Warning: str_repeat(): Second argument has to be greater than or equal to 0 in /srv/www/caravan24.cz/www/maincore.php on line 169 Kastlik na baterku v privesu: TECHNIKA - Caravan24.cz
Výkup karavanu! Vykoupíme Váš obytný vůz, nebo karavan za hotové,volejte 606118358 www.vykupkaravanu.cz
Partneři webu:
hykro.cz odak.cz
https://www.cwn.cz/
Prohledávání webu:

Kastlik na baterku v privesu

Poslední aktualizace před 15 let
S
svoonNováček
Přidáno před 15 let
Zdravim vsechny,
chtel bych se zeptat, jestli je nutne mit v obytnem privesu baterii v plastovem kastliku. Koupil jsem prives kde tahle krabicka na baterku je, ale je tak mala, ze se tam vejde jen 65A baterie.
Prijde mi to dost malo, ale zase nevim, jestli baterie nemuze vytect a prives poskodit kdyz nebude v te nadobe.

diky Ondrej
FunFunHlavní administrátor
Přidáno před 15 let
Jde-li o gelovou, pak nemusí být v kastlíku, stačí ji upevnit. Gelová baterie nevyteče, ani nevydává žádné výpary, takže je možné v karavanu klidně spát.
Fun
Smile
P
AnonymČlen
Přidáno před 15 let
No gelovka je supr, ale za moc peněz. Pak se dá pořídit trakční s centrálním vývodem a na něj napíchnout tenkkou hadičku končící pod přívěsem.
harleyharleyČlen
Přidáno před 15 let
Měl jsem obyčejnou startovací baterku 88Ah v přívěsu jen v držáku ze 40plocháče aby v úložáku pod sedačkou necestovala a nikdy se nevilila a ani cítit nebyla.Vydržela 3až4 dny.Světlo,TV,DVD a nikdy nebyl problém.Teď mám zase startovací ale už 2krát 170Ah a myslím že můžu rosvítit celý kemp.
P
AnonymČlen
Přidáno před 15 let
Souhlas, rozdíll mezi startovací a trakční je, ale nedramatizovat ho. S čím nesouhlasím je odvod plynů.... Zbytečný risk. Ten centrální a vytáhnutý ven je otázka deseti kaček za hadičku. V tomto mám raději jistotu a klídek.
radekpajdlaradekpajdlaČlen
Přidáno před 15 let
Myslíte že by to mohlo stačit? vždy po dvou kusech.
var 1. VARTA BLACK 12V/ 90Ah/720A za cca 3000,- Startovací 20 kg
var 2. VARTA 12V/ 90Ah/MOBIL za cca 4700,- Trakční 30kg
var 3.Zál. bat. GPL 12880 CSB 12V/88Ah za cca6700,-
30kg
Z toho mi vychází, že je jak cenově tak váhou nejvýhodnějí var. 1. Samozřejmně také nejméně pohodlná.

harleyharleyČlen
Přidáno před 15 let
Kamarád má dva kamiony.A když nenastartoval tak mi ty baterky dal.Fungujou takhle už rok.Takže si myslím že není zapotřebí ani nová.Na starších bateriích klesá hodnota tzv.startovacího proudu.To je maximální výkon který baterie dává v ten okamžik při otočení klíčku.Ostatní hodnoty klesají taky ale jen nepatrně.
radekpajdlaradekpajdlaČlen
Přidáno před 15 let
No toto by bylo případně i řešení. Ted mám jednu180 Ah. tk zkusím co vydrží.
harleyharleyČlen
Přidáno před 15 let
Nejdřív to zkus než zainvestuješ a možná i úplně zbytečně.Mě to tak funguje.
radekpajdlaradekpajdlaČlen
Přidáno před 15 let

Citovat

Petr a Lucie napsal:
Souhlas, rozdíll mezi startovací a trakční je, ale nedramatizovat ho. S čím nesouhlasím je odvod plynů.... Zbytečný risk. Ten centrální a vytáhnutý ven je otázka deseti kaček za hadičku. V tomto mám raději jistotu a klídek.


Bylo by řešení dát baterii do předního kastlíku na oj ? Pomohlo by to taky zatížit předek.Na letní provoz, v zimně by mohl být problém z mrazem. Ale na nákladákách mám baterie taky venku.
P
AnonymČlen
Přidáno před 15 let
Radku u přívěsu mám trakční v kastlíku na plyn, ten je odvětrávaný a nemám problém. V autě je baterka taky venku, zahřeje se sice od motoru, ale to od ní nic nechceš. Potřebuješ maximum ráno, kdy je tak jako tak zmrzlá...
Me2dMe2dČlen
Přidáno před 15 let
No co já vím, tak pozor na kastlík, na oj můžeš většinou naložit tak max. 30-40kg pokud tam máš 2 10kg bomby máš tam rázem 30 kg a svisle na tažný můžeš naložit max. 70 kg, někdy je tam i 100kg a něco samozřejmě váží bydlík (svisle na oj) no a velká baterka má 30 a víc kg:@
...jak říkám člověk něčím nemocen býti musí, neb by snad i zcvoknul, no ne?Me2d
Me2d+Me2dice+2 Medvíďata(12+9)+ český terier PARD + vw t4 california exclusive 5m 2.4d rychlík :-) Nezávislá pomoc při výběru osobního, dodávkového vozu. Richard Junger 777864931
radekpajdlaradekpajdlaČlen
Přidáno před 15 let
Jo toho jsem si vědom,nosnost na kouli mám 75 kg. Ale toto řešení využiji jako zkušební a pak uvidím .Z auta vede v 13 pinu jedna žíla, která jde jen za jízdy(je na tom lednice). Z toho by jsem to nabíjel,+ nabíjení z 220 V ze zásuvky nebo z centrály vše pochopitelně přes nabíječku. Ale tyto podrobnosti proberu z mým kamárádem elektrikářem.
Me2dMe2dČlen
Přidáno před 15 let
Chceš na ten jeden vývod hnát lednici i nabíjet současně?:x
...jak říkám člověk něčím nemocen býti musí, neb by snad i zcvoknul, no ne?Me2d
Me2d+Me2dice+2 Medvíďata(12+9)+ český terier PARD + vw t4 california exclusive 5m 2.4d rychlík :-) Nezávislá pomoc při výběru osobního, dodávkového vozu. Richard Junger 777864931
radekpajdlaradekpajdlaČlen
Přidáno před 15 let
No to asi ne, ja zas tak moc ledničku za jízdy nepotřebuji.Něco vydrží taky na setrvačnost, do mražáku přidám akumulační sáčky.
Me2dMe2dČlen
Přidáno před 15 let
No pokud bude elektrikář fachman, asi ti to spíš vymyslí trošku bezpečněji a pokud máš ty baterky dolévací, tak bych je nedobíjel bez otevření a tudíž bych nejel... jen pro zamyšlení
...jak říkám člověk něčím nemocen býti musí, neb by snad i zcvoknul, no ne?Me2d
Me2d+Me2dice+2 Medvíďata(12+9)+ český terier PARD + vw t4 california exclusive 5m 2.4d rychlík :-) Nezávislá pomoc při výběru osobního, dodávkového vozu. Richard Junger 777864931
radekpajdlaradekpajdlaČlen
Přidáno před 15 let
V autě se při jízdě také neotvírají a taky se dobíjejí.:x
Me2dMe2dČlen
Přidáno před 15 let
Ano ale mají přímý odběr a dobíjení je malinko jinak než natvrdo přes 220V dobíječku, mě jedna takhle pěkně bouchla, naštěstí u toho nikdo nebyl
...jak říkám člověk něčím nemocen býti musí, neb by snad i zcvoknul, no ne?Me2d
Me2d+Me2dice+2 Medvíďata(12+9)+ český terier PARD + vw t4 california exclusive 5m 2.4d rychlík :-) Nezávislá pomoc při výběru osobního, dodávkového vozu. Richard Junger 777864931
radekpajdlaradekpajdlaČlen
Přidáno před 15 let
No nevím. Existuje nějaký jednoduchý osvědčený systém?Kombinace 220 V prodlužkou +12 V z auta+ 12 V z baterie + dobíjení z auta a z 220V ? Nebo jsem moc náročný? Jak a kdy dobíjíte baterii v karavanu?:o
Karel ProkopKarel ProkopČlen
Přidáno před 15 let
Z auta (správně zapojeného) vedou mj. žíly dvě: č.9 je spínaných 12V pro lednici a č. 10 je tvrdý přívod 12V např. pro dobíjení za jízdy. Čili každá větev má svoje napájení a přídavný drát na kostru (kostrou teče stejný proud ((nebo součet proudů všech spotřebičů přes které se uzavírá obvod)) jako fází). Proto tam ten Jaeger je. Nelze doporučit odběr vyšší než 10(15)A na jednu kudlu.
Pokud mají lidi sedmikolík - lednici napojujeme na mlhovkovou kudlu s vypinačem na mlhovku. Toto řešení se používá na holandských karavanech, některé mlhovku nemají zapojenou vůbec a nebo některé společně s levou koncovou stranou.
Vy můžete zobrazit všechny příspěvky v tomto fóru.
Vy nemůžete začít nový diskusní příspěvek v tomto fóru.
Vy nemůžete odpovědět v této diskusi.
Vy nemůžete začít v anketu v tomto fóru.
Vy nemůžete na tomto fóru nahrát přílohy.
Vy můžete stáhnout přílohy v tomto fóru.
Uživatelé, kteří se účastnili diskuse: svoon, Fun, Petr a Lucie, harley, radekpajdla, Me2d, Karel Prokop, Robert

Copyright © 2023

Powered by PHPFusion. Copyright © 2024 PHP Fusion Inc.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

Theme by PHP Fusion Inc
44,370,622 unikátních návštěv | Vygenerované za: 0.25749 sekund | Průměrně za: 0.25749 (0) sekund | Dotazy: 135 | Použitá paměť: 2.22MB/4MB