ale podle tohoto schématu je to všechno na sebe paralelně a tím pádem bude problém s napětím?
protože ty menší dva 150W jsou 18V a ten velký 310W je 35V
takže by mě přišlo vhodné spojit ty dva malé seriově = 36V a k potom paralelně ten velký to by znamenalo že by na výstupu napětí bylo cca stejné 36V.
sipadanČlen Přidáno
před 7 letPegaso sorry,
všiml jsem si dodatečně toho velkého rozdílu, proto jsem smáznul komentář.
Osobně bych ty panely nekombinoval, nebo bych dal další regulátor.
Tak otázka nezní, čili se vzdávám reakce.
Karel ProkopČlen Přidáno
před 7 letDane: Errare humanum est !c (potěšilo mě, že nejsem sám kdo se vobčas sekne)
Pegaso: Sério-paralelně to zapojit můžeš. Jde o proudy. Abys těm panelům neutavil cesty.
Nezapomeň na průřezy vodičů (úbytky).
Díky Karle.
od panueů k regulátoru je to 5 metrů a jsou tam teď nataženy kabely solár 4mm a od reglu k bateriím je to metr a tam je 6mm. asi by byl lepší průřez od panelů 6mm ale nechce se mě to předělávat a myslím že ty panely nikdy nedosáhnou plného výkonu a že by to mohlo i tak stačit zvlášť když to bude propojeno serio- paralelně tudíž napětí 36V tudíž max. proud 20A.
VasuČlen Přidáno
před 7 letJá jak se na to dívám, tak na celé je 40 A regulátor maximálně na hraně !
Máš 610 W a proud cca 40A Jednoznačně bych nechal 2x150W v původním zapojením a pro novou 310 bych dal 30 A MPPT
A ten průřez 4 mm2 je opravdu malý, bude úbytek a bude hřát. Šel bych do průřezu 6 mm2 A když to tak necháš, tak za nějaký rok ti izolace vodiče popraská. Na střechu nejraději dávám vodiče se silikonovou izolací.
Díky za reakce. Těch 40A tam ale snad nikdy nebude. Tu kombinaci dvou panelů po 150W tam mám už dva roky a nejvíc jsem tam naměřil v létě u moře v poledne bez mráčku a to tam bylo 18,6A. navíc od panelu k reglu tam poteče 36V a pouze nějakých 18 - 19A a to ten 4MM vodič přenese bez zahřívání protože to vše bude propojeno přímo na střeše u panelů. vím že je to na hraně ale regl 40A je naprosto v pohodě a kabely by to při tom vyšším napětí měly tak zvládnout s minimální ztátou.
PetrDubiČlen Přidáno
před 7 letPegaso:
No jo, jenomže ty počítáš 18A na vstupu, ale těch 40A bude na výstupu! Vyděl si těch 610W co tam budeš mít napětím na baterii (která nemá 36V ale v klidovém nabitém stavu nějakých 12,8V a vybitá ještě míň) a jsi na 40A ani nemrkneš! A ten regulátor má přímo napsáno, že maximální výstupní proud je 40A.. Pokud pojede ten regulátor 40A několik hodin denně, tak se tím dost zkrátí jeho životnost.
Vašu má v tomhle pravdu, už se to tu nedávno probíralo.
To ano , k těmto číslům jsem se taky dostal, ale na výstupu reglu k bateriím jsou kabely 6mm a regulátor je na tento výkon panelů doporučený 40A MPPT a tento model regulátoru je už od pohledu opravdu kus materiálu s pořádným chlazením.ted tam mám poloviční výkon tj, 300W a regl 20A a je to naprosto v pohodě.
Karel ProkopČlen Přidáno
před 7 letTrvalá proudová zatížitelnost BN Traceru 40A je 520W. Popisovaná sestava má 610W. Proudová zatížitelnost 4mm2/36V je okolo 5A na mm2.
Čili vodiče i régl jsou dosti na hraně. Tedy spíš za.
Je na zvážení - jestli to nechat, nebo přestavět.
Za mě je to jasně poddimenzovaný zapojení. Ale chodit to bude. Otázka je jak, a jak dlouho. Pokud to bude spínat na plný kule do prázdnejch baterek na Sicílii, tak asi bude the big proublem. Ve Skandinávii do poloplnejch to asi dá v pohodě. Ale plošně takovoudle partyzánštinu doporučit nelze. Pokud někdo ví co dělá (a Pegaso ví) je to jeho vjec.
Ale sem chodí lidi, co vo elektrice vědí že kope, pak se mnou licitujou, špekulujou a já se můžu :o posrat. Divný, že jo.
All: ano, je to na pováženou. Já bych to jako servisák do auta rozhodně nikomu nedal.
Pegaso ví co dělá. Chodit mu to bude.
Ale vy ho nenapodobujte. Takovýdle riskantní výkony můžou aplikovat lidi znalí (na svých autech) ale ti sem zpravidla nebudou psát, protože vědí. A už vůbec nebudou očekávat, že jim někdo spekulaci typu nedám tam 6mm průřez posvětí.
Pegaso, soráč !c. Já za to nemůžu :).
Karle je to do slova přesně tak jak píšeš. sám sobě ano, ale stejně to časem překopu na 6mm. díky za reakci
mám v autě 2 baterie Varta AGM 210Ah měnič Mastervolt 2,4Kw, pojede teď na ty panely lednice abych nemusel řešit plyn když pojedeme na dva měsíce k moři a sem tam pustím střešní klimu a v zimě to taky něco dá, prostě to určitě využiji.
Karel ProkopČlen Přidáno
před 7 letpokud to řešíš takhkle, tak až to olovo vycykluješ neuvažuješ dát LFP?
o tom už nějakou chvíli uvažuji, ale teď to mám nový a i při tom využití jak to mám (výrobce AGM uvádí asi 800 cyklů) tak to dva roky vydrží na slušné kapacitě a potom možná LFP . každopádně LFP má budoucnost ale zatím poměr cena s tak velkým výkonem ( 420Ah) je poměrně vysoká i proti AGM. cyklů má LFP podstatně víc ale za nějakou dobu i ta cena snad bude přijatelnější.
Karel ProkopČlen Přidáno
před 7 let420Ah olova = cca 260Ah LFP. Ale ta cena :o