Warning: str_repeat(): Second argument has to be greater than or equal to 0 in /srv/www/caravan24.cz/www/maincore.php on line 169 Legislativa u firemních aut: INFORMACE PRO CESTOVÁNÍ - Caravan24.cz
Výkup karavanu! Vykoupíme Váš obytný vůz, nebo karavan za hotové,volejte 606118358 www.vykupkaravanu.cz
Partneři webu:
hykro.cz odak.cz
https://www.cwn.cz/
Prohledávání webu:

Legislativa u firemních aut

Poslední aktualizace před 7 let
V
Vajglon HnusonČlen
Přidáno před 7 let

Citovat

Tomik Kralu napsal:

Odkaz výše.


Odkaz je prima , ale já radši literu zákona - moje obytka ( a dle mého i onen Hyundai IX55 pokud je M1) jsou vozidla pro přepravu cestujících ( článek 2 odst. 2 písm. b 2 ) a tak žádnej tachograf nebude....

ale třeba mě to někdo vyvrátí....

( u N1 na IČO s maximálkou soupravy nad 3,5t už to asi bude problém - ale je to ujetý... )
Die Krähen fliegen in Schwärmen, der Adler fliegt allein.
Upravil Vajglon Hnuson dne 16.02.2017 00:26, před 7 let
Vlasta1Vlasta1Člen
Přidáno před 7 let

Citovat

Tomik Kralu napsal:

Je úplně jedno zda máš tachograf na kartu nebo na kolečko. Užitkové vozidlo N1 na IČO, které má tažné a po zapřažení dosáhne souprava nad 3,5 t musí mít záznamové zařízení, které musí být používáno i bez přípojného vozidla a řidič který ho řídí musí být při kontrole schopen doložit jak pracoval posledních 28 dní. Málo kdo z policistů v ČR to řeší, ale já kápnul na policistku která věděla o co jde a byl jsem rád, že jsem tachograf a kolečko měl. Osobně bych s vozidlem N1 do zahraničí bez tachografu vůbec nejel. Kamarád jel s osobákem do DE a měl půjčený přepravník na auta který byl na IČO. Byl s autem a vlekem přes 3,5 t a policisti ho odstavili na odpočívadle, musel rozpřáhnou a dostal pokutu. Jel do ČR pro odtahovku a když se vrátil měl přepravník na odtahovém parkovišti. Asi nemusím zdůrazňovat co ho ta sranda stála peněz.

Automatické sloučení 15.02.2017 22:38:
Trochu infa zde:
http://www.hale.c...


Dle tvého odkazu :

"EC" - při největší povolené hmotnosti soupravy nad 3,50 t - kromě vj

- vj - vozidla, na něž se [big]nevztahuje[/big] povinnost vybavení tachografem:

-[big]vozidla pro přepravu cestujících[/big], která podle druhu své konstrukce a svého vybavení jsou určena pro přepravu nejvýše 9 osob včetně řidiče
AldaGSAldaGSČlen
Přidáno před 7 let

Citovat

od Vyskova napsal:

Citovat

AldaGS napsal:

Citovat

od Vyskova napsal:

V roce 2011 jsem přihlašoval nový Hyndai IX55 nejvyšší povolená hmotnost 2780kg,při zápisu se na mne pan vedoucí podíval a říká,auto má tažný?
Říkám ano budete ho taktéž zapisovat(protože dodělávalo),dobře a auto máte na IČ?
Odpovídám ano auto beru do firmy,v pořádku tak ale počítejte s tím že jste již nad 3,5t a tudíž by ve vozidle měl být zabudován tachograf,ještě jsme neslyšely o případu že by někdo řešil tento přestupek ale jen Vás upozorňuji pokud narazíte na protivného nabiflovaného příslušníka bude mít pravdu a máte problém.
No dobrá ale jak to dělají ostatní majitelé souprav nad 3,5t?
Pokud máte auto na IČ je povinnost mít záznamové zařízení o jízdě, pokud máte auto na rodné číslo tato povinnost se na tachograf nevztahuje,četl to z nějakých těch jejich chytrých biblí.

Toť moje zkušenost,po splacení leasingu se auto okamžitě přepisovalo na rodné číslo.


To mi přijde skoro až nemožný. To by tady jezdil každej větši osobák s tažným s tachografem. Jsem si skoro jistej, že tachograf nemá ani jedno takový auto.
Hodně zajímavá zkušenost :o


Kolego zřejmě jsi nepochopil a nepřečetl zkušenost z mým přihlášením kterou uvádím a byl jsem na dotaz rozdíl auto do 3,5t na IČ a na rodné číslo zapsané v OTP upozorněn s jakým přestupkem můžu počítat,znovu toť moje zkušenost a já pochopil na co se zakladatel tohoto vlákna dotazuje.


Já myslím, že jsem to pochopil, jen se nestačím divit.
Jestli tě můžu poprosit, abych měl jasno, jsem ve stejný situaci?

mám osobní automobil M1 na IČO
největší technicky přípustná / povolená hmotnost auta: 2410kg
největší technicky přípustná / povolená hmotnost přípojného vozidla: 2100kg brzděný, 750kg nebrzděný
V
Vajglon HnusonČlen
Přidáno před 7 let

Citovat

AldaGS napsal:

mám osobní automobil M1 na IČO
největší technicky přípustná / povolená hmotnost auta: 2410kg
největší technicky přípustná / povolená hmotnost přípojného vozidla: 2100kg brzděný, 750kg nebrzděný


M1 je vozidlo pro přepravu cestujících - tudíž se na něj Evropská dohoda o práci osádek vozidel v mezinárodní silniční dopravě (AETR) nevztahuje

https://www.zakonyprolidi.cz/cs/1994-80

... pokud se smluvní strany, o jejichž území se jedná, nedohodnou jinak, tato dohoda se nevztahuje na mezinárodní silniční dopravu prováděnou ...

2. vozidly pro přepravu cestujících, která podle druhu své konstrukce a svého vybavení jsou určená pro přepravu nejvýše devíti osob včetně řidiče;
Die Krähen fliegen in Schwärmen, der Adler fliegt allein.
M
mariaČlen
Přidáno před 7 let
pokud to chápu správně: moje Toyota LC, váha cca 2870kg, N1, na IČ, i přívěsem na cihly bude mít přes 3500kg. Žena s ní vozí děti bez přívěsu do školky a do školy. Mám jí osadit tachograf a měla by evidovat a vozit zpětně 28 dní kolečko?

Neměla by si rozšířit ŘP, i když v životě s přívěsem nepojede?

Musím se přiznat, že by mě to ale vůbec nepřekvapilo. To je super!!!!!
ShebaShebaČlen
Přidáno před 7 let
Nevím jak to správně formulovat,ale pokud s takovou soupravou či samotným vozidlem s tažným(viz Toyota LC) nejedu a nejezdím v rámci autodopravy,není žádný tachograf potřeba.A je jedno,jestli je auto kategorie M1 nebo N1.
Vozidlo : Ludwik XV (Citroen Jumper L2H1, r.v.2010)
Posádka: Já a moja
T
Tomik KraluČlen
Přidáno před 7 let
Pokud to auto máš na IČO, je to N1 a má závěs kdy při celkové váze soupravy přesáhneš 3,5 t tak musíš mít tachgraf. Pokud máš tachograf musíš ho užívat i bez přívěs.
Vzhledem k tomu že jsem dříve takto vozil auta za Peugeotem Boxerem tak jsem to řešil a dokonce jsem dohledal i zákon který to upravuje.
Vzhledem k tomu že máš to auto na IČO musíš mít pravidelné školení :-) a tak ti doporučím konzultovat to se školitelem.
V
Vajglon HnusonČlen
Přidáno před 7 let

Citovat

Tomik Kralu napsal:

Pokud to auto máš na IČO, je to N1 a má závěs kdy při celkové váze soupravy přesáhneš 3,5 t tak musíš mít tachgraf. Pokud máš tachograf musíš ho užívat i bez přívěs.
Vzhledem k tomu že jsem dříve takto vozil auta za Peugeotem Boxerem tak jsem to řešil a dokonce jsem dohledal i zákon který to upravuje.
Vzhledem k tomu že máš to auto na IČO musíš mít pravidelné školení :-) a tak ti doporučím konzultovat to se školitelem.


Nechci být hnidopich, ale přečetl jsem si danou literu zákona a jediné co mě z toho vyšlo, že je to další zákon, původně míněný dodře, ale jak to bývá napsaný zmatlaně....

1) v zákoně se o žádném tažném zařízení nepíše, píše se o " vozidly, jejichž maximální přípustná hmotnost včetně návěsu nebo přívěsu překračuje 3,5 tuny " - maximální přípustnou hmotnost soupravy mám napsanou i v OTP auta, které ALE ŽÁDNÝ ZÁVĚS NEMÁ ! tudíž by to platilo i pro toto vozidlo, tj. všechy N1 které mají maximální přípustná hmotnost soupravy vyšší než 3,5t !!!

Litera práva včetně vyjímek MDČR

http://eur-lex.europa.eu/legal-conten...mp;from=CS

https://www.mdcr.cz/Dokumenty/Silnicn...cu/Vyjimky


Tak pokud budu buzna, musí mít každá dodávka i bez koule tachograf - dle mého zákodárci měli na mysli náklaďáky nad 3,5t včetně tahačů na náklaďáků s přívěsy. Bohužel to napsali blbě a bohužel to není poprvé ...

Co mě to jenom připomíná... jo už vím, na Hymera vám emise neudělámě, na to nemáme předpis -- ale fakt to vypadá jak fiat, i ten nápis fiat má úplně stejná písmena...
Die Krähen fliegen in Schwärmen, der Adler fliegt allein.
Upravil Vajglon Hnuson dne 16.02.2017 22:42, před 7 let
ShebaShebaČlen
Přidáno před 7 let

Citovat

Tomik Kralu napsal:

Pokud to auto máš na IČO, je to N1 a má závěs kdy při celkové váze soupravy přesáhneš 3,5 t tak musíš mít tachgraf. Pokud máš tachograf musíš ho užívat i bez přívěs.
Vzhledem k tomu že jsem dříve takto vozil auta za Peugeotem Boxerem tak jsem to řešil a dokonce jsem dohledal i zákon který to upravuje.
Vzhledem k tomu že máš to auto na IČO musíš mít pravidelné školení :-) a tak ti doporučím konzultovat to se školitelem.
pokud,jak píšeš,jsi vozíl za Boxerem auta na podívali,tak jsi AUTODOPRAVCE a na to ten tachograf mít musíš.Pokud za tím samým autem dejme tomu potahnes vozík plný různých krámů na svoji dovču, nepotřebuješ nic.a je jedno,jestli je auto psané na IČO nebo soukromou osobu.
Vozidlo : Ludwik XV (Citroen Jumper L2H1, r.v.2010)
Posádka: Já a moja
V
Vajglon HnusonČlen
Přidáno před 7 let

Citovat

Sheba napsal:

Citovat

Tomik Kralu napsal:

Pokud to auto máš na IČO, je to N1 a má závěs kdy při celkové váze soupravy přesáhneš 3,5 t tak musíš mít tachgraf. Pokud máš tachograf musíš ho užívat i bez přívěs.
Vzhledem k tomu že jsem dříve takto vozil auta za Peugeotem Boxerem tak jsem to řešil a dokonce jsem dohledal i zákon který to upravuje.
Vzhledem k tomu že máš to auto na IČO musíš mít pravidelné školení :-) a tak ti doporučím konzultovat to se školitelem.

pokud,jak píšeš,jsi vozíl za Boxerem auta na podívali,tak jsi AUTODOPRAVCE a na to ten tachograf mít musíš.Pokud za tím samým autem dejme tomu potahnes vozík plný různých krámů na svoji dovču, nepotřebuješ nic.a je jedno,jestli je auto psané na IČO nebo soukromou osobu.


Vidím to stejně jako Sheba, předpis určuje podmínky pro silniční přepravu zboži a cestujících - pokud jsem kominík na volné noze, nejsem řidíč zajištující silniční přepravu zboží. Vezu si pouze v dodávce nástroje na čištění kominu...
Die Krähen fliegen in Schwärmen, der Adler fliegt allein.
Ro-MiRo-MiČlen
Přidáno před 7 let
Ahoj, jen stručně k tématu. U vozidel kategorie M1 není potřeba tachografu. Takže třeba SUV viz X3,SantaFe atd, nebo i VW Transporter s 5ti sedadli. Podmínkou je ta skupina M1. Co se týče třeba Peugeot Boxer, tam už záleží v jakém je to provedení, jestli N1 nebo M1. Ve zkratce, jestli jako dodávka, nebo bus. A poslední věc, pakliže nevykonáváš ve vozidle práci, takže jedeš soukromě, přepínáš tachograf do režimu out , což je jiná práce a nemusíš mít ani kartu řidiče.
Romča + Míra + Kubík pes Márty a Raf, Rimor Europeo 98
V
Vajglon HnusonČlen
Přidáno před 7 let

Citovat

Ro-Mi napsal:

Ahoj, jen stručně k tématu. U vozidel kategorie M1 není potřeba tachografu. Takže třeba SUV viz X3,SantaFe atd, nebo i VW Transporter s 5ti sedadli. Podmínkou je ta skupina M1. Co se týče třeba Peugeot Boxer, tam už záleží v jakém je to provedení, jestli N1 nebo M1. Ve zkratce, jestli jako dodávka, nebo bus. A poslední věc, pakliže nevykonáváš ve vozidle práci, takže jedeš soukromě, přepínáš tachograf do režimu out , což je jiná práce a nemusíš mít ani kartu řidiče.


Na tom jsme se už shodli, otázkou nyní je, zda po tobě může někdo chtít kontrolovat resp. požadovat tachograf , pokud mám dodávku N1 a mám na ní namontovaný závěs. Žijeme v právním státě ( nebo se tak alespoň tváříme ) a směrnice EU ani její český překlad o žádném tažném zařízení nemluví !! pouze o maximální přípustné hmotnosti vozidla včetně přívěsu či návěsu. Maximální přípustná hmotnost soupravy je udávána i automobilů bez tažného zařízení a je to údaj zjistitelný z OTP i při běžné silniční kontrole ( nesouvisící s přítomností závěsu) .

Nejsem právník, ale dle mého mohou existovat dva výklady:

1. pokud budeme demagogicky trvat na legistativním znění ( což bývá v této zemi dost časté, pokud se státní zaměstnanec či jeho soukromý pohunek špatně vyspí a hodlá být důležitý jako myší hovno v krupkách ) , musí být tachograf u každé N1, která má celkovou hmotnost soupravy nad 3,5t ( samozřejmě pokud jde o vůz k přepravě zboží, na IČO) bez ohledu na to, zda má závěs či nikoli

2. selský rozumem to vidím tak, že pokud mám dodávku do 3,5t se závěsem, nemůže po mě nikdo chtít tachograf, pokud nejezdím s přívěsem cekově přes 3,5T ( samozřejmě opět pokud jde o vůz k přepravě zboží, na IČO). Mohu například tahat pouze vozík do 500kg, s kterým nepřesáhnu 3,5t ( např malý Transit ) i když mě celková hmotnost soupravy v OTP překročení 3,5t povoluje ( Transit má cca 5,5t ) .

Zajímaly by mě vaše názory, samozřejmě doložené příslušný paragrafem - jinak je to diskuze o ničem.
Die Krähen fliegen in Schwärmen, der Adler fliegt allein.
Upravil Vajglon Hnuson dne 17.02.2017 09:31, před 7 let
P
PPPmytoČlen
Přidáno před 7 let
V EU pokud chceš do nového N1 tažné,automaticky domontují tachograf.Jestli to bude i zde nevím,ale ve Fiatu se mě na to hned ptal,když tažné montovali,zda tam mám tachograf.Po odpovědi že je to obytné se stáhl a nic neřešil.Asi to bude už i zde.chtělo by to výklad autoškoláka.

Takže po tel.info.
Dle směrnice EU 561 veškeré soupravy přepravující materiál N1 nad 3,5 musí mít automaticky tachograf.Spadají do sledování jízdy řidiče jako N2 a ostatní náklaďáky.Jedná se ale pouze o dopravce.
Jakmile ale má auto tachograf musíš ho používat.
U nás se to prý zatím nehlídá,na některých STK už by ale mohl být problém.Začínají na to poukazovat.
Při jízdách mimo ČR problém!!!DE Rakousko to už berou na tvrdo.

Takže kdo přestavuje vestavbu a nepředělá si N1 na obytné bude v háji-s tažným.
Mám to přímo od školitele .
Jedná se o dopravu materiálu.-Ne osob!!
Netýká se to těžkých osobních aut na Ičo.Teréňáků SUV ničeho takového!!!
Pohoda,klídek,sluníčko......cesta kamkoliv.
Upravil PPPmyto dne 17.02.2017 10:11, před 7 let
V
Vajglon HnusonČlen
Přidáno před 7 let

Citovat

PPPmyto napsal:

V EU pokud chceš do nového N1 tažné,automaticky domontují tachograf.Jestli to bude i zde nevím,ale ve Fiatu se mě na to hned ptal,když tažné montovali,zda tam mám tachograf.Po odpovědi že je to obytné se stáhl a nic neřešil.Asi to bude už i zde.chtělo by to výklad autoškoláka.

Takže po tel.info.
Dle směrnice EU 561 veškeré soupravy přepravující materiál N1 nad 3,5 musí mít automaticky tachograf.Spadají do sledování jízdy řidiče jako N2 a ostatní náklaďáky.Jedná se ale pouze o dopravce.
Jakmile ale má auto tachograf musíš ho používat.
U nás se to prý zatím nehlídá,na některých STK už by ale mohl být problém.Začínají na to poukazovat.
Při jízdách mimo ČR problém!!!DE Rakousko to už berou na tvrdo.

Takže kdo přestavuje vestavbu a nepředělá si N1 na obytné bude v háji-s tažným.
Mám to přímo od školitele .
Jedná se o dopravu materiálu.-Ne osob!!
Netýká se to těžkých osobních aut na Ičo.Teréňáků SUV ničeho takového!!!


1) Pokud chci tažné na N1 nikdo mě tam automaticky nemůže dát tachograf, neboť by mě musel doložit, na základě čeho tak činí. Mohu si koupit jako soukromá osoba N1 i se závěsem a nikdo mě tam nemůže montovat nic co nechci a není na to zákonný nárok ( navíc existuje dost vyjímek, automaticky dávat tachograsf s tažným nelze ). To že to chtějí, je jasné - jde o peníze, nic víc.

2)Dle mého dodávka N1 POUZE s tažným není totéž co souprava nad 3,5t !! byť u Ducat a Boxerů se 3,5t překročí jakýmkoli přívěsem ( u T4, T5 či Custom ja to ale jiné ) . Pokud by tomu tak bylo, musel by mýt každý řidič dodávky s tažným i ŘP BE. Přece mě nikdo nemůže tvrdit, že mám soupravu nad 3,5t pokud mám na dodávce pouze tažné !! DOSLOVNÉ ZNĚNÍ NAŘÍZENÍ EVROPSKÉHO PARLAMENTU A RADY (ES) č. 561/2006 je v mém příspěvku č.28. O žádném závěsu / tažném se tam nepíše, ale to už se opakuju.... viz můj příspěvek č. 32.

3) Pokud si někdo předělá dodávku N1 s tažným A NEMÁ JI NA IČO - nemusí mít tachograf. Jedná se o nekomerční přepravu nákladu ( nábytku :he :he ). Toto nařízení ( (ES) č. 561/2006 ) se nevztahuje na silniční dopravu vozidly nebo jejich kombinacemi, jejichž maximální přípustná hmotnost nepřesahuje 7,5 tuny a která se používají k neobchodní přepravě zboží;


Závěr: že se taková interpretace něhomu hodí do krámu je jasné, jde o peníze a to nemalé. Školitel, neškolitel, chci literu zákona - už jsem zažil, jak mě na Generální finančním ředitelství vynadali, že jsem zaplatil DPH a že jsem tím pochybil !! Ti co by měli vědět nejvíc, ví zpravidla ve své důležitosti nejmíň ....
Die Krähen fliegen in Schwärmen, der Adler fliegt allein.
Upravil Vajglon Hnuson dne 17.02.2017 11:05, před 7 let
Ro-MiRo-MiČlen
Přidáno před 7 let
Pokud nemáš auto na IČO, tudíž jako soukromá osoba, tachograf nemusíš mít ani třeba u kamionu. Uvedu trochu přehnaný příklad. Budu fanoušek amerických Trucků, koupím si jeden do sbírky a budu s ním jezdit na srazy, nemusím mít tachograf. Nebo budu mýt obytné auto třeba s celkovou hmotností 12t a taky nemusím mít tachograf.
Romča + Míra + Kubík pes Márty a Raf, Rimor Europeo 98
P
PPPmytoČlen
Přidáno před 7 let

Citovat

Vajglon Hnuson napsal:

Citovat

PPPmyto napsal:

V EU pokud chceš do nového N1 tažné,automaticky domontují tachograf.Jestli to bude i zde nevím,ale ve Fiatu se mě na to hned ptal,když tažné montovali,zda tam mám tachograf.Po odpovědi že je to obytné se stáhl a nic neřešil.Asi to bude už i zde.chtělo by to výklad autoškoláka.

Takže po tel.info.
Dle směrnice EU 561 veškeré soupravy přepravující materiál N1 nad 3,5 musí mít automaticky tachograf.Spadají do sledování jízdy řidiče jako N2 a ostatní náklaďáky.Jedná se ale pouze o dopravce.
Jakmile ale má auto tachograf musíš ho používat.
U nás se to prý zatím nehlídá,na některých STK už by ale mohl být problém.Začínají na to poukazovat.
Při jízdách mimo ČR problém!!!DE Rakousko to už berou na tvrdo.

Takže kdo přestavuje vestavbu a nepředělá si N1 na obytné bude v háji-s tažným.
Mám to přímo od školitele .
Jedná se o dopravu materiálu.-Ne osob!!
Netýká se to těžkých osobních aut na Ičo.Teréňáků SUV ničeho takového!!!


1) Pokud chci tažné na N1 nikdo mě tam automaticky nemůže dát tachograf, neboť by mě musel doložit, na základě čeho tak činí. Mohu si koupit jako soukromá osoba N1 i se závěsem a nikdo mě tam nemůže montovat nic co nechci a není na to zákonný nárok ( navíc existuje dost vyjímek, automaticky dávat tachograsf s tažným nelze ). To že to chtějí, je jasné - jde o peníze, nic víc.

2)Dle mého dodávka N1 POUZE s tažným není totéž co souprava nad 3,5t !! byť u Ducat a Boxerů se 3,5t překročí jakýmkoli přívěsem ( u T4, T5 či Custom ja to ale jiné ) . Pokud by tomu tak bylo, musel by mýt každý řidič dodávky s tažným i ŘP BE. Přece mě nikdo nemůže tvrdit, že mám soupravu nad 3,5t pokud mám na dodávce pouze tažné !! DOSLOVNÉ ZNĚNÍ NAŘÍZENÍ EVROPSKÉHO PARLAMENTU A RADY (ES) č. 561/2006 je v mém příspěvku č.28. O žádném závěsu / tažném se tam nepíše, ale to už se opakuju.... viz můj příspěvek č. 32.

3) Pokud si někdo předělá dodávku N1 s tažným A NEMÁ JI NA IČO - nemusí mít tachograf. Jedná se o nekomerční přepravu nákladu ( nábytku :he :he ). Toto nařízení ( (ES) č. 561/2006 ) se nevztahuje na silniční dopravu vozidly nebo jejich kombinacemi, jejichž maximální přípustná hmotnost nepřesahuje 7,5 tuny a která se používají k neobchodní přepravě zboží;


Závěr: že se taková interpretace něhomu hodí do krámu je jasné, jde o peníze a to nemalé. Školitel, neškolitel, chci literu zákona - už jsem zažil, jak mě na Generální finančním ředitelství vynadali, že jsem zaplatil DPH a že jsem tím pochybil !! Ti co by měli vědět nejvíc, ví zpravidla ve své důležitosti nejmíň ....


Vidíš napsal jsem co mi řekl v autoškole.V Německu ,Francii to neřeší a montují automaticky tachograf.U nás se to zatím neřeší-jen si každý vykládá co chce a komu se co hodí.Až se to podělá každý bude nadávat,protože si to vyložil po svém.Je to asi jako s váhama atd.
Myslím že diskuze je vyčerpaná .Školitel mi řekl co řekl.Pro mne je to jasné.
N1 na Ičo používané v dopravě automaticky s tažným tachograf.Jinak ostatní v klidu.
Jsme rád že mě to někdo osobně vysvětlil a netápu.N1 mi je jedno protože ji nemám a snad ani mít nebudu.Hlavně že tam nespadám ,,zatím´´ já ,ale věřím ,že Ti naši odborničtí idioti přitvrdí a bude hůř.
Krásný den všem.
Pohoda,klídek,sluníčko......cesta kamkoliv.
V
Vajglon HnusonČlen
Přidáno před 7 let
Taky myslím, že je to vyčerpané téma - neboť toho co tím zákonodárce myslel se zde nedopátráme. Jak školitelé, tak autoškoly či prodejci montující tažné pouze prezentují svůj výklad, za kterým samozřejmě stojí jejich zájem - ať už finanční nebo si jen honí velké ego své důležitosti ( a to se dělá nejlépe na absurditách ) .

Jediný kdo by mohl rozhodnout, zda lze auto s tažným považovat i bez přívesu za soupravu ( popřípadě zda je určující pouze údaj v TP či OTP - poté by však museli mit tachograf všichni i bez tažného ) je soud. Osobně bych se v takové situaci s policistou v klidu pustil do křížku a myslím, že bych to logicky ustál.

Na druhé straně, ZCELA PRAKTICKY, pokud má někdo na dodávce do 3,5t tažné, asi bude tahat přívěs a bude přes 3,5t, tudíž je tachograf automaticky vyplývajícím logickým řešením pro většinu transportních firem s dodávkami se závěsem.
Die Krähen fliegen in Schwärmen, der Adler fliegt allein.
Upravil Vajglon Hnuson dne 17.02.2017 12:02, před 7 let
JiPe HighlandersJiPe HighlandersČlen
Přidáno před 7 let
Nevím, zda je to správně, ale co vím od lidí, kteří za dodávkou do 3.5t na IČO tahají přívěs, tak tachograf
nemají a pro Německo vedou tzv. Kontrolbuch. Tam se musí zapisovat doby jízdy a přestávky.
Pro Rakousko platí něco podobného jen je to na jednom listu jako denní záznam činnosti.
Jinde údajně bez problémů.
Jitka a Pepa, vestavba MaLiBu 640 Charming
( Ducato L4H2 Maxi, 2.3 180 k, aut.)
Petr ZPetr ZČlen
Přidáno před 7 let
Ahoj, to je ale smršt:-) Taky se přidám- mám dopravu - dodávky. Jen zkušenost- žádný policajt nezkoumá jestli vezeš náklad soukromě nebo komerčně- to dělají celníci. Ale v Německu i u nás je vše dle zápisu v TP.
Za M1 IČO klidně tahej co chceš- AETR(kolečko) se nevztahuje. Pokud je vozidlo N1 na IČO - obytky jsou většinou celkově 3500 kg , tak jakýkoliv přívěs je povinnost záznamové zařízení a tím i jiné doklady. A je to vždy podle celkové hmotnosti v dokladech. I když budeš mít obytku prázdnou a za ní prázdný vlek je to jedno- v dokladech jsi nad 3,5 t.
Ro-MiRo-MiČlen
Přidáno před 7 let
Myslím že téme je už vyčerpané. Jen pro zajímavost jsem se kouknul na mobile.de, na dodávky s tažným zařízením typu Peugeot Boxer a podobně a ani jedna neměla tachograf. Berte to jen jako takový postřeh.
Romča + Míra + Kubík pes Márty a Raf, Rimor Europeo 98
Vy můžete zobrazit všechny příspěvky v tomto fóru.
Vy nemůžete začít nový diskusní příspěvek v tomto fóru.
Vy nemůžete odpovědět v této diskusi.
Vy nemůžete začít v anketu v tomto fóru.
Vy nemůžete na tomto fóru nahrát přílohy.
Vy můžete stáhnout přílohy v tomto fóru.

Copyright © 2023

Powered by PHPFusion. Copyright © 2024 PHP Fusion Inc.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

Theme by PHP Fusion Inc
43,715,838 unikátních návštěv | Vygenerované za: 0.26782 sekund | Průměrně za: 0.26782 (0) sekund | Dotazy: 150 | Použitá paměť: 2.45MB/2MB