Dobry den,
Chtel bych porosit o radu, jaky typ baterie nastavit na solarnim regulatoru. Baterie je AGM a regulator je tracert bn 20A. Obrazek manualu prikladam.
Dekuji
TomTPČlen Přidáno
před 7 letTom & Pavla
Škoda Octavia II 1.9 TDI + Elddis Crown Crest
DudlaČlen Přidáno
před 7 let
az na to ze AGM baterie neni Gelova baterie, AGM (Absorbed Glass Mat) baterie je bezudrzbova baterie s elektrolytem, kde misto klasickych polyetylenovy separatoru je sklenene rouno.
tato baterie je v kazdem vozidle, ktere ma start/stop..., tedy vsechny vozidla od roku 2016
Dusan 76 + Radka 81 = Nikol 05 a Barca 09
Hyundai SantaFe 2,2 CRDi a Burstner Flipper 490 TK
Snad se mi podari vlozit ten manula k tomu reglu.
Prave si taky nejsem jistej s tim gelem...
Pichal Připojili následující obrazek:
Obrázek nebyl nalezen
DudlaČlen Přidáno
před 7 letDusan 76 + Radka 81 = Nikol 05 a Barca 09
Hyundai SantaFe 2,2 CRDi a Burstner Flipper 490 TK
sipadanČlen Přidáno
před 7 letNastav to, co říká návod k akumulatoru .. podle V a ne podle kolonky ... jinak jirka ma recht
GardaČlen Přidáno
před 7 letJsou to neuveritelne rady pres to co se tu pise v nekolika vlaknech.
Saled je kyselinova zaplavena baterie regler ji nabiji na 14.6V
Flored je AGM nabijena na 14.8V
Gel je nabijena na 14.4V
Jestli nekdo chce slyset neco jineho tak nevim.
fusekČlen Přidáno
před 7 letPoraďte. Omlouvám se co takhle semitrakční baterie.Jak nastavit je to baterie která má kyselinu.Děkuji za odpověď.
TomTPČlen Přidáno
před 7 letCitovat
Dudla napsal:
az na to ze AGM baterie neni Gelova baterie, AGM (Absorbed Glass Mat) baterie je bezudrzbova baterie s elektrolytem, kde misto klasickych polyetylenovy separatoru je sklenene rouno.
tato baterie je v kazdem vozidle, ktere ma start/stop..., tedy vsechny vozidla od roku 2016
Ano, technicky je dělána jinak ale vzhledem k tomu, že nabíjecí režim pro AGM je stejný jako pro GEL a AGM
není v návodu uveden, nastavil bych si GEL. Ale ať si každý nastaví co chce.
Automatické sloučení 02.04.2017 11:07:
Vyhrabal jsem tu poslední diagnostiku (konečné vybití 1.78V/článek) mé AGM baterie
http://eshop.micr...12-65.html z prosince 2016, řízení dobíjení na MPPT regulátoru nastaveno na GEL, za 2 roky v karavanu dobíjena pouze solárem. Jen před zimou byla vyndána, dobita AGM/GEL nabíječkou a uložena do jara doma. Možná mi to bude někdo vyvracet, ale myslím, že jí je moc dobře.
Fajn slunečnou neděli všem, i bez regulátorů a baterií :-)
Automatické sloučení 02.04.2017 11:08:
.
Automatické sloučení 02.04.2017 11:10:
.
Automatické sloučení 02.04.2017 11:13:
Nevím proč, ale příloha mi nejde vložit. Tak musím dát odkaz:
http://tomtp.syno...es/aku.jpgTom & Pavla
Škoda Octavia II 1.9 TDI + Elddis Crown Crest
Upravil TomTP dne 02.04.2017 11:13,
před 7 letAhoj Tome,
ty snímky máš z displeje k regulátoru po připojení tím kabelem k PC ? A je to snímek z monitoru?
Ahoj, koukam tedy do datasheetu k aku a v boost fazi by melo byt napeti na clanku 2,35-2,4 to je 14,1-14,4. Tudis vyhovi nastaveni jak pro ge(14,2) tak pro sealed(14,4) aku. Rozdil u meho reglu je tedy jen ve fazi equalizing, kde se v datasheetu pise 2,4 na clanek, regulator 14,6.Coz je stejne, jako u boost faze. Tomu ovsem nerozumim, proto bych byl rad, jestli by mi to nekdo neobjasnil??? Dekuji
TomTPČlen Přidáno
před 7 letBoost je nabíjení, equalizing je vyrovnávání, nejcitlivější část celého nabíjecího procesu. Je to nejvyšší zvolené napětí. Pokud máš ve svém datasheetu k baterii (nebo na plášti baterie uvedeno) možnost 14.8V můžeš dát tuto volbu, pokud nevíš jakou AGM máš raději dej 14.6V a pokud to nechceš řešit dej prostě mou zmiňovaný GEL (univerzální výše konečného napětí) a vyhneš se jakýmkoliv problémům s možným plynováním, poškozením akumulátorů nebo v krajním případě i výbuchu. Za tím si stojím a klidně do mě.
Automatické sloučení 02.04.2017 21:16:
Citovat
kutil1 napsal:
Ahoj Tome,
ty snímky máš z displeje k regulátoru po připojení tím kabelem k PC ? A je to snímek z monitoru?
Ahoj kutile, kondici baterie jsem měřil na samostatné nabíjecí stanici poté, co jsem jí vyndal k zazimování z karavanu. Odtud je i ten výsek obrázku.
Tom & Pavla
Škoda Octavia II 1.9 TDI + Elddis Crown Crest
Upravil TomTP dne 02.04.2017 21:16,
před 7 letAhoj, s tim se neda nesouhlasit. Pohledam v datasheetu, jinak je jasna volba gel. Dekuji za odpoved
GardaČlen Přidáno
před 7 letBavime se tu o desetinach voltu. No kdo batrerii moc netrapi tak gel neuskodi. No je nutne se zamyslet nad nedobijenim. Pokud ji denne necykluji tak je to jedno. Pokud ovsem ji denne cucnu o 30 az 40 procent tak je dobre ji dobit.
Cca pul roku takto baterku 100Ah trapim a nastavuji saled. V prosinci a lednu ve Spanelsku flored. Doma pres leto na dvorku gel at ji netrapim. Zatim 4 zimni sezony cca 4 mesice ve Spanelsku plus dalsi podzimni taky nekde na jihu a baterka je OK. At si to kazdy prebere po svem. Jo a denne cca 2x7minut presovar cca 100A.
sipadanČlen Přidáno
před 7 letOno nejde jen o napětí, ale také o to, jak dlouho nabíjecí fáze trvá .... v tom by se křivka měla také lišit ...