Warning: str_repeat(): Second argument has to be greater than or equal to 0 in /srv/www/caravan24.cz/www/maincore.php on line 169 Legislativa u firemních aut: INFORMACE PRO CESTOVÁNÍ - Caravan24.cz
Výkup karavanu! Vykoupíme Váš obytný vůz, nebo karavan za hotové,volejte 606118358 www.vykupkaravanu.cz
Partneři webu:
hykro.cz odak.cz
https://www.cwn.cz/
Prohledávání webu:

Legislativa u firemních aut

Poslední aktualizace před 7 let
AldaGSAldaGSČlen
Přidáno před 7 let
Zdravím, nikde jsem podobné vlákno nenašel.
Jsem budoucí začátečník a zatím řeším předpisy. Moje auto má max. hmotnost 2410kg, což uz mi jasně napovídá, že si budu muset dodělat BE.

Auto mám ale na IČO a tak mě napadá, jestli vůbec můžu jezdit se soupravou nad 3,5t, kdy auto bude firemní a přívěs soukromý.

Neřeším v tuto chvíli ŘP, ale legislativu - abych neměl stejné (pro mě neřešitelné) předpisy jako kamion (tachograf, profesák atd).

Díky za rady, Aleš.
Jana a Petr VJana a Petr VČlen
Přidáno před 7 let
několik let jsem tahal můj soukromý karavan firemním autem. Několikrát jsem byl v Čechách na silnici kontrolován, žádné problémy, nikdo se nad různými majiteli nepozastavoval. Jednou na rakouských hranicích po mě chtěli celníci souhlas majitele, že mohu se služebním autem do zahraničí. Toť vše.
Vlasta1Vlasta1Člen
Přidáno před 7 let
[quote]AldaGS napsal:

Zdravím, nikde jsem podobné vlákno nenašel.
Jsem budoucí začátečník a zatím řeším předpisy. Moje auto má max. hmotnost 2410kg, což uz mi jasně napovídá, že si budu muset dodělat BE.

Pokud budeš mít soupravu do 4250kg, stačí ti rozšíření B96
( harmonizační kod 96) . V autoškole jen zaplatíš a uděláš jednu jízdu. Bez testů.
AldaGSAldaGSČlen
Přidáno před 7 let

Citovat

Jana a Petr V napsal:

několik let jsem tahal můj soukromý karavan firemním autem. Několikrát jsem byl v Čechách na silnici kontrolován, žádné problémy, nikdo se nad různými majiteli nepozastavoval. Jednou na rakouských hranicích po mě chtěli celníci souhlas majitele, že mohu se služebním autem do zahraničí. Toť vše.


A byla to souprava přes 3,5t?
Mě to napadlo ve chvíli, kdy mi kamarád, co má autopůjčovnu řekl, že pokud vozí na podvalu auta z venku, vozí je soukromým autem. Že firemní auto + podvál celkově přes 3,5t je prostě stejný jako kamion.

Vlasta: jj to jsem se tu dočetl, díky, to by bylo fajn.
Ro-MiRo-MiČlen
Přidáno před 7 let
Ahoj, pokud budeš tahat karavan, tak nepotřebuješ ani tachograf, ani profesák. Tvého kamaráda s podvalem se to ale týká, jelikož si tím vydělává. Pokud by jel s prázdným podvalem a řekl by že jede soukromě, tak taky nepotřebuje tachograf. Ve chvíli, kdy má naložený na podvalu auto, už se považuje za dopravce, respektive bude mít určitě nějaký doklad vystavený na jeho firmu, tudíž už je to za účelem výdělku a vztahují se na něj všechna nařízení, včetně vyplácení minimální mzdy v příslušné zemi. V současné době AT, DE a FR. Sám jezdím jen ve firemních autech, tahám karavan, mám i obytné auto na firmu a nikdy nikdo po mě nic nechtěl. Pokud není firma tvoj, opatřil bych si akorát souhlas majitele.
Romča + Míra + Kubík pes Márty a Raf, Rimor Europeo 98
P
PPPmytoČlen
Přidáno před 7 let
Pokud budeš tahat dodávkou do 3,5 tuny a v techničáku máš N měl by si tam mít tachograf.Na dodávce nepřidělají tažné bez tachografu.Řešili jsme to na školení řidičů.Prý se to tak už dělá automaticky u nových aut.
Pokud máš dodávku obytnou s s označením obytné je vše v pohodě.Nemusí být tachograf.

Protože máme dodávku a tažné zajímalo mě to.Je to origo obytné auto .Pak prostě s tažným není problém a můžu tahat přes 3,5 tuny.

Samozřejmě přesné znění neznám.
Pohoda,klídek,sluníčko......cesta kamkoliv.
AldaGSAldaGSČlen
Přidáno před 7 let

Citovat

Ro-Mi napsal:

Ahoj, pokud budeš tahat karavan, tak nepotřebuješ ani tachograf, ani profesák. Tvého kamaráda s podvalem se to ale týká, jelikož si tím vydělává. Pokud by jel s prázdným podvalem a řekl by že jede soukromě, tak taky nepotřebuje tachograf. Ve chvíli, kdy má naložený na podvalu auto, už se považuje za dopravce, respektive bude mít určitě nějaký doklad vystavený na jeho firmu, tudíž už je to za účelem výdělku a vztahují se na něj všechna nařízení, včetně vyplácení minimální mzdy v příslušné zemi. V současné době AT, DE a FR. Sám jezdím jen ve firemních autech, tahám karavan, mám i obytné auto na firmu a nikdy nikdo po mě nic nechtěl. Pokud není firma tvoj, opatřil bych si akorát souhlas majitele.


Mám s.r.o., tak mě napadá, že bych sám sobě mel ten souhlas asi taky vystavit. Každopádně díky za info, potěšil jsi mě.

Automatické sloučení 15.02.2017 15:29:

Citovat

PPPmyto napsal:

Pokud budeš tahat dodávkou do 3,5 tuny a v techničáku máš N měl by si tam mít tachograf.Na dodávce nepřidělají tažné bez tachografu.Řešili jsme to na školení řidičů.Prý se to tak už dělá automaticky u nových aut.
Pokud máš dodávku obytnou s s označením obytné je vše v pohodě.Nemusí být tachograf.

Protože máme dodávku a tažné zajímalo mě to.Je to origo obytné auto .Pak prostě s tažným není problém a můžu tahat přes 3,5 tuny.

Samozřejmě přesné znění neznám.


Nemám dodávku ale osobák, tažné má z výroby.
Upravil AldaGS dne 15.02.2017 16:29, před 7 let
L
LakyČlen
Přidáno před 7 let
Mám s.r.o., tak mě napadá, že bych sám sobě mel ten souhlas asi taky vystavit. Každopádně díky za info, potěšil jsi mě.


Pokud v TP je sro i tvé jméno tak by nemusel být ten souhlas je patrné že jsi majitelem ty jinak ano.U živnosti je tam jen IČO + jméno
Žijeme jen jednou.
od Vyskovaod VyskovaČlen
Přidáno před 7 let
V roce 2011 jsem přihlašoval nový Hyndai IX55 nejvyšší povolená hmotnost 2780kg,při zápisu se na mne pan vedoucí podíval a říká,auto má tažný?
Říkám ano budete ho taktéž zapisovat(protože dodělávalo),dobře a auto máte na IČ?
Odpovídám ano auto beru do firmy,v pořádku tak ale počítejte s tím že jste již nad 3,5t a tudíž by ve vozidle měl být zabudován tachograf,ještě jsme neslyšely o případu že by někdo řešil tento přestupek ale jen Vás upozorňuji pokud narazíte na protivného nabiflovaného příslušníka bude mít pravdu a máte problém.
No dobrá ale jak to dělají ostatní majitelé souprav nad 3,5t?
Pokud máte auto na IČ je povinnost mít záznamové zařízení o jízdě, pokud máte auto na rodné číslo tato povinnost se na tachograf nevztahuje,četl to z nějakých těch jejich chytrých biblí.

Toť moje zkušenost,po splacení leasingu se auto okamžitě přepisovalo na rodné číslo.
AldaGSAldaGSČlen
Přidáno před 7 let

Citovat

od Vyskova napsal:

V roce 2011 jsem přihlašoval nový Hyndai IX55 nejvyšší povolená hmotnost 2780kg,při zápisu se na mne pan vedoucí podíval a říká,auto má tažný?
Říkám ano budete ho taktéž zapisovat(protože dodělávalo),dobře a auto máte na IČ?
Odpovídám ano auto beru do firmy,v pořádku tak ale počítejte s tím že jste již nad 3,5t a tudíž by ve vozidle měl být zabudován tachograf,ještě jsme neslyšely o případu že by někdo řešil tento přestupek ale jen Vás upozorňuji pokud narazíte na protivného nabiflovaného příslušníka bude mít pravdu a máte problém.
No dobrá ale jak to dělají ostatní majitelé souprav nad 3,5t?
Pokud máte auto na IČ je povinnost mít záznamové zařízení o jízdě, pokud máte auto na rodné číslo tato povinnost se na tachograf nevztahuje,četl to z nějakých těch jejich chytrých biblí.

Toť moje zkušenost,po splacení leasingu se auto okamžitě přepisovalo na rodné číslo.


To mi přijde skoro až nemožný. To by tady jezdil každej větši osobák s tažným s tachografem. Jsem si skoro jistej, že tachograf nemá ani jedno takový auto.
Hodně zajímavá zkušenost :o
GardaGardaČlen
Přidáno před 7 let
Nasi genialni zakonodarci ovsem udelali jeste jednu vec. Pokud mas ridicak pred 18.1.2013 nepotrebujes BE ale muzes tahat vesele dal do 4250kg souprava. S tim se ale autoskoly nechlubi. Proc nevzit prachy kdyz to nic nestoji.
Jeste jedna dobra vec. K B byl driv traktor. Takze kdyz nemam E nemohu vlek nad 750kg. No ale za traktor mohu dle libosti
Miloš
od Vyskovaod VyskovaČlen
Přidáno před 7 let

Citovat

AldaGS napsal:

Citovat

od Vyskova napsal:

V roce 2011 jsem přihlašoval nový Hyndai IX55 nejvyšší povolená hmotnost 2780kg,při zápisu se na mne pan vedoucí podíval a říká,auto má tažný?
Říkám ano budete ho taktéž zapisovat(protože dodělávalo),dobře a auto máte na IČ?
Odpovídám ano auto beru do firmy,v pořádku tak ale počítejte s tím že jste již nad 3,5t a tudíž by ve vozidle měl být zabudován tachograf,ještě jsme neslyšely o případu že by někdo řešil tento přestupek ale jen Vás upozorňuji pokud narazíte na protivného nabiflovaného příslušníka bude mít pravdu a máte problém.
No dobrá ale jak to dělají ostatní majitelé souprav nad 3,5t?
Pokud máte auto na IČ je povinnost mít záznamové zařízení o jízdě, pokud máte auto na rodné číslo tato povinnost se na tachograf nevztahuje,četl to z nějakých těch jejich chytrých biblí.

Toť moje zkušenost,po splacení leasingu se auto okamžitě přepisovalo na rodné číslo.


To mi přijde skoro až nemožný. To by tady jezdil každej větši osobák s tažným s tachografem. Jsem si skoro jistej, že tachograf nemá ani jedno takový auto.
Hodně zajímavá zkušenost :o


Kolego zřejmě jsi nepochopil a nepřečetl zkušenost z mým přihlášením kterou uvádím a byl jsem na dotaz rozdíl auto do 3,5t na IČ a na rodné číslo zapsané v OTP upozorněn s jakým přestupkem můžu počítat,znovu toť moje zkušenost a já pochopil na co se zakladatel tohoto vlákna dotazuje.
T
Tomik KraluČlen
Přidáno před 7 let
Jen pro upřesnění:
Pokud máš auto do 3,5 t na IČO a má závěs kdy po zapřažení souprava přesáhne 3,5 t musíš mít i v ČR tachograf. Pokud má auto tachograf tak musí být používán vždy tzn. i bez zapřažení přívěsu. Jinými slovy pokud máš např auto na IČO s celkovou hmotností 2,5 t a tažné na 1,01 t tak musíš mít v autě tachograf a v něm vždy kolečko ! Jednou mě zastavila policistka a po kontrole dokladů mě požádala o kolečko. Byla dost překvapená, že jsem kolečko měl a říkala, že jsem jeden z mála kdo to ví a kdo jezdí na kolečko i bez přívěsu.

Automatické sloučení 15.02.2017 21:20:
Jěště jedna připomínka. Pokud máš tachograf musíš mít knihu jízd a musíš být schopen doložit kolečka 28 dní na z5.
Upravil Tomik Kralu dne 15.02.2017 22:20, před 7 let
R
ramtlah1Člen
Přidáno před 7 let
Mel jsem skoro 10 let Renault generation na ico a tahal jsen za tim karavan bez kolecka nyni mam opet velkoprostorove auto Multivan opet s taznym na 2,5 t opet na ico ale opravdu nevim podle ceho a jakeho paragrafu ci vyhlasky bych mel mit kolecko.Dokonce jsem mel nedavno prodanou obytku petitunu s taznym na 2t taktez na ico taktez bez kolecka.Ridicak mam na vse i na autobus ale nevim proc bych mel mit kolecko pokud nejde o nakladni automobil vse jsem mel v otp jako osobak.Ale mozna jsem se ve vlaknu ztratil mozna se bavite o tahani karavanu za nakladni dodavkou ale nyni si uvedomuji ze v praci mam Renault Mastr s taznym do 2,3 opet bez kolecka jen jsem byl upozornen prodejcem opet na ridicske opravneni pokud by mne jel zamestnanec i s vlekem.Mam v planu kupovat mozna vestavbu opet s taznym predpokladam opet bez kolecka , pokud se podivam na obytky i pres 3,5 t s taznym vsechny jsou bez kolecka. Nejsem presvedcen ze osobni auto do 3,5 t byt potahne karavan 2t ze musi mit kolecko i kdyz bude vuz na ico a karavan bude na rc.Le zitra zacnu zhavit tel a info neb mne toto zajima
T
Tomik KraluČlen
Přidáno před 7 let
Možná, že jsem se i já zamotal ve vláknu. !) ,ale někde výše bylo psáno něco o N1 a to co jsem popisoval platí samozřejmě pro užitková vozidla.
moodsmoodsČlen
Přidáno před 7 let

Citovat

Tomik Kralu napsal:

Pokud má auto tachograf tak musí být používán vždy tzn. i bez zapřažení přívěsu. Jinými slovy pokud máš např auto na IČO s celkovou hmotností 2,5 t a tažné na 1,01 t tak musíš mít v autě tachograf a v něm vždy kolečko!

Automatické sloučení 15.02.2017 21:20:
Jěště jedna připomínka. Pokud máš tachograf musíš mít knihu jízd a musíš být schopen doložit kolečka 28 dní na z5.


Zeptám se možná blbě, ale když mám v dodávce, která má tažné (dovoz z D, N1, je na IČ) elektronický tachograf (na kartu) a kartu nikdo z řidičů nemá, protože si kluci vozí na montáže pouze věci pro sebe (nikoliv na kšeft = autodoprava = nejsou zaměstnáni jako řidiči), platí výše uvedené? To auto už prošlo několika kontrolami a nikdy s tím nebyl problém (že by chtěla PČR nebo celníci kolečka nebo karty). To je nějaká blbost, ne?
Mirek & Nori & Barča & Roller Team Granduca 285 P
V
Vajglon HnusonČlen
Přidáno před 7 let
Zajímavé vlákno, nicméně jste někdo schopen doložit na základě jakého konkrétního předpisu by měl tachograf být ? aby jsme se bavili o faktech.

V jednom příspěvku se píše o N1 v druhém o Hyundai IX55 ( v roce 2011 se už opičárny s přepážkami nedělaly a tak předpokládám, že jde o M1 ). Také nemohu najít logiku s tažným a kolečkem, neboť mohu mít auto s tažným na IČO, které umožňuje vytvořit i soupravu nad 3,5t ale já nemusím mít na takovou soupravu ani řidičské oprávnění - resp. chci jen vozit cihly s vozíkem do 750kg a ty s kolečkem ( tachografem ) asi tahat nebudu.

Na druhou stranu v této zemi už mě jen tak něco nepřekvapí - dokonce byla předložena novela , že pokud má auto tažné, které umožňuje vytvoření soupravy nad 3,5t tak bude vyžadováno i adekvátní ŘP - naštěstí bylo nutno harmonizovat s EU a tak od toho museli upustit...
Die Krähen fliegen in Schwärmen, der Adler fliegt allein.
Upravil Vajglon Hnuson dne 15.02.2017 23:25, před 7 let
T
Tomik KraluČlen
Přidáno před 7 let
Je úplně jedno zda máš tachograf na kartu nebo na kolečko. Užitkové vozidlo N1 na IČO, které má tažné a po zapřažení dosáhne souprava nad 3,5 t musí mít záznamové zařízení, které musí být používáno i bez přípojného vozidla a řidič který ho řídí musí být při kontrole schopen doložit jak pracoval posledních 28 dní. Málo kdo z policistů v ČR to řeší, ale já kápnul na policistku která věděla o co jde a byl jsem rád, že jsem tachograf a kolečko měl. Osobně bych s vozidlem N1 do zahraničí bez tachografu vůbec nejel. Kamarád jel s osobákem do DE a měl půjčený přepravník na auta který byl na IČO. Byl s autem a vlekem přes 3,5 t a policisti ho odstavili na odpočívadle, musel rozpřáhnou a dostal pokutu. Jel do ČR pro odtahovku a když se vrátil měl přepravník na odtahovém parkovišti. Asi nemusím zdůrazňovat co ho ta sranda stála peněz.

Automatické sloučení 15.02.2017 22:38:
Trochu infa zde:
http://www.hale.c...
Upravil Tomik Kralu dne 15.02.2017 23:38, před 7 let
V
Vajglon HnusonČlen
Přidáno před 7 let

Citovat

Tomik Kralu napsal:

Je úplně jedno zda máš tachograf na kartu nebo na kolečko. Užitkové vozidlo N1 na IČO, které má tažné a po zapřažení dosáhne souprava nad 3,5 t musí mít záznamové zařízení, které musí být používáno i bez přípojného vozidla a řidič který ho řídí musí být při kontrole schopen doložit jak pracoval posledních 28 dní.



Ještě jednou.... na základě jakého předpisu, vyhlášky, paragrafu. Mohu mít auto na IČO a mohu s ním jet soukromě a potom nehodlám nikomu dokazovat ( pouze to, že jedu soukromě ), proto prosím napiš na základě jakého předpisu či nařízení.
Die Krähen fliegen in Schwärmen, der Adler fliegt allein.
T
Tomik KraluČlen
Přidáno před 7 let
Odkaz výše.
Vy můžete zobrazit všechny příspěvky v tomto fóru.
Vy nemůžete začít nový diskusní příspěvek v tomto fóru.
Vy nemůžete odpovědět v této diskusi.
Vy nemůžete začít v anketu v tomto fóru.
Vy nemůžete na tomto fóru nahrát přílohy.
Vy můžete stáhnout přílohy v tomto fóru.

Copyright © 2023

Powered by PHPFusion. Copyright © 2024 PHP Fusion Inc.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

Theme by PHP Fusion Inc
44,047,296 unikátních návštěv | Vygenerované za: 0.20651 sekund | Průměrně za: 0.20651 (0) sekund | Dotazy: 148 | Použitá paměť: 2.37MB/4MB