Warning: str_repeat(): Second argument has to be greater than or equal to 0 in /srv/www/caravan24.cz/www/maincore.php on line 169 lednice nechce chytit na plyn: TECHNIKA - Caravan24.cz
Výkup karavanu! Vykoupíme Váš obytný vůz, nebo karavan za hotové,volejte 606118358 www.vykupkaravanu.cz
Partneři webu:
hykro.cz odak.cz
https://www.cwn.cz/
Prohledávání webu:

lednice nechce chytit na plyn

Poslední aktualizace před 5 let
M
michalsprinterNováček
Přidáno před 7 let
Zdravim. Lednice špatně chytá na plyn.Když chytne pieza pořád hazí jiskru a musím držet regulátor zmáčklý.Pokud ho pustím zhasne.Zkoušel jsem pár servisu mají volno až v září? nějaký typ Praha a okolí.Díky Michal
Zdenek a AlenaZdenek a AlenaČlen
Přidáno před 7 let
Zkoušel jsi volat sem:
http://www.karava.../kontakty/
Zdeněk 69 Alena 61, vnuk Péťa 19 občas i Matěj 12
Jarda BorekJarda BorekČlen
Přidáno před 7 let
Máš SZ
!z!)Smile
P
pepanekNováček
Přidáno před 7 let
Ahoj Michale,
Měl jsem podobný problém, když jsem si z Hamburgu dovezl starší Fiat ducato-Knaus .
Nejprve jsem kontaktoval, všechny možné i nemožné servisy a vždy se stejným výsledkem-dovezte jej k nám a provedeme opravu, buď to bude ,to ,nebo ono.....a předběžná cena od ...do... podle toho,co to bude. Na to jsem neměl náladu a měl jsem to hlavně daleko do servisu a také to neodpovídalo mému naturelu, poradit si sám. Ono opravovat něco výměnou možných součástek ,až se trefím do té pravé/a všechny samozřejmě platit/je jednoduché, ale diagnostikovat poruchu podle popisu a trefit se je věc jiná.
Nevím do jaké míry jsi technicky zdatný ,abych Ti mohl pomoci, ale doufejme ,že jsi , nebo máš někoho , kdo je. možná, jak sám nakonec poznáš, to nebude ani moc nutné.

Po debatě se servisem mně chlapík ubezpečil ,že to je termočlánek, terý ovládá cívečku ventilku přívodu plynu. Koupil jsem jej za cenu asi 800 plus pošt. Nebylo to ono.
Že to tedy bude multispínač na lednici volící režim plyn,220 V 12V
a že stojí asi ,co já vím, 1000,.Zaručit to ale nemohl a já jsem to zhodnotil, že takto já nemohu opravovat, s tím, že budu kupovat díly tak dlouho, až se trefím , jak oni v tom servisu.

Vyhodil jsem lednici ven ,změřil jsem si výst. nalětí na termočlánku ovládající cívečku plynového ventilku, který vlastně po nahřátí konce termočlánku v plaménku v čase , kdy držíš startovací tlačítko lednice v provozu na plyn.Po asi 15 sec. pouštíš tlačítko a cívečka toho zmíněného ventilku napájená napětím z termočlánku drží kotvu magnetku na ventilu a ventil je otevřen-lednice začíná pracovat na plyn.režim.
Pokud se stane, že plamen /ten je slyšet/ zhasne po uvolnění tlačítka je to právě tím,že termočlánek buď nefunguje dobře-je špatný, nebo dává malé, nebo žádné napětí, které není schopno udržet zmiňovaný magnet ventilku plynu a ten se tlakem pružinky sám uzavře. Což je samozřejmě dobře z hlediska bezpečnosti-aby neunikal plyn při zhasnutém plamínku lednice.
Problém je pak buď v tom termočlánku samotném, nebo také v multispínači režimů provozu ledničky, nebo v přívod.kabelu- uvolněný kabel od termočlánku přes multi spínač a se spínače na cívku ventilku.
Toto by Ti mohl prověřit někdo techicky zdatnější,nebo sám ,pokud se na to cítíš.

Ale.... může to být také tak, jako u mě, debilní porucha na multispínači.
Vlivem delšího odstavení v provozu může dojít k zoxidování kontaktů multispínače, specielně kontaktů spínajících to malinkaté napětíčko z termočlánku a odpor na kontaktech jej ještě zmenší natolik, že jeho výsledná úroveň není schopna ovládat cívečku toho zmiňovaného ventilku, takže když podržíš startovací tlačítko,plamen se zapálí,uslyšíš jej, ale po uvolnění tlačítka opět
pohasíná a pořád dokola.

Zkus jednu věc a dal bych na to krk, že to půjde!

Otoč několikrát/10-15 krát/ multivypínačem rychle přes včechny režimy 0/220/12/plyn a zpět.Je pravděpodobné, že kontakty se mechanicky o sebe otřou a mechanicky seškrábnou tu mikro oxydaci způsobující odpor proudu z termočlánku.
V mém případě ,bylo příčinou stejného problému právě toto!!
Občas provedu teď tento "rituál" že otočím tím spínače a mám pokoj:Můžu, tě ujistit, že sevis to řeší výměnou,ti se stím takhle neserou,pokud vůvec ví co je původem této poruchy.
Ahoj Josef

Automatické sloučení 03.07.2017 16:27:
Ahoj Michale,
Měl jsem podobný problém, když jsem si z Hamburgu dovezl starší Fiat ducato-Knaus .
Nejprve jsem kontaktoval, všechny možné i nemožné servisy a vždy se stejným výsledkem-dovezte jej k nám a provedeme opravu, buď to bude ,to ,nebo ono.....a předběžná cena od ...do... podle toho,co to bude. Na to jsem neměl náladu a měl jsem to hlavně daleko do servisu a také to neodpovídalo mému naturelu, poradit si sám. Ono opravovat něco výměnou možných součástek ,až se trefím do té pravé/a všechny samozřejmě platit/je jednoduché, ale diagnostikovat poruchu podle popisu a trefit se je věc jiná.
Nevím do jaké míry jsi technicky zdatný ,abych Ti mohl pomoci, ale doufejme ,že jsi , nebo máš někoho , kdo je. možná, jak sám nakonec poznáš, to nebude ani moc nutné.

Po debatě se servisem mně chlapík ubezpečil ,že to je termočlánek, terý ovládá cívečku ventilku přívodu plynu. Koupil jsem jej za cenu asi 800 plus pošt. Nebylo to ono.
Že to tedy bude multispínač na lednici volící režim plyn,220 V 12V
a že stojí asi ,co já vím, 1000,.Zaručit to ale nemohl a já jsem to zhodnotil, že takto já nemohu opravovat, s tím, že budu kupovat díly tak dlouho, až se trefím , jak oni v tom servisu.

Vyhodil jsem lednici ven ,změřil jsem si výst. nalětí na termočlánku ovládající cívečku plynového ventilku, který vlastně po nahřátí konce termočlánku v plaménku v čase , kdy držíš startovací tlačítko lednice v provozu na plyn.Po asi 15 sec. pouštíš tlačítko a cívečka toho zmíněného ventilku napájená napětím z termočlánku drží kotvu magnetku na ventilu a ventil je otevřen-lednice začíná pracovat na plyn.režim.
Pokud se stane, že plamen /ten je slyšet/ zhasne po uvolnění tlačítka je to právě tím,že termočlánek buď nefunguje dobře-je špatný, nebo dává malé, nebo žádné napětí, které není schopno udržet zmiňovaný magnet ventilku plynu a ten se tlakem pružinky sám uzavře. Což je samozřejmě dobře z hlediska bezpečnosti-aby neunikal plyn při zhasnutém plamínku lednice.
Problém je pak buď v tom termočlánku samotném, nebo také v multispínači režimů provozu ledničky, nebo v přívod.kabelu- uvolněný kabel od termočlánku přes multi spínač a se spínače na cívku ventilku.
Toto by Ti mohl prověřit někdo techicky zdatnější,nebo sám ,pokud se na to cítíš.

Ale.... může to být také tak, jako u mě, debilní porucha na multispínači.
Vlivem delšího odstavení v provozu může dojít k zoxidování kontaktů multispínače, specielně kontaktů spínajících to malinkaté napětíčko z termočlánku a odpor na kontaktech jej ještě zmenší natolik, že jeho výsledná úroveň není schopna ovládat cívečku toho zmiňovaného ventilku, takže když podržíš startovací tlačítko,plamen se zapálí,uslyšíš jej, ale po uvolnění tlačítka opět
pohasíná a pořád dokola.

Zkus jednu věc a dal bych na to krk, že to půjde!

Otoč několikrát/10-15 krát/ multivypínačem rychle přes včechny režimy 0/220/12/plyn a zpět.Je pravděpodobné, že kontakty se mechanicky o sebe otřou a mechanicky seškrábnou tu mikro oxydaci způsobující odpor proudu z termočlánku.
V mém případě ,bylo příčinou stejného problému právě toto!!
Občas provedu teď tento "rituál" že otočím tím spínače a mám pokoj:Můžu, tě ujistit, že sevis to řeší výměnou,ti se stím takhle neserou,pokud vůvec ví co je původem této poruchy.
Ahoj Josef
:zPepanek!i :i !y :i
Upravil pepanek dne 03.07.2017 15:27, před 7 let
STMaxSTMaxČlen
Přidáno před 7 let
No nevím každý je strůjcem svého štěstí. Když servis nemá díly a vše co si myslí naúčtuje není profesionální. To že někdo zkouší opravit stylem pokus omyl je mnohdy rychlejší než měření a hledání. Já v tom nic zlého nevidím a dělám to mnohdy také. Ve výsledku by se měl ale zachovat profesionálně a naúčtovat jen skutečně vadné díly a ty dobré dát zpět.

Pepánku raději na nic svůj krk nedávej, mohl bys pak o něj lehce přijít :) Dávat krk na něco co nevidím a jen o tom čtu na webu. Hmm..... Pak to většinou končí tak, že dotyčný, ujištěný "jasnou radou" si nechá poradit a už investuje naslepo a mnohdy zbytečně. ( i když tvoje rada nebyla na nákup, ale mnohdy to vyzní u někoho stejně)

Nedokážu si představit kdybych zákazníkovi vysvětloval že musí otáčet pokaždé divoce ovladačem a pak to možná bude spojí kontakt. Jako chápu to v případě že to nemám skladem, aby vydržel než to objednám, ale tuhle základní součástku by měl mít snad každý. Cena voliče je 850,- mám ji běžně a považuji za správné ji vyměnit bez keců a rady o rychlém otáčení si raději nechám pro sebe. Nevím jak bych vysvětloval kdyby jel klient na dovolenou s plnou lednicí a ono ejhle už to otáčení nějak nepomohlo. Tohle si může dovolit ten kdo nechce investovat a za každou cenu hledá to "svoje nejlepší řešení", ve výsledku si to jen oddaluje a časem to stejně musí koupit. A pak to i přeplatí, protože spěchá.
DoskocilDoskocilČlen
Přidáno před 7 let
Ahoj všem. Ještě jsem neviděl pokažený termočlánek hlídání plamene, pokud není přelomená i oxydací ta přívodní trubička. To, že elektromagnet nedrží kotvu (tj. otevřený plyn) po nahřátí většinou bývá časem a teplotními změnami neznatelně uvolněné šroubové spojení trubičky, která má v sobě vodič, tj. dvouvodičové spojení do cívečky. A toto nepatrné uvolnění, které se odstraní dotáhnutím převlečného dutého šroubu o 1/4 otáčky představuje v tomto spojení tak značný přechodový odpor, že maličké napětí termočlánku neprotlačí přes ten "přechoďák" dostatečný proud v obvodu cívky pro udržení kotvičky na elektromagnetu. Pozn.: plocha obou konců elektromagnetu a přídržné destičky musí být vyleštěny do zrcadlového lesku. Ale nyní (už dávno) jsou tyto elementy vyráběny jako uzavřený celek, takže tady poruchy nebývají. Vždycky mi pomohlo dotáhnout spoje, pokud byl termočlánek správně v plameni a nebylo poškozeno vedení k cívečce. Čáo, Pepa
P
pepanekNováček
Přidáno před 7 let
Mne zajímá jenom to, co na to poví Michal, JEMU jsem adresoval svůj názor.
Měl jsem zato, že chtěl radu na svépomocnou opravu, když servis nemá čas. Jedna z možností to byla a s tou hlavou..no, netřeba brát všechno doslova..myslím, že bylo zřetelné jak to bylo myšleno a myslím také, že jsem nebyl od pravdy daleko se svou radou.Co je mně platný seberychlejší servis někde na dovolené s plnou ledničkou při pomyšlení , že si nejsem schopen sám nějak ,byť i provizorně poradit!
Někdo hold rád pitvá rady druhých a rád presentuje jistě erudované informace, druhý obhajuje servisní způsoby řešení oprav, ale mně šlo opravdu pouze o to konkrétně poradit někomu s konkrétní poruchou na základě konkrétní zkušeností a pozitivním výsledkem vedoucím k odstranění poruchy.To, jestli si před,v průběhu a po skončení sezony preventivně otočím spínačem režimů je moje věc a budu rád jestli někomu touto radou pomohu předejít a nebo vyřešit nepříjemný problém někde na cestách, když servis je na hony daleko.
:zPepanek!i :i !y :i
Zdenek a AlenaZdenek a AlenaČlen
Přidáno před 7 let
Myslím že p. Doskočil má pravdu u naší lednice v karavanu také stačilo jen dotáhnout matku kterou je připojený termočlánek. Při tom cvakání přepínačem je možné, že se ten přepínač otřese a tak se změní přechodový odpor, každopádně to dotažení mužů jedině doporučit.
Věřte tomu, že p. Doskočil jako chlaďař viděl tolik vadných ledniček
že ví o čem mluví.
:_
Zdeněk 69 Alena 61, vnuk Péťa 19 občas i Matěj 12
DoskocilDoskocilČlen
Přidáno před 7 let
Ahoj. Spojení termočlánek v plameni - elektromagnet nejde přes žádný spínač, kdyby tomu tak bylo, tak to nebude fungovat vůbec. Je to přímé spojení, jen tak nepatrný výkon termočlánku je schopen udržet rukou přitisknutou kruhovou kotvičku na jádro elektromagnetu. Když se toto elektromagnetické zabezpečení začalo používat, tak elekromagnetický element byl zcela otevřený a stačilo zaprášení a pojistka nedržela, nebo slabá koroze. Co já jsem se toho v r. 1960 -1962 narozdělával v domácnostech na plynových Elektrosvitkách z Nových Zámkov na Slovensku, ještě dosedací plochy byly nutné také vyleštit na lakýrnickém papíru do vody č. 400 - ale nasucho, bez vody. Dnes používané elektromagnetické elementy se už nekazí, bývá to vždy banální závada. Čáo, Pepa
K
kikisak36Člen
Přidáno před 7 let
Úplně první po čem se musí jít, dříve než se začnete hrabat v cívce a kotvě, je termoelektrické čidlo (jinak onen termočlánek). Pravda malinká nečistota mezi cívkou a kotvou znefunkční lednici popsaným způsobem ale v naprosté většině případů se jedná právě o toto čidlo (termočlánek) které generuje nedostatek napětí vlivem nízké teploty v okolí čidla. Oprava je banální ale od toho se začíná. Čidlo (termočlánek) je tyčinka namířená do plamene. Je u všech plynových spotřebičů. Může být uvolněná a mimo plamen. Případná oprava spočívá v tom, že čidlo očistíme jemným smirkem od nánosů které mohou tvořit tepelnou izolaci (tyčinka čidla je z mědi) a ukotvíme v objímce tak, aby ji olizoval ostrý a zřetelný okraj modré části plamene kde je nejvyšší teplota (zhruba v 1/3 plamene od hořáku)
Upravil kikisak36 dne 04.07.2017 23:46, před 7 let
STMaxSTMaxČlen
Přidáno před 7 let
p.Doskočil. atd. ne všechny lednice mají přímé spojení termočlánku a magnetky. U hodně modelů je právě volič energie, který v případě plynu přeruší elektrický obvod mezi článkem a magnetkou. Souží to také jako vypínač plynu. Otočením ovladače se přeruší obvod a plamen zhasne. Na zkoušku se dá ovladač odpojit a kablíky u ventilu propojit. Pak ale nejde zhasnout plamen jinak než zase rozpojit kabely. Tyto voliče se lehce opotřebují a ztratí se kontakt.
Termočlánky máte rozhodně pravdu, že nejsou problém. Mnoho lidí i tady jakmile je podobný problém začnou nesmyslně tyto články objednávat. To stejné platí i o jejich různém šmirglování, naklápění apod. Samo se to neuvolní a když tak se v tom někdo hrabal a ten musí vědět co dělal. Takže přihýbání do plamene apod. nesmysl. Když je to ve své poloze není třeba nic přihýbat, samo se to neohne. Také čištění, když se to ošmirgluje, za rok to vypadá ještě dvakrát hůř, protože to hned chytne oxidaci. Tak jak je z výroby vyleštěný a časem se zašpiní ničemu nevadí. Žádný humus tam není aby se to muselo drhnout.
K
kikisak36Člen
Přidáno před 7 let
Souhlas, ten ovladač 12v/220/plyn obvod přeruší a plamen zhasne - to může být také zdroj problémů. Tím šaltrovánim se může případně kontakt chytit. Ale pokud jde o to, co popisuji - zasrané čidlo od PB, vychýlené čidlo, či ucpaná tryska u čidla je naprosto běžná věc. Stačí se podívat na spodek hrnce když plyn dochází, proto používám jen čistý propan - mám klid od věcně zasviněného komínku lednice, ucpaných trysek a jiných lahůdek kterými jsem si ve svých celkem třech karavanech za roky a roky prošel.
Tím chci jen říci, že funkčnost plynové lednice je dost komplexní problematika a je důležité znát všechny aspekty. Co se osvěty týče, právě kolega Doskočil odvedl na tomto fóru největší kus práce. Můžeme jeho poznatky doplnit o své zkušenosti a tím pomoci druhým.. V tom spočívá přínos tohoto fóra, protože v opačném případě to bohužel dopadá tak, že nešťastník dostane radu ať si zajede do servisu, či si koupí něco zbytečně. Takže pokora před znalostí a zkušeností - to platí obecně.
P
pepanekNováček
Přidáno před 6 let
Ahoj Michale,
Loni v červenci jsi se dotazoval jak na poruchu lednice, zhasínal plamen.
Měl jsem podobnou poruchu , kterou jsem si odstranil a poradil způsobem, který vyvolal docela protichůdnou reakci účastníků fóra.
Moje rada byla několikeré otočení multispínačem režimů. Mechanické očištění zoxydovaných kontaktů přepínače.
Snesla se na to kritika ,ze které jsem si ovšem nic nedělal, protože lednice tuto závadu dále nevykazuje. Prostě jsem se nemýlil.
Brouzdám se různými příspěvky, mnohdy docela poučné rady se mohou někdy hodit. Více hlav více rozumu ,no a tak jsem si vzpomenul na Tvůj dotaz a celkem by mne zajímalo co bylo příčinou a jak se porucha odstranila??Docela mne to zajímá, jak jsem byl se svou radou daleko od pravdy.
Pepanek
:zPepanek!i :i !y :i
L
LakyČlen
Přidáno před 6 let
Nazdar nevím proč se reaguje na jeden rok staré dotazy ?
Lépe je napsat SZ nebo ne te se všimne.
Žijeme jen jednou.
B
BiimboČlen
Přidáno před 5 let
Tak se hlásím k těm co jim tato rada pomohla. Po třech měsících odstávky první zimní výlet a lednice na plyn na horách najednou při přepnutí z 12v na plyn nešla. Sice v zimě se dá jídlo dát do kabiny za závěs ale v létě by to bylo horší. Trochu se mi nezdálo že kolečko při sebemenším pohybu z polohy plyn na stranu směrem k 220v najednou na diodě signalizovalo že lednice běží. Zpět na rysku plyn lednice pořád dokola zapalovala a dioda blikala. Tak jsem jídlo dal za závěs a špekuloval. A pak jsem si vzpomněl na tohle téma, asi 10x s tím zatočil a už to zase šlape. Kolečko určitě vyměním ale za radu díky.
Ducato 3.0 JTD Arca 696 GLM
Vy můžete zobrazit všechny příspěvky v tomto fóru.
Vy nemůžete začít nový diskusní příspěvek v tomto fóru.
Vy nemůžete odpovědět v této diskusi.
Vy nemůžete začít v anketu v tomto fóru.
Vy nemůžete na tomto fóru nahrát přílohy.
Vy můžete stáhnout přílohy v tomto fóru.
Uživatelé, kteří se účastnili diskuse: michalsprinter, Zdenek a Alena, Jarda Borek, pepanek, STMax, Doskocil, kikisak36, Laky, Biimbo

Copyright © 2023

Powered by PHPFusion. Copyright © 2024 PHP Fusion Inc.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

Theme by PHP Fusion Inc
43,017,987 unikátních návštěv | Vygenerované za: 0.20257 sekund | Průměrně za: 0.20257 (0) sekund | Dotazy: 108 | Použitá paměť: 2.08MB/2MB