Citovat
Ro-Mi napsal:
Ahoj, jen stručně k tématu. U vozidel kategorie M1 není potřeba tachografu. Takže třeba SUV viz X3,SantaFe atd, nebo i VW Transporter s 5ti sedadli. Podmínkou je ta skupina M1. Co se týče třeba Peugeot Boxer, tam už záleží v jakém je to provedení, jestli N1 nebo M1. Ve zkratce, jestli jako dodávka, nebo bus. A poslední věc, pakliže nevykonáváš ve vozidle práci, takže jedeš soukromě, přepínáš tachograf do režimu out , což je jiná práce a nemusíš mít ani kartu řidiče.
Na tom jsme se už shodli, otázkou nyní je, zda po tobě může někdo chtít kontrolovat resp. požadovat tachograf , pokud mám dodávku N1 a mám na ní namontovaný závěs. Žijeme v právním státě ( nebo se tak alespoň tváříme ) a směrnice EU ani její český překlad
o žádném tažném zařízení nemluví !! pouze o maximální přípustné hmotnosti vozidla včetně přívěsu či návěsu. Maximální přípustná hmotnost soupravy je udávána i automobilů bez tažného zařízení a je to údaj zjistitelný z OTP i při běžné silniční kontrole ( nesouvisící s přítomností závěsu) .
Nejsem právník, ale dle mého mohou existovat dva výklady:
1. pokud budeme demagogicky trvat na legistativním znění ( což bývá v této zemi dost časté, pokud se státní zaměstnanec či jeho soukromý pohunek špatně vyspí a hodlá být důležitý jako myší hovno v krupkách ) , musí být tachograf u každé N1, která má celkovou hmotnost soupravy nad 3,5t ( samozřejmě pokud jde o vůz k přepravě zboží, na IČO) bez ohledu na to, zda má závěs či nikoli
2. selský rozumem to vidím tak, že pokud mám dodávku do 3,5t se závěsem, nemůže po mě nikdo chtít tachograf, pokud nejezdím s přívěsem cekově přes 3,5T ( samozřejmě opět pokud jde o vůz k přepravě zboží, na IČO). Mohu například tahat pouze vozík do 500kg, s kterým nepřesáhnu 3,5t ( např malý Transit ) i když mě celková hmotnost soupravy v OTP překročení 3,5t povoluje ( Transit má cca 5,5t ) .
Zajímaly by mě vaše názory, samozřejmě doložené příslušný paragrafem - jinak je to diskuze o ničem.