Warning: str_repeat(): Second argument has to be greater than or equal to 0 in /srv/www/caravan24.cz/www/maincore.php on line 169 Alpské vrcholky a karavan: INFORMACE PRO CESTOVÁNÍ - Caravan24.cz
Výkup karavanu! Vykoupíme Váš obytný vůz, nebo karavan za hotové,volejte 606118358 www.vykupkaravanu.cz
Partneři webu:
hykro.cz odak.cz
https://www.cwn.cz/
Prohledávání webu:

Alpské vrcholky a karavan

Poslední aktualizace před 7 let
sipadansipadanČlen
Přidáno před 7 let

Citovat

Martin Mrak napsal:

Citovat

Miroslav6 napsal:

Ahoj,
jen poznatek z cest. Ono se to hezky teoreticky plánuje , ale praxe je následující. Vloni jsem byl svědkem, když starší dánský pár se rozhodl v Julských Alpách vyjet s karavanem na vrchol Vršiče ( tuším cca 1700mnm). V půlce uvařil motor, zastavil, otočil soupravu a jel zpátky. Dolů mu hořely brzdy na karavanu. Taky měl naplánováno :-)


A to není tak ještě hroznej kopec.


Ale klikatej docela ....
4.114683,118.628756
T
Tomik KraluČlen
Přidáno před 7 let

Citovat

copy napsal:

Záleží, akým autom ten karavan ťaháš. Ak máš 1500 kg karavan za (napr.) Nissan Patrol V6, tak vyjdeš aj hore aj dole bez problémov, a karavan možno ani nepocítiš. Ak ho budeš ťahať za Oktávkou, alebo podobným autom (teda váha auta podobná váhe karavanu), tak to asi pôjde tiež, lenže za cenu spojkovej a brzdovej sady. Najmä ak je to len predokolka. Treba si premyslieť, či ten zážitok za to stojí.


Můžeš jet třeba tankem a dolu z kopce prostě brzdy na vleku utavíš. Pokud budeš tažné vozidlo z kopce brzdit tak ti bude celou dobu brzdit i nájezdová brzda na vleku a určitě to pro brzdy na vleku nedopadne dobře.
H
hugo 007Člen
Přidáno před 7 let
Také si myslím, že je vhodná respektovat určitá omezení jízdy s přívěsem,
a necpat se do velkých kopců.
ValteracciValteracciČlen
Přidáno před 7 let
Loni jsme jeli pres Dalzburg na Tunel Karavanky navigace nas tabala potad pres sedlo. Róiká jsem si to bude nez jsem narazil na znacku zakaz vozikj naf 750 kg. A uz jsem se tocil kde to slo a pryc. N dalnici a pres tunel Karavankx na Slovinsko. Bohuzel tento vyjled a prejezd jsem si nechal radsi ujit.

Obecne konec dalnice v Chorvatsku oce smer nahoru je zaziiek dam pro sebe. Dlouhe tahle pozvolne stoupani chvilka nepozornosti nechat pod tocit motor a jsi v cervenym poli hned. Musel jsem zastavit a nechat bezet motor az se trochu vupamatuje.

Nebo vyjezd do tunelu Sv rok od Zadaru taky vzruso :) ale da se to. A nemusim se skrabat nekam nahoru i kdyz byh rAd. Treba v zkme na plmezni boudy :))
Ale to je pak l necem jinem a ne o stoupani.

Takzee opaTrne nahoru a dolu jeste opatrneji.
Mondeo combi 2,0 154Kw + aktuální Swift Chalenger Sport 586 - předtím Bailey Ranger 550/6 a ještě předtím Bailey Peagant Provence + posádka 2 + 2 + 1
T
Tomik KraluČlen
Přidáno před 7 let
Tak ten kopeček u Zadaru je dost dobrý. S vlekem to musí být výživné. Když se podíváme na tvůj avatar jakou za sebou taháš stodolu :) tak se ti ani nedivím, že se ti do podobných dobrodružství nechce.
ValteracciValteracciČlen
Přidáno před 7 let
Nechce :)

Jinak jsme snim vyjeli cca kilometrovy kopec bez moznosti rozjeti se stoupanim 16%
Na hore to bylo o chlup. BLo to nekde kolem Zlina kde jsme jeli pres kopec do Bojkovic. Kazdopadne rok na to jsem to radsi objel :)
Mondeo combi 2,0 154Kw + aktuální Swift Chalenger Sport 586 - předtím Bailey Ranger 550/6 a ještě předtím Bailey Peagant Provence + posádka 2 + 2 + 1
Petr ZPetr ZČlen
Přidáno před 7 let
AHOJ, mám trochu Alpy projeté, ale jen autem nebo obytkou. Pravda že Glosglokner obytkou v pohodě - samo že dolů hodně pomalu . Teď řešíme doma koupi karavanu- přívěsu a jelikož mám Alpy rád, tak mě trochu dostává ř napsaný problém výjezd na Dachstein - k jezeru. Tam zase takový kopec není . Mám Scudo 170 k a chci příveš cca 1500 kg Ahoj Petr
YettiYettiČlen
Přidáno před 7 let
přeci se nedá jednoznačně říct že jo či ne. Záleží na mnoha faktorech, na soupravě, počasí, provozu atd. Každej to máme jinak. Šílený ale jet někam, kde se po zastavení nedokážu rozjet. A že se potkáš v zatáčce s někým kdo ti cestou do kopce nedá přednost je skoro tutovka. Někdo dá Glockner v prstem v nose, někdo nemá šanci na Dachsteinu. Určitě řešit kam vyjedu s karavanem který ještě nemám a nevím jak se daná souprava bude chovat a jaké mám limity se mi zdá být trošku předčasné.
Hlavně neblbněte a vše s rozumem :) .... i když je potřeba občas nějakého střelce, co další případné zájemce odradí svým činem a vrátí je zpět na nohy a zachrání jim tak auto, karavan, rodinu a případně spoustu peněz za odškodnění ostatních nedobrovolně přihlížejících
Yetti
ValteracciValteracciČlen
Přidáno před 7 let
Já jsem před x lety vyjel na Glockner na kole a taky to šlo pomalu :) ale s karavanem bych tam nejel....
pro dobrodruhy doporučuji vyjet nahoru na vyhlídky s obytkou :)

Nebo na sv Jura nad Makarskou, odpoledne a pak pozorovat západ slunce- ne to opravdu jen s autem ať vás to ani nenapadne......jezdit tam s něčím větším...
Mondeo combi 2,0 154Kw + aktuální Swift Chalenger Sport 586 - předtím Bailey Ranger 550/6 a ještě předtím Bailey Peagant Provence + posádka 2 + 2 + 1
KotaKotaČlen
Přidáno před 7 let
Znovu opakuji, že nejsem cvok, proto se tady ptám na zkušenosti :-) !) Nehodlám Alpy přejíždět ze sedla do sedla a cestou ničit vozidla ostatních !)

Valteracci: Byl jsem tam i tam, ani na jedno by mě s přívěsem jet nenapadlo. Na toho Juru by mě to nenapadlo ani s obytkou.
ValteracciValteracciČlen
Přidáno před 7 let
Já vím že tam nepojedeš, bylo to myšlený jako forek, taky vím, že nejsi cvok...to je jasný....
Loni jsem jel po A9 v Rakousku v noci bylo asi po dešti, válele se mlha a navigace mě táhla přes Trieben - Sankt Johann am Tauern- a pak dolů na Klagenfurt-
říkal jsem si bude to zkratka, žádný značky. Najednou se předemnou objevilo sakra stoupaní a jednu chvíli by nás snad předjelo i kolo. Silnice byla široká, zastavit jsem nikde nemusel bylo to někdy před půlnocí.
Dneska bych už si radši zajel a objel....však to znáte manžlka brblala, kudu to zas jedu :)

Nahoře bylo parkoviště u kostela, kde stáli asi dvě obytky, ale moc místa tam nebylo tak jsme jeli dál,( pro obytky v pohodě) a hledali místo na spaní. Nakonc jsme našli hezký vcelku klidný parkoviště až na S37 směrem dolů, bylo za valem a v noci byl klid. Ráno přijel dědula otevřel kavárničku a my zmizeli směr jih :)

co se týče zastávky na odpočívadlech v sezoně po A2, nebo nebo S6 a S35, je to marný narvaný kamiony všude. i kde být nemaj. Rozumím že potřebují přestávku, a cpou se všude, kde ale mám zastavit já s 13 metrovou soupravou? když stojí i na miístech pro autobusy, i pro místa vyhrazený courákům? nakonec jsem našel až místo před Vídní po 200 Km, a někakm v noci sjíždět když to neznám, není dobré....

Jakou máš zkušenost ty? Vejdeš se všude, máš štěstí?
Mondeo combi 2,0 154Kw + aktuální Swift Chalenger Sport 586 - předtím Bailey Ranger 550/6 a ještě předtím Bailey Peagant Provence + posádka 2 + 2 + 1
YettiYettiČlen
Přidáno před 7 let
pro KOTA :) .... neber to osobně :) . Ber naše reakce všeobecně, čerpá z toho spousta dalších kolegů co nad tím třeba taky špekulují. Někdo nadhodí téma a názor, jiný napíše svůj názor a zkušenosti a kolikrát v návaznosti na předchozí reakce ..... Já to tenkrát do Slovinska taky podělal, ale protože jsem se po druhé narodil, mám potřebu ostatním otevřít oči tam, kde tápou. Co bych za to tenkrát dal, kdyby mě někdo včas zastavil. Romantika šla stranou. Jestli je a nebo není kdokoli blázen nebo cvok si dovolím tvrdit pouze u těch, co znám a vím proč to píšu a vím jak to dotyčný chápe. Tuhle diskusi vnímám tak, že jsou kolegové bez zkušenosti se soupravou v horách a hledají se. Když budou číst pouze NO PROBLEMA, neuvědomí si i druhou stranu. Každá mince má dvě strany, že? :)

Myslím že by měl být každý soudný a sám si posoudit které sedlo jo a ne. Informace ostatních jsou přínosné, ale pouze orientační. Podmínky jsou většinou rozdílné. .... :)
Yetti
ValteracciValteracciČlen
Přidáno před 7 let
Kde jsi měl problémy ve Slovinsku? Otázkou je kdyby tě nekdo zastavil, zda by jsi poslechl :) teď asi ano, ale tenktrát? není nad vlastní zkušenost, která skončí jen s odřenýma ušima.

Jinak souhlas s tím co píšeš je to orientační, akaždej si musí sám za sebe zhodnotit na co má a na co ne.

Ja na Velikonoce málem nevyjel třeba ze zahrady. Začalo pršet z trávy byla klouzačka a na jelikož mám kopeček na hlavní ven cca 10 metru dlouhej, byl maler, pak jsem musel zahrabat koleje na trávě to bylo keců....ale dal jsem to nic jiného nezbylo....vše dobře dopadlo.
Ještě dodám kopeček má dlážděný koleje, a pod ním je taky stání dlážděno, ale souprava šla až na trávu, a ikdyž to dávám juindy v pohodě, i na sněhu, letní kola nemaj drapák....je malér hned. Jo a ještě šlo to celý na zpátečku :)
Mondeo combi 2,0 154Kw + aktuální Swift Chalenger Sport 586 - předtím Bailey Ranger 550/6 a ještě předtím Bailey Peagant Provence + posádka 2 + 2 + 1
VasuVasuČlen
Přidáno před 7 let
Jezdím obytným autem a vyhledávám průsmyky a horské cesty. Máme nejraději Švýcarské průsmyky, které jsou excelentní a pak Italské a Rakouské. Při některých cestách do průsmyků se setkávám se značkou, zákaz vjezdů karavanů, v mnoha případech pozdě, že jen těžko lze otočit a jet zpátky. Bylo by vhodné, kdyby tuto službu měly všechny navigace, a jak upozorňují na práci na silnici, či na objížďku, upozorňovaly na takové silnice.
Jinak asi nejkrásnější průsmyk Passo Stelvio, bylo pro některé obytky velkým oříškem.
PetrDubiPetrDubiČlen
Přidáno před 7 let

Citovat

Valteracci napsal:

Loni jsem jel po A9 v Rakousku v noci bylo asi po dešti, válele se mlha a navigace mě táhla přes Trieben - Sankt Johann am Tauern- a pak dolů na Klagenfurt-


Ahoj,
přes ty Taury jsme jeli před lety ještě Avií (obytná A30) a musím říct, že taky dostala zabrat. Na vrchol jsme dojeli na dvojku a pantáta říkal, že se jenom modlil, aby tam nemusel dávat jedničku !)
Taky bylo štěstí, že jsme dole vyjížděli, když se začalo stmívat, takže se docela ochladilo a nebyl problém s přehříváním - přes den by jsme to na jeden zátah asi nedali..
Přejeli jsme vršek a nakonec zaparkovali v tom Sankt Johann am Tauern na parkovišti u hřbitova a šli spát. Ráno byla kosa, prohlédli jsme si "městečko" a pak vyrazili do kopců na výlet. Ale jak lezlo sluníčko nahoru, tak se pěkně oteplilo a bylo na šortky (začátek července). Příroda krásná a voda v potůčcích hodně "osvěžující". Po obědě jsme vyrazili dál dolu na Klagenfurt. Je pravda, že ten sjezd ve dne byl pohoda a perfektní výhledy, ale v noci bych měl taky asi obavy (zvlášť s takovou dlouhou soupravou). A ve dne bych se asi zase bál, že uvařím brzdy u přívěsu, protože ta cesta dolu je fakt dlouhá - odhadem pár desítek kilometrů. Naštěstí Avie měla dobrý brzdy a silnice se moc nekroutila, takže jsme si to užívali a v tom Johannu bylo fakt pěkně. Oproti objížďce kolem jsme ušetřili i dost času a km, protože ta Avka jezdila po rovině něco mezi 60-70 Km/h (holt čtyřkvalt).
YettiYettiČlen
Přidáno před 7 let
[quote]Valteracci napsal:

Kde jsi měl problémy ve Slovinsku? .... quote]

hledám a nejsem si jistý, jestli je to to sedlo Wurzenpassstrase, ale odbočil jsem za Villachem. Jeli jsme lítat na Lijak. Pamatuju si dole cedulku přeškrtnutého osobáku s károu, pak už jen záklon, jedničku plnej, veškeré světla co to mám na přístrojovce svítila červeně, byla to zprvu rovina kolmovedoucí do nebe, vpravo svodidla a nic. Nedalo se tam ani otočit, zastavit prostě jen nahoru a doufat. Dokonce jsem hrabal i na afaltě. Nahoře naštěstí odpočívadlo a pak hraniční přechod. Myslím že to mělo 18%. Dole to tak nevypadalo, byla tma a říkal jsem si, ještě dobrý ...dobrý, zlý ale bude to jen kousek a pak už jen .... to je v řiti. Doma jsem měl plán jet po dálnici, ale kamarád prý jezdí na Lijak přímo a starou dodávkou a v pohodě .... ale trošku jinudy. Odbočil jsem špatně a o trošku dřív :(

pak se jelo docela dolu (masakr na brzdy) a pak přes další sedlo Ruská cesta, nebo tak nějak. Ta už byla mírnější myslím jen 16%, zato delší. Musel jsem třikrát zastavit a vychladit autí. Naštěstí tam bylo kde a navíc svítil měsíc a bylo krásně. Jsem tam vezl ještě dvě kámošky, tak se to dalo vydržet. Byl jsem rád, že to bylo v noci, ve dne bych v tom horku asi shořel i s autem. Jediné dobré je, že jsem díky tomuto výletu udělal doma komplet servis a dnes jsem víc v klidu - nové brzdy včetně nových hadiček, spojku, servo, tlumiče, pera a přidal měchy.

Pak na Bovec, Tolmin a Lijak. Domů hezky poslušně přes Itálii po dálnici a už nikdy víc. Kdyby mi to někdo řekl doma a věděl bych o té zákeřnosti, tak tam nejedu. Do poslední chvíle jsme si myslel, že jsem správně a když to dá kamarád ....

jinak Glockner Strasse jsem jel několikrát a dvakrát na kole a pohoda. Passo Stelvio jsem jel na kole dvakrát a souhlasim, že je to nádherné. Hlavně poprvé kdy si myslíš že už vidíš konec, hospoda a .... zjištění že si v půlce. Pak přes Berninu a Rakousko zpátky z druhé strany na Stelvio a k autu. Kdo nevěří, pošlu mu fotky :)

Tyhle sedla nejsou prudké, mají ale zákeřné zatáčky a ty se soupravou nevim nevim. Tamto byla rovina a prďák jako kráva. .... ještě teď mi mrazí - fuj

Automatické sloučení 25.04.2017 14:21:
udělal jsem fotoalbumík s ukázkou zmíněných horských sedel pro lepší přehled .... jen je mám ze sedla kola, ale pro inspiraci myslím stačí :)
Yetti
Upravil Yetti dne 25.04.2017 14:21, před 7 let
KotaKotaČlen
Přidáno před 7 let
A všiml sis, že zrovna na té poslední fotce tam jedou dvě soupravy? :) Ale já bych tam teda fakt nejel... !)
P
petakČlen
Přidáno před 7 let
Yetti, zrovna na té 4. fotce jsou dvě auta s karavanem :-)
YettiYettiČlen
Přidáno před 7 let
No jasne ze vsiml ....dokonce jsem hledal fotky s karavanama ...preci netvrdim ze to nejde ;-)
Yetti
copycopyČlen
Přidáno před 7 let
tá južná strana priesmyku je omnoho zjazdnejšia, než severná. Polomery zákrut, stúpanie, povrch. Opačná strana je odlišná.
Vy můžete zobrazit všechny příspěvky v tomto fóru.
Vy nemůžete začít nový diskusní příspěvek v tomto fóru.
Vy nemůžete odpovědět v této diskusi.
Vy nemůžete začít v anketu v tomto fóru.
Vy nemůžete na tomto fóru nahrát přílohy.
Vy můžete stáhnout přílohy v tomto fóru.

Copyright © 2023

Powered by PHPFusion. Copyright © 2024 PHP Fusion Inc.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

Theme by PHP Fusion Inc
44,249,524 unikátních návštěv | Vygenerované za: 0.34892 sekund | Průměrně za: 0.34892 (0) sekund | Dotazy: 144 | Použitá paměť: 2.33MB/4MB