Warning: str_repeat(): Second argument has to be greater than or equal to 0 in /srv/www/caravan24.cz/www/maincore.php on line 169 D+: TECHNIKA - Caravan24.cz
Výkup karavanu! Vykoupíme Váš obytný vůz, nebo karavan za hotové,volejte 606118358 www.vykupkaravanu.cz
Partneři webu:
hykro.cz odak.cz
https://www.cwn.cz/
Prohledávání webu:

D+

Poslední aktualizace před 7 let
BeranBeranČlen
Přidáno před 7 let
Ahoj,věděl by někdo odkud je připojené D+ na energoblok na Ducatu 2004,nástavba Auto Roller? Najednou je bez proudu.Díky
Samotář
VasuVasuČlen
Přidáno před 7 let
D+ je z alternátoru, dává signál, aby seply relé pro ledničku a nabíjení.
BeranBeranČlen
Přidáno před 7 let
Ahoj,to chápu,myslel jsem v kterých místech hledat.Jestli je rozbočení přímo u alternátoru,nebo někde jinde cestou ve svorkovnici,nebo kde?
V nejhorším případě když nenajdu rozbočení, jestli můžu zrušit stávající konektor a udělat novou linku od D+ alternátoru do D+energobloku?Díky.
Samotář
VasuVasuČlen
Přidáno před 7 let
D+ vede přímo z alternátoru do energobloku a také na kontrolku nabíjení. D+ po zapnutí klíčku zapalování má kladnou polaritu +, po nastartování a nabuzení alternátoru má zápornou polaritu -.
V energobloku to většinou vede na tranzistorový zesilovač signálu, a ten pak spíná výše uvedené relé.
Většinou se nestává porucha na vývodu z alternátoru, spíše na zesilovači.
BeranBeranČlen
Přidáno před 7 let
Ahoj,jestli tomu dobře rozumím:jestliže odpojím konektor D+u energobloku a budu na něm měřit při zapnutém klíčku,měl bych naměřit aktuální napětí baterie(něco přes 12V). Po nastartování bych měl po zhasnutí kontrolky nabíjení naměřit aktuální napětí dobíjení(něco okolo 14 V ale se znaménkem -.Je to tak?

Automatické sloučení 16.05.2017 15:16:
Už jsem si sám nafackoval co to plácám za blbosti.

Automatické sloučení 16.05.2017 15:24:
Už jsem si sám nafackoval co to plácám za blbosti.Po nastartování cca +14,2V.
Samotář
Upravil Beran dne 16.05.2017 15:24, před 7 let
VasuVasuČlen
Přidáno před 7 let
Ještě jednou, po zapnutí klíčku je na D+ napětí baterie, asi 12,8 V +! Po nastartování a zhasnutí kontrolky nabíjení je na D+ 0 V, je tam mínus !
BeranBeranČlen
Přidáno před 7 let
Tak jsem to byl měřit.Napětí na baterii 12,5 V.Napětí na D+ u energobloku bez klíčku 0,se zapnutým klíčkem 12,5V.Po nastartování a zhasnutí kontrolky dobíjení na B+ 14,26V,na D+ to samé.Tak nevím co dál.Energoblok mám v opravě a nerad bych ho až přijde z opravy poškodil.
Samotář
VasuVasuČlen
Přidáno před 7 let
Podle toho, co hovoříš, máš energoblok v pořádku, ale v alternátoru máš probitou diodu. V alternátoru jsou diody do uzlu a ten po nastartování vytváří - pól. Probitím diody se na D+ objeví napětí alternátoru, a to je velká chyba.
pachtapachtaČlen
Přidáno před 7 let

Citovat

Vasu napsal:

Ještě jednou, po zapnutí klíčku je na D+ napětí baterie, asi 12,8 V +! Po nastartování a zhasnutí kontrolky nabíjení je na D+ 0 V, je tam mínus !


Kdyby na D+ po nastartování motoru bylo mínus tak by stále svítila kontrolka dobíjení po startu je na D+ stejné napětí jako na kontaktech baterie něco kolem 14.2V.
Hanka a Pavel
sipadansipadanČlen
Přidáno před 7 let

Citovat

pachta napsal:

Citovat

Vasu napsal:

Ještě jednou, po zapnutí klíčku je na D+ napětí baterie, asi 12,8 V +! Po nastartování a zhasnutí kontrolky nabíjení je na D+ 0 V, je tam mínus !


Kdyby na D+ po nastartování motoru bylo mínus tak by stále svítila kontrolka dobíjení po startu je na D+ stejné napětí jako na kontaktech baterie něco kolem 14.2V.


D+ by mělo dávat konstatní pozitivní signál okolo 14 V po nastartování při korektním běhu alternátoru a po zhasnutí kontrolky jak píše Pavel, jinak má alternátor problémy.
V moderních vozidlech kde není D+ se používá terminal 15 pro tuto funkci.
Zmizí-li tento signál, odpojí se vše závislé na běhu alternátoru (dobíjení tedy).
4.114683,118.628756
BeranBeranČlen
Přidáno před 7 let
Ahoj,díky všem za rady.Já jsem si matně z učení (a to už je přes 50 let a autoelektrika šla hodně daleko okolo nás)pamatoval,že kontrola dobíjení funguje tak,jak popisuje pachta a sipadan.
Jenže tenkrát se to týkalo dynama a já nevěděl,jestli to platí i pro alternátory.Díval jsem se na schémata zapojení alternátoru a přišlo mi to v zásadě stejné.Ale jak říkala jeptiška-sichr je jistota,tak jsem se radši zeptal.:^
Samotář
MTSMTSČlen
Přidáno před 7 let
Dřív byla kontrolka dobíjení jednoduše řečeno zapojena mezi + baterie a + alt. pokud nedobíjel - svítila ( z baterie + alt. -), pokud dobíjel - zhasla ( z obou +) a pokud přebíjel žhnula ( rozdíl napětí). Dneska jsou alt. i vodou chlazené a řízené počítačem, podle požadavku na odběr a potřebný výkon a palubní napětí vyhodnocuje jiný obvod.
:_
Jirka + Alena + Renault Master - MTS-2
https://www.carav...i_id=41587
badbadČlen
Přidáno před 7 let
zdravím vás , funkce D+ u starších alternátorů , z plusu na kontrolku dobíjení /žárovku/ na svorku D1. Při zapnutí klíčku jde plus na žárovku a pak na svorku D+ kde je 0 potenciál, při nastartování se na svorce D+ objeví napětí sítě vozidla které vyrábí alternátor. jak funguje alternátor je jiná kapitola. Tím mezi sítí vozidla v přístrojové desce a D+ je stejný potenciál a kontrolka zhasne.
Tak fungují starší systémy a mohlo by to být i u tvého Ducata.
takže když přivedeš + z akumulátoru do energobloku mělo by se sepnout obvody jako při nastartovaném motoru.
U novějších vozidel kde je napětí řízeno / ECU/ řídicí jednotkou, hlavně Ford, kontrolku rozsvěcuje jednotka motoru a stává se , že kontrolka svítí ale alternátor správně dobíjí.
Je to vše dle provedení a zapojení vozidla. Bez měření skutečného provedení a zkušeností se těžce radí. Bad
Valda+Naďa Touareg+126n+Bad
Fiat Ducato 2,8 JTD Knaus
Peugeot ION full elektric
sipadansipadanČlen
Přidáno před 7 let

Citovat

bad napsal:

U novějších vozidel kde je napětí řízeno / ECU/ řídicí jednotkou, hlavně Ford, kontrolku rozsvěcuje jednotka motoru a stává se , že kontrolka svítí ale alternátor správně dobíjí.


Pokud je v autě alternátor řízen přes LIN (všechna nová vozidla), tak není k dospozici D+, ale auto má vyvedené dva signály:

a ) motor běží
b ) zapalovaní zapnuto

Oba jsou vhodné ke spínání energobloku, přičemž právě zde má Tebou zmiňovaný Ford "chyták", jelikož "Ignition On" dává pozitivní signál (jako D+), ovšem "Engine Run" nedává pozitivní, nýbrž slouží pouze ke spínání ("-") ovládácího relé (nelze tedy napojit přímo do energobloku na D +).

Podmiňovat připojení signálem "motor běží" je lepší než "zapalování zapnuto", jelikož při Start-stop fázi je energoblok odpojen, kdežto v druhém případě zůstává stále připojen a stejně tomu je i při startovnání.
4.114683,118.628756
BeranBeranČlen
Přidáno před 7 let
:|

Citovat

Beran napsal:

Ahoj,věděl by někdo odkud je připojené D+ na energoblok na Ducatu 2004,nástavba Auto Roller? Najednou je bez proudu.Díky


Děkuji všem za snahu pomoci.Nicméně původní dotaz zněl tak jak cituji výše.Potřeboval bych vědět odkud jmenovitě,tím myslím fyzicky z jakého místa je D+ připojeno.Přímo alternátor,nebo pozice 15 na skřínce,nebo nějaká svorkovnice cestou.:|
Samotář
Tomas BrabecTomas BrabecČlen
Přidáno před 7 let
Jaky je tam energoblok? Mam tušení, že v tomto autě vůbec nejde D+ signal od alternatoru, ale simuluje si ho eblok. Je tam Nordeletrronica?
GardaGardaČlen
Přidáno před 7 let
Take je tam pojistka. Jen ze o ni tu nebyla rec. Jen jestli je vporadku.
Miloš
BeranBeranČlen
Přidáno před 7 let
D+ už je pod napětím,byl zoxydovaný konektor v lisování.Jeden stisk lisovacíma kleštěma a je pokoj.!t
Samotář
pachtapachtaČlen
Přidáno před 7 let
Pokoj bude ale ne na dlouho za chvilku to bude oxidovat znova nejlépe odstřihnout konektor a nalisovat nový ještě lépe propájet cínem.
Hanka a Pavel
BeranBeranČlen
Přidáno před 7 let
Tak tak,ale nejdřív musím ten správný najít.:D
Samotář
Vy můžete zobrazit všechny příspěvky v tomto fóru.
Vy nemůžete začít nový diskusní příspěvek v tomto fóru.
Vy nemůžete odpovědět v této diskusi.
Vy nemůžete začít v anketu v tomto fóru.
Vy nemůžete na tomto fóru nahrát přílohy.
Vy můžete stáhnout přílohy v tomto fóru.
Uživatelé, kteří se účastnili diskuse: Beran, Vasu, pachta, sipadan, MTS, bad, Tomas Brabec, Garda

Copyright © 2023

Powered by PHPFusion. Copyright © 2024 PHP Fusion Inc.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

Theme by PHP Fusion Inc
43,683,076 unikátních návštěv | Vygenerované za: 0.26762 sekund | Průměrně za: 0.26762 (0) sekund | Dotazy: 134 | Použitá paměť: 2.21MB/4MB