Prostudoval jsem místní vlákno zabývající se tímto tématem, kde se znalci spíše kloní k manuální převodovce.
Prodejce mi tvrdí, že to není žádný problém. Převodovka se přepne pouze do režimu Sport, kde se motor vytáčí víc a DSG řadí později.
V případě že by převodovka řadila ve stoupání v automatickém módu nesmyslně, je možno ji přepnout do manuálního režimu a řadit dle vlastního uvážení.
Prosím zkušené o názor.
Děkuji.
Ke karavanu jedině automat.:_
Roman12Člen Přidáno
před 7 letZdravím za mě už ne! vyzkoušeno na ix 55 a vrátil jsem se k manuálu ,automat nesmyslně řadil DSG je něco jiného(robot) ,záleží na hmotnosti přívěsu
karavan hobby 540 fu + bmw x5
Ahoj, měli jsme 2x půjčený vlek na letní dovolenou a tahali jej za VW Touareg 3.0 TDI s DSG, absolutně žádný problém s řazením.
Bez problemu jen kopce přepnuti na manual jinak normalne confort bez sportu zbytecne to toci
zalezi i na objemu motoru ... taham 1,8t prives za 3.0 TDI ... 8 stupnova ZF převodovka, zbesile vytaceni se nekona, ani do prudkého kopce
HappyCamperČlen Přidáno
před 7 letDle mych zkušeností DSG z koncernu VW absolutně bez problémů..2.0 TDI + přívěs 1600kg... Manuál už nechci
Az nato ze v tuaregu neni DSG, ale menicovy 6 alebo 8 st. automat !)
ValteracciČlen Přidáno
před 7 letKdyž je ale měnič, musí dávat pozo na přehřátí je to tak?
Mondeo combi 2,0 154Kw + aktuální Swift Chalenger Sport 586 - předtím Bailey Ranger 550/6 a ještě předtím Bailey Peagant Provence + posádka 2 + 2 + 1
Automat sa zahrieva hlavne ked menic preklzuje teda pri rozbehu to vacsinou pri 1 a 2st. na dalsich sa vacsinou hned po preradeni zamkne. Ked sa pouziva manualny rezim tak to zamyka od 1st. Dnesne moderne automaty ako je napr. ten 8st aut. v Tuaregu uz takmer ani nepreklzuje nakolko si vzdy navoli ten spravny prevodovy stupen. Toto vsetko plati viac menej od 5st. automatov vyssie cize nejaky rok 1998 a viac. Je dobre ked idem cez nejaky usek kde by ten automat vela radil tam dat manual a zamknut to na takej rychlosti ktora to poberie a tym sa zbytocne ani neprehrieva. Problem je vlastne len ten ze dnesne auta mavaju poddimenzovane chladice na automatoch(vacsinou to byva iba vymennik voda olej v chladici vody) ak sa tam da pridavny chladic tak to potom prehriat ani nejde. A nemyslite si ze vase manualne prevodovky sa neprehrievaju a ze by sa v nich nemal menit olej skuste si raz lahnut pod auto a dat na prevodovku ruku po takom tahani do kopca.
ValteracciČlen Přidáno
před 7 letok díky další auto bude s automatem. Bohužel jsem si myslel před pár lety že to nebude dobré, ale to jsem neznal ještě neměl karavan.
Zkušenost mám jen s 5 ti stupnovou s menicem z forda mondea 2005.
Kde dle stylu jízdy zátěži do kopce měnila svuj režim.
Když se mě zdálo, že moc líta přepnul jsem na manuální a nechal jí třeba 3.
Mondeo combi 2,0 154Kw + aktuální Swift Chalenger Sport 586 - předtím Bailey Ranger 550/6 a ještě předtím Bailey Peagant Provence + posádka 2 + 2 + 1
Niektore auta maju aj sport rezim prevodovky a ten je vacsinou dobry aj pri tahani. Treba si zapamatat len jednu vec a tou je vymena oleja v automate, je jedno jaky je to vyrobca po 80000km menit olej ak jazdis vacsinou po meste alebo tahas karavan tak to stiahnut na 50000km pri dnesnych cenach olejov to nieje ziadna morda.
ValteracciČlen Přidáno
před 7 letAno na doporuceni meho servisaka jsme to delali kazdych 40 tisic :)
Mondeo combi 2,0 154Kw + aktuální Swift Chalenger Sport 586 - předtím Bailey Ranger 550/6 a ještě předtím Bailey Peagant Provence + posádka 2 + 2 + 1
U niektorych vyrobcov aut (napr. BMW,myslim ze aj VW group ) je dobre mat v kombinacii s automatom originalnu elektroinstalaciu TZ ktora je napojena na zbernicu auta.... Auto a teda aj prevodovka (lepsie povedane RJ) potom vie, ze ma pripojeny prives a prisposobi sa... DSG su dvojspojky, hrozi teda vacsie opotrebenie lamiel, 7st. DSG je na tom so zivotnostou horsie cca 200tis a hotovo.... Podla mna na tahanie ked uz automat tak s menicom a dobrym chladenim, ale to tu uz napisane bolo....
Mam Passat 2.0 TDi 103 kW s DSG a nemohu si jej vynachvalit. Absolutni komfort pri tahani karavanu, perfektni rezim automatickeho holdu-brzdeni. Manual na tahani uz ne.