PabloGSČlen Přidáno
před 7 letOmlouvám se jestli to je dotaz z kategorie stupidních, ale jako začátečník se raději zeptám zkušenějších.
Nádrž na vodu 45l mám v přívěsu vzadu za nápravou. Narazil jsem na názory, že je lepší na jízdu vypouštět.
Ale pokud vím, že budu spát na divoko a vodu potřebovat, asi nic jiného nezbude.
Tedy otázka zní, je jízda s vodou nějak výrazně horší, co se týká stability (rozkývání) přívěsu? A pokud s vodou, raději plnou nádrž než poloprázdnou, kvůli šplouchání?
O přetížení přívěsu mi nejde, tam je ještě rezerva. Spíš by mě ta voda v nádrži i pomohla co se týká odlehčení koule, tam jsem skoro na hraně, takže trochu rozumné zátěže dozadu, by neškodilo.
bleriot11Člen Přidáno
před 7 letMám nádrž " na oji" a jedu s cca třetinou kvůli zátěži na kouli.Plný kanystr 40l mám v kufru auta.Kdybych byl se zatížením na kouli v limitu s plnou nádrží,tak bych s ní jezdil plnou.V tvém případě bych měl v karavanu plnou.
FunHlavní administrátor Přidáno
před 7 letKlidně ji naplň celou a uvidíš jak se karavan bude chovat. 45 l neni moc a pravděpodobně to ani nepoznáš.
Karavan se nejlépe tahá s maximální zátěží na kouli.
Fun
Citovat
fun napsal:
Klidně ji naplň celou a uvidíš jak se karavan bude chovat. 45 l neni moc a pravděpodobně to ani nepoznáš.
Karavan se nejlépe tahá s maximální zátěží na kouli.
Naprostý souhlas s funem.
Míra a Zuzka
MB W251 Adria Adora 482 LU
ValteracciČlen Přidáno
před 7 letMáme nádrž na 70 L před nápravou. je rozdíl když je plná poloprázdná a prázdná.
Dá se říci, že jako začátečník jsem jezdil s prázdnou nádrží, postupně ji plním na polovinu a někdy i kratší jízdy zůstane na plněná na 3/4. Je to podle toho kam jedu.
Vozím však v autě v kufru dalších cca 20l ve dvou flaškách. které po umytí večer přeleu do karavan a hned zase někde vodu doberu.
Za mě jak psal fun dej jí plnou a uvidíš.
Důležité je si hlídat zátěž na kouli, viz jiné téma.
Mondeo combi 2,0 154Kw + aktuální Swift Chalenger Sport 586 - předtím Bailey Ranger 550/6 a ještě předtím Bailey Peagant Provence + posádka 2 + 2 + 1
rodinny_typČlen Přidáno
před 7 letNaopak tuto otázku považuji za projev technické pečlivosti, a hodil jsem to do výpočtů :) :
100kg navíc ve třiapůltunové soupravě způsobí nárůst spotřeby nafty 0,06 l/100km (po rovině) až 0,2 l/100km (ve větších kopcích). Stoupavost na pětku mi klesne z 4,5% na 4,3% svah. Menší přítěž úměrně méně.
Pokud se dodrží svislé zatížení koule 7% z váhy přívěsu, pojede dost stabilně na to, aby přelévání 20l vody v úrovni podlahy nedaleko za nápravou nemělo žádný citelný efekt - na kouli to udělá stranové impulzy odhadem jen kolem 10N a na nápravě přívěsu 2-3% z boční síly v zatáčce navíc.
Já mám nádrž stejně a vozím jen třeba 15l, co budeme potřebovat na přespání před příjezdem do kempu. Mám rád planetu a svoji peněženku, dělám to z principu. Je mi jasné, že ušetřím celkem prd.
Na přejezd mám prázdný i 5l bojler, po puštění studené vody je pak chvíli prodleva než teče, jak v něm vzduch pruží. Aspoň je chvíli zábava, když děti nechám soutěžit v hádání, jak to.
L + Z + (D+A+H 2004-2009);
TEC 510TR Siena, Citroen C4GP 1,6HDi
-----------------------------------
Ze země nic nespadne.
ValteracciČlen Přidáno
před 7 letZajímavá kalkuilačka, hned jsem se do ní podíval a nestačím se divit :)
něco sedí něco ne jako vždy....
Díky
Mondeo combi 2,0 154Kw + aktuální Swift Chalenger Sport 586 - předtím Bailey Ranger 550/6 a ještě předtím Bailey Peagant Provence + posádka 2 + 2 + 1
dracekvoČlen Přidáno
před 7 letPodle mého selského rozumu je lepší vozit buď plnou nebo prázdnou. Pokud se veze jen 1/2 musí tam ta voda dělat střašnej brajgl tím jak se přelévá z jedné strany na druhou.
ValteracciČlen Přidáno
před 7 letPřed nápravou to ani nepoznám....:)
Mondeo combi 2,0 154Kw + aktuální Swift Chalenger Sport 586 - předtím Bailey Ranger 550/6 a ještě předtím Bailey Peagant Provence + posádka 2 + 2 + 1
pataČlen Přidáno
před 7 letVozim podle potreby, prazdnou i plnou a rozdil jsem nijak nepoznal. Mam 45l.