Warning: str_repeat(): Second argument has to be greater than or equal to 0 in /srv/www/caravan24.cz/www/maincore.php on line 169 Plyn ve Skandinávii: TECHNIKA - Caravan24.cz
Výkup karavanu! Vykoupíme Váš obytný vůz, nebo karavan za hotové,volejte 606118358 www.vykupkaravanu.cz
Partneři webu:
hykro.cz odak.cz
https://www.cwn.cz/
Prohledávání webu:

Plyn ve Skandinávii

Poslední aktualizace před 7 let
BeranBeranČlen
Přidáno před 7 let
Pro všechny,kteří se chystáte do Skandinávie.Jezdíme do Skandinávie už od r.1997.Dokud jsme jezdili jen osobákem,vystačili jsme na vaření s dvěma 2kg lahvemi na měsíc.Když jsme si pořídili první bydlík,vystačili jsme na občasné topení,denní vaření a ohřev vody se třemi německými pětikilovkami.Když jsme šli oba před třemi lety do důchodu,koupili jsme novější bydlík,který má kombinovano Trumu a doma jsme vyzkoušeli spotřebu.Protože jsme si chtěli dát do důchodu dárek a toulat se severem tři měsíce,vyvstal problém co s plynem.Od dříve jsme věděli,že norské lahve jsou úplně jiné,takže za naše nebo německé se nedají vyměnit.Jako řešení se nabízelo koupit plnicí nádrž.Stahl jsem POI LPG Švédska,Norska a Finska z POIPlaza,zjistil ,že LPG ve Finsku neexistuje,ve Švédsku jenom hodně na jihu pár,ale v Norsku,kam jsme mířili hlavně,je síť poměrně hustá i na severu.Koupili jsme tedy plnicí lahev 11 kg,měli ještě jednu naší 10kg a v garáži bydlíku nouzovou 5kg německou.
A mysleli si,že máme vyhráno.Vyrazili jsme loni začátkem června,první týden ve Švédsku a Finsku byl super,azuro,teplo i v noci.Pak se pokazilo počasí a museli jsme topit celé noci.Když došel plyn v plnicí lahvi,vyrazili jsme podle navigace k nejbližší stanici LPG.Bylo to ESSO.Jak jsme nakonec zjistili,všechny LPG stanice ESSO,a bylo jich ze seznamu POI víc než 90 procent,jsou jenom na výměnu norských lahví.Už jsme si říkali,že koupíme norskou lahev a regulátor. nakonec ale nezklamal internet.Našli jsme síť čerpaček LPG Norge,která v intervalu 200-300 km pokrývá celé Norsko až na sever,mnoho stanic je samoobslužných ale je třeba mít na lahvi italské hrdlo a holandskou redukci,protože někde je italská,někde holandská pistole.Na http://www.lpgnor...soversikt/ je i seznam stanic v PDF a pro navigace .klm a .csv.Trochu jsem se rozepsal,ale doufám že to někomu pomůže.
Samotář
VasuVasuČlen
Přidáno před 7 let
Taky jsme na to museli přijít. Už mnoho let to známe a používáme bez problémů. A ještě jejich LPG je velice kvalitní a má v sobě 60% propanu.
D
DDTČlen
Přidáno před 7 let
To je téma, které mě děsí. Onehda jsme se museli vracet domů, protože nám ve 2 ráno došel plyn, venku bylo -20 a teplota šla strmě dolů. Celý problém vznikl proto, že jsme si mysleli, ale nevěděli.
Natotata jsem pořídil ultrazvukový senzor na kontrolu stavu plynu v láhvi se signalizací v interiéru.

Když uvažujeme o Skandinávii, děsím se, že tak daleko od domova zůstaneme podobně bez plynu. Plnící láhve mi připadnou dobré jen v případě, že půjdou naplnit. Dočetl jsem se, že někde, např. v itálii, už je doplňování zakázané. Doufám jen, že to není trend.

Napadá mě, že bych si při vjezdu do té či které země, koupil jejich láhev a tu potom odprodal zpět při opuštění destinace. Máte s tím někdo zkušenosti? Děkuji.
Knaus Van i650MEG, 2017
L
LipicaniČlen
Přidáno před 7 let
Doporučuji doinstalovat naftové topení, je vynikající mít topení jak na plyn tak na naftu. Pokud jezdíš opravdu v zimě, je dobré mít topení "pojištěné" záložním topením...
BeranBeranČlen
Přidáno před 7 let
10 kg nádrž(lahev) koupená tady je holandské výroby,má homologaci pro plnění u stojanu LPG,je jištěná pro naplnění max 80% obsahu a má ukazatel množství plynu.Jestli se dobře pamatuji,stála předloni na podzim cca 11000kč.Co se týká zákazu plnění-myslím si,že se to týká jen normálních lahví.Tahle,o které píšu,je vlastně přenosná nádrž.Fakt je,že jsem ji plnil i v česku a nikdo nikdy neměl námitkyJinak,nechci dělat reklamu,ale líbí se mi tohle:https://www.matservis.cz/karavany/lahve-nadrze-do-karavanu/.A slovy klasika-kdybych to byl býval věděl,tak bych si to koupil.
Ten původní příspěvek jsem psal jen proto,abych jednak dal tip kde hledat a druhak abych si postěžoval,že není dobře se spolehnout na byť i ověřený zdroj informací.POI Plaza mě do té doby nezklamala.:_
Samotář
sipadansipadanČlen
Přidáno před 7 let

Citovat

DDT napsal:

Když uvažujeme o Skandinávii, děsím se, že tak daleko od domova zůstaneme podobně bez plynu. Plnící láhve mi připadnou dobré jen v případě, že půjdou naplnit. Dočetl jsem se, že někde, např. v itálii, už je doplňování zakázané. Doufám jen, že to není trend.


Souhlas s "Lipicani" ....

Ale dovol dotaz na Tebe mimo téma ...

Benimar je naftě velmi nakloněn již z výroby, ovšem zrovna Mileo 224 2017 ji v nabídce nemá, pokud jsem dobře koukal, což jisté není.

Nevíš o tom něco ? Nemáš nějakou informaci ?
Díky
4.114683,118.628756
D
DDTČlen
Přidáno před 7 let
Vím jen, že některé Benimary mají naftu a jiné ne.
Doinstalovat naftové topení mi připadne jako dobrý, ale drahý nápad. Pokud by šlo koupit láhev a tu potom odprodat zpět, připadne mi to levnější. Nevím však, jak je to s redukcemi a tak. Takže ještě jednou ... máte s tím někdo zkušenosti? :-)

Teď mi Benimar PL, kde jsem byl v servise, ukazoval Amerigas Nano a tvrdil, že se dají měnit po celé EU včetně Scandinávie. Nicméně tady v ČR by to měla být Flaga, ale ta na svých stránkách tyto láhve vůbec nemá uvedené. Víte, kde se dají měnit u nás?

http://nano.ameri...
Knaus Van i650MEG, 2017
STMaxSTMaxČlen
Přidáno před 7 let
No já nevím. Měnit asi jo, záleží jak mají rozvětvenou sít prodejců. Co mě ale zaráží, že na webu mají jen verzi s clip on regulátorem. Ten jsem ale ještě neviděl v provedení s pojištovacím ventilkem, který musí být na karavanu. Takže spíš si myslim že jako láhev na gril apod OK, ale do karavanu by se dát neměla.

Názor značkového servisu obytek v oboru plynu neberu moc vážně, neznám až na jednu jedinou vyjímku žádný značkový servis prodejce, který by měl alespoň nějaké oprávnění manipulovat s plynem. Pak se nedivím tomu co tady všechno vesele jezdí.
BeranBeranČlen
Přidáno před 7 let

Citovat

DDT napsal:

Vím jen, že některé Benimary mají naftu a jiné ne.
Doinstalovat naftové topení mi připadne jako dobrý, ale drahý nápad. Pokud by šlo koupit láhev a tu potom odprodat zpět, připadne mi to levnější. Nevím však, jak je to s redukcemi a tak. Takže ještě jednou ... máte s tím někdo zkušenosti? :-)

Teď mi Benimar PL, kde jsem byl v servise, ukazoval Amerigas Nano a tvrdil, že se dají měnit po celé EU včetně Scandinávie. Nicméně tady v ČR by to měla být Flaga, ale ta na svých stránkách tyto láhve vůbec nemá uvedené. Víte, kde se dají měnit u nás?

http://nano.ameri...


Díval jsem se na to,ve Skandinávii vystupují jako KOSANGAS.Nicméně-byli jsme v Norsku už asi 12x,od jihu na sever až úplně nahoru,ale tuto firmu jsme tam neviděli nikde a lahev také ne.Mají lahve podobné,ale v každém případě jsou na nich ventily nějaké podivné,myslím,že otevírací kohout je integrovaný až do regulátoru,který je jiný než náš.Lahev se dá koupit v podstatě u každé pumpy,prý-ale nemám to ověřené-se dá i u pumpy vrátit a zaplatí se jen nějaký poplatek.Firma,která distribuuje lahve po celém Norsku se jmenuje AGA.Jestliže máte jejich lahev,vyměníte ji tam kdekoliv,dokonce u stanic LPG Norge mají vždycky i plnírnu lahví,ale jenom jejich.Ten regulátor se dá taky koupit,ale má jiný závit na hadici(na lahev se asi jen nacvakne) a samozřejmě už vám zůstane,ten už nevrátíte.
Co se týká naftového topení.pro mě,protože kvůli psům se snažíme být vždycky mimo kemp,je problém elektřina.Pokud chceme někde zůstat déle,jsme limitováni kapacitou baterií.No a na severu soláry moc nedají a topit se musí dost často.
Ještě nakonec,psal jsem to už nahoře,u většiny čerpaček LPG Norge mají plnicí pistoli ital,t.j.jako u nás.Jenom u jedné jsem se setkal s koncovkou holandskou,redukci ale měli vlastní.Já ji měl sebou taky.
Samotář
Upravil Beran dne 27.04.2017 21:19, před 7 let
D
DDTČlen
Přidáno před 7 let

Citovat

Lipicani napsal:

Doporučuji doinstalovat naftové topení, je vynikající mít topení jak na plyn tak na naftu. Pokud jezdíš opravdu v zimě, je dobré mít topení "pojištěné" záložním topením...


Naskytla se mi možnost koupit starší nezavislé topeni Webasto Thermo Top C Diesel ve 100% stavu. Jestli to chápu správně, je to typ, který se montuje do motorového prostoru a topí přes výfuky auta, tedy nikoli přes topení v nástavbě. Asi by to jako záložní topení stačilo.

Máte někdo představu, zda jde namontovat do Fiat Ducato, 2,3l , 96kW, rok výroby 2016? Popř. kdo na Moravě by to zvládl? Děkuji.
Knaus Van i650MEG, 2017
sipadansipadanČlen
Přidáno před 7 let

Citovat

DDT napsal:

Citovat

Lipicani napsal:

Doporučuji doinstalovat naftové topení, je vynikající mít topení jak na plyn tak na naftu. Pokud jezdíš opravdu v zimě, je dobré mít topení "pojištěné" záložním topením...


Naskytla se mi možnost koupit starší nezavislé topeni Webasto Thermo Top C Diesel ve 100% stavu. Jestli to chápu správně, je to typ, který se montuje do motorového prostoru a topí přes výfuky auta, tedy nikoli přes topení v nástavbě. Asi by to jako záložní topení stačilo.

Máte někdo představu, zda jde namontovat do Fiat Ducato, 2,3l , 96kW, rok výroby 2016? Popř. kdo na Moravě by to zvládl? Děkuji.


Namontovat jde v podstatě do čehokoliv.
Nejefektivnější je pořídit si instalační sadu pro daný typ vozu (Fiat Ducato 2,2l 2,3l 3,0l Diesel
Einbaukit Fiat Ducato 2,2l 2,3l 3,0l Bj. 2006 Diesel Dieselmotoren für Thermo Top C Heizgerät) ....
4.114683,118.628756
Vy můžete zobrazit všechny příspěvky v tomto fóru.
Vy nemůžete začít nový diskusní příspěvek v tomto fóru.
Vy nemůžete odpovědět v této diskusi.
Vy nemůžete začít v anketu v tomto fóru.
Vy nemůžete na tomto fóru nahrát přílohy.
Vy můžete stáhnout přílohy v tomto fóru.
Uživatelé, kteří se účastnili diskuse: Beran, Vasu, DDT, Lipicani, sipadan, STMax

Copyright © 2023

Powered by PHPFusion. Copyright © 2024 PHP Fusion Inc.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

Theme by PHP Fusion Inc
43,045,811 unikátních návštěv | Vygenerované za: 0.20035 sekund | Průměrně za: 0.20035 (0) sekund | Dotazy: 94 | Použitá paměť: 1.96MB/2MB