při pročítání zdejšího fóra jsem našel informaci a odkaz na pana Kahouna www.tom-car.cz kterého jsem kontaktoval a následně dostal informace jak postupovat.
Závěr je takový že nyní mám příčku z poloviny odstraněnu sedadla ve předu jen 2 a zápis se změnou kategorie hotový.
Pro vstřícné a férové jednání p. Kahouna doporučuji mám takhle klidnější cestování bez zbytečných komplikací se změnou kategorie na Odboru Dopravy. !)
Zdeněk,Božena a Šárka
Fiat Ducato
Vy můžete zobrazit všechny příspěvky v tomto fóru.
Vy nemůžete začít nový diskusní příspěvek v tomto fóru.
Vy nemůžete odpovědět v této diskusi.
Vy nemůžete začít v anketu v tomto fóru.
Vy nemůžete na tomto fóru nahrát přílohy.
Vy můžete stáhnout přílohy v tomto fóru.
Uživatelé, kteří se účastnili diskuse: Cibi, floridan79, maria, Martin Mrak, Jarda Borek, Joza, koval, jardo, Tompetr, kahoun, dodo00, Hecik

Copyright © 2023

Powered by PHPFusion. Copyright © 2024 PHP Fusion Inc.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

Theme by PHP Fusion Inc
43,682,759 unikátních návštěv | Vygenerované za: 0.22406 sekund | Průměrně za: 0.22406 (0) sekund | Dotazy: 136 | Použitá paměť: 2.26MB/4MB