Warning: str_repeat(): Second argument has to be greater than or equal to 0 in /srv/www/caravan24.cz/www/maincore.php on line 169 Duo Comfort: TECHNIKA - Caravan24.cz
Výkup karavanu! Vykoupíme Váš obytný vůz, nebo karavan za hotové,volejte 606118358 www.vykupkaravanu.cz
Partneři webu:
hykro.cz odak.cz
https://www.cwn.cz/
Prohledávání webu:

Duo Comfort

Poslední aktualizace před 14 let
R
RudyČlen
Přidáno před 15 let
Ahoj,
jelikož se blíží doba, kdy se zima zeptá cos dělal v létě, chystám se dovybavit autíško přepínačem Duo Comfort ke stávajícímu SecuMotion. Prohlédl jsem nabídky v katalozích a pochopil problematiku následovně:
1. K regulátoru SecuMotion musím dokoupit druhou část (Duo control).
2. Musím dokoupit jednu hadici, druhou použiji stávající z SecuMotion.
3. EisEX - z názvu mi vyplývá něco, co zabraňuje zamrznutí plynu - musím to mít i když budu používat propan?
4. Panel - zobrazuje, která flaška je připojena - asi to není nezbytná součást, předpokládám že je to otázka komfortu. Dá se poznat, která flaška je v provozu přímo na regulátoru?

Poprosil bych někoho, kdo regulátor DuoComfort má, aby potvrdil nebo opravil výše uvedené. Budu samozřejmně rád za jakoukoli další radu.
Díky,
Rudy
J
Jarda a IvetaČlen
Přidáno před 15 let
Zdravím a omlouvám se za heslovitou odpověď.

Ad 1 ) ano
ad 2 ) ano - pozor ale na druh závitu na konci pro připojení na lahev. Pak také na délku - dělají se tuším dvě, tak aby byla dost dlouhá a měla pojistku.
ad 3 ) doposavad nebyl problém a myslím, že je to zbytečné v případě propanu. Máme otestováno do cca -25 st. C a bez problému i bez topení. Je ale pravda, že na novém autě to bylo ve standarní výbavě. U předešlého jsem si to montoval sám a bez topení. Opravdu tedy myslím, že je to zbytečné a obě varianty jsou vyzkoušeny.
Ad 4 ) je to příjemné, že to vidíš uvnitř auta. Duo Comfort má ale na sobě již ukazatel stavu ( červená/zelená ), který je poměrně značně orientační. Za běžných teplot se dá podle toho orientovat. Za silných mrazů to není nic moc. Lépe je to pak poznat na omrzlé "flašce"- já to pak měním stejně podle toho. A to nikdy nebylo špatně - což se u ukazatelů říct rozhodně nedá.

Toť jen můj názor a zkušenost.
Iveta+Jarda
Upravil Jarda a Iveta dne 17.08.2009 13:09, před 15 let
ivanoivanoČlen
Přidáno před 15 let
Ja len k tomu EisEX. Tento systém nezabraňuje zamŕzaniu plynu, ale zamŕzaniu ventilu. Preto je úplne jedno či je vo fľaši propán alebo propán-bután. A bután tiež nezamrzne. len sa v mínusových teplotách neodparuje. Ale je pravda, že aj keď som ho na Hymeri mal, skoro nikdy som ho nezapínal /potrebuje prúd/ a nikdy nič nezmrzlo. Tak sa mi tiež javí, že je to zbytočné.
VitaVitaČlen
Přidáno před 15 let
já ho jednou nechal omylem zapnutý (EisEX) ... a bylo po proudu
R
RudyČlen
Přidáno před 15 let
Díky všem za informace i ušetřené peníze.
Rudy
VitaVitaČlen
Přidáno před 15 let
čistě náhodou jsme se stavili v centrále Hymer, okukuji DuoContro l v kombinaci SecuMotion ...vyzvídáme u prodavače - a překvapil. (Mám tam asi 5 let Duomatic L). Říkal - nekupujte to, 1) Duo už máte, 2) SecuMotion je na 10 závitu ale vy na starším autě máte 8 závit. 3) od 1.1.2007 v Německu stejně platí, že za jízdy musíte plyn vypnout ať už tam máte SecuMotion nebo ne.
J
Jarda a IvetaČlen
Přidáno před 15 let
Víťo,
nic ve zlém - ten prodejce asi nevědel o čem mluví.

Jednak oba systémy jsou zcela o něčem jiném - to hlavně z pohledu redukování tlaku. I proto je není možné kombinovat. Pravda, oba umějí střídat lahve a v tomto směru fungují podobně.

Podle mého názoru už vůbec není pravda to, že se nesmí používat za jízdy. Pokud si to koupíš, společně s tím dostaneš certifikát o tom, že je možné to použít za jízdy. Ten já mám v autě a pokud by byl problém s policíí, rád jim ho ukážu. Je to je přímo od TUV a dalších podobných institucí. Pokud vím, takto není schváleno používat za jízdy snad jen v jedné zemi ( a to je tuším Francie ).
Frankana stále píše na stránkách, že je možné to použít za jízdy - viz tady:
http://www.franka...grpId=8232

Ohledně hadic a připojení G8/G10 - zařízení se dodává standardně bez hadic a ty se objednávají zvlášť. Aspoň takto jsem to kupoval já s tím, že jde jen o typ připojení na lahev!!! Stejně tak to dodává třeba opět Frankana. Právě proto to většina prodejců prodává zvlášť díky tomu, že je to v každé zemi jinak. Opět stránky Frankana:
http://www.franka...grpId=8252
Jinak ten rozdíl není opravdu v ničem jiném a je to jen koncovka na připojení na lahev - vše ostatní je stejné!!!

Pravda, je jasné, že bez obou věcí se dá také žít. :D:_

Použil jsem stránky Frankany - myslím, že je to jeden z nejrozšířenějsích dodavatelů.
Iveta+Jarda
Upravil Jarda a Iveta dne 31.08.2009 20:02, před 15 let
R
RudyČlen
Přidáno před 15 let
Dle mých dosavadních informací bych se také přikláněl k Jardovu názoru. Ono je někdy opravdu zábavné poslouchat názory "odborných" prodavačů. :o
Nicméně, měl bych ještě jeden dotaz. Někde jsem zaznamenal požadavek, že DuoComfort musí být namontován horizontálně (t.j. hadice čouhají ze stran ve horizontální rovině). Já však mám namontován SecuMotion rovněž horizontálně, to znamená, že pokud na něj namontuji DuoComfort, budou hadice vertikálně (jedna nahoru a druhá dolu) U prodejce mi tvrdili, že je to to jedno ale nezdá se mi to. Na všech prospektech je sestava SM/DC nad sebou a hadice jdou do stran.
Nejlepší by asi bylo, nechat si to namontovat u odborníků ale kde je vzít na severu moravy? :x
J
Jarda a IvetaČlen
Přidáno před 15 let
Většinou se to montuje přes koleno ( to bylo v sadě ) na strop v prostoru pro lahve. Může se to montovat také na zadní stěnu boxíku. V každém případě, pokud si pamatuji ( když jsem to montoval do starého auta ), musí být hadice do stran, případně do stran ze stropu. Snad jsem se dobře výjádřil - prostě díky funkci nesmí být nad sebou.
Dobře je to vidět tady:
http://www.karava...motion.htm

A tady je další popis a návod ke stažení.
http://www.karava...mfort.html

Ale aktuální ver. jsem nečetl díky tomu, že nyní mi to montovali přímo ve fabrice. :^

Ale ber to s rezervou - zcela přesně si už nepamatuji....
Iveta+Jarda
Upravil Jarda a Iveta dne 31.08.2009 20:42, před 15 let
R
RudyČlen
Přidáno před 15 let
Díky,
myslel jsem si to. Pokud je koleno v sadě, je po problému. :^
VitaVitaČlen
Přidáno před 15 let
to Jarda - neodporuji - předpokládám, že prodejce centrály Hymer něco málo ví - pokud řekne, že to novela čehosi v Německu od 2007 zakazuje - tak bych mu věřil - dodal také, že to zatím nepokutují (zatím?) Připojení 8 /10 bylo myšleno na pevný rozvod - ten nevyměnín tak jednoduše - ale na druhou stranu z tvého odkazu je patrné, že se Secumotion dělá jak pro 10 tak i 8 rozvod. (8 ale jen na nejnižší průtok?)
Ono je to těžké ... nedávno policie kontrolovala paní na přechodu u Znojma - vy máte na palubce televizi ? TO KOUKÁZE ZA JÍZDY ? to se asi nesmí ? Naštěstí ten s hvězdičkou navíc to správně otypoval na couvací kameru.
R
RudyČlen
Přidáno před 15 let
Ahoj,
jak je ten svět krásný. Člověk chce vyřešit problém se zamrznutím v případě, že mu dojde plyn uprostřed zimní noci a kvůli je nucen nastudovat problematiku plynových spotřebičů ve vozidlech. :D

To Vita: Dle mého názoru prodejce Hymeru poukazoval na direktivu EU EN 13786, respektive její dodatek "B". Ta upravuje mimo jiné pravidla pro používání plynových spotřebičů ve vozidlech. SecuMotion i DuoComfort však dle výrobce tyto požadavky splńují (citace z http://www.truma....78791.html ):

"The new heating equipment directive has introduced stricter safety requirements for gas systems for heating while driving. The Truma SecuMotion with gas flow monitor and the high pressure hoses with integrated hose rupture protection that are connected to it are the basis for complying with this directive. With SecuMotion you can heat while driving throughout Europe"

Mimochodem, v návodu mého Hobby Van (rok výroby 2008, koupeno původně v SRN) je rovněž uvedeno, že topení lze používat za jízdy.:x
Asi by bylo nejlepší zaslat výrobci dotaz a požádat jej o zaslání oficiálního dokladu, potvrzujícího, že obě zařízení lze používat za jízdy.
R
RudyČlen
Přidáno před 15 let
Tak jsem poslal dotaz na Trumu ohledně legálnosti používání plynových spotřebičů v autě za jízdy a poslali mi materál, který podrobně vysvětluje funkci regulátoru. Na straně 2 je podrobné vysvětlení legislativního stavu. Součástí jsou i instrukce k montáži a seznam ND takže se to může někomu hodit.
Klidnější bych byl, kdyby mi ještě poslali oficiální certifikát, k zaplašení příliš iniciativního policisty. Pokud jej pošlou dám jej sem taky.
Upravil Rudy dne 22.09.2009 18:23, před 15 let
Rudy Připojili následující soubor:
secumotion.pdf [1MB / 18892 stažení]
C
CestmirČlen
Přidáno před 14 let
Jako cerstvy uzivatel zarizeni secumotion a duocomfort mam dotaz. Da se podle kontroly cervena-zelena orientacne overit tesnost systemu jako to slo podle manometru u triomaticu?
Kdyz otevru provozni lahev, zobrazi se zeleny prouzek. Pak lahev zavru a druhy den je kontrolka stale zelena. Mam za to, ze kdyby plyn uchazel, prepne kontrolka duocomfortu na cervenou.
Dik za odpoved.
Vy můžete zobrazit všechny příspěvky v tomto fóru.
Vy nemůžete začít nový diskusní příspěvek v tomto fóru.
Vy nemůžete odpovědět v této diskusi.
Vy nemůžete začít v anketu v tomto fóru.
Vy nemůžete na tomto fóru nahrát přílohy.
Vy můžete stáhnout přílohy v tomto fóru.
Uživatelé, kteří se účastnili diskuse: Rudy, Jarda a Iveta, ivano, Vita, Cestmir

Copyright © 2023

Powered by PHPFusion. Copyright © 2024 PHP Fusion Inc.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

Theme by PHP Fusion Inc
43,025,226 unikátních návštěv | Vygenerované za: 0.18693 sekund | Průměrně za: 0.18693 (0) sekund | Dotazy: 101 | Použitá paměť: 1.99MB/4MB