BeranČlen Přidáno
před 7 letHledal jsem na fóru hledal,ale nenašel,tak se ptám:mám na bydlíku dva solární panely,které průběžně nabíjejí baterii nástavby.Problém je v tom,že za jízdy není nástavbová baterie dobíjená od alternátoru motoru.To se mi nevyplatilo vloni v Norsku,kdy bylo mimořádně špatné počasí,solár nedal skoro nic a muselo se topit,takže třetí den už byla baterka pod 10,5V a topení tím pádem nešlo.Přitom lednice na 12V s vypnutým motorem neběží,při nastartovaném ano.Tak se ptám-je to normální,nebo je někde chyba?Na starém bydlíku jsem solár neměl a baterku to dobíjelo spolehlivě.Dík předem za každou radu.:o
VasuČlen Přidáno
před 7 letJestliže je to tovární nástavba a je tam energoblok, tak určitě to musí nabíjet nástavbovou baterii ! Nejprve zkontroluj silný kabel z energobloku na plus nástavbové baterky. Tento kabel bývá jištěný 50A pojistkou. Jestli je pojistka dobrá, odkrytovat energoblok, kde jsou dvě relé, jedno je pro ledničku, druhé pro nabíjení nástavbové baterie. Jestli po nastartování spíná, máš vypálené kontakty, jestli ne, máš spálené vinutí relé. Když ti relé pro ledničku funguje, tak vstup z alternátoru je v pořádku. No a teď to jen opravit a to počasí se za tu dobu umoudří.
BeranČlen Přidáno
před 7 letTak zatím díky,tovární to je,kde to má energoblok,jestli vůbec,zatím netuším.Pod sedačkou řidiče je cosi,co vypadá jako větší nabíječka,jestliže jsem připojený na 220V tak z toho 12V jde a jsou tam ještě další kabely.To by mohlo být ono?Tak až se polepší počasí,tak na to kouknu.A ještě dotaz-jestli tomu dobře rozumím,tak je jedno,jestli je zároveň připojený alternátor a solár,nebo to nějak řeší regulátor?
VasuČlen Přidáno
před 7 letJednu nástavbovou baterku může nabíjet několik nabíječek a navzájem se nepohádají a nepotřebují žádnou centrální regulaci. Každá má totiž svoji regulaci. Bude nabíjet tá, co má právě teď nejvyšší napětí. Ale to tě nemusí zajímat. Ty zkontroluj vodiče, pojistky, utažení spojů a vše bude fungovat, tak jak má.
Zpravidla energobloky jsou za sedadlem řidiče. Když tam přichází bílý kabel 230V, tak je to na 100% energoblok.
BeranČlen Přidáno
před 7 letDíky za info,v noci jsem se vrátil z Říma,tak se na to půjdu aspoň zběžně podívat.Čas spěchá,léto je za chvíli.!n
BeranČlen Přidáno
před 7 letJestli je to ono,tak to mám za sedačkou řidiče.Mám ale bydlík z r.2005,takže to bude min.o generaci starší a úměrně k tomu jinak vypadající.ale jde do toho 220V,napájí to nabíječku,jsou v tom zabudovaná dvě silová relé a další elektronika na tišťáku,z horní strany to má pojistky na spotřebiče.Chtěl jsem sem dát fotku,ale nějak mi to nejde,přestože formát i velikost jsou OK.Kupoval jsem auto z druhé ruky a teprve když jsem teď tu skříň, o které předpokládám že je to energoblok otevřel,zjistil jsem že se v tom už někdo ryl.Tak se jen modlím.Zatím jsem jenom zjistil,že jedna svorkovnice byla vylomená a přitažená páskou,vypadlý jeden kabel z jiné svorkovnice a zřejmě přidělaný nějaký vypínač nevím čeho.
Tak budu zítra pátrat dál.
A s tou fotkou-když dám vybrat soubor,vyberu fotku ve správném formátu a velikosti,tak mi to napíše C:\fakepath\ a jméno fotky ať to dávám z jakékoliv složky.Tak nevím:o
Automatické sloučení 30.04.2017 13:41:
Zdravím,konečně vím víc.V autě mám namontovanou soupravu Nordelettronica NE 129-kontrolní panel NE 160,nabíječku 200W NE 143 a elektroblok NE129.1.Na elektrobloku jsou dvě relé,jedno 80A,druhé 40A.Ani jedno relé nespíná.Někdo se v tom hrabal a na konektor kostry cívky jednoho relé naletoval kostru přes ruční vypínač.Problém je v tom,že relé jsou zapojená tak,že silový výstup relé které nespíná by měl napájet
svorku 30 relé které je spínané přes vypínač.Jestliže zkusím ukostřit cívku prvního relé aby spínala,funguje všechno jak má.Zkontroloval jsem všechny kostry elektrobloku,vypadají v pořádku,takže se ptám:jestliže přes externí relé budu připínat kostry obou relé může se něco pokazit?
Přes relé proto,aby se při vypnutí klíčku odpojila kostra.Tak jak je to udělané teď se musí vypínač vždycky vypnout,jinak zůstává relé sepnuté.Nejsem autoelektrikou úplně nepolíbený,ale tady se už zřejmě jedná o elektroniku a ta jde zcela mimo mě.
A poslední dotaz:když jsem hledal po internetu něco okolo elektrobloku od Nordelettronica,našel jsem i nějakou diskuzi na tomto fóru,kde někdo psal,že se to dá poslat někam,kde to dokáží repasovat.Věděl by prosím někdo něco bližšího?
Příjemný prodloužený víkend všem.
Samotář
Upravil Beran dne 30.04.2017 13:41,
před 7 letKarel ProkopČlen Přidáno
před 7 letTo Beran: Tipnu si: odkouřený silový relé (přetížení - např. měnič puštěnej za jízdy) a pak napadený kutilem.