Warning: str_repeat(): Second argument has to be greater than or equal to 0 in /srv/www/caravan24.cz/www/maincore.php on line 169 Mazání nájezdové brzdy: TECHNIKA - Caravan24.cz
Výkup karavanu! Vykoupíme Váš obytný vůz, nebo karavan za hotové,volejte 606118358 www.vykupkaravanu.cz
Partneři webu:
hykro.cz odak.cz
https://www.cwn.cz/
Prohledávání webu:

Mazání nájezdové brzdy

Poslední aktualizace před 7 let
Trip Ja-RoTrip Ja-RoČlen
Přidáno před 7 let
Přeji pěkný den,
na těle nájezdové brzdy karavanu jsem našel dvě místa pro mazání mechanismu části brzdy. Dostudoval jsem, že je potřeba natlačit mazivo do této části, ale informaci jak často, jaký typ maziva a kolik, jsem nikde nedohledal. Co mne napadlo, tak použít vazelinu tř. 0 ( snad na svislé čepy ), ale máte někdo prosím konkrétní informaci ?
Pokud je to diletantská otázky, nekamenujte mne prosím.:)
Děkuji.
Jarka + Roman+ Štěpán + Kuba + 2 kníračí slečny ( Magie a Berry )
bleriot11bleriot11Člen
Přidáno před 7 let
Někde tady Pepa Doskočil měl o nájezdové brzdě článek.Mazat často,červenou vazelínou na čepy nic nezkazíš.
DoskocilDoskocilČlen
Přidáno před 7 let
Ahoj. Pochopil jsem to tak, že Ti jde o mazání nájezdového brzdiče, který je na oji a spouští činnost nájezdové brzdy. Nájezdový brzdič mažu do maznic pákovou pumpou a používám ložiskovou vazelínu. Stačí před sezonou, já mažu častěji (2x). Některé nájezdové brzdiče ale vůbec nemají možnost přimazávání a opatřují se trvalou náplní plastického maziva (vazelíny) jen při repasi, tj. výměně ložisek, nebo dorazových kroužků. Pokud se jedná o další části nájezdové brzdy, tak ty se mažou jen při repasi celé nájezdové brzdy, protože to bez demontáží není možné, pokud bys nechtěl napáchat víc škody, než užitku. Jedná se v první řadě o lanovody s lany, kde, pokud nejsou správně namazány, tak vykazují zvýšené tření a o to je brzdný účinek nájezdové brzdy nižší. Pak i couvací mechanizmus, který je v kolech, na štítě brzdy. Pro všechny jsem to popsal v článku Nájezdová brzda s couvací automatikou. Je tam seřízení nájezdového brzdiče, aby správně obsáhl všechny tři funkce, tj. správné brzdění při jízdě dopředu, bezchybné couvání a také zabrždění kol v obou směrech při parkování, potažmo pobytu v kempu.
http://www.carava...cle_id=373
Čáo, Pepa
dukeczdukeczČlen
Přidáno před 7 let
Ahoj, já to mám přímo v manuálu ke karavanu:
18) Tažné zařízení
Každý rok před odjezdem nebo po každých 2500 kilometrů, namažte tažné zařízení mazací pistolí pomocí 2 maznic umístěných na tažném zařízení. Každý rok dejte trochu oleje na článkování páky ruční
brzdy.
19) Závěs
Po prvních 500 km (300 MLS) a pak znovu každých 2 500 km, namažte ložiska zavěšení výkyvných ramenech, přes maznice nacházejí se na hlavním těle nápravy (používejte pouze kvalitní neutrální tuk
– ne kyselý).

takže stačí páková maznice a tuk - v manuálu k podvozku Alko ho mám i přesně specifikovaný - Castrol LM. Celkem mažu 4 maznice - dvě na nájezdové brzdě, dvě na podvozku.
Kolik mazat - až začne vylézat nebo cítíš odpor - u brzy je to vidět jak leze, když se hodně ohneš a díváš směrem dovnitř, u kyvné nápravy leze kolem maznice.
U té brzdy to poznáš i tak, že když se karavan navalí, tak trochu tuku vytlačí to té černé gumy.
Mažu před každým odjezdem, cca 10x zapumpuju na každé maznici a je to.

vše je nafoceno tady: http://www.strechuvzhuru.cz/technika-...a_karavanu

V manuálu mám ještě že mám mazat každých 5 000 km ložisko sundáním víčka tukem Castrol LMX, ale po návštěvě servisu Karla Prokopa to nedělám, nedoporučil mi to.

Jinak nic jiného nemažu - v manuálu mám ještě asi 10 věcí, ale nechci si pak od nich zamastit vybavení, takže mažu jen ty 4 maznice. Stabilizátor naopak před připojením vystříkám sprejem na čištění brzd.
Trip Ja-RoTrip Ja-RoČlen
Přidáno před 7 let
Pánové děkuji všem,
ano článek od Pepy jsem prostudoval, ale nenašel čím namazet brzdič a jak často ( i tak pro mne poučný ) a v návodu pro podvozek AL-KO to taky nemám.Proto tento dotaz...
Dukecz - díky za foto...
Jarka + Roman+ Štěpán + Kuba + 2 kníračí slečny ( Magie a Berry )
DoskocilDoskocilČlen
Přidáno před 7 let
Ahoj, tou nejblbější vazelínou a pokaždé, když si vzpomenu. V kluzných elementech je nepatrná rychlost pohybu a odpovídající tlak na ložiska brzdiče, pokud zatížení na kouli sleduju a je v rozmezí 40 - 60 kg a ne 250 kg, jak se může stát, když se do karavanu před odjezdem hážou věci bez rozmyslu tak, aby tam toho co nejvíc vlezlo, zvláště pod přední postele, kde se to zátěží projeví okamžitě. Čáo, Pepa
Trip Ja-RoTrip Ja-RoČlen
Přidáno před 7 let
Děkuji, snažíme se vždy rozložit váhu rovnoměrně a nepřetěžovat kouli, i kvůli chování karavanu při jízdě....
Jarka + Roman+ Štěpán + Kuba + 2 kníračí slečny ( Magie a Berry )
mikivanmikivanČlen
Přidáno před 7 let
Dobrá rada !y :^
Mirek a Lenka + Carado T334
bazenovavodabazenovavodaČlen
Přidáno před 7 let
Ahoj, já mám jiný problém, nemohu najít na oji u brzdy maznice, mám podvozek ALKO? poraďte.
Vy můžete zobrazit všechny příspěvky v tomto fóru.
Vy nemůžete začít nový diskusní příspěvek v tomto fóru.
Vy nemůžete odpovědět v této diskusi.
Vy nemůžete začít v anketu v tomto fóru.
Vy nemůžete na tomto fóru nahrát přílohy.
Vy můžete stáhnout přílohy v tomto fóru.
Uživatelé, kteří se účastnili diskuse: Trip Ja-Ro, bleriot11, Doskocil, dukecz, mikivan, bazenovavoda

Copyright © 2023

Powered by PHPFusion. Copyright © 2024 PHP Fusion Inc.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

Theme by PHP Fusion Inc
43,940,849 unikátních návštěv | Vygenerované za: 0.14972 sekund | Průměrně za: 0.14972 (0) sekund | Dotazy: 89 | Použitá paměť: 1.93MB/2MB