Warning: str_repeat(): Second argument has to be greater than or equal to 0 in /srv/www/caravan24.cz/www/maincore.php on line 169 Dobíjení baterie: TECHNIKA - Caravan24.cz
Výkup karavanu! Vykoupíme Váš obytný vůz, nebo karavan za hotové,volejte 606118358 www.vykupkaravanu.cz
Partneři webu:
hykro.cz odak.cz
https://www.cwn.cz/
Prohledávání webu:

Dobíjení baterie

Poslední aktualizace před 7 let
JurajSKJurajSKČlen
Přidáno před 7 let
Janek. Krádež soláru pri stání na divoko je to posledné z čoho mám strach. Jeho cena pri následnom predaji je smiešna. Skôr nám vyrabujú búdu. To majú viacmenej bez práce a rýchlejšie. Ale tento môj názor je asi na iné vlákno.
Kuba86Kuba86Nováček
Přidáno před 7 let
Karle, mrzí mě, jestli jsem tě nějak vytočil, ale o elektrice opravdu moc nevím a jak psal janek, jsem tady, abych se něco dozvěděl. Tento můj (možná pro ostatní hloupej dotaz) jsem tu docela dlouho hledal, abych s ním nikoho neobtěžoval, ale marně.
Proto jsem oslovil tebe - po pročítání fóra dle mého názoru zkušeného elektrikáře, který ví o čem mluví a je ochotný poradit.
Všude se jen píše, že se má baterka nabíjet maximálně 1/10 kapacity, z toho usuzuji, že čím míň a delší dobu je to pro baterku lepší a zároveň tu uvádíš, že ty boostery dokáží do baterky cpát až 50A, tak jsem z toho holt zmatenej a nechci zbytečně něco zničit.
Je mi jasný, že ta slabá nabíječka není plnohodnotná, šlo mi hlavně jen o to, když tu baterku nabiju, pojedu teď v zimě někam na 5 dní a budu první 2 dny u zásuvky, tak jestli když ji napojím jako udržovací a zapnu bufíka, tak mi vydrží alespoň trochu nabitá na zbylé dny...

A ještě jednou se omlouvám, jestli tě vyčerpávám :)
Karel ProkopKarel ProkopČlen
Přidáno před 7 let
Kubo, mě nesmíš brát vážně !c
Vůbec mě nesereš :D
Když mě někdo sere, tak nereaguju. Nebo exploduju a reaguju :o.
Takže neboj se zeptat. Když vím tak řeknu. Držkuju, ale řeknu. A to, že držkuju není divný. Poradnu za "pjekně děkuju" si ze mě udělala celá republika, Slovač a pořádnej kus Německa.

A propó: velikost baterky a nabíječky by měla být trochu v rovnováze:
příklad: 100Ah baterka/10A nabíječka/100Wp solár. To je samozřejmě hodně obecná definice, ale pro základní pochopení použít lze. Já samozřejmě lidlovskou nabíječku do karavanu nedoporučuju, ale v garáži užitek udělá. Do karavanu je prostě naprosto mrňavá. Proto jsem proti. Dávat na 100 a více Ah baterku 3,5A chcípáka je tragicky málo. A spoustě lidí to dělá v palici chaos. Proto jsem nasranej. Spousta lidí se takový informace chytí jako hovno košile a já jim pak pracně vysvětlují jak hrozná píčovina to je. No a když to do bezvědomí několik let furt dokola vysvětluješ jako debil tak si na takový spekulace vyrobíš docela solidní alergii.

Tož tak.
Ahoj Karel :_
Upravil Karel Prokop dne 26.01.2017 22:22, před 7 let
Kuba86Kuba86Nováček
Přidáno před 7 let
No já tě chápu :)

Ale pořád jsem se nedozvěděl, jestli ta pidinabíječka dokáže "teoreticky" zásobit bufíka s tím, že baterka zůstane nabitá, nechci si s sebou na hory vozit nabíječku co máme doma na náklaďáky...
už mi stačí jen ano - ne :) dík
PetrDubiPetrDubiČlen
Přidáno před 7 let
Kuba86:
Nejsem Karel ale zkusím ti odpovědět.
Karel ti už předtím popsal stav. Takže když z toho vyjdeš, tak pokud bude baterie plně nabitá a bufík bude žrát tak do cca. 2A, tak by to mělo stačit.

Jiná věc je, jestli to ta nabíječka vydrží. Většinou jsou dělané na nějaký krátkodobý provoz. Pantáta si před lety takovou nabíječku v Lidlu koupil (akorát měla jenom 1,2A) na konzervaci baterie. Pokud byla baterie nabitá a měla kapacitu kolem 50 Ah, tak to bylo v pořádku. Jenomže pak jí připojil na napůl vybitou baterii 100 Ah z Avie a nabíječka po dvou dnech nabíjení chcípla.
Když jsem jí rozdělal, tak jsem zjistil, že odešla tepelná pojistka. Po výměně v pořádku, ale časem mu (na té velké baterii) pro změnu odešla normální pojistka, takže zase výměna. Časem jsem to řešil ještě několikrát. Ukázalo se, že největší problémy jsou, když ta nabíječka jede trvale a je kolem ní pokojová teplota nebo vyšší. Když byla v dílně s teplotou kolem +10°C, tak zvládala i dlouhodobější provoz. Holt se není schopná pořádně chladit.

Takže je to na tobě, ale jak psal Karel, nikdo ti nezaručí, že se ta nabíječka neupeče..
B
bob7373Člen
Přidáno před 7 let
Lidlovky mám 3 zapnu a zapomenu od 50 do 180 AH, jistě existuje sofistikovanější řešení, s takřka stejným výsledkem a nepoměrně větší cenou¨
Pozn.: Pokud baterka ze 3A nabíjecího proudu spotřebuje 1,2A na ztráty, dlouhý život jí nezbývá. Jinak jsem Lidlovkou nabíjel Varty staniční 220Ah, a v pohodě to dala, pravda trvalo to týden, ale čím pomaleji tím líp pro baterku.
Kuba86Kuba86Nováček
Přidáno před 7 let
Děkuju za odpovědi kluci, to jsem potřeboval slyšet :) Tak jsem ji tam měl napojenou 6 dní, stále to ukazovalo, že je dobitá na 3 čárky ze 4, ale už jsem ji dnes ráno vypnul. Začal jsem ji nabíjet když mela přesně 12V, hned po vypnutí jsem naměřil 14,2V a teď po cca 5 hodinách 13,5V, tak nevim, na kolika se má ustálit s tím, že je nabitá.

Absolutně vůbec se nezahřívala a i pak při tom kempování bude kdyžtak na podlaze, kde je stejně hrozná kosa i když topim. Netvářila se, že by s tím měla nějaký problémy, tak si ji jako záložní v autě nechám a snad bude fungovat jak potřebuji.
E
edahermanČlen
Přidáno před 7 let
Zdravím.Teplotní čidlo u CTEK MXS 10 musí být přiloženo k baterii a nebo stačí když "čuchá" okolní teplotu vzduchu?
sipadansipadanČlen
Přidáno před 7 let
Obecně je nejlepší jej přišroubovat na negativní pól .... nevím jaký senzor má Ctek (případně na aku), okolní vzduch určitě ne, docházelo by ke zkreslení.
4.114683,118.628756
E
edahermanČlen
Přidáno před 7 let

Citovat

sipadan napsal:

Obecně je nejlepší jej přišroubovat na negativní pól .... nevím jaký senzor má Ctek (případně na aku), okolní vzduch určitě ne, docházelo by ke zkreslení.


To je to,čeho jsem se obával.Mám dvě trakce,tak že nevím jak to udělat.
K
kutil1Člen
Přidáno před 7 let

Citovat

Kuba86 napsal:

Děkuju za odpovědi kluci, to jsem potřeboval slyšet :) Tak jsem ji tam měl napojenou 6 dní, stále to ukazovalo, že je dobitá na 3 čárky ze 4, ale už jsem ji dnes ráno vypnul. Začal jsem ji nabíjet když mela přesně 12V, hned po vypnutí jsem naměřil 14,2V a teď po cca 5 hodinách 13,5V, tak nevim, na kolika se má ustálit s tím, že je nabitá.

Absolutně vůbec se nezahřívala a i pak při tom kempování bude kdyžtak na podlaze, kde je stejně hrozná kosa i když topim. Netvářila se, že by s tím měla nějaký problémy, tak si ji jako záložní v autě nechám a snad bude fungovat jak potřebuji.


Ahoj, dnes jsem startoval osobní auto a jak se to točilo, tak jsem poznal, že by 100 Ah akumulátor potřeboval nabít. Na chatě jsem zapojil Lidlovku a po hodině svítila zelená ledka - udržovací režim. Bylo jasné, že to nemůže být nabito. Dal jsem silnější nabíječku a do akumulátoru tekly 4 A. Tedy si myslím, že tou Lidlovkou větší Aku nenabiji, pokud ano, tak za velmi dlouhou dobu.
DoskocilDoskocilČlen
Přidáno před 7 let
Ahoj. Velký pozor na přebíjení akumulátorů těmi "obyčejnými" nabíječkami. Uživatel skáče radostí, jak "pěkně vysoký proud" do akumulátoru teče a netuší, jaké tam páchá značné zlo, pokud se to děje už po překročení napětí 15 V. Nabíječky řízené procesorem nabíjí vyšším proudem jen do dosažení 14,4 V, volitelně 14,6 V pro zimní období. Po dosažení tohoto napětí se automaticky přepínají do tzv. udržovacího módu, kde proud je 70 - 100 mA (0,07 - 0,1 A), tento proud již nemůže poškodit nabité kladné desky, probíhá vyrovnávací nabíjení, co to je jsem psal už dříve, a to probíhá zase až do napětí 14,4 (14,6) V, pak se nabíjení přeruší a obnoví se po poklesu napětí, stačí rožnout vnitřní světlo v autě a program nabíjení běží od začátku, jak jsem jej popsal.
Jestliže ale akumulátor zjevně jevil příznaky nedostatečného nabití při tom startování a přesto nabíječka po velmi krátké době přepla do udržovacího módu, tak není špatná nabíječka, ale akumulátor. Slabší nabíječce to bude trvat déle, ale nepřepne dřív, než se kladné desky skutečně nabijí. Rychlý nárůst napětí po připojení paralelního zdroje (to je odborný název obecně pro připojení nabíječky) a tím přepnutí "chytré" nabíječky je typický příznak sulfatace kladných desek, a ne sulfatace pouze malé. Sulfatovaný akumulátor odhalí mj. i strmý vzrůst napětí při připojení nabíječky.
Čáo, Pepa
K
kutil1Člen
Přidáno před 7 let
Ahoj Pepo, díky za vysvětlení. V mém případě to bude, jak jsi napsal.
B
bob7373Člen
Přidáno před 7 let

Citovat

kutil1 napsal:

Citovat

Kuba86 napsal:

Děkuju za odpovědi kluci, to jsem potřeboval slyšet :) Tak jsem ji tam měl napojenou 6 dní, stále to ukazovalo, že je dobitá na 3 čárky ze 4, ale už jsem ji dnes ráno vypnul. Začal jsem ji nabíjet když mela přesně 12V, hned po vypnutí jsem naměřil 14,2V a teď po cca 5 hodinách 13,5V, tak nevim, na kolika se má ustálit s tím, že je nabitá.

Absolutně vůbec se nezahřívala a i pak při tom kempování bude kdyžtak na podlaze, kde je stejně hrozná kosa i když topim. Netvářila se, že by s tím měla nějaký problémy, tak si ji jako záložní v autě nechám a snad bude fungovat jak potřebuji.


Ahoj, dnes jsem startoval osobní auto a jak se to točilo, tak jsem poznal, že by 100 Ah akumulátor potřeboval nabít. Na chatě jsem zapojil Lidlovku a po hodině svítila zelená ledka - udržovací režim. Bylo jasné, že to nemůže být nabito. Dal jsem silnější nabíječku a do akumulátoru tekly 4 A. Tedy si myslím, že tou Lidlovkou větší Aku nenabiji, pokud ano, tak za velmi dlouhou dobu.

Už jsem to tu psal, dá se 100Ah nabít bez problémů, nicméně je to i otázka stavu akumulátoru a jeho zbytkové kapacity- pokud je za hodinu dobito, neznamená to že je nabíječka špatná. Je třeba při startování změřit pokles napětí a z toho usoudit kde je problém (třeba špatná baterie, špatný startér s velkým odběrem atd atd)
Vy můžete zobrazit všechny příspěvky v tomto fóru.
Vy nemůžete začít nový diskusní příspěvek v tomto fóru.
Vy nemůžete odpovědět v této diskusi.
Vy nemůžete začít v anketu v tomto fóru.
Vy nemůžete na tomto fóru nahrát přílohy.
Vy můžete stáhnout přílohy v tomto fóru.
Uživatelé, kteří se účastnili diskuse: janek8, Doskocil, Mick, Karel Prokop, magnum30, Kuba86, JurajSK, Robert, Jirka W, bob7373, PetrDubi, edaherman, sipadan, kutil1

Copyright © 2023

Powered by PHPFusion. Copyright © 2024 PHP Fusion Inc.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

Theme by PHP Fusion Inc
43,959,488 unikátních návštěv | Vygenerované za: 0.26284 sekund | Průměrně za: 0.26284 (0) sekund | Dotazy: 116 | Použitá paměť: 2.13MB/2MB