Citovat
SlavoNR napsal:
Tak isto pouzivam 2roky s 5T dethleffsom a absolutna spokojnost, v pripade potreby napr. pri jazde serpentinami do kopca ked ma tendenciu preradovat hore dole, mas moznost to jednoducho prepnut na manual, ale to je minimum pripadov. A to som v beznom zivote zvyknuty na 8G steptronic od BMW
Tak budu asi jediný, kdo má na robota u Fiatu jiný názor. Shodou okolností mám také osobní BMW s 8G od ZF. Před tím jsem jezdil s několika vozi Audi s převodovkou Tiptronic. Zkušenosti mám s variátory (MB), Multitronic od VW, a roboty od Opelu Fiatu Mitsubishi, Scanie a DAFu. Robot neposkytuje pohodlí a citlivost při jemné manipulaci s plynem takovou, jakou můžeme docílit s hydrodynamickým měničem. Kdo preferuje pohodlí, spočívající v tom, že nemusí sešlapávat spojkový pedál a nevadí mu delší doba přeřazení a menší citlivost práce s plynovým pedálem, je to pro něj řešení. Jinak si pamatuji, a je to již hodně dávno, že jsem si myslel, že Škoda 100 je nejlepší auto. Bylo to mé první a neměl jsem to s čím srovnávat. A ejhle, druhé auto, VAZ 2101 mě ukázalo, že jsou auta v hodně věcech lepší. Zkrátka, hodnocení, co je lepší a co je horší by měl dělat především ten, který má zkušenosti s více druhy, zde tedy s více systémy spojek a řazení rychlostních stupňů.
Ani pomyslet nemohu na srovnávání 8G od ZF a Robot od Fiatu. Je v tom obrovský rozdíl.
Podělím se o jednu zajímavost. U většiny výrobců nákladních vozidel najdete dnes v nabídce manuální převodovku a robotizovanou převodovku. Misky vah se již překlopily. Dnes se více kupuji "roboty". Nejzajímavější je ovšem argument zaměstnavatelů a já se k němu také přikláním. Kvalita současných řidičů, generační výměnou rapidně klesá a spolu se současným nedostatkem pracovních sil je možné konstatovat, že robotizovaná převodovka je účelnější z toho důvodu, že s takovým vozidlem může jezdit "větší dřevo" než s manuálem.
Ze sebe říkám: U Fiatu raději manuál, než Robota. U běžných osobních aut dvojspojku, nebo vyspělý automat s měničem, u sportovních aut a aut, kde je hlavním kritériem cena, manuál.
Pepa