Zdravím všechny karavanisty.
Plánuju pořídit ojetý přívěs pro 6 člennou rodinu a rád bych pochytal od ostřílených nějaké postřehy, co se velikosti týče. Za autem mohu táhnout 1300kg a uvažuju, jestli pořídit něco blízko této hmotnosti (a odpovídající velikosti) nebo se raději snažit v rámci větší manévrovatelnosti smrsknout do menšího přívěsu s využitím spaní v autě. Naše dovolené obvykle směřují do hor a nemám v úmyslu moc pobývat v kempech, takže mám trochu obavy o možnosti parkování s velkým přívěsem...
Ahoj,
dobrá otázka pro velké rodiny. Shodou okolností jsme taky vybrali malý karavan. Počet míst ke spaní je menší než členů rodiny, jeden buď spí na zemi (některé půdorysy to celkem umožňují, zvlášť pro menší dítě) nebo se na dvojposteli tlačí 3. Pro delší pobyty chceme vyzkoušet, že část bude spát v předstanu. Cílem je nejen více prostoru, ale i více intimity na vášnivý manželský život:-)
Výhodou malého karavanu je manévrovatelnost, už několikrát se nám stalo, že na kempování málo místa a mít větší karavan, nevešly bychom se.
Píšeš, že máš limit 1300kg. Pokud chceš místo pro každého, do to toho se vejdou karavany, co mají 2 místa na dvoulůžku, pak dvě palandy a pak rozkládací sezení - tam se dvě děti taky mohou vejít, když se v noci moc nemrví. Ale chce to měřit šířku i délku takového spaní, jak děti porostou, nemusí stačit.
Délka takových karavanů bývá 730cm i s ojí, což ještě nemusí být tak moc. Ale viděl jsem takto řešené i karavany s menší délkou.
Spíš pozor na váhu, tyto karavany mají celkovou hmotnost i do 1300kg, ale doložnost je pak docela malá, často pod 200 kg. Ale pokud máš velké auto, tak těžké věci můžeš vozit v něm.
Myšlenku, že část spí v autě a část v karavanu, jsem ještě nezkoušeli, děti jsou menší. Ale pokud auto nabízí pohodlné spaní, pak kombinace větší auto a k tomu menší karavan mi dává smysl, pokud preferuješ horský terén či menší kempy. Navíc se tak dá vyhnout nutnosti mít řidičák na E, i když člověk má velké auto typu Transporter, Tranzit.
Přeji šťastný výběr:-)
Roman ST1Člen Přidáno
před 7 letVW Golf Alltrack + Hobby 460Ufe
Posádka : Roman, Terezka, Nikolka 4 a Dany 1
A co máš za tahouna? Papírových 1300 kg je sice pěkných, ale spíše bych vycházel z pohotovostní hmotnosti auta a volil maximálku přívěsu tak do 80-85% této hodnoty. Pak taky výkon auta a kroutící moment, pokud chceš hory - je to na naftu a nebo benzín? Pokud chceš mimo kempy, bude problém s vodou a odpady, přeci jen 6 lidí - to máš minimálně tak 50 litrů na den, a to je naprosté minimum.
Záleží, kam chceš jezdit, čím delší a širší, tím obtížnější jízda a parkování. Plus hmotnost, to může být v horách trochu problém se sjezdy.
Ale pokud chceš jezdit na divoko, tak musíš vyřešit vodu, popřípadě její ohřev a odpad (WC i voda).
Parkování na divoko ti projde, ale pokud budeš mít pod sebou kaluž odpadní vody, může to být horší. A vody pro 6 lidí je potřeba dost a s tím je u přívěsu problém - nehledě na kapacitu WC.
A přívěs za 50, přes třicet let starý - třeba je OK, ale spíše bude shnilej, viděl jsi ho?
To je strašně těžké něco radit, nicméně se podělím se svým náhledem. My jezdíme 4 a když jsme byli ještě 3, měli jsme malého poláka. Nejen kvůli manipulaci, jsem chtěl upgradovat do něčeho pro 4 a zároveň malého. Moje filozofie cestování s čundrbednou je taková, že chci něco funkčního a plánovitě spartánského. Nepotřebuju (a nechci), aby tam byly 2 plazmy a WC s ostřikem řiti a různé autonomní fičury. Chci, aby děcka byla hlavně venku a když je hnusně tak holt zapřáhnu a ujedu, dle možností, frontě. Mám bednu 4m (6m s ojí), 850/1100 kg, 2 rozkládací letiště, jedno předělané na pevné. Tahám Zafirou, a jsem hrubě pod jejím tahacím limitem. Chápu ale, že to může mít každý jinak. Kamarád by bez satelitu a milionu programů nevyjel ani před barák... No, ale v šesti a nějakým normálním tahačem to bude muset být něco blízkého mému přístupu.
Tahu zdar!
Opel Zafira Tourer + Chateau Delta 3900
_P_H_Člen Přidáno
před 7 letCitovat
celista napsal:
Zdravím všechny karavanisty.
Plánuju pořídit ojetý přívěs pro 6 člennou rodinu a rád bych pochytal od ostřílených nějaké postřehy, co se velikosti týče. Za autem mohu táhnout 1300kg a uvažuju, jestli pořídit něco blízko této hmotnosti (a odpovídající velikosti) nebo se raději snažit v rámci větší manévrovatelnosti smrsknout do menšího přívěsu s využitím spaní v autě. Naše dovolené obvykle směřují do hor a nemám v úmyslu moc pobývat v kempech, takže mám trochu obavy o možnosti parkování s velkým přívěsem...
Bude to kompromis za kompromisem.
Dokud budou děti malé tak se do menšího vejdete. To, ale postupem času pomine a místa bude čím dál méně. Oželíš místo, pohodlí, určitý standard, ale zato budete moci jet do hor, protože to auto zvládne.
Pokud koupíš větší karavan, pro šest lidí, získáte možnost pohodlného pobytu za každého počasí. Na hory to , ale nebude.
https://www.youtube.com/watch?v=0Kl3E...Kl3ErZpjj8 . Když budeš blízko max. váhy na kouli (v reálu jsme přětížený), pokud máš manuální převodovku, tak brzy zařve, při couvání či rozjezdu do kopce. Jízda nebude komfortní, bezpečná a každé zastavení v kopci horor.
Když jsem já přešel na šestimístný karavan, celková váha 1500kg, tahal jsem ho nějakou dobu Citroenem evasionem (na kouli měl pouze 1300kg). Dalo se to, ale bylo to takové nouzové řešení (neřeším legislativu) dokud jsem nepořídil odpovídajícího tahouna. U baráku musím couvat do kopce a to bylo nad možnosti auta. Na velký karavan doporučuji dostatečnou rezervu kg na kouli i auta. Velký karavan + velké auto = pohodlné cestování
Jeep Commander, Hobby De Luxe 540,
Honza PalasekČlen Přidáno
před 7 letPěkný téma... Vrací mě to do časů, kdy jsem pořizoval karavan a rovněž hledal řešení. Mám šest dětí, takže bych potřeboval spíše maringotku. Protože už někteří byli dospělí a nelákala je ani vidina společné dovolené v apartmánu u moře, doufaje , že se nějak poskládáme, jsem koupil anglický karavan pro čtyři. Počítal jsem s tím, že pokud by nás jelo víc než míst v karavanu, tak to budeme řešit předstanem s ložnicí či spaním v autě. Na první velkou dovolenou (Normandie) jsme vyrazili celkově v šesti a to jsme se vzhledem k dvěma malým dětem a jedné karimatce na zemi vlezli do karavanu. Bylo to ale tak tak na existenční hraně a ono i uvařit pro tolik lidí trvá technologický nějaký čas navíc. No nic, zvládli jsme to. Další roky, kdy už jsme ale začali jezdit na tři týdny, s námi nejstarší přestali jezdit a zbyly nám jen dvě nejmladší děti. No a rázem karavan přesně odpovídal objemu posádky. Délku mám 5,5 m i s ojí, občas parkujeme ve městech tak, že soupravu rozpojíme a jsem moc rád, že jsem to před několika roky s rozměrama a kapacitou nepřepískl. Takže moje rada - zkus vyvěštit budoucnost jak velkou perspektivu má u vás ještě jezdění v šesti a podle toho se rozhoduj...
anglický karavan Abi Globetrotter Jubilee + Citroen C5X7 2,0 HDI