PAT12Člen Přidáno
před 7 letAhoj,
prosím o radu, případně i tipy na další diagnostiku:
Vyrazil jsem s karavanem na víkend. Z pozemku musím moverem. Vše OK. Příjezd na místo - 3 dny jsem svítil a foukal rozfuk tepla. Večer na 20 min zapnutá TV.
Když jsem chtěl odjet, tak mover jen čtvrt otáčky, nikam jsem se nedostal. Tipnul jsem hodně vybitou baterii.
Proto jsem zapřáhl a jel 3 hodiny domů v domnění, že se nabije při jízdě. Bohužel doma, kde jsem potřeboval mover za každou cenu se to situace opakovala a mover nebyl schopný pohnout karavanem ani po rovné asfaltové cestě.
Volal jsem ráno do Burimexu a pan Hnízdil mi potvrdil, že karavan by měl být schopný po 3 hodinách jízdy dobít baterii tak, aby šlo opět popojíždět.
Zkusil jsem připojit na 220V a uvidím jak se bude chovat večer. Nějaké tipy a rady co zkontrolovat proč se nedobilo automaticky za jízdy? Je na to nějaká extra pojistka?
Děkuji
Zdenek a AlenaČlen Přidáno
před 7 letJe potřeba změřit nabíjení, stačí připojit voltmetr na tu baterii a po nastartování auta musí stoupnout napětí, taky může být velký úbytek napětí na cestě od alternátoru k baterii. Taky to může být špatně zapojené atd.
Musíš to proměřit a pak hledat dál.
Zdeněk 69 Alena 61, vnuk Péťa 19 občas i Matěj 12
Karel ProkopČlen Přidáno
před 7 letměl bych jednu lehce všetečnou otázku:
jakým způsobem funguje to "dobíjení" za jízdy ?
např booster, Cyrix nebo nějaká jiná oužasná aplikace ?
Bo to tady píšu už léta. Furt dokola. Dobíjení karavanu za jízdy nefunguje.
A když, tak to vyžaduje poměrně zásadní zásah do elektroinstalace tažnýho vozidla i do karavanu.
Ale jak říká klasik: je to marný, je to marný, je to marný,.....
Ale jak říká klasik: je to marný, je to marný, je to marný,..Karle to chce klid .
Pokud nebyl ty tři dny napojen na 220V což neuvádí že byl tak se není čemu divit a praxe vás naučí sama a radit ? !) =MAT
Zdenek a AlenaČlen Přidáno
před 7 letZatím jsi sem nenapsal jakou vlastně máš baterii (kapacita) já mám v karavanu jednu 180Ah na světla, rozfuk, sat, TV, čerpadlo a pod. a jednu
100Ah jen na pojezd, k tomu solární panel 100W a celou sezonu mimo zimy se nepotřebuju připojit a baterie stále OK,
Jo a nabíjení z auta nemám zapojené ani lednici na 12V ta jede stále na plyn..
Zdeněk 69 Alena 61, vnuk Péťa 19 občas i Matěj 12
Zdenek a AlenaČlen Přidáno
před 7 letCitovat
PAT12 napsal:
Myslím že tam je 120Ah baterie. Máme jen jednu, která táhne vše.
Reálně používáme hlavně rozfuk, světla. Čerpadlo zatím ne, SAT ne, TV chvilku.
Já s 220V počítám že budu využívat, ale myslel jsem na delší stání. Domníval jsem se, že na víkend to utáhne baterie, kterou při jízdě (12V) nebo doma (220V) dobiju ...
120Ah ten víkend vydrží, ale zamysli se nad solárním panelem
dá se sehnat za relativně levné peníze a tvou potřebu stání na divoko to vyřeší, jinak na to aby auto dobíjelo baterii v karavanu se používá booster který zvedne napětí, aby do té baterie vůbec něco dorazilo
ale při dnešních cenách solárů bych tohle neřešil.
např:
https://www.i4wif...UFREE.html
ten booster pro karavan třeba tady:
https://www.karav...a-1208.htm
:_
Zdeněk 69 Alena 61, vnuk Péťa 19 občas i Matěj 12
Upravil Zdenek a Alena dne 02.05.2017 20:36,
před 7 letBudeš potřebovat ještě držáky panelu, lepidlo, regulátor, vodiče, průchodky, konektory a akumulátor. Nech si hlavně poradit co vše potřebuješ od prodejce. V podstatě ti každý solidní prodejce prodá skládačku a pak to zvládneš namontovat sám. Když jsem to zvkádnul já, tak už asi každý. :D
STMaxČlen Přidáno
před 7 letJen samotný panel to ovšem nezachrání. Veškeré komponenty k tomu, případná instalace a seš rázem někde jinde.
Zdenek a AlenaČlen Přidáno
před 7 letjá panel kupoval na Aukru ulovil jsem ho za 2700, regulátor počítej mezi 600 - 1800 dle toho co má umět, kabely průchodka lepidlo
celkem cca. kolem 4000.00
/jsem elektrikář a zapojoval jsem to sám/.
Zdeněk 69 Alena 61, vnuk Péťa 19 občas i Matěj 12
Karel ProkopČlen Přidáno
před 7 letPat12: v první řadě všechny světla do LED. Solar na 3 dny není třeba. Dobrá 120Ah baterka musí stačit. I na mover. Doporučuju prohlídku a proměření baterie zátěžákem. Pak kontrolu el. Instalace a spotřeby. Tím bych začal. Se solárem bych tak nepospíchal. Ale chce to vidět.
Nejprve řeš spotřebu a pak způsoby dobíjení.