Warning: str_repeat(): Second argument has to be greater than or equal to 0 in /srv/www/caravan24.cz/www/maincore.php on line 169 Dobíjení baterie: TECHNIKA - Caravan24.cz
Výkup karavanu! Vykoupíme Váš obytný vůz, nebo karavan za hotové,volejte 606118358 www.vykupkaravanu.cz
Partneři webu:
hykro.cz odak.cz
https://www.cwn.cz/
Prohledávání webu:

Dobíjení baterie

Poslední aktualizace před 7 let
jaryn21jaryn21Člen
Přidáno před 7 let
Prosím elektroodborníky o info, zda bude dostatečně dobíjena nástavbová baterie a alternátor snášet odběr spotřebiče o příkonu 240W. Jedná se o Hobby 620 AK a CRAMER Bord Control Center -BCC Ho 7/8/9/10 - Version 1, jistič 20A.
Karel ProkopKarel ProkopČlen
Přidáno před 7 let
je to prostý:
jestliže spotřebič bude brát (za jízdy) 240W tak je to 240W:14V=17A na dobíjení baterky ti zbydou 3A. Jistič jede na hraničním výkonu je to bimetal a bude se vyhřívat až zemře. Nebo bude vyskakovat.
Odpověď jištění je slabý a blok bude tejranej nadměrným odběrem. Šance že něčemu ublížíš, je poměrně značná.
D
Dravec TeamNováček
Přidáno před 7 let
Ahoj, za odborníka na elektriku se tedy nepovažuji ale myslím si že tvůj problém by mohlo vyřešit zařízení které se jmenuje Booster. Je to samozřejmě o penězích jako všechno u tohodle koníčka. Stojí to od cca 15.000 Kč nahoru podle výkonu ale na veletrhu karavanů v Brně mi to borec vychvaloval do nebes a prý za jízdy s tímto zařízením můžeš klidně i topit na elektriku. No snad mi zde elektroodborníci nedají hned přes prsty :D:)
PetrDubiPetrDubiČlen
Přidáno před 7 let

Citovat

Dravec Team napsal:
Ahoj, za odborníka na elektriku se tedy nepovažuji

A dobře děláš :_

Pokud má na elektrobloku jistič 20A, tak to žádným boosterem (který mimochodem slouží k něčemu úplně jinému) nezvýšíš - z prdu kuličku neuděláš. Mimochodem obchodníci vychvalují všechno co prodávají až do nebes - když ti řekne, že ti to nepomůže nebo to stojí za prd, tak si to nekoupíš a on nemá žádný kšeft ne? !)

jaryn21:
Takže buď vyměnit blok za výkonnější nebo by to možná šlo připojit rovnou na alternátor a ne na elektroblok. Ale musí to zvládat i alternátor! Na návrh vhodného řešení a realizaci bych se raději obrátil na někoho, kdo se v tom rozumně vyzná - věřím tomu, že Karel by si věděl rady.
Karel ProkopKarel ProkopČlen
Přidáno před 7 let

Citovat

Dravec Team napsal:

- myslím si že tvůj problém by mohlo vyřešit zařízení které se jmenuje Booster.
- na veletrhu karavanů v Brně mi to borec vychvaloval do nebes a prý za jízdy s tímto zařízením můžeš klidně i topit na elektriku
- no snad mi zde elektroodborníci nedají hned přes prsty :D:)


Takže:
1) Booster sice pomůže při nabíjení, ale fakt z hovna bič neuplete :). Booster je zařízení k POSÍLENÍ NABÍJENÍ NÁSTAVBOVÉ BATERKY !!!!! To není zdroj. ZDROJ JE ALTÍK. To za prvé.
2) Typickej představitel (prodejce,nadšenej kutil) kterej vo elektrice ví že kope, ale radostně předává dál do světa informace který předním už řada lidí překroutila.
TOPIT BOOSTEREM V ŽÁDNÝM PŘÍPADĚ NELZE !!!! Ledaže by ho pozvolným nadproudem upek :o.
Protože nabíjecí proud 45A*14V je ubohejch 630W. Ouplně vidím tu úsporu jak vytápí 30kubíkovou boudu půlkilowattou výkonu. Klasický topení autový má myslím 3-7kW. A to vytápí jen kabinu. To za
druhé.
3) určitě ne Tobě dát přes prsty !c, ale jít na veletrh já a poslouchat ty blitky "rádoby-odborníků" tak tam mám konflikt hned v prvním kole. Proto tam nelezu. A exploduju jen když už to nejde vydržet.
to by bylo za třetí

Závěr.
Auta před 25 lety měly dětský baterčičky 45-70AH (jakože !M velký), nabijáčky 4,5A u výkonnejch zdrojů 7A.
O dnešní elektrický "rozežranosti" tehdy nikdo neměl ani zdání.
A majitelův dotaz zněl, jestli na ten ubohoučkej obvůdek může pověsit (na tudle výzbroj obrovskejch) 240W,.... a já mu píšu, že bych to nedělal.
řešení; přesně jak píše PetrDubí: Pokud to chce řešit sofistikovaně - tak samozřejmě lze provýst přímý napájení ze startovací baterie s blokací podpěťovkou, ale to je dalece za hranicí tohodle vlákna.

Tož tak, pánové.
Fšem hezkej wheekend.

:_Karel, Váš notně utahanej servisák v aktivní službě.
jaryn21jaryn21Člen
Přidáno před 7 let
Takže za jízdy vařit kávu v "kávovarečku" ze zásuvky 12V pouze z motorové baterie? Díky vám všem za takové množství odpovědí.
Karel ProkopKarel ProkopČlen
Přidáno před 7 let
Vařit kafe kdykoli.
Ale: výkonná zásuvka 12V je dimenzována na max 15A. To je cca 140W. Při 240W budeš těžce až smrtelně přetěžovat stávající systém.
Řešení je samostatný přívod z nástavby 4mm2 vodiči a samostatnou zásuvku nebo jiný výkonnější konektor. Např. XT60. Jištění tavnou pojistkou (plochá automobilní) 20A.
jaryn21jaryn21Člen
Přidáno před 7 let
Především vám všem děkuji za rady a ještě dotaz nejen na Karla Prokopa, kterému také moc děkuji:
Když rozbočím nást. baterii a vyvedu z ní extra 12V zásuvku přes 20A pojistku, můžu si v klidu "překapat" kávu s těmi 240 watty? V manuálu od EBL je psáno, že "jistící automat - hlavní vypinač (sicherungsautomat hauptschalter) 20A pro všechny 12V spotřebiče (mimo lednici), ta jede pouze na motorovou baterii.
Z toho mi - LAIKOVI vyplývá, že by to bylo zbytečné, ale uřčitě by ještě jedna samostatně jištěná zásuvka na škodu nebyla. A přesto i tak se ptám, co alternátor a dobíjení za jízdy.
Zdenek a AlenaZdenek a AlenaČlen
Přidáno před 7 let

Citovat

jaryn21 napsal:

Především vám všem děkuji za rady a ještě dotaz nejen na Karla Prokopa, kterému také moc děkuji:
Když rozbočím nást. baterii a vyvedu z ní extra 12V zásuvku přes 20A pojistku, můžu si v klidu "překapat" kávu s těmi 240 watty? V manuálu od EBL je psáno, že "jistící automat - hlavní vypinač (sicherungsautomat hauptschalter) 20A pro všechny 12V spotřebiče (mimo lednici), ta jede pouze na motorovou baterii.
Z toho mi - LAIKOVI vyplývá, že by to bylo zbytečné, ale uřčitě by ještě jedna samostatně jištěná zásuvka na škodu nebyla. A přesto i tak se ptám, co alternátor a dobíjení za jízdy.


Já být tebou poslechnul Karla vyveď PŘÍMO ze svorek baterie (mimo energoblok) tu samostatnou zásuvku a víc nemusíš řešit.
Zdeněk 69 Alena 61, vnuk Péťa 19 občas i Matěj 12
jaryn21jaryn21Člen
Přidáno před 7 let
Díky, provedu :g
badbadČlen
Přidáno před 7 let
samozřejmě přes pojistku !!!! a silnější dráty podle délky. Řešil jsem teď dráty vytavené kdy do zásuvky jim spadl nějaký kovový kousek z průpisky a není nic jednodušího něž dávat silnější pojistky.
Valda+Naďa Touareg+126n+Bad
Fiat Ducato 2,8 JTD Knaus
Peugeot ION full elektric
MarloMarloČlen
Přidáno před 7 let
Zdravím zdejší karavanisty a vměstnám sem jeden dotaz.
Pořídil jsem si tento měřák"
https://www.aliexpress.com/item/4-in-...0.0.NRPS6i včetně 100A bočníku.
Zapojil jsem to dle schématu a při odběru mi to hezky a docela i přesně ukazuje (odzkoušeno druhým měřákem).
Ale když jsem k baterce připojil klasickou nabíječku, a začal jsem jí nabíjet, tak volty stouply na nějakých 13.2 V, ale ampermetry mi to tedy vubec neukazuje - tam svítí stále jen 0.0 A
Nevíte kde by mohl být problém ? - a nebo to ten měřák prostě neumí ?
Chystám se pořídit booster Cetek D250S Dual a myslel jsem, že na tom pak uvidím kolik mi to bude při jízdě zrovna dobíjet :|
vlastnoruční vestavba - Fiat Scudo
Zdenek a AlenaZdenek a AlenaČlen
Přidáno před 7 let
ten tvůj měřák to neumí, taky jsem původně koupil ampérmetr který do mínusu neuměl.
Po výměně za tohle bylo vše OK: http://www.h2shop...etr50A.pdf
pozor musíš to zapojit ještě přes DC/DC měnič je to tam
v návodu popsané.
Zdeněk 69 Alena 61, vnuk Péťa 19 občas i Matěj 12
HHHHČlen
Přidáno před 7 let
A nebo toto navíc ukazuje AH jak při nabájení tak i vybíjení

https://www.aliex...92064.html

Honza
MarloMarloČlen
Přidáno před 7 let
Aha, to to je škoda - Já už mám ten měřák usazenej ve skříňce :|
Druhá věc mě teď napadá - nebylo by možné, přidat druhý měřák, který by ukazoval zase jen kolik to zrovna dobíjí ?
A třetí věc mě teď napadá - on ten Cetek D250S Dual bude potom dávat asi pořád to samý (tedy v závislosti na "naplněnosti" baterie).
Myslíte si že je tedy dobré vidět i kolik to zrovna dobijí ampér a nebo bude stačit hlídat si jen odběr ampér a kapacitu baterie sledovat jen podle hodnoty napětí (voltů) ?
Lze to vůbec odhadnout, když bude baterie v nějakém permanentním zatížení (odběru) ?
vlastnoruční vestavba - Fiat Scudo
B
bob7373Člen
Přidáno před 7 let
No, plete se tu víc věcí najednou, podle mě (a nikomu to nevnucuji)je třeba
1/ udělat zadání co chci vědět
2/ zkonzultovat toto zadání s odborníkem, který řekne čím se bude měřit a jaký výstup bude (třeba s Karlem Prokopem), co je třeba chránit
3/ nechat to realizovat, vzhledem k ceně LIFEPo4 nebo i normálích Pb baterií je to nejlacinější
Jinak je to o penězích a hledání vlastní cesty, proč ne.
Vy můžete zobrazit všechny příspěvky v tomto fóru.
Vy nemůžete začít nový diskusní příspěvek v tomto fóru.
Vy nemůžete odpovědět v této diskusi.
Vy nemůžete začít v anketu v tomto fóru.
Vy nemůžete na tomto fóru nahrát přílohy.
Vy můžete stáhnout přílohy v tomto fóru.
Uživatelé, kteří se účastnili diskuse: jaryn21, Karel Prokop, Dravec Team, PetrDubi, Zdenek a Alena, bad, Marlo, HH, bob7373

Copyright © 2023

Powered by PHPFusion. Copyright © 2024 PHP Fusion Inc.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

Theme by PHP Fusion Inc
44,231,534 unikátních návštěv | Vygenerované za: 0.30133 sekund | Průměrně za: 0.30133 (0) sekund | Dotazy: 123 | Použitá paměť: 2.16MB/2MB