Ahoj, jde mi jen 4. nejvyšší rychlost - přímé zapojení. Nejde 1. 2. a 3. rychlost. Na základě jiné diskuse předpokládám, že jde o špatné regulační odpory nebo špatné kontakty?. Potřeboval bych vědět, jak se k nim dostanu nebo jak demontovat. Je to někde u ventilátoru? Nebo někde okolo kabinového filtru přes otvírací kastlík mezi řidičem a spolujezdcem? Děkuji všem za rady.
GardaČlen Přidáno
před 7 letMrkni na teleso vetraku a uvidis tam cosi co jde odmontovat. To je ono ☺
Me zlobi regulace na ducatu r.v.2003, nekdy funguji vsechny stupne,nekdy jen nektere,nekdy zadny.... Mel nekdo tuto zavadu na starsim docatu? Jak to opravit? Diky
MencliciČlen Přidáno
před 7 letPetr + Aja + Knaus Travel-Liner 710GH !c
Upravil Menclici dne 24.02.2017 21:13,
před 7 letDiky za radu. Muzes jeste napsat,jak provest vymenu? Kde se regulator nachazi a jak se k nemu dostanu? Dik
MencliciČlen Přidáno
před 7 letJe pod palubní deskou na pravé straně. Vyndej kastlik a nebude se pořádně zlom :o je tam vidět tak než ho budeš objednávat tak se podívej jaky máš typ. Opravdu to není náročné !t :^
Petr + Aja + Knaus Travel-Liner 710GH !c
Predpokladam tedy, ze je potreba vymontovat ven kaslik(prihradku,ulozny prostor)... Zitra na to mrknu, mozna se jeste na neco priptam ☺ zatim dekuji a preji pohodovy vikend
Automatické sloučení 25.02.2017 14:12:
Tak odpor je úspěšně vymontovaný, není potřeba demontovat kaslík (jeho montáž není jednoduchá).
Jen mě ještě zajímá, mi ted nefunguje ani jeden stupeň ventilátoru, před tím fungoval chvíli třeba jen 1 a 2, někdy 1,2,3/pojistka v poj. skříni je dobrá). Většina z Vás píše, že Vám funguje 4 stupeň, může být má závada odporem? závada se projevuje totiž jinak...
Dále men zajímá, zda je bud odpor funkční nebo nefunkční, nebo jestli může být "načatý", ale funguje ještě normálně. Jde mi o to, zda by nebylo vhodné podívat se po vrakovištích...
díky
Upravil Lipicani dne 25.02.2017 15:12,
před 7 letMencliciČlen Přidáno
před 7 letTak prosím vem baterku 12V a zkus ventilátor na ostro jestli se točí jen vycvakni štěká z ventilátoru je tam + a - no a uvidíme !M
Petr + Aja + Knaus Travel-Liner 710GH !c
Když jsem vymontoval odpor, tak jsem se věnoval konektoru, kterým byl odpor elektricky připojen.
Vzal jsem voltmetr a zapnul na ovládači 1. stupeň. Voltmetr jsem připojil na - pól akumulátoru a druhý kabel z voltmetru jsem strkal do otvoru v konektoru. V okamžiku, kdy to ukázalo napětí, tak tam vstupuje z přepínače proud ze stupně 1. Takto pokračuj kromě toho 4. stupně. Ten otvor v konektoru, který zbyl a neukázal napětí, tak tudy pak jde proud z odporů do motorku. Když spojíš bez odporu ten otvor, kudy jde proud do motorku a ten otvor, kde jsi naměřil napětí ze stupně 1a současně máš přepínač na stupni 1, tak se ti roztočí motorek jako při nejvyšším stupni. Nyní víš, že spínač je OK na stupni 1. Takto pokračuj na 2, 3, pokud máš 4 stupně. Do těch otvorů jsem strkal jehlu, neboť konec kabelu voltmetru se tam nevejde. Asi musíš při zkoušce mít zapnuté zapalování. Nevím, jestli jsi se ptal na toto v SZ. Jinak zkusím poradit dál, pokud budu vědět.
No a když mrkneš na konektory odporu, tak nyní vidíš, kudy vstupuje proud do odporu z 1 a kudy odchází do motorku. Změř na těch kontaktech odpor a pokud se ukáže, je 1. stupeň OK, takto pokračuj 2, 3. Pokud odpor nenaměříš, tak nový, nebo spravit. V linku jsem nepsal, že jsem krom kontaktů ještě spravoval elektrické spojení 2 cívek, byl tam blbě secvaknutou kovovou objímkou studený spoj.
Jirka VospalekČlen Přidáno
před 7 letAhoj, mám hodně podobný problém, aktorát jen chvilku běží 4 stupeň a pak vypne. Poradíte, co vyměnit? Přehřeje se nějaký odpor? Vypne po cca 2-5 sekundách. Jinak ostatní stupně bez problémů. Díky Vospi
GardaČlen Přidáno
před 7 letPodivej se pod kastlik u spolujezdce. Je tam videt motorek vetraku a vedle je obdelnikovy konektor a vedou do toho 4 draty. To ten odpor. Kolega co tu stoji vedle to mel take a u nej to delaly uvolnene konektory. Staci je vycistit a trochu napruzit cili stlacit klestema.
Jinak se ten odpor vyjme povolenim tech dvou sroubku co jsou videt.
U starsich Fiatu se musi sundat spodek palubky coz je 6 sroubku. Novejsi to maji pristupne bez demontaze.
Pirat z RuzyneČlen Přidáno
před 7 letAhoj, před dvěma lety mě také šel ventilátor jen na 4. otáčky. U Fiat Smažík mi poradili koupit odporník :-), tak jsem ho koupil a za měsíc to samé - rada v tom samém servisu kup si odporník. Tak jsem pátral dál a vyjmul ventilátor a dolní ložisko rotoru bylo zatuhlé a protáčelo se celé ložisko v plastu. Odběr byl asi cca 20A. Pořádně jsem to vyčistil, odběr klesl myslím na 13A a v odporníku jsem vyměnil tepelnou pojistku (takový hliníkový váleček myslím za 90,-Kč. Funguje to doteď. Ať se zadaří.
MTSČlen Přidáno
před 7 letTa tepelná pojistka je jednorázová a odejde, když se zadřou ložiska motorku. Zvýší se odběr a odpory se přehřejí, není to zkrat, takže pojistka v pojistkovnici nevypadne a odnese to ta tepelná, která je napevno přibodovaná u odporů. Takže výměna předřadných odporů, bez výměny motorku je dočasná ! Někdo je schopen zadřený motorek opravit, výměna kluzných ložisek je náročná, motorky jsou nerozebíratené - zalisované. Pokud motorek pouze rozchodíte a promažete, vydrží to sice déle, ale ložiska už jsou jednou poškozená. Ale znám lidi, co pravidelně vyndávají a mažou motorek několik let, protože cena motorku už tehdá dosahovala hodnoty vozu.
V žádném případě se nepokoušejte překlemovat tepejnou pojistku, zažil jsem taxikáře, kterému takto upravené odpory za jízdy "protekly" skrz ventilaci rovnou na boty zákazníka.
Ještě, že už jenom měřím emise a neopravuju elektriku !!!
Podařil se mi demontovat regulační odpor, odpojit přívodní konektor, povolit jistící vrut a vysunout odpor. Odpor i tepelnou pojistku jsem proměřil, byly v pořádku. Zjistil jsem trochu vyhřátý kontakt silnějšího přívodu, vyčištění a přihnutí kontaktu konektoru. Smontováno a všechny rychlosti běží.