Ahoj. Jako zušlechťovač paliva již roky používám přípravek, kde hlavní složkou je di-hexyl-ehtylnitrát, který se tak jak tak přidává do nafty, aby ta vykazovala většinou jen minimální hodnotu cetanového čísla, která je 52. Tak to bylo (nebo doposud je?) u Shelu, kdežto v Německu byl standart 62 u Shelu. Dále tento přípravek obsahuje složky zvyšující podstatně mazivost nafty, která tato vlastnost má vliv na životnost čerpadla, vstřikovačů. Začal jsem to používat poté, co soustavným tankováním u jednoho velkoobchodu v r. 2003 mi odešly všechny čtyři vstřikovače.
V popisku je uvedeno že je to jen přísada pro zimu, na samotném balení je uvedeno, že je užitečné to přidávat i v letním období. Motor s naftou s vyšším cetanovým číslem pracuje velmi měkkce a, myslím, s lepším spalováním. Toto aditivum je silně koncetrované, přidává se v létě v ředění 1 : 6000, tj. do 20 l nafty (20 000 ml : 6000 = 33,3 ml. V zimě při -25°C až 1: 3000, tj. na 20 l 66,6 ml. Aditivum mám předředěno v ploché petce od Scheronu v naftě, kde je 50 ml přípřavku, odpovídá to ředění 1 :4000 celoročně. Toto množství je na čtyři nádrže. V podstatě si za 0,25 Kč na 1 l nafty míchám tu lepší naftu, a možná ještě lepší, než, než je lepší u Čst. Jde o tento přípravek:
http://www.aditiv...62118.html
Čáo, Pepa