Warning: str_repeat(): Second argument has to be greater than or equal to 0 in /srv/www/caravan24.cz/www/maincore.php on line 169 Zapojení ampérmetru: TECHNIKA - Caravan24.cz
Výkup karavanu! Vykoupíme Váš obytný vůz, nebo karavan za hotové,volejte 606118358 www.vykupkaravanu.cz
Partneři webu:
hykro.cz odak.cz
https://www.cwn.cz/
Prohledávání webu:

Zapojení ampérmetru

Poslední aktualizace před 7 let
tomasjavorskytomasjavorskyČlen
Přidáno před 7 let
Ahoj,

mohl by mi prosím někdo poradit, jak zapojit ampérmetr?
Zapojil jsem ho dle schématu, viz. obrázek, ale shořel mi. Ampérmetr potřebuje napájení, dle údajů výrobce oddělené od měřeného zdroje, takže napájení jsem připojil na přední (motorovou) baterii.
Mezi + svorku nástavbové baterie a plusový kabel přívodu do nástavby jsem dal 100A bočník a na obě jeho svorky připojil dráty pro měření proudu. Jenže z ampérmetru se začoudilo a je po něm :(
Co jsem udělal špatně? Že by polarita? Ampérmetr by ale měl měřit v obou směrech, tedy nabíjení i vybíjení.
Jedná se o tenhle ampérmetr:

https://m.aliexpr...72141.html

Děkuji

www.postimg.cz/images/2017/04/26/IMG_20170426_100007_1.jpg


www.postimg.cz/images/2017/04/26/IMG_20170426_113002_1.jpg
Zdenek a AlenaZdenek a AlenaČlen
Přidáno před 7 let
zapojení najdeš tady, budeš potřebovat měnič dle toho návodu:

http://www.h2shop...etr50A.pdf
Zdeněk 69 Alena 61, vnuk Péťa 19 občas i Matěj 12
rimidavlrimidavlČlen
Přidáno před 7 let
Co jsem udělal špatně? Že by polarita? Ampérmetr by ale měl měřit v obou směrech, tedy nabíjení i vybíjení.
Jedná se o tenhle ampérmetr:

Tento druh měřícího přístroje vyžaduje galvanické oddělení napájecího napětí od měřeného obvodu a to plusu i mínusu. Takže jak již bylo poraděno, buďto použít měnič DC/DC a nebo jednodušeji 9 - voltová destičková baterie (podle vlastní zkušenosti vydrží rok i déle).
Karel ProkopKarel ProkopČlen
Přidáno před 7 let
Božínku, bože.
Todle snad už ani nedám:
když se podíváš na tu malůvku oužasnou - tak Bat 1 je zapojená s ampérmetrem do tvrdýho zkratu proti zemi (tzv. do prcáka) :o. Jestli tím myslel galvanicky oddělený napájení A-metru tak to pochopí profík kterej ví vo čem je řeč. Ty (kutil) nemáš šanci.
Nevím kdo takovej supr plánek kutilovi nakreslil, ale k tomudle člověku pro rady vo elektrice fakt nechoď.
A ty si ve druhým kole vypálíš blok, kterej se 20 let nevyrábí. Opravit ho asi umíme, ale fakt se z takovejch věcí neraduju. Bejt škodolibej šmejd, tak se třískám smíchy celej den, ale já fakt škodolibej nejsem. Pak se stane, že mě takovejdle "rádce" (nemyslím Tebe, ale toho kdo ti tu malůvku dal), bezpečně zvedne ze židle.
Je zcela logický, že ten ubohej voltík radostně shořel na první dobrou. Normálně přes jeho cífku tečou desetinky Voltu a tisícinky Ampér. Ty tam pustíš jednotky Ampér (víc nestihne, páč to vinutí zfleku vyhulí) a 12V. Páč se ani nenamáhal tam doplnit data (napájecí napětí, typ baterie)
Buď nejsi elektrikář (což předpokládám) nebo jsi něco přehlídnul.
Ale:
pokud "přehlídneš" takovouto zásadní chybu v zapojení, pak ta ubohá prehistorická Calira (červenej futrál vedle baterky) je v přímým ohrožení života :| a následně oprava v řádech tisíců, vždycky.
Zapojit A-metr zjevně není tak jednoduchý, jak si (vy kutilové) myslíte :he.
Tak jsem se :@ vyvztekal.

Abych nebyl jen ten zlej !c:
Použij číslicový měřidlo (milivoltmetr) protože opačnou polaritu zobrazí se znamínkem "-" (mínus) ručičkovej voltík s potlačenou nulou bude velice nepřesnej, nebo nebude mít rozsah.

Tož tak.
:_ Karel, Váš servisák v aktivní službě.
Upravil Karel Prokop dne 26.04.2017 14:17, před 7 let
tomasjavorskytomasjavorskyČlen
Přidáno před 7 let
Moc děkuju za radu i za pdf-ko, teď už vím... Předpokládám, že ten ampérmetr jsem spálil připojením na společnou kostru.
Karel Prokop: ten plánek jsem kreslil já :c , jenom abych tady na fóru v rychlosti vysvětlil, jak jsem ampérmetr zapojil. Vrchní a spodní přívody jsou napájení a boční jsou měřený proud. Omlouvám se, vzdělání v elektrotechnice nemám.
Můžu se ale zeptat, proč je v nabíječka v ohrožení života? To myslíš v případě, že bych měl s poškozeným ampérmetrem auto připojené na 220V? Naštěstí jsem ampérmetr připojoval (a ničil...) při stání mimo zásuvku, takže nabíječka byla mimo provoz. Mimochodem, to že se přes 20 let nevyrábí odpovídá, auto letos slaví 30. narozeniny B)
Karel ProkopKarel ProkopČlen
Přidáno před 7 let
Ne, ale že podobným postupem bys ji moh´zabít. Léčíme ty věci poměrně často. Většinou (ťuk,ťuk) úspěšně. Takže spíš to byla obava z kutilskýho přístupu; systém pokus-omyl. Abys ji neudělal nějakým vstupem napětí z druhý strany například. Tam žádná ochrana není.
tomasjavorskytomasjavorskyČlen
Přidáno před 7 let
Tak já doufám, že Tvých služeb nebudu muset využít !j a nabíječka mi bude zatím sloužit dál ;)
A ještě poslední dotaz - bude vhodný měnič pro napájení ampérmetru například tento?

https://m.aliexpr...57322.html

Když už budu objednávat nový ampérmetr, rovnou bych k němu přihodil i ten měnič. Děkuji
VasuVasuČlen
Přidáno před 7 let
Na té stránce žádný měnič není, ale ty ženské mají hezké plavky. Musíš být konkrétnější, která žena má ten měnič v kalhotkách.
MTSMTSČlen
Přidáno před 7 let

Citovat

tomasjavorsky napsal:

Tak já doufám, že Tvých služeb nebudu muset využít !j a nabíječka mi bude zatím sloužit dál ;)
A ještě poslední dotaz - bude vhodný měnič pro napájení ampérmetru například tento?

https://m.aliexpr...57322.html

Když už budu objednávat nový ampérmetr, rovnou bych k němu přihodil i ten měnič. Děkuji


podle toho obrázku
http://www.h2shop...etr50A.pdf
tenhle
https://www.gme.c...
Jirka + Alena + Renault Master - MTS-2
https://www.carav...i_id=41587
Vy můžete zobrazit všechny příspěvky v tomto fóru.
Vy nemůžete začít nový diskusní příspěvek v tomto fóru.
Vy nemůžete odpovědět v této diskusi.
Vy nemůžete začít v anketu v tomto fóru.
Vy nemůžete na tomto fóru nahrát přílohy.
Vy můžete stáhnout přílohy v tomto fóru.
Uživatelé, kteří se účastnili diskuse: tomasjavorsky, Zdenek a Alena, rimidavl, Karel Prokop, Vasu, MTS

Copyright © 2023

Powered by PHPFusion. Copyright © 2024 PHP Fusion Inc.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

Theme by PHP Fusion Inc
44,276,870 unikátních návštěv | Vygenerované za: 0.17040 sekund | Průměrně za: 0.1704 (0) sekund | Dotazy: 90 | Použitá paměť: 1.94MB/4MB