Ahoj Michale,
Měl jsem podobný problém, když jsem si z Hamburgu dovezl starší Fiat ducato-Knaus .
Nejprve jsem kontaktoval, všechny možné i nemožné servisy a vždy se stejným výsledkem-dovezte jej k nám a provedeme opravu, buď to bude ,to ,nebo ono.....a předběžná cena od ...do... podle toho,co to bude. Na to jsem neměl náladu a měl jsem to hlavně daleko do servisu a také to neodpovídalo mému naturelu, poradit si sám. Ono opravovat něco výměnou možných součástek ,až se trefím do té pravé/a všechny samozřejmě platit/je jednoduché, ale diagnostikovat poruchu podle popisu a trefit se je věc jiná.
Nevím do jaké míry jsi technicky zdatný ,abych Ti mohl pomoci, ale doufejme ,že jsi , nebo máš někoho , kdo je. možná, jak sám nakonec poznáš, to nebude ani moc nutné.
Po debatě se servisem mně chlapík ubezpečil ,že to je termočlánek, terý ovládá cívečku ventilku přívodu plynu. Koupil jsem jej za cenu asi 800 plus pošt. Nebylo to ono.
Že to tedy bude multispínač na lednici volící režim plyn,220 V 12V
a že stojí asi ,co já vím, 1000,.Zaručit to ale nemohl a já jsem to zhodnotil, že takto já nemohu opravovat, s tím, že budu kupovat díly tak dlouho, až se trefím , jak oni v tom servisu.
Vyhodil jsem lednici ven ,změřil jsem si výst. nalětí na termočlánku ovládající cívečku plynového ventilku, který vlastně po nahřátí konce termočlánku v plaménku v čase , kdy držíš startovací tlačítko lednice v provozu na plyn.Po asi 15 sec. pouštíš tlačítko a cívečka toho zmíněného ventilku napájená napětím z termočlánku drží kotvu magnetku na ventilu a ventil je otevřen-lednice začíná pracovat na plyn.režim.
Pokud se stane, že plamen /ten je slyšet/ zhasne po uvolnění tlačítka je to právě tím,že termočlánek buď nefunguje dobře-je špatný, nebo dává malé, nebo žádné napětí, které není schopno udržet zmiňovaný magnet ventilku plynu a ten se tlakem pružinky sám uzavře. Což je samozřejmě dobře z hlediska bezpečnosti-aby neunikal plyn při zhasnutém plamínku lednice.
Problém je pak buď v tom termočlánku samotném, nebo také v multispínači režimů provozu ledničky, nebo v přívod.kabelu- uvolněný kabel od termočlánku přes multi spínač a se spínače na cívku ventilku.
Toto by Ti mohl prověřit někdo techicky zdatnější,nebo sám ,pokud se na to cítíš.
Ale.... může to být také tak, jako u mě, debilní porucha na multispínači.
Vlivem delšího odstavení v provozu může dojít k zoxidování kontaktů multispínače, specielně kontaktů spínajících to malinkaté napětíčko z termočlánku a odpor na kontaktech jej ještě zmenší natolik, že jeho výsledná úroveň není schopna ovládat cívečku toho zmiňovaného ventilku, takže když podržíš startovací tlačítko,plamen se zapálí,uslyšíš jej, ale po uvolnění tlačítka opět
pohasíná a pořád dokola.
Zkus jednu věc a dal bych na to krk, že to půjde!
Otoč několikrát/10-15 krát/ multivypínačem rychle přes včechny režimy 0/220/12/plyn a zpět.Je pravděpodobné, že kontakty se mechanicky o sebe otřou a mechanicky seškrábnou tu mikro oxydaci způsobující odpor proudu z termočlánku.
V mém případě ,bylo příčinou stejného problému právě toto!!
Občas provedu teď tento "rituál" že otočím tím spínače a mám pokoj:Můžu, tě ujistit, že sevis to řeší výměnou,ti se stím takhle neserou,pokud vůvec ví co je původem této poruchy.
Ahoj Josef
Automatické sloučení 03.07.2017 16:27:
Ahoj Michale,
Měl jsem podobný problém, když jsem si z Hamburgu dovezl starší Fiat ducato-Knaus .
Nejprve jsem kontaktoval, všechny možné i nemožné servisy a vždy se stejným výsledkem-dovezte jej k nám a provedeme opravu, buď to bude ,to ,nebo ono.....a předběžná cena od ...do... podle toho,co to bude. Na to jsem neměl náladu a měl jsem to hlavně daleko do servisu a také to neodpovídalo mému naturelu, poradit si sám. Ono opravovat něco výměnou možných součástek ,až se trefím do té pravé/a všechny samozřejmě platit/je jednoduché, ale diagnostikovat poruchu podle popisu a trefit se je věc jiná.
Nevím do jaké míry jsi technicky zdatný ,abych Ti mohl pomoci, ale doufejme ,že jsi , nebo máš někoho , kdo je. možná, jak sám nakonec poznáš, to nebude ani moc nutné.
Po debatě se servisem mně chlapík ubezpečil ,že to je termočlánek, terý ovládá cívečku ventilku přívodu plynu. Koupil jsem jej za cenu asi 800 plus pošt. Nebylo to ono.
Že to tedy bude multispínač na lednici volící režim plyn,220 V 12V
a že stojí asi ,co já vím, 1000,.Zaručit to ale nemohl a já jsem to zhodnotil, že takto já nemohu opravovat, s tím, že budu kupovat díly tak dlouho, až se trefím , jak oni v tom servisu.
Vyhodil jsem lednici ven ,změřil jsem si výst. nalětí na termočlánku ovládající cívečku plynového ventilku, který vlastně po nahřátí konce termočlánku v plaménku v čase , kdy držíš startovací tlačítko lednice v provozu na plyn.Po asi 15 sec. pouštíš tlačítko a cívečka toho zmíněného ventilku napájená napětím z termočlánku drží kotvu magnetku na ventilu a ventil je otevřen-lednice začíná pracovat na plyn.režim.
Pokud se stane, že plamen /ten je slyšet/ zhasne po uvolnění tlačítka je to právě tím,že termočlánek buď nefunguje dobře-je špatný, nebo dává malé, nebo žádné napětí, které není schopno udržet zmiňovaný magnet ventilku plynu a ten se tlakem pružinky sám uzavře. Což je samozřejmě dobře z hlediska bezpečnosti-aby neunikal plyn při zhasnutém plamínku lednice.
Problém je pak buď v tom termočlánku samotném, nebo také v multispínači režimů provozu ledničky, nebo v přívod.kabelu- uvolněný kabel od termočlánku přes multi spínač a se spínače na cívku ventilku.
Toto by Ti mohl prověřit někdo techicky zdatnější,nebo sám ,pokud se na to cítíš.
Ale.... může to být také tak, jako u mě, debilní porucha na multispínači.
Vlivem delšího odstavení v provozu může dojít k zoxidování kontaktů multispínače, specielně kontaktů spínajících to malinkaté napětíčko z termočlánku a odpor na kontaktech jej ještě zmenší natolik, že jeho výsledná úroveň není schopna ovládat cívečku toho zmiňovaného ventilku, takže když podržíš startovací tlačítko,plamen se zapálí,uslyšíš jej, ale po uvolnění tlačítka opět
pohasíná a pořád dokola.
Zkus jednu věc a dal bych na to krk, že to půjde!
Otoč několikrát/10-15 krát/ multivypínačem rychle přes včechny režimy 0/220/12/plyn a zpět.Je pravděpodobné, že kontakty se mechanicky o sebe otřou a mechanicky seškrábnou tu mikro oxydaci způsobující odpor proudu z termočlánku.
V mém případě ,bylo příčinou stejného problému právě toto!!
Občas provedu teď tento "rituál" že otočím tím spínače a mám pokoj:Můžu, tě ujistit, že sevis to řeší výměnou,ti se stím takhle neserou,pokud vůvec ví co je původem této poruchy.
Ahoj Josef