Warning: str_repeat(): Second argument has to be greater than or equal to 0 in /srv/www/caravan24.cz/www/maincore.php on line 169 Filtr plynu: TECHNIKA - Caravan24.cz
Výkup karavanu! Vykoupíme Váš obytný vůz, nebo karavan za hotové,volejte 606118358 www.vykupkaravanu.cz
Partneři webu:
hykro.cz odak.cz
https://www.cwn.cz/
Prohledávání webu:

Filtr plynu

Poslední aktualizace před 7 let
STMaxSTMaxČlen
Přidáno před 7 let
Cca rok používání a filtr totálně KO. Není to naštěstí běžný problém, ale je vidět, že kontrola po půl roce aktivního používání má smysl. Jakmile se ale filtr nacucne jako houba už je pozdě jako zde. Tady je už KO jak Secumotion tak DuoComfort. Filtr se sice dodělával dodatečně po letech používání, nicméně to jak se za rok dokázal zanést je vážný problém. A podotýkám je úplně fuk jestli berete čistý propan nebo propan-butan. Tento olej se může objevit v obou plynech.
STMax Připojili následující obrazek:
Obrázek nebyl nalezen Obrázek nebyl nalezen Obrázek nebyl nalezen
DoskocilDoskocilČlen
Přidáno před 7 let
Ahoj všem. Ten olej tam s tím plynem bude vždycky, protože kompresory po celé cestě zkapalněného plynu, tj. při zkapalňovaní vysokým tlakem (6 bar) a ochlazováním, tj. odváděním kondenzačního tepla ve výrobě, tak kompresory jsou mazány olejem, a zatím se nepodařilo vyrobit kompresor s mazáním olejem, aby "nevyhazoval" olej výtlakem, i když určitě na výtlaku jsou odlučovače oleje, které mají ale účinek jen asi 98%. Olej by měl zůstat v láhvi jako neodpařitelný zbytek a plnírny by tento neodpařitelný zbytek měly z lahví odstraňovat. Ale čerpání plyného podílu z kapalného PB je tentýž proces, jako destilace alkoholu, také se s alkoholem strhává voda, takže zde u spotřeby PB z lahve (nesprávně bomby) se s plynem strhává olej, je v té plynné frakci rozpuštěn, je to divné, ale je to tak, a stačí ostrá hrana, nebo jakákoliv překážka v cestě plynu, tak se tento těžký podíl začne z něj vylučovat. Olej tolik nevadí, závažnější jsou ještě težší strhávané příměsy, to jsou asfaltové podíly v neodpařitelném zbytku, po vyloučení z plynné frakce po cestě ke spotřebiči (hořáku) dělají neplechu, ucpávají trysky. A čím menší tryska, tím se pevných podílů vylučuje víc. To je to ucpávání trysek u vyhřívání aparatur chladniček plynem, tam je tryska s velmi malým otvorem. Sranda je v tom, že ani tento zobrazený filtr nečistí plyn se stoprocentní účinností, ale dobré alespoň toto. Tímto jsem se jako profík zabýval celý můj profesní život, samozřejmě ne jako s hlavním problémem, ale jako jeden z mnohých, např. u chladivových kompresorů znečistění kapalného chladiva olejem z kompresoru. To snižuje účinnost chlazení, ale to je zase o něčem jiném. Čáo, Pepa
GardaGardaČlen
Přidáno před 7 let
Jenže pak je tam jeste ten olej kterým ten plyn voní aby byl cítit. No a používá lahve nebo nádrž?
Miloš
PepiPepiČlen
Přidáno před 7 let

Citovat

STMax napsal:

Cca rok používání a filtr totálně KO. Není to naštěstí běžný problém, ale je vidět, že kontrola po půl roce aktivního používání má smysl. Jakmile se ale filtr nacucne jako houba už je pozdě jako zde. Tady je už KO jak Secumotion tak DuoComfort. Filtr se sice dodělával dodatečně po letech používání, nicméně to jak se za rok dokázal zanést je vážný problém. A podotýkám je úplně fuk jestli berete čistý propan nebo propan-butan. Tento olej se může objevit v obou plynech.
Ahoj pdle obrázku to vypadá na moje auto,duo je tam 5 roků,filtr cca 1/2roku,topení mám naftové,takže spotřeba plynu minimální.Zajímalo by mě co stím,jak často to kontrolovat,čím vyčistit filtr.?Mám auta 20 roků a nikdy jsem žádný problém neměl,dodělal jsem filtr a po půlroce problém.Dík za radu..(já se poradím na místě,ale asi by to mohlo zajímat i ostatní):_
Meda BedaMeda BedaČlen
Přidáno před 7 let
Přesně to co píše STMax mohu potvrdit. Loni v létě jsem nainstaloval plynový filtr. Po cca pul roce jsem jej ze zvědavosti otevřel. Na dně bylo cosi jako olej. Asi tak pul kávové lžičky. Bylo to po vyčerpaní 4 ks lahví s čistým propanem. Alespoň se to usadilo v nádržce a ne v regulátoru. :-). M
DoskocilDoskocilČlen
Přidáno před 7 let

Citovat

Garda napsal:

Jenže pak je tam jeste ten olej kterým ten plyn voní aby byl cítit. No a používá lahve nebo nádrž?

Ahoj všem. To, co "voní" jak při úniku zemního plynu, tak při úniku propanbutanu a i propanu není olej, ten by moc nevoněl, protože je těžký (hustý), nevypařoval by se a neunikal spolu s hořlavým plynem, ale je to velice těkavý a aromatický uhlovodík marcaptan, (vysl. markaptan), který se přidává dnes ve větším množství, než kdysi, důvodem byla na mnohých místech neštěstí s výbuchem plynu a při vyšetřování většina svědků tvrdila, že nic necítili. Takže v současné době je ve všech topných plynech nadměrné množství toho marcaptanu, aby to tedy každý cítil a mohl na únik plynu upozornit. Marcaptan se spaluje spolu s nosným (hlavním) plynem, takže když hoří, tak už cítit není. Čáo, Pepa

Automatické sloučení 21.04.2017 15:32:

Citovat

Meda Beda napsal:

Přesně to co píše STMax mohu potvrdit. Loni v létě jsem nainstaloval plynový filtr. Po cca pul roce jsem jej ze zvědavosti otevřel. Na dně bylo cosi jako olej. Asi tak pul kávové lžičky. Bylo to po vyčerpaní 4 ks lahví s čistým propanem. Alespoň se to usadilo v nádržce a ne v regulátoru. :-). M

Ahoj. Jen dotaz: Ty máš ten filtr na vysotlaké straně PB ještě před regulátorem (cvrčkem)?
V prvním příspěvku je přesně ten filtr plynu, který byl zařazován do přívodu plynu na přelomu 50/60 let u plynem vyhřívaných domácích chladničkách, ale tenkrát svítiplynem, a v něm byl snad i popel z plynárny (z uhlí). Dnes má zemní plyn v rozvodu tlak 18 mB, pro srovnání PB a propan 30 a 50 mB, ale kolik měl tenkrát svítiplyn si už nevzpomenu, musel jsem jej měřit trubicovým manometrem s vodou a seřizovat regulátor, který byl dán navíc před každou absorbční chladničkou v domácnosti, protože tlak neuvěřitelně kolísal, jako by to nebylo ani v Evropě, ale někde v Africe. Je s podivem, co jsme jako chlaďaři museli tenkrát všechno dělat, já jsem byl v té době ještě kluk před vojnou. A za pár šupů, aby mohlo platit Všechno patří všem a nikdo nemá nic. Čáo, Pepa
Upravil Doskocil dne 21.04.2017 14:32, před 7 let
U
upotreblenciČlen
Přidáno před 7 let
Ahoj plynaři, také mám filtr plynu Truma na vysokotlaké části ještě před regulátorem. Snad to nejde ani jinam namontovat.
Něco málo déle jak rok používám propan a je po problémech s čistotou plynu. Po natankování asi deseti nádrží (cca 30kg)ve filtru žádný olej a není už ani problém s čištěním trysek u vařiče. Jedná se také asi o dodavatele. Jediný problém je u používání propanu zhášení hořáků vařiče v provozu na minimum. Jakou na to máte radu? Nižší výhřevnost se jinak neprojevuje.
Miloš
PepiPepiČlen
Přidáno před 7 let
Ahoj dnes jsem si převzal opravené auto po revizi plynu u www.karavan-servi...še super, ví očem mluví a také umí,pěkně provedená práce, dík, tak by to mělo vypadat.D O P O R U Č U J I !!! A ne jen plyn... Dík Pepa:_
STMaxSTMaxČlen
Přidáno před 7 let
Pepi, díky za kompliment.
Nečistoty jsou otázka náhody. Není pravidlem, že se filtr zanese za půl roku provozu. Můžete jezdit několik let a filtr bude čistý, pak jednou natankujete a můžete vše vyhodit. Pokud se použije filtr před nový reduktor a alespoň 2x do roka se do něj podíváte, máte velkou šanci na jeho dlouhou životnost.
Jak už jsem ale řekl 100x, tankováním propanu se to může stát také. Jenom o tom to také není. Hold blbá doba, kdy se snaží všichni všechno odrbávat a koncový uživatel to hold odnese.
H
hymer662Člen
Přidáno před 7 let
Pokud se používají láhve plněné jen propanem, asi filtr není potřebný. Je to tak ?
Dasa a JirkaDasa a JirkaČlen
Přidáno před 7 let
Ahoj,
taky jsem před rokem namontoval filtry. Při výměně lahve juknu do filtru, spíš jen umaštěná stěna. Používám výhradně propan a nikdy jsem neměl problém se zhasínáním hořáku při provozu na minimum.
Jirka
Jirka, Dáša a Klaudie, minipes Týna
STMaxSTMaxČlen
Přidáno před 7 let

Citovat

Nemilany napsal:

Pokud se používají láhve plněné jen propanem, asi filtr není potřebný. Je to tak ?


Tankováním propanu se to nevyřeší. Ten humus je všude, jen někdy málo, někdy více.
H
hymer662Člen
Přidáno před 7 let
cit.: "Kvalita zkapalněných ropných plynů se řídí českou technickou normou ČSN 65 6481. Kromě složení se u zkapalněných ropných plynů sleduje jejich čistota a obsah nežádoucích příměsí.
Co se týká olejů je to parametr max. olejový zbytek v mg/kg. (pro Propan max 50, pro Propan-Butan max. 100)."
Tolik z informací od výrobců.
Zde bych to viděl tak, že pokud budu čerpat Propan, tak filtr asi ne.

Více tuším problém při vyměňování láhví. Ikdyž mají označení Propan (barvou a pod.) tak je otázkou co zůstává v láhvi nebo jak ji plní, zda dodržují co je pro Porpan neni pro Propa-Butan atd., a tady nemám další žádné informace ani informace "jedna paní povídala".

Na základě toho bych asi filtr zařadil. Ale pokud si koupím novou láhev a začnu plnit jen propanem, to bych zase filtr nedával... A pokud budu pesimista, tak v ČR bych filtr dal.
Na druhé straně, vše se nějak zanáší a otázkou je :Jaká je míra zanášení "trubek", ventilů apod., kdy přestaně něco fungovat? To se nedá podle mě odhadnout.
Jako prevence, filtr asi ano. Ale i prevence není jisté řešení.
Jsou to jen úvahy.
L
LakyČlen
Přidáno před 7 let

Citovat

STMax napsal:

Citovat

Nemilany napsal:

Pokud se používají láhve plněné jen propanem, asi filtr není potřebný. Je to tak ?


Tankováním propanu se to nevyřeší. Ten humus je všude, jen někdy málo, někdy více.



Dnes jsem chtěl vyzkoušet prodloužení topení do kastlíku na láhve PB , použil jsem láhev kde jsem dříve po zimě slil zbytky ze 3. láhví ca tři litry . Topení opakovaně po chvíli vypnulo vyměnil jsem pro jistotu filtr - to samé , jelikož je chladno pomohl jsem tomu horkovzdušnou pistolí ohřátí láhve , opět to samé jen delší interval . Vyndal jsem láhev ven a palcem jsem ucpal otvor výpustě - tlak tam byl jelikož jsem musel dosti přitlačit na něj . Při namontování nové láhve, topení jelo vše OK. můj dojem je že tam zůstal jen butan a kondenzát . Snad to bude hořet až budu lepit ipu lepenku .

Dotaz - hoří samotný BUTAN? mohlo to mít vliv . Servisák mi nedoporučuje vůbec slévat a k tomu tak malé množství zbytků vůbec ne.Zajímalo by mne jestli ty zbytky někdy odkalují v plnírnách .
Žijeme jen jednou.
RobertRobertČlen
Přidáno před 7 let

Citovat

Herman napsal:
Zajímalo by mne jestli ty zbytky někdy odkalují v plnírnách .

Revize flašky je na 10 let. Při ní by to vypustit měli, ale jindy těžko, protože z toho plnírny profitují. Např. před odjezdem na dovolenou (v zahraničí) flašku vyměním, i kdyby tam zbývala ještě polovina. Plnírna doplní třeba jen těch 5l a účtuje 10l. Je jí vcelku jedno, jestli tam zůstal plyn, nebo kondenzát. Každý zbytek je pro ně dobrý a dokázat se jim nedá nic. Toto netrápí majitele vlastních lahví, kteří si je před plněním obrátí dnem vzhůru a zbytek "odfouknou". Pak mají jistotu, že celý nový obsah je použitelný plyn.
Robert a Hanka, Fokus + karavan Home-Car
SapukiSapukiČlen
Přidáno před 7 let
To jsem z toho zase tumpachovej. Když mám plnící láhev, mám se taky starat o nějaký zbytek v lahvi? Jak a co s ním? A když mám filtr a tady čtu, ze je dobrý občas se kouknout, co tam je, tak co tam uvidím? A co s tim, co tam je? Diky.:x
H
hymer662Člen
Přidáno před 7 let

Citovat

Sapuki napsal:

To jsem z toho zase tumpachovej. Když mám plnící láhev, mám se taky starat o nějaký zbytek v lahvi? Jak a co s ním? A když mám filtr a tady čtu, ze je dobrý občas se kouknout, co tam je, tak co tam uvidím? A co s tim, co tam je? Diky.:x

Myslím si, že se vyplatí ji obrátit a vypustit. Vnímám to tak, že zvlášť v zimě v láhvi zůstane butan. Když doplníš do plna tak podle ročního období je poměr propan-butan v nějakém poměru (60:40) a když ti zůstane dole 2 l "butanu", tak výrazně změníš poměr.
Zda to tak funguje upřesní odborníci, jen moje logická úvaha...
Pokud budeš plnit jen propanem, tak vypouštění asi není potřebné.
freeridefreerideČlen
Přidáno před 7 let
moje skúsenosti
mám namontované ALUGAS a dlhodobo tankujem iba LPG na čerpacích staniciach a to celoročne. Schránka na plyn je izolovaná od výrobcu a má predpisové otvory v podlahe. Pri prevádzke kedy vykurujem na 20 respektíve pri poklese ak som mimo auta na 15C teplota neklesne v schránke pod 0 ani pri mrazoch -20C. Teda problém ne odparovania butanovej zložky LPG nie je. Občas sa mi stalo pri temperovaní na 5 - 6C pri dome, že som neustrážil silný nočný pokles mrazov a došlo k poklesu v schránke pod nulu, neodparila sa bután zložka. Pri najbližšom tankovaní a doplnení LPG však nikdy za 3 roky nebol problém aby sa následne neodparila celá flaša. Kontrola je jednoduchá. Mám poznačený objem prvého tankovania a keď na jar nechám kúrením dôjsť flaše do prázdna, vždy natankujem plus mínus objem ako pri prvom tankovaní. Takže ak ostane cca 10 - 15% objemu flaše bután, nie je potrebné ho vylievať ale dotankovať kľudne LPG a za plusových teplôt spotrebovať celý objem.
L
LakyČlen
Přidáno před 7 let
Souhlasím s nádrži je to trochu jiné má větší objem , ale i tak mi kolega říkal že ji po nějaké době odkaluje má tam spodní ucpávku . Jedná se hlavně o ty nečistoty né o poměr směsi .

:D Myslím že už bylo řečeno vše , jen tu láhev nevyprazdnujte blízko obydlí dost to smrdí a dlouho .
Žijeme jen jednou.
ValteracciValteracciČlen
Přidáno před 7 let

Citovat

Nemilany napsal:

Citovat

Sapuki napsal:

To jsem z toho zase tumpachovej. Když mám plnící láhev, mám se taky starat o nějaký zbytek v lahvi? Jak a co s ním? A když mám filtr a tady čtu, ze je dobrý občas se kouknout, co tam je, tak co tam uvidím? A co s tim, co tam je? Diky.:x

Myslím si, že se vyplatí ji obrátit a vypustit. Vnímám to tak, že zvlášť v zimě v láhvi zůstane butan. Když doplníš do plna tak podle ročního období je poměr propan-butan v nějakém poměru (60:40) a když ti zůstane dole 2 l "butanu", tak výrazně změníš poměr.
Zda to tak funguje upřesní odborníci, jen moje logická úvaha...
Pokud budeš plnit jen propanem, tak vypouštění asi není potřebné.


Když jsme jezdili pod stan, tak otec vždy po dovaření na 2 kg lahvi, jí otočil vrazil do kuličky klacek aby jí právě vypustil, a plnírna dodala co má. Udajně by to měli odsít, při každém plnění.
Ale jak bylo řečeno ojebávaj to.
Já v dnešní době poznám jak mám plnou láhev. V minulém víkendu jsem jí chtělk dorazit, když bly plná přes 10 KG níplně tpopení jelo suprově, jakmile byla pod polovinou šel tlak dolů, a poslední snad tři kg nešli protopit, lednice na to jela v pohodě a vařič taky v pohodě.....
Jednou jsem tu lahev vypouštěl na zahradě a to jsem to schytal.....takže opravu někde kde nikdo nebydlí..vypouštět...a vypoštět pokud to budou dělat vichni...zvednoiu nám cenu za lahev.

Kolik platíte? já jí měním za 309,- Kč v drobovicích, takže zbytek plynu nemusím tolik řešit. Normálně jí maj za 420,- nebo snad i víc?
Mondeo combi 2,0 154Kw + aktuální Swift Chalenger Sport 586 - předtím Bailey Ranger 550/6 a ještě předtím Bailey Peagant Provence + posádka 2 + 2 + 1
Vy můžete zobrazit všechny příspěvky v tomto fóru.
Vy nemůžete začít nový diskusní příspěvek v tomto fóru.
Vy nemůžete odpovědět v této diskusi.
Vy nemůžete začít v anketu v tomto fóru.
Vy nemůžete na tomto fóru nahrát přílohy.
Vy můžete stáhnout přílohy v tomto fóru.

Copyright © 2023

Powered by PHPFusion. Copyright © 2024 PHP Fusion Inc.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

Theme by PHP Fusion Inc
43,033,382 unikátních návštěv | Vygenerované za: 0.18269 sekund | Průměrně za: 0.18269 (0) sekund | Dotazy: 143 | Použitá paměť: 2.33MB/4MB