BeranČlen Přidáno
před 7 letAhoj,věděl by někdo odkud je připojené D+ na energoblok na Ducatu 2004,nástavba Auto Roller? Najednou je bez proudu.Díky
VasuČlen Přidáno
před 7 letD+ je z alternátoru, dává signál, aby seply relé pro ledničku a nabíjení.
BeranČlen Přidáno
před 7 letAhoj,to chápu,myslel jsem v kterých místech hledat.Jestli je rozbočení přímo u alternátoru,nebo někde jinde cestou ve svorkovnici,nebo kde?
V nejhorším případě když nenajdu rozbočení, jestli můžu zrušit stávající konektor a udělat novou linku od D+ alternátoru do D+energobloku?Díky.
VasuČlen Přidáno
před 7 letD+ vede přímo z alternátoru do energobloku a také na kontrolku nabíjení. D+ po zapnutí klíčku zapalování má kladnou polaritu +, po nastartování a nabuzení alternátoru má zápornou polaritu -.
V energobloku to většinou vede na tranzistorový zesilovač signálu, a ten pak spíná výše uvedené relé.
Většinou se nestává porucha na vývodu z alternátoru, spíše na zesilovači.
BeranČlen Přidáno
před 7 letAhoj,jestli tomu dobře rozumím:jestliže odpojím konektor D+u energobloku a budu na něm měřit při zapnutém klíčku,měl bych naměřit aktuální napětí baterie(něco přes 12V). Po nastartování bych měl po zhasnutí kontrolky nabíjení naměřit aktuální napětí dobíjení(něco okolo 14 V ale se znaménkem -.Je to tak?
Automatické sloučení 16.05.2017 15:16:
Už jsem si sám nafackoval co to plácám za blbosti.
Automatické sloučení 16.05.2017 15:24:
Už jsem si sám nafackoval co to plácám za blbosti.Po nastartování cca +14,2V.
Samotář
Upravil Beran dne 16.05.2017 15:24,
před 7 letVasuČlen Přidáno
před 7 letJeště jednou, po zapnutí klíčku je na D+ napětí baterie, asi 12,8 V +! Po nastartování a zhasnutí kontrolky nabíjení je na D+ 0 V, je tam mínus !
BeranČlen Přidáno
před 7 letTak jsem to byl měřit.Napětí na baterii 12,5 V.Napětí na D+ u energobloku bez klíčku 0,se zapnutým klíčkem 12,5V.Po nastartování a zhasnutí kontrolky dobíjení na B+ 14,26V,na D+ to samé.Tak nevím co dál.Energoblok mám v opravě a nerad bych ho až přijde z opravy poškodil.
VasuČlen Přidáno
před 7 letPodle toho, co hovoříš, máš energoblok v pořádku, ale v alternátoru máš probitou diodu. V alternátoru jsou diody do uzlu a ten po nastartování vytváří - pól. Probitím diody se na D+ objeví napětí alternátoru, a to je velká chyba.
BeranČlen Přidáno
před 7 letAhoj,díky všem za rady.Já jsem si matně z učení (a to už je přes 50 let a autoelektrika šla hodně daleko okolo nás)pamatoval,že kontrola dobíjení funguje tak,jak popisuje pachta a sipadan.
Jenže tenkrát se to týkalo dynama a já nevěděl,jestli to platí i pro alternátory.Díval jsem se na schémata zapojení alternátoru a přišlo mi to v zásadě stejné.Ale jak říkala jeptiška-sichr je jistota,tak jsem se radši zeptal.:^
MTSČlen Přidáno
před 7 letDřív byla kontrolka dobíjení jednoduše řečeno zapojena mezi + baterie a + alt. pokud nedobíjel - svítila ( z baterie + alt. -), pokud dobíjel - zhasla ( z obou +) a pokud přebíjel žhnula ( rozdíl napětí). Dneska jsou alt. i vodou chlazené a řízené počítačem, podle požadavku na odběr a potřebný výkon a palubní napětí vyhodnocuje jiný obvod.
:_
badČlen Přidáno
před 7 letzdravím vás , funkce D+ u starších alternátorů , z plusu na kontrolku dobíjení /žárovku/ na svorku D1. Při zapnutí klíčku jde plus na žárovku a pak na svorku D+ kde je 0 potenciál, při nastartování se na svorce D+ objeví napětí sítě vozidla které vyrábí alternátor. jak funguje alternátor je jiná kapitola. Tím mezi sítí vozidla v přístrojové desce a D+ je stejný potenciál a kontrolka zhasne.
Tak fungují starší systémy a mohlo by to být i u tvého Ducata.
takže když přivedeš + z akumulátoru do energobloku mělo by se sepnout obvody jako při nastartovaném motoru.
U novějších vozidel kde je napětí řízeno / ECU/ řídicí jednotkou, hlavně Ford, kontrolku rozsvěcuje jednotka motoru a stává se , že kontrolka svítí ale alternátor správně dobíjí.
Je to vše dle provedení a zapojení vozidla. Bez měření skutečného provedení a zkušeností se těžce radí. Bad
Valda+Naďa Touareg+126n+Bad
Fiat Ducato 2,8 JTD Knaus
Peugeot ION full elektric
Tomas BrabecČlen Přidáno
před 7 letJaky je tam energoblok? Mam tušení, že v tomto autě vůbec nejde D+ signal od alternatoru, ale simuluje si ho eblok. Je tam Nordeletrronica?
GardaČlen Přidáno
před 7 letTake je tam pojistka. Jen ze o ni tu nebyla rec. Jen jestli je vporadku.
BeranČlen Přidáno
před 7 letD+ už je pod napětím,byl zoxydovaný konektor v lisování.Jeden stisk lisovacíma kleštěma a je pokoj.!t
pachtaČlen Přidáno
před 7 letPokoj bude ale ne na dlouho za chvilku to bude oxidovat znova nejlépe odstřihnout konektor a nalisovat nový ještě lépe propájet cínem.
BeranČlen Přidáno
před 7 letTak tak,ale nejdřív musím ten správný najít.:D