PATRIKaMISAČlen Přidáno
před 7 letAhoj, přezouváte letní/zimní nebo jezdíte na celoročních? Plánujeme koupit celoroční, protože v zimě najedeme cca 3000Km. máte někdo zkušenosti?
Fiat Ducato 2.8idTD Knaus traveller
floridan79Člen Přidáno
před 7 letZa sebe rikam ze neprezouvam, mam Ceckove celorocky a auto pouzivam jako jediny auto co mam takze jezdim kazdej den do prace z prace. Do Alp bych ho na dovolenou v zime asi nevzal na celorockach ale letosni zimu a obcasnych -15C v Praze zvladly skvele. Nic neklouzalo a brzdilo i na snehu dobre.... Kdyz nekde potkas poradnej led tak stejne pomuzou stejne jen pneu s hreby a nezachranej te ani nejlepsi zimni pneu.
Fiat Ducato 280 Weinsberg Cosmos 1989 2.5TDI 4x4 (Kosmik)
DunnČlen Přidáno
před 7 letKoupím zimní gumy a jezdím na nich do konce životnosti-cca 6let.Když to spočítám s přezouváním atd.tak mám opět na nové gumy a jsem bez práce.Dělám to léta.
bleriot11Člen Přidáno
před 7 letCeloroční jsou kompromis.Nemám obytný auto,ale karavan.Mít obytku,tak mám celoroční.Na osobákách přezouvám léto-zima.
Vlasta1Člen Přidáno
před 7 letletní/zimní sady kol - a zatím se na všech autech vyplatilo. Investice navíc jsou pouze 4ks plecháčů na zimu.
Upravil Vlasta1 dne 26.02.2017 12:58,
před 7 letDasa a JirkaČlen Přidáno
před 7 letAhoj,
už se to tady mnohokrát řesilo. Jezdím v zimě zimní a v létě letní. Je to pro mě ekonomičtější a nemám rád kompromisy. Aspoň v tomto případě.
Jirka
Jirka, Dáša a Klaudie, minipes Týna
Zdenek a AlenaČlen Přidáno
před 7 letNa osobákách máme celoroční a klidek.
Zdeněk 69 Alena 61, vnuk Péťa 19 občas i Matěj 12
PATRIKaMISAČlen Přidáno
před 7 letDíky, nikde v Evropě nebyl nikdy problém v létě na celoročních?
Vzhledem k tomu, že v zimě nejezdíme Alpy, ale jen čr a to jen pár stovek kilometrů tak se nám zimáky moc nevyplatí
Fiat Ducato 2.8idTD Knaus traveller
Jirka VospalekČlen Přidáno
před 7 letZdravím, za mě - přezouvám, celé komplety letní / zimní - přehazuji sám - při té příležitosti se podívám na brzdy, třmeny, tlumiče atd. Investice do disků se vrátí za pár přezutí a na zimu plechy, na léto alu - vše má své výhody. Hlavně brzdná dráha v zimně a co si většina neuvědomuje, v létě na zimních je katastrofální. Vospi
PATRIKaMISAČlen Přidáno
před 7 letOsobně jezdím na zimních i v létě a pokud jedeš s obytkou do 110Km/h tak ten rozdíl vážně nepoznáš.
Fiat Ducato 2.8idTD Knaus traveller
Matně si vzpomínám že v Itálii bylo nějaké omezení v létě se zimními pneumatikami, co se týče koeficientu rychlosti - přesně už nevím . Zimní "kvalitní" pneu se v létě chová opačně a čím vyšší teplota tím je to horší dříve změkne a klouže .Ty tvrdší zimáky jsou na tom o něco lépe jen v létě .
Prezouvam vzdy a na vsech autech myslim ze zvlast zimaky a zvlast letni se vyplati nejen ekonomicky ale kvalita jizdy v lete s letnimi a v zime se zimnimi bude neporovnatelna oproti celorocnim.Myslim ze to muze mit vliv i ja spotrebu a podle mne se celorocni budou i drive sjizdet.Vse je jen o pocatecni investici a ano i o tom kolik clovek za rok najede.Ja jednoznacne letni na elektronech a zimni mam na plachacich .
misusČlen Přidáno
před 7 letObytka celorocni (kdyz nechci nejedu) mel jsem sadu zimnich na plechach ale to vecny prehazovani me uz nebavi.
Osobak letni + zimni sada s rafky
Upravil misus dne 26.02.2017 17:14,
před 7 letJednu sezónu jsem jsem zkusil jezdit s obytkou v létě na zimních. Nic moc, ve vedrech auto plavalo, na dálnici hučelo. Jedinou výhodou byla lepší trakce při výjezdu z mokré louky. Zimáky jsou zkrátka v létě špatné. Celoroční jsou špatné jak v zimě, tak v létě.
Po této zkušenosti jsem se vrátil k osvědčenému modelu dvou sad. Nyní mám letní na hliníku, zimní na plechu.
Podotýkám, že pokus jsem prováděl na obytce. Na osobních autech by mne to ani nenapadlo. Ty přezouvám už od dob, kdy jsem jezdil Favoritem.
PATRIKaMISAČlen Přidáno
před 7 letPrávě také přemýšlíme o continentalech vanco four season. V zime budou pouzite zhruba na 3000km
Fiat Ducato 2.8idTD Knaus traveller
Jelikož jsem měl dvě obytky na kterých jsem používal zimní resp. letní sady pneu a nyní již druhou sezónu jezdím na celoročních - přidám svůj názor.
Pokud někdo najede v zimě 3-4tis. pochybuji, že pro něj mohou být dvě sady ekonomicky výhodné. Po 5ti sezónách bude na zimákách 15-20tis, vzorek bude ještě ve velmi dobré kondici, ale o stavu směsi si dovolím pochybovat ( mám na osobáku rozdíl mezi předními a zadními pneu 6 let a je to znát ). Tudíž, kdo má výše uvedený nájezd, celoroční pneu mohou být i ekonomicky dobrým řešení. Než jezdit s 8 let starými zimáky, to radši každých 4 - 5 let vyměním celoroční za nové.
Předchozí obytka měla letní nízkoprofilové 16' elektrony na léto a standartní 15' zimáky na plechu ( už jsem ji s elektrony koupil, sám bych si je nepořídil ) . Přiznávám, že byl v jízních vlastnostech léto - zima rozdíl, ale tu pohodu co mám s celoročníma bych za ty jízdní vlastnosti nevyměnil ( takové terno to zase nebylo a to jsme vestavbáři, u alkoven si o rozdílu dovolím pochybovat) . S celoročníma jezdíme běžně na hory, celkem v pohodě, když příjde do tuhého, nasazuji řetězy.
Tak můj závěr, pokud bych přes zimu najel 10-15tis, dam dvě sady. S mými třemi, čtyřmi zimními výjezdy do hor a zbytkem zimních výjezdů za teplem nebo city turistikou - jednoznačně celoroční.
Samozřejmě, pokud někdo neví co s pěnězi, sada zimní letní bude vždy lepší, stejně jako letní nízkoprofilovky na hliníku a zimáky na plechu, jako silnější motor, jako lepší auto ....
Die Krähen fliegen in Schwärmen, der Adler fliegt allein.
PATRIKaMISAČlen Přidáno
před 7 letDěkuji vidím to stejne
Citovat
Vajglon Hnuson napsal:
Jelikož jsem měl dvě obytky na kterých jsem používal zimní resp. letní sady pneu a nyní již druhou sezónu jezdím na celoročních - přidám svůj názor.
Pokud někdo najede v zimě 3-4tis. pochybuji, že pro něj mohou být dvě sady ekonomicky výhodné. Po 5ti sezónách bude na zimákách 15-20tis, vzorek bude ještě ve velmi dobré kondici, ale o stavu směsi si dovolím pochybovat ( mám na osobáku rozdíl mezi předními a zadními pneu 6 let a je to znát ). Tudíž, kdo má výše uvedený nájezd, celoroční pneu mohou být i ekonomicky dobrým řešení. Než jezdit s 8 let starými zimáky, to radši každých 4 - 5 let vyměním celoroční za nové.
Předchozí obytka měla letní nízkoprofilové 16' elektrony na léto a standartní 15' zimáky na plechu ( už jsem ji s elektrony koupil, sám bych si je nepořídil ) . Přiznávám, že byl v jízních vlastnostech léto - zima rozdíl, ale tu pohodu co mám s celoročníma bych za ty jízdní vlastnosti nevyměnil ( takové terno to zase nebylo a to jsme vestavbáři, u alkoven si o rozdílu dovolím pochybovat) . S celoročníma jezdíme běžně na hory, celkem v pohodě, když příjde do tuhého, nasazuji řetězy.
Tak můj závěr, pokud bych přes zimu najel 10-15tis, dam dvě sady. S mými třemi, čtyřmi zimními výjezdy do hor a zbytkem zimních výjezdů za teplem nebo city turistikou - jednoznačně celoroční.
Samozřejmě, pokud někdo neví co s pěnězi, sada zimní letní bude vždy lepší, stejně jako letní nízkoprofilovky na hliníku a zimáky na plechu, jako silnější motor, jako lepší auto ....
Fiat Ducato 2.8idTD Knaus traveller