Warning: str_repeat(): Second argument has to be greater than or equal to 0 in /srv/www/caravan24.cz/www/maincore.php on line 169 Nabíjení nástavbové baterie ze soláru + alternátoru/nabíječky: TECHNIKA - Caravan24.cz
Výkup karavanu! Vykoupíme Váš obytný vůz, nebo karavan za hotové,volejte 606118358 www.vykupkaravanu.cz
Partneři webu:
hykro.cz odak.cz
https://www.cwn.cz/
Prohledávání webu:

Nabíjení nástavbové baterie ze soláru + alternátoru/nabíječky

Poslední aktualizace před 7 let
indexindexNováček
Přidáno před 7 let
Ahoj všem, měl bych laický dotaz na zkušenější. Koupil jsem starší obytňák kde je 100ah startovací propojená s 100ah nástavbovou trakční baterií. Zatím to funguje tak, že když jedu, tak se dobíjejí obě dvě baterky a když vypnu motor, tak je kdesi oddělovací relé, které nástavbovou odpojí od startovací. Potom tam je ještě možnost napojit auto v kempu na 220V a nabíječkou nabíjet nástavbovou baterku. Klasika.

Rád bych k nástavbové připojil ještě jednu 100 ah trakční a na střechu umístil solár, který by obě dvě baterie dobíjel jak za stání, tak za jízdy. Zajímalo by mě, zda můžu dobíjet nástavbové baterie jak alternátorem z auta, tak solárem najednou případně nabíječkou. Je mi jasné, že když budu stát, tak to fungovat bude, ale co potřebuji kromě mppt regulátoru dokoupit, aby tento systém fungoval i za jízdy a vše se v klidu dobíjelo? Případně vše fungovalo i na 220V nabíječku?


Vestavba je dělaná svépomocí.

Děkuji moc za odpověď.
floridan79floridan79Člen
Přidáno před 7 let
rekl bych ze tady najdes odpoved.

http://eshop.kara...2-24v-120a


takhle to mam ja jak popisuji v navodu a funguje to. Nabijim z obou stran, obe baterky, zepredu z altiku a zezadu ze solaru a z nabijecky pripadne. do urciteho predem daneho napeti jsou baterky spojene, pak se odpoji. Take je tam funkce kdy je nasilne spojis na 30sec abys ze zadni mohl nastartovat. Pokud das mezi kazdou baterku ten Cyrix tak to bude fungovat ale myslim ze to je zbytecne prekombinovane. neni lepsi dozadu koupit jednu velkou trakci a na ni napojit solar, nabijecku a to pripojit dopredu Cyrixem? Ptam se proto, ze pokud mezi ty zadni baterky nedas zadnej Cyrix ale jen to natvrdo propojis tak to nabijet bude take, ale tim ye baterky nebudou identicke (min stari bude jine) tak se ti mezi nimi budou stale prelevat proudy kdyz jedna bude dobijet druhou a tim casem odejdou.
Fiat Ducato 280 Weinsberg Cosmos 1989 2.5TDI 4x4 (Kosmik)
Upravil floridan79 dne 14.03.2017 13:33, před 7 let
VasuVasuČlen
Přidáno před 7 let
Tak jak popisuješ, tak, to bez problémů funguje. Jestliže na nástavbovou baterku bude připojený solár, nabíječka z 12 V, nebo nastartované auto, alternátor, nic se nestane, napětí se nepohádají, prostě baterku nabijí. Neštěstí bude, když spojíš starou a novou baterku paralelně trvale. Při nabíjení vše v pořádku, proudy se rozdělí, jen při vypnutí budou mezi baterkami téci vyrovnávací proudy. Vhodnější je přepínač, po nabití rozpojit a přepínat. Regulátor MPPT je vhodný, když máš solární panel na vyšší napětí, než 16 -18V , zvýší proud, v jiném případě zvýšení proudu je zanedbatelné. V případě, že by jsi chtěl při stání nabíjet solárem, nebo nabíječkou startovací baterii, je nutno mezi baterky vložit chytré relé Cyrix, nebo podobné relé, které se samo zapne při zvýšení napětí, a vypne při poklesu na provozní napětí.
MTSMTSČlen
Přidáno před 7 let
Ještě se zamysli, jestli tvůj alternátor a nabíječka zvládne těch 300Ah vůbec nabít, nebo v rozumné době.
:x
Jirka + Alena + Renault Master - MTS-2
https://www.carav...i_id=41587
indexindexNováček
Přidáno před 7 let
Díky moc všem, takže pokud tomu dobře rozumím, tak mohu pořídit solár a lepší bude nabíjet pouze jednu (100ah a více) baterku než dvě paralelně propojené. Mohu tedy v autě nechat moje relé a v případě, že bych chtěl nabíjet solářem či nabíječkou i startovací, tak to moje vyhodit a dát tam místo něj cyrixe. Pokud jsem to blbě pochopil, tak mě prosím někdo opravte. Co se týče altíku, tak teď nevím, kolik zvládne, ale nejlepší leta už bude mít za sebou. Je to MB Sprinter 95...
MTSMTSČlen
Přidáno před 7 let
ano, výhoda cyrixe proti tomu relé je, že funguje oběma směrama a díky soláru pak udržuje i startovačku v kondici celý rok, pokud teda neparkuješ pod střecou :he
:_
Jirka + Alena + Renault Master - MTS-2
https://www.carav...i_id=41587
floridan79floridan79Člen
Přidáno před 7 let

Citovat

MTS napsal:

Ještě se zamysli, jestli tvůj alternátor a nabíječka zvládne těch 300Ah vůbec nabít, nebo v rozumné době.
:x


Nejde o nabijeni z 0 na 100% ale udrzovani aku nabitou v rozumne mire.... Ja mam 65A altik, zalozni nabijecku 20A a solary co v suprslunecny den davaji neco malo pres 10A a nabijim tim 100Ah startovacku a 230Ah trakci vzadu. Nabijecka je opravdu zalozni, solar s altikem to zvladaji od jara do podzimku s prehledem, v zime mi nejede lednicka takze poreseno.
Fiat Ducato 280 Weinsberg Cosmos 1989 2.5TDI 4x4 (Kosmik)
J
Jirka TlustochNováček
Přidáno před 7 let
Když to tady čtu, tak bych se chtěl zeptat jak to funguje v případě dvou nástavbových baterií? Jde to zapojit tak, že bych měl mezi těmi dvěmi bateriemi S2B a ten bych pak měl propojený s motorovou přes Cyrix?
Nechci mít napřímo paralelně napojené ty trakční baterie, protože počítám, že přes léto bych vozil jen jednu.
ViTaSeKViTaSeKČlen
Přidáno před 7 let
na tomhle foru najdes odpovedi,resilo se to tam vse,i pohledem odborniku ;) http://www.carava...d_id=13925
Neuč se! život tě naučí....
Vy můžete zobrazit všechny příspěvky v tomto fóru.
Vy nemůžete začít nový diskusní příspěvek v tomto fóru.
Vy nemůžete odpovědět v této diskusi.
Vy nemůžete začít v anketu v tomto fóru.
Vy nemůžete na tomto fóru nahrát přílohy.
Vy můžete stáhnout přílohy v tomto fóru.
Uživatelé, kteří se účastnili diskuse: index, floridan79, Vasu, MTS, Jirka Tlustoch, ViTaSeK

Copyright © 2023

Powered by PHPFusion. Copyright © 2024 PHP Fusion Inc.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

Theme by PHP Fusion Inc
43,047,670 unikátních návštěv | Vygenerované za: 0.18624 sekund | Průměrně za: 0.18624 (0) sekund | Dotazy: 84 | Použitá paměť: 1.87MB/2MB