Ahoj, může mi někdo zasvěcený zodpovědět dotazy ke žhavicím svíčkám motoru 4EB, 74 kW, 2496 ccm?
A) Jaká je funkce po zapnutí klíčku (1)jak dlouho svíčky žhaví, 2)kdy a čím se vypíná přívod napětí do žhavicích svíček při běhu motoru, 3) o jaký systém konstrukce svíčky jde v tomto motoru)
B) Jaký by měla mít žhavicí svíčka odpor při měření multimetrem (v zamontovaném stavu)
C) Je snadnější povolení svíčky u zahřátého motoru?
D) Je vhodné před povolením nastříkat kolem závitu WD, nebo silikonový olej?
Nejde mi o radu, že si v servisu poradí.
Automatické sloučení 18.02.2017 19:38:
Díval jsem se na specifikaci do internetových obchodů a můj motor by měl mít druh žhavicích svíček typu GF, konkrétně třeba BERU BE GF982, BERU BE 0101072408.
Dočetl jsem se, že svíčky GF jsou vybaveny plamenovým startovacím systémem pro snadný studený start. Jakmile je dosaženo teploty pro samovznícení, pronikne palivo přes elektromagnetický ventil do výparníku v plamenové žhavicí svíčce. Tímto způsobem vzniká plamen, který ohřívá nasávaný vzduch a usnadňuje spolehlivý start.
To jen k doplnění mého dotazu.
Upravil kutil1 dne 18.02.2017 20:38,
před 7 letPavka01Člen Přidáno
před 7 letJen bych doplnil že ten systém žhavení funguje cca. od -10.
Díky za obě odpovědi. Je tam 1, nebo 4? Tím měřením bylo míněno například rozpojit obvod a zapojit přes ampérmetr? Klešťový nemám.
Když čtu, že se aktivuje při - 10, tak při vyšších teplotách se startuje bez žhavení?
misusČlen Přidáno
před 7 letJe tam 1 nekde na sani,presne uz nevim,zkusim najit.
Pripojis jen zkousecku k tomu kontaktu na svicce a jak dlouho sviti tak dlouho zhavi.
Do svicky jde i trubka s naftou podle toho hledej.
Jestli sem trefil ten motor tak
Upravil misus dne 18.02.2017 22:51,
před 7 let
misus Připojili následující obrazek:
Obrázek nebyl nalezen
Pavka01Člen Přidáno
před 7 letMinus má pravdu,je tam jedna,přímo v sání.Zádrhel může být v přívodu nafty,koukni po drátech a vyzkoušej.Motor do těch -10 funguje bez žhavení.
Upravil Pavka01 dne 18.02.2017 23:14,
před 7 letPavka01Člen Přidáno
před 7 letJe tam opravdu jen jedna svíčka,tyhle motory to tak mají a jezdí to přes 25let.
misusČlen Přidáno
před 7 letTak to bude tenhle.
Ta zhavicka je s tou fajfkou.
Jestli ne,tak to vyfot ze vsech stran a hod to sem.
misus Připojili následující obrazek:
Obrázek nebyl nalezen
Pavka01Člen Přidáno
před 7 letTy 4 vyvody jsou jen vracecky od vstriku.
Ahoj, tak jsem u auta a vyfotil jsem sací potrubí a žhvicí svíčka tam není. Že by tam byla našroubována vzadu záslepka? Mám auto 4 roky a nastartoval jsem vždy.
kutil1 Připojili následující obrazek:
Obrázek nebyl nalezen
misusČlen Přidáno
před 7 letNo jo vypada to ze ses bez svicky. Pokud to startuje tak bych to neresil.
Pro jistotu se muzes zeptat ve Fordu jestli to nebyla zas naka modernizace,nebo ekologie !
Obcas u tech aut co pulrok to naky vylepseni !
Mám informací, že předehřívací systém není standardní výbava u mého typu 1995. Dle příručky, ke které jsem se nyní dostal, se montuje jen do vozidel, u kterých se předpokládá, že se budou provozovat při teplotách nižších než -20 st. C. Tím díky za pomoc v tomto linku a žhvicí svíčka je uzavřena. Ale narazil jsem právě na jiný problém, ventilátor topení běží jen na 3. maximální stupeň, zeptám se v jiném linku, jak se dostat k předřadným odporům.