PaRePeČlen Přidáno
před 7 letNo to nie je jasne ani mne, obavam sa ale toho, ze vela majitelov obytiek prechadzajucich Madarskom po 1.6.2017 sa to dozvie....
Pali,Renka,Peťo,Challenger Genesis 43
PetrNČlen Přidáno
před 7 letUž jsem to tu psal - obytky jsou na tom asi hůř, protože většina z nich má max. hmotnost 3,5 tuny, proto jejich naměřenou váhu mohou srovnávat právě s těmi 3,5 tunami. Na karavan ale musejí mít přístup do centrální evidence vozidel v jednotlivých státech EU, jinak je jim naměřená hmotnost na nápravě k ničemu ... ZATÍM .... :(
Petr a Iva, BMW X5 + Bürstner Trecento 530 TS
Dobry den, je to velmi jednoduche, ako zistia vasu hmotnost v TP. Pri jazde dialnicou si zakupite dialnicnu znamku do 3,5 t, cim potvrdite, ze vasa ŠPZ je do 3,5 t a tym sa dostavate do systemu. Preto moze kamera pomocou tenzometrov na dialnici vyhodnotit vasu celkovu hmotnost a porovnat ju s udajom zadanym do systemu, cize 3,5 t.
Zelam vam vela stastnych kilometrov s nepretazenym autom...
Pipas
Tak jednoduché to vážně není. Obytné vozy si kupují v Maďarsku známku D2 a to bez omezení hmotnosti. Pochybuji, že to budou používat proti obytným autům - tenhle systém už mají pár desítek let a cílem byly vždy přetížené nákladní vozy.
Celé to vážení v A a HU je jen výsledkem pokryteckého chování státu, potažmo EU - deklarují se emise, které v realném provozu nejsou dodržovány. Podobně se deklarují hmotnosti, které opět nejsou dodržovány. Ale na konci potravního řetězce je pokutován vlastník, který vozidlo používá přesně podle předaných dat - a to platí i u osobáků, po náhodném vážení osobního auta s věcmi na lyže vím, že výrobci lžou i v tomto (100 a více kg). Obytné auto známého, s namontovanými doplňky deklarována doložnost 550 kg, skutečná po zvážení 380 kg.
IMHO nejrozumnější by bylo zvednout limit pro B na 5 tun, vyřeší se tím vše a odpadnou tahanice kolem skupin B96 a BE a C, zavést možnost stanovovat mýto jen a čistě podle kategorie vozu a bylo by vše mnohem jednoduší. Současný stav, kdy se poplatky vyměřují a nebo budou vyměřovat dle: kategorie vozu, počtu míst, výšky nad nápravou, výšky celkové, typu paliva + emisní třídě + objemu, počtu náprav apod. je šílený.
simchaČlen Přidáno
před 7 letTak mě napadlo z čeho se vlastně počítá nějaká případná tolerance, třeba 5% z užitečné hmotnosti, kterou mám cca 500 kg, nebo z celkové hmotnosti 3500 kg?
Pokud už to tady bylo, tak se omlouvám.
Typický článek - strašení nehodami kvůli přetížení, to abych se bál vyjet, vždyť třetina obytňáků je přetížená a určitě způsobí vážnou nehodu ....a to raději ani nepomyslet na situaci na dálnicích k lyžařským střediskům či v létě k moři - to už jsou přetížené i osobáky. Kdyby to, co píšou, mysleli vážně, tak je Evropa prázdná, převážná část populace už by díky přetíženým autům ležela buď v nemocnici a nebo na hřbitově.
V reálu ale spíše řešíme, jak se vážení vyhnout a jsme pořád živí. Byrokrat vymyslel předpis, že běžné auto je jen do 3.5 t a za touto magickou číslovkou začíná nebezpečí.....
Jen by to mohli dotáhnout do správného absurdního konce - třeba při kontrole vážit i střešní box a poté každého člena posádky - pokud nebude mít 75kg, tak buď běhat po okolních polích ke snížení a nebo v mekáči jíst až do dosažení zákonem požadované váhy.
3.5t jsem myslel řidičák.
Rakouské značky a občasné vážení obytek, souprav s obytným přívěsem a obytných aut je jen jeden z důsledku pravidla, že většina populace může řídit jen auto do 3.5t.
A nad tou 2.5t dost často svítí symbol náklaďáku.
RudyHČlen Přidáno
před 7 letPředminulou neděli:
na dálnici A2 z Vídně na Graz asi 3 minuty jízdy za odbočkou na Ilz jsou automatické váhy s cedulí, kamerou.... obrázky jsou ve fotogalerii
RudyHČlen Přidáno
před 7 letVe vozovce byly kousek před tou kamerou zafrézované váhy. A řekl bych, že lze očekávat dvě varianty. První je sejmutí SPZ a obsílka, druhá pak, protože asi 1 km za tímto místem je pevná plocha dálničního provozovatele (Asfinag) s pevnými váhami, tak by Tě nějak odlovili....třeba zvláštním kurýrem s modrým majákem a kasírtaškou....
tuaregČlen Přidáno
před 7 letCitovat
RudyH napsal:
Předminulou neděli:
na dálnici A2 z Vídně na Graz asi 3 minuty jízdy za odbočkou na Ilz jsou automatické váhy s cedulí, kamerou.... obrázky jsou ve fotogalerii
Tyto váhy pravidelně objíždíme, sjedeš na sjezdu 138 a zpět najedeš na nájezdu 150.
A cestou zpět objíždíme váhy které jsou kousek za hranicemi SLo- A. Sjezd 228 a opět nájezd na 222
!yZdeněk 53,!o Milada 52,:i Buddy 3,5, Oskar 1, Hyundai ix35, 2,0 CRDi, 4x4, 135 kw, automat - Superb I, 2.5 Tdi V6,120 kw - Superb II, 2.0 TDi, 125 kw, DSG - Swift Corniche 15/2
ahoj,
na novém úseku dálnice od Mikulova na Vídeň na cca 27km radar, na 25km patrně připravují váhu. Obrovská budova s velkým placem, kilometr před tím překlápěcí cedule. Zatím ještě ve výstavbě.
PaMiČlen Přidáno
před 6 letRád bych slyšel názor zkušených:
obytka, která má v techničáku napsáno 3.500kg. Když pojedu do Rakouska a budu vědět, že jsem přetížený, mohu si koupit krabičku a platit mýtné pro dvouosé obytky? Uspokojí tato skutečnost při případném vážení policisty? Mám řidičský průkaz C. Asi to nebude úplně právně čisté, ale je to alespoň polehčující okolnost, která mě ochrání od dalších sankcí?
Děkuji za zkušenosti.
Zdravim koupi krabicky nic nevyresis jednou mas auto do 3500 kg a mas to v technicaku a to je smerodatny jses pretizeny platis pokutu zalezi o kolik jsi pretizeny
Jen doplním pokud náš jen řidičák C. s mírným o x procent přetížením tě nechají nebo mohou nechat odjet ale pokud zjistí že máš i profesní průkaz tak ti to řádně osolí , tomu věř. Tak neblbni s žádnou krabičkou na mýto je to pro ně výzva jako červený hadr na býka . Dělej blbého že to tam žena nacpala . Nejlépe si to někde převaž a + 200kg se vejdeš .