Zdenek a AlenaČlen Přidáno
před 7 letZdeněk 69 Alena 61, vnuk Péťa 19 občas i Matěj 12
rimidavlČlen Přidáno
před 7 letCo jsem udělal špatně? Že by polarita? Ampérmetr by ale měl měřit v obou směrech, tedy nabíjení i vybíjení.
Jedná se o tenhle ampérmetr:
Tento druh měřícího přístroje vyžaduje galvanické oddělení napájecího napětí od měřeného obvodu a to plusu i mínusu. Takže jak již bylo poraděno, buďto použít měnič DC/DC a nebo jednodušeji 9 - voltová destičková baterie (podle vlastní zkušenosti vydrží rok i déle).
Karel ProkopČlen Přidáno
před 7 letBožínku, bože.
Todle snad už ani nedám:
když se podíváš na tu malůvku oužasnou - tak Bat 1 je zapojená s ampérmetrem do tvrdýho zkratu proti zemi (tzv. do prcáka) :o. Jestli tím myslel galvanicky oddělený napájení A-metru tak to pochopí profík kterej ví vo čem je řeč. Ty (kutil) nemáš šanci.
Nevím kdo takovej supr plánek kutilovi nakreslil, ale k tomudle člověku pro rady vo elektrice fakt nechoď.
A ty si ve druhým kole vypálíš blok, kterej se 20 let nevyrábí. Opravit ho asi umíme, ale fakt se z takovejch věcí neraduju. Bejt škodolibej šmejd, tak se třískám smíchy celej den, ale já fakt škodolibej nejsem. Pak se stane, že mě takovejdle "rádce" (nemyslím Tebe, ale toho kdo ti tu malůvku dal), bezpečně zvedne ze židle.
Je zcela logický, že ten ubohej voltík radostně shořel na první dobrou. Normálně přes jeho cífku tečou desetinky Voltu a tisícinky Ampér. Ty tam pustíš jednotky Ampér (víc nestihne, páč to vinutí zfleku vyhulí) a 12V. Páč se ani nenamáhal tam doplnit data (napájecí napětí, typ baterie)
Buď nejsi elektrikář (což předpokládám) nebo jsi něco přehlídnul.
Ale:
pokud "přehlídneš" takovouto zásadní chybu v zapojení, pak ta ubohá prehistorická Calira (červenej futrál vedle baterky) je v přímým ohrožení života :| a následně oprava v řádech tisíců, vždycky.
Zapojit A-metr zjevně není tak jednoduchý, jak si (vy kutilové) myslíte :he.
Tak jsem se :@ vyvztekal.
Abych nebyl jen ten zlej !c:
Použij číslicový měřidlo (milivoltmetr) protože opačnou polaritu zobrazí se znamínkem "-" (mínus) ručičkovej voltík s potlačenou nulou bude velice nepřesnej, nebo nebude mít rozsah.
Tož tak.
:_ Karel, Váš servisák v aktivní službě.
Upravil Karel Prokop dne 26.04.2017 14:17,
před 7 lettomasjavorskyČlen Přidáno
před 7 letMoc děkuju za radu i za pdf-ko, teď už vím... Předpokládám, že ten ampérmetr jsem spálil připojením na společnou kostru.
Karel Prokop: ten plánek jsem kreslil já :c , jenom abych tady na fóru v rychlosti vysvětlil, jak jsem ampérmetr zapojil. Vrchní a spodní přívody jsou napájení a boční jsou měřený proud. Omlouvám se, vzdělání v elektrotechnice nemám.
Můžu se ale zeptat, proč je v nabíječka v ohrožení života? To myslíš v případě, že bych měl s poškozeným ampérmetrem auto připojené na 220V? Naštěstí jsem ampérmetr připojoval (a ničil...) při stání mimo zásuvku, takže nabíječka byla mimo provoz. Mimochodem, to že se přes 20 let nevyrábí odpovídá, auto letos slaví 30. narozeniny B)
Karel ProkopČlen Přidáno
před 7 letNe, ale že podobným postupem bys ji moh´zabít. Léčíme ty věci poměrně často. Většinou (ťuk,ťuk) úspěšně. Takže spíš to byla obava z kutilskýho přístupu; systém pokus-omyl. Abys ji neudělal nějakým vstupem napětí z druhý strany například. Tam žádná ochrana není.
VasuČlen Přidáno
před 7 letNa té stránce žádný měnič není, ale ty ženské mají hezké plavky. Musíš být konkrétnější, která žena má ten měnič v kalhotkách.