marekpbNováček Přidáno
před 7 letDobrý den,
stal jsem majitelem karavanu Chateau z roku 2000. Zatím probíhá seznámení se všemi částmi karavanu, jelikož se jedná o náš první karavan. V minulosti byl na karavanu pravděpodobně instalován mover , nyní tam již není. Jedná se mi o rozvod el. instalace. 230 V je celkem jasné. V této fázi mám dotaz ohledně zařízení viz. foto. Asi nějaké trafo pro převod na 12 V, které je napojeno do el. instalace karavanu a pokud to zapojím do zásuvky 230 V (v karavanu), funguje v karavanu i rozvod 12 V, jinak ne, bez zapojení k vlečnému vozidlu. Vedle je pozůstatek po instalaci baterie (pouze známky umístění baterie). Na kabeláži zařízení je 2 pinový konektor jištěný pojistkou, na kterém je po připojení do rozvodu 230 V naměřeno cca 13,7 V. Na internetu jsem moc nepochodil s dohledáním nějakého návodu k tomu zařízení, proto se obracím na Vás s dotazem, zda někdo ví, co to je a co to umí. Konkrétně zda je možno na 2-pin konektor napojit baterii, která bude v případě stání "na divoko" napájet 12 V větev a v případě připojení na síť 230 V, nebo k tažnému vozidlu se bude automaticky dobíjet, nebo je to pouze trafo, které převádí 230 V na 12 V. Předem děkuji za odpovědi zkušenějších, jsme na úplném začátku, tak každá rada dobrá.
Upravil marekpb dne 08.02.2017 22:01,
před 7 let
marekpb Připojili následující obrazek:
Obrázek nebyl nalezen
Obrázek nebyl nalezen
Obrázek nebyl nalezen
TomTPČlen Přidáno
před 7 letPokud nechceš být na tomto fóru kamenován, nakládej velice opatrně se slůvkem "google" nebo "vyhledat" :_
Tom & Pavla
Škoda Octavia II 1.9 TDI + Elddis Crown Crest
marekpbNováček Přidáno
před 7 letDěkuji za odpověď, nicméně pro shrnutí - před dovolenou vložím baterii, zapojím do konektoru a víc si toho nebudu všímat. 12 V v karavanu v tuto chvíli pojede na baterii. Pokud připojím 230 V z venku, bude se napájet z vnějšího zdroje a zároveň bude nabíjena baterie. Když zapojím karavan za vozidlo, bude 12 V fungovat. Bude se za jízdy baterie dobíjet ? Po příjezdu z dovolené baterii odpojím aby nebyla zbytečně vybíjena něčím zapomenutým v karavanu. Je to tak ? Případně prosím o upřesnění. Raději se 2 x hloupě zeptám, než 1 x odpálím něco, co budu muset jít za několik stokorun koupit nové.
dablikhasicČlen Přidáno
před 7 letaaano rikas to spravne jen si nejsem jist s tim nabijenim z auta to zalezi kam mas zapojeny piny ze zasuvky a taky zalezi na prurezu ale co mi zde bylo nekolikrát receno tak pod 2,5mm prurezu se nedobije ani prd
marekpbNováček Přidáno
před 7 letDíky. Z auta se uvidí. Tam je v zásuvce stálý i spínaný proud natažen kabelem 2,5 mm přímo od baterky. Tak uvidím.
ValteracciČlen Přidáno
před 7 letJá si myslím, že za jízdy se ti baterie v karavanu moc nedobije, sotva ti na to pojede lednice. Myslím si to možná špatně, ale drotek na dobíjení z auta vedený do karavanu je živej pouze pokud běží motor-alternátor a jak mě při prodeji sdělili, alternátor je vepředu karavan vzadu a ztráta veliká...:)
řeším to tedy tak, že na delších zaastávkách jdu do karavanu a dávám lednici na plyn, nebot nemám tak chytrou aby se se sama přepnula :/
Mondeo combi 2,0 154Kw + aktuální Swift Chalenger Sport 586 - předtím Bailey Ranger 550/6 a ještě předtím Bailey Peagant Provence + posádka 2 + 2 + 1