Zdravim vsechny,
chtel bych se zeptat, jestli je nutne mit v obytnem privesu baterii v plastovem kastliku. Koupil jsem prives kde tahle krabicka na baterku je, ale je tak mala, ze se tam vejde jen 65A baterie.
Prijde mi to dost malo, ale zase nevim, jestli baterie nemuze vytect a prives poskodit kdyz nebude v te nadobe.
diky Ondrej
FunHlavní administrátor Přidáno
před 15 letJde-li o gelovou, pak nemusí být v kastlíku, stačí ji upevnit. Gelová baterie nevyteče, ani nevydává žádné výpary, takže je možné v karavanu klidně spát.
Fun
No gelovka je supr, ale za moc peněz. Pak se dá pořídit trakční s centrálním vývodem a na něj napíchnout tenkkou hadičku končící pod přívěsem.
harleyČlen Přidáno
před 15 letMěl jsem obyčejnou startovací baterku 88Ah v přívěsu jen v držáku ze 40plocháče aby v úložáku pod sedačkou necestovala a nikdy se nevilila a ani cítit nebyla.Vydržela 3až4 dny.Světlo,TV,DVD a nikdy nebyl problém.Teď mám zase startovací ale už 2krát 170Ah a myslím že můžu rosvítit celý kemp.
Souhlas, rozdíll mezi startovací a trakční je, ale nedramatizovat ho. S čím nesouhlasím je odvod plynů.... Zbytečný risk. Ten centrální a vytáhnutý ven je otázka deseti kaček za hadičku. V tomto mám raději jistotu a klídek.
radekpajdlaČlen Přidáno
před 15 letMyslíte že by to mohlo stačit? vždy po dvou kusech.
var 1. VARTA BLACK 12V/ 90Ah/720A za cca 3000,- Startovací 20 kg
var 2. VARTA 12V/ 90Ah/MOBIL za cca 4700,- Trakční 30kg
var 3.Zál. bat. GPL 12880 CSB 12V/88Ah za cca6700,-
30kg
Z toho mi vychází, že je jak cenově tak váhou nejvýhodnějí var. 1. Samozřejmně také nejméně pohodlná.
harleyČlen Přidáno
před 15 letKamarád má dva kamiony.A když nenastartoval tak mi ty baterky dal.Fungujou takhle už rok.Takže si myslím že není zapotřebí ani nová.Na starších bateriích klesá hodnota tzv.startovacího proudu.To je maximální výkon který baterie dává v ten okamžik při otočení klíčku.Ostatní hodnoty klesají taky ale jen nepatrně.
radekpajdlaČlen Přidáno
před 15 letNo toto by bylo případně i řešení. Ted mám jednu180 Ah. tk zkusím co vydrží.
harleyČlen Přidáno
před 15 letNejdřív to zkus než zainvestuješ a možná i úplně zbytečně.Mě to tak funguje.
Radku u přívěsu mám trakční v kastlíku na plyn, ten je odvětrávaný a nemám problém. V autě je baterka taky venku, zahřeje se sice od motoru, ale to od ní nic nechceš. Potřebuješ maximum ráno, kdy je tak jako tak zmrzlá...
Me2dČlen Přidáno
před 15 letNo co já vím, tak pozor na kastlík, na oj můžeš většinou naložit tak max. 30-40kg pokud tam máš 2 10kg bomby máš tam rázem 30 kg a svisle na tažný můžeš naložit max. 70 kg, někdy je tam i 100kg a něco samozřejmě váží bydlík (svisle na oj) no a velká baterka má 30 a víc kg:@
...jak říkám člověk něčím nemocen býti musí, neb by snad i zcvoknul, no ne?Me2d
Me2d+Me2dice+2 Medvíďata(12+9)+ český terier PARD + vw t4 california exclusive 5m 2.4d rychlík :-) Nezávislá pomoc při výběru osobního, dodávkového vozu. Richard Junger 777864931
radekpajdlaČlen Přidáno
před 15 letJo toho jsem si vědom,nosnost na kouli mám 75 kg. Ale toto řešení využiji jako zkušební a pak uvidím .Z auta vede v 13 pinu jedna žíla, která jde jen za jízdy(je na tom lednice). Z toho by jsem to nabíjel,+ nabíjení z 220 V ze zásuvky nebo z centrály vše pochopitelně přes nabíječku. Ale tyto podrobnosti proberu z mým kamárádem elektrikářem.
Me2dČlen Přidáno
před 15 letChceš na ten jeden vývod hnát lednici i nabíjet současně?:x
...jak říkám člověk něčím nemocen býti musí, neb by snad i zcvoknul, no ne?Me2d
Me2d+Me2dice+2 Medvíďata(12+9)+ český terier PARD + vw t4 california exclusive 5m 2.4d rychlík :-) Nezávislá pomoc při výběru osobního, dodávkového vozu. Richard Junger 777864931
radekpajdlaČlen Přidáno
před 15 letNo to asi ne, ja zas tak moc ledničku za jízdy nepotřebuji.Něco vydrží taky na setrvačnost, do mražáku přidám akumulační sáčky.
Me2dČlen Přidáno
před 15 letNo pokud bude elektrikář fachman, asi ti to spíš vymyslí trošku bezpečněji a pokud máš ty baterky dolévací, tak bych je nedobíjel bez otevření a tudíž bych nejel... jen pro zamyšlení
...jak říkám člověk něčím nemocen býti musí, neb by snad i zcvoknul, no ne?Me2d
Me2d+Me2dice+2 Medvíďata(12+9)+ český terier PARD + vw t4 california exclusive 5m 2.4d rychlík :-) Nezávislá pomoc při výběru osobního, dodávkového vozu. Richard Junger 777864931
radekpajdlaČlen Přidáno
před 15 letV autě se při jízdě také neotvírají a taky se dobíjejí.:x
Me2dČlen Přidáno
před 15 letAno ale mají přímý odběr a dobíjení je malinko jinak než natvrdo přes 220V dobíječku, mě jedna takhle pěkně bouchla, naštěstí u toho nikdo nebyl
...jak říkám člověk něčím nemocen býti musí, neb by snad i zcvoknul, no ne?Me2d
Me2d+Me2dice+2 Medvíďata(12+9)+ český terier PARD + vw t4 california exclusive 5m 2.4d rychlík :-) Nezávislá pomoc při výběru osobního, dodávkového vozu. Richard Junger 777864931
radekpajdlaČlen Přidáno
před 15 letNo nevím. Existuje nějaký jednoduchý osvědčený systém?Kombinace 220 V prodlužkou +12 V z auta+ 12 V z baterie + dobíjení z auta a z 220V ? Nebo jsem moc náročný? Jak a kdy dobíjíte baterii v karavanu?:o
Karel ProkopČlen Přidáno
před 15 letZ auta (správně zapojeného) vedou mj. žíly dvě: č.9 je spínaných 12V pro lednici a č. 10 je tvrdý přívod 12V např. pro dobíjení za jízdy. Čili každá větev má svoje napájení a přídavný drát na kostru (kostrou teče stejný proud ((nebo součet proudů všech spotřebičů přes které se uzavírá obvod)) jako fází). Proto tam ten Jaeger je. Nelze doporučit odběr vyšší než 10(15)A na jednu kudlu.
Pokud mají lidi sedmikolík - lednici napojujeme na mlhovkovou kudlu s vypinačem na mlhovku. Toto řešení se používá na holandských karavanech, některé mlhovku nemají zapojenou vůbec a nebo některé společně s levou koncovou stranou.