Warning: str_repeat(): Second argument has to be greater than or equal to 0 in /srv/www/caravan24.cz/www/maincore.php on line 169 Řidičský průkaz A1 - řízení skůtru v zahraničí: INFORMACE PRO CESTOVÁNÍ - Caravan24.cz
Výkup karavanu! Vykoupíme Váš obytný vůz, nebo karavan za hotové,volejte 606118358 www.vykupkaravanu.cz
Partneři webu:
hykro.cz odak.cz
https://www.cwn.cz/
Prohledávání webu:

Řidičský průkaz A1 - řízení skůtru v zahraničí

Poslední aktualizace před 7 let
R
RudyČlen
Přidáno před 7 let
Vím, že se zde pohybuje řada lidí z autoškol. Rád bych je poprosil o radu.
Mám od svých 15 let ŘP tehdejší skupiny M a od 18 let B. Postupnou transformací dokladů mám momentálně ŘP skupiny B a zárověň vyznačenou skupinu A1 ale s omezením do 50ccm. Rád bych si do obytky pořídil skůtra do 125ccm. V ČR mi k jeho řízení stačí B ale bohužel ne v zahraničí. Existuje nějaká cesta jak rozšířit omezenou skupinu A1 na plnohodnotnou? Jde mi jen skutečně o řízení skůtru v zahraničí.
Jediná možnost na kterou jsem zatím narazil je absolvování kompletní autoškoly a závěrečné zkoušky na některou ze skupin A. Děkuji za případné náměty (případně i komerční nabídky motoškoly na Ostravsku formou SZ.)
P
Pavel a SoreyaNováček
Přidáno před 7 let
Jiná cesta, než rozšíření ze skupiny B na A1 opravdu není. Ze skupiny AM se rozšiřovat nedá a ani její držení se nijak nezohledňuje. Rozšíření představuje min.13 hodin praktického výcviku v jízdě, 2 hodiny zdravovědy a 1 hodinu praktické údržby. K tomu pak 6+1+3+2+4 hodin teorie jednotlivých předmětů, které v případě výcviku podle individuálního studijního plánu lze krátit v poměru 1:4 zaokrouhleno na celé hodiny. Toto je maximálně zredukovaný rozsah výuky a výcviku, jakékoliv případné další krácení je vždy porušením zákona.
Potom následuje závěrečná zkouška, která začíná testem z pravidel provozu, zdravovědy atd. a po jejím úspěšném složení je teprve možné pokračovat zkouškou z jízdy. Ta je rozdělena do dvou částí-1.část obsahuje zvládnutí jízdních úkonů na ploše a po jejím úspěšném zvládnutí může následovat 2.část-jízda v provozu. Od roku 2016 jede žák v provozu na motocyklu sám, řízen na dálku pokyny zkušebního komisaře a nebo učitele.
Vzhledem ke stejnému rozsahu výuky i zkoušky už pak stojí za úvahu, zda nedělat rovnou nějakou vyšší skupinu.
CattaniCattaniČlen
Přidáno před 7 let
Ahoj Rudy,
první část motozkoušky není jednoduchá - tady posílám odkaz pro info http://silnicnimo...o-motorky/
Míra, Dana, Shelia II a Hobby Van Exclusive :_
SlawczoSlawczoČlen
Přidáno před 7 let
Pokial viem tak skuter do 125cm a 11kW vykonu mozes na skupinu B riadit aj v SK, PL a IT. Neviem Ti to overit nejakym hodnovernym linkom, ale v týchto a pravdepodobne aj viacerých krajinach to mozes aj oficialne. V SK to na 100% plati uz asi 3-4 roky /pokial ma skuter automaticku prevodovku/.
Slawczo, Tina, Zuzka, Vilko - Burstner Viseo
CattaniCattaniČlen
Přidáno před 7 let

Citovat

Slawczo napsal:

Pokial viem tak skuter do 125cm a 11kW vykonu mozes na skupinu B riadit aj v SK, PL a IT. Neviem Ti to overit nejakym hodnovernym linkom, ale v týchto a pravdepodobne aj viacerých krajinach to mozes aj oficialne. V SK to na 100% plati uz asi 3-4 roky /pokial ma skuter automaticku prevodovku/.




V z. č. 361/2000 Sb., o provozu na pozemních komunikacích byla stanovena rovnocennost v § 81 - ŘO pro skupinu B opravňuje také k řízení vozidel zařazených do skupiny A1 s automatickou převodovkou. Platí to však pouze na území ČR - tedy potažmo na území států, které využily možnost a přijali směrnici EP (nevím číslo), která toto umožňuje. Které státy tuto možnost využily nevím. Jak píše Slawczo v SK to platí.

Automatické sloučení 28.02.2017 20:04:
Odkaz na směrnici http://eur-lex.eu...32006L0126


Článek 6
Odstupňování a rovnocennost skupin .........

3. Pro řízení na svém území mohou členské země stanovit tuto rovnocennost:
a.
motorových tříkolek v rámci průkazu skupiny B, pro motorové tříkolky s výkonem vyšším než 15 kW, pokud je držiteli průkazu skupiny B alespoň 21 let,
b.
motocyklů skupiny A1 v rámci průkazu skupiny B.
Jelikož tento odstavec platí pouze na jejich území, členské státy na řidičském průkazu neuvádějí, že držitel je oprávněn řídit tato vozidla.
Míra, Dana, Shelia II a Hobby Van Exclusive :_
Upravil Cattani dne 28.02.2017 21:04, před 7 let
R
RudyČlen
Přidáno před 7 let
Máte pravdu, v některých zemích EU platí na skutra B jako u nás. Pokud vím, například v Rakousku ani Nemecku B neplatí. Taky mimo EU ( balkán) to bude asi problém.
Pomalu se smiřuji s tou autoškolou. Pozitivní je, že jsem si dnes zkusmo udělal několik testů bez přípravy a prošel bych. Popravdě mi ty testy přišly poměrně jednoduché. Oříškem bude asi cvičiště ale snad si tělo vzpomene na mladá léta strávená za řidítky Mustanga.
janvasjanvasČlen
Přidáno před 7 let

Citovat

Cattani napsal:

Citovat

Slawczo napsal:

Pokial viem tak skuter do 125cm a 11kW vykonu mozes na skupinu B riadit aj v SK, PL a IT. Neviem Ti to overit nejakym hodnovernym linkom, ale v týchto a pravdepodobne aj viacerých krajinach to mozes aj oficialne. V SK to na 100% plati uz asi 3-4 roky /pokial ma skuter automaticku prevodovku/.




V z. č. 361/2000 Sb., o provozu na pozemních komunikacích byla stanovena rovnocennost v § 81 - ŘO pro skupinu B opravňuje také k řízení vozidel zařazených do skupiny A1 s automatickou převodovkou. Platí to však pouze na území ČR - tedy potažmo na území států, které využily možnost a přijali směrnici EP (nevím číslo), která toto umožňuje. Které státy tuto možnost využily nevím. Jak píše Slawczo v SK to platí.

Automatické sloučení 28.02.2017 20:04:
Odkaz na směrnici http://eur-lex.eu...32006L0126


Článek 6
Odstupňování a rovnocennost skupin .........

3. Pro řízení na svém území mohou členské země stanovit tuto rovnocennost:
a.
motorových tříkolek v rámci průkazu skupiny B, pro motorové tříkolky s výkonem vyšším než 15 kW, pokud je držiteli průkazu skupiny B alespoň 21 let,
b.
motocyklů skupiny A1 v rámci průkazu skupiny B.
Jelikož tento odstavec platí pouze na jejich území, členské státy na řidičském průkazu neuvádějí, že držitel je oprávněn řídit tato vozidla.


Zdravím všechny, dnes jsem položil dotaz, které země EU se připojily k povolení řízení skůtru do 125ccm s automatem se skupinou ŘP-B . Dle vyjádření UAMK jsou:

Slovensko
Polsko
Španělsko
Rakousko
a Česko

údajně nikdo jiný
Už cesta je cíl..........
Jana a Honza
JiPe HighlandersJiPe HighlandersČlen
Přidáno před 7 let
Rudy, kdyz budes rozsireni ridicaku delat, tak si udelej rovnou A . Kdyby te nekdy prepadla chut na tezsi zelezo, tak mas vystarano. :_
Jitka a Pepa, vestavba MaLiBu 640 Charming
( Ducato L4H2 Maxi, 2.3 180 k, aut.)
Vy můžete zobrazit všechny příspěvky v tomto fóru.
Vy nemůžete začít nový diskusní příspěvek v tomto fóru.
Vy nemůžete odpovědět v této diskusi.
Vy nemůžete začít v anketu v tomto fóru.
Vy nemůžete na tomto fóru nahrát přílohy.
Vy můžete stáhnout přílohy v tomto fóru.
Uživatelé, kteří se účastnili diskuse: Rudy, Pavel a Soreya, Cattani, Slawczo, janvas, JiPe Highlanders

Copyright © 2023

Powered by PHPFusion. Copyright © 2024 PHP Fusion Inc.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

Theme by PHP Fusion Inc
43,686,007 unikátních návštěv | Vygenerované za: 0.16498 sekund | Průměrně za: 0.16498 (0) sekund | Dotazy: 82 | Použitá paměť: 1.89MB/2MB