Warning: str_repeat(): Second argument has to be greater than or equal to 0 in /srv/www/caravan24.cz/www/maincore.php on line 169 Dobíjení baterie: TECHNIKA - Caravan24.cz
Výkup karavanu! Vykoupíme Váš obytný vůz, nebo karavan za hotové,volejte 606118358 www.vykupkaravanu.cz
Partneři webu:
hykro.cz odak.cz
https://www.cwn.cz/
Prohledávání webu:

Dobíjení baterie

Poslední aktualizace před 7 let
J
janek8Nováček
Přidáno před 7 let
Ahoj kluci,
chtěl bych poprosit o radu. Budu kupovat trakční Vartu 230Ah. Chci se zeptat jakou k tomu koupit nabíječku (i elektrocentrálu- jak silnou ) abych baterii po vybití cca těch 50%, co nejrychleji zase dobil. Nebo se to urychlit nijak nedá - silnější, či kvalitnější nab.+el.centrálou?
Jak tedy dlouho to nabíjení bude trvat. Jsem v tomhle laik, tak se předem omlouvám.
Díky moc za odpovědi.

Zdraví vás Honza B)
(sorry, měl jsem to dát jinak a nezakládat nový - nevím, jak to smazat)
Upravil Fun dne 22.01.2017 19:03, před 7 let
DoskocilDoskocilČlen
Přidáno před 7 let
Ahoj. Akumulátor by se měl nabíjet (dobíjet) podle možností neprodleně, ale pomalu. Rychlé nabíjení akumulátoru nesvědčí, vždy poškozuje (deformuje) kladné desky a tím podstatně zkracuje životnost akumulátoru, není výjimkou, že způsobí i náhlý zkrat desek (tou deformací). Podle této základní pravdy by se mělo volit nabíjecí zařízení, nabíječku s nižším nabíjecím proudem. Bohužel, nevím, jaké charakteristiky nabíjení 12 V mají elektrocentrály, ale určitě to u nich nikdo neřeší, 12 V a hotovo. Ale když někomu nevadí, že mu AKU vydrží ani ne tři roky, tak prosím. Čáo, Pepa
MickMickČlen
Přidáno před 7 let
Ahoj ideální nabíječ bych pro tuto kapacitu volil něco takovýho https://www.batte...-12v--20a/ která je přizpůsobena pro nabíjení všech typů AKU.
Důležitý je dodržet max. nabíjecí proud 1/10 kapacity aku což je v tvém případě max 23A i tak počítej s dobíjením kolem 10-15h. Než centrálu raděj bych volil trvalé dobíjení fotovoltalikou plus jako zálohu tu nabíječku.
Karel ProkopKarel ProkopČlen
Přidáno před 7 let
@ Honza:
Dobíjet 12V výstupem z centrály? Zapomeň na to.
Dobíjet centrálou (Honda,Kipor,Heron a jejich deriváty) 1kW stačí. Vyrobíš 220V a připojíš KVALITNÍ nabíječku.
Nabíječka má jméno. CTEK MXS 25 s teplotním čidlem, pochopitelně.
J
janek8Nováček
Přidáno před 7 let
Chlapi, díky moc za váš čas a rady! To jako vážně, že budu tlačit zpět do baterie cca 100Ah 10-15 hodin? Tak to je pro mě zlá zpráva!!!
A nebo, Karle, když ta nabíječka je 25A(už jsem na ni koukal), tak to tam nacpu cca za 4 hodiny? Tu centrálu bych využil i na jiný věci, ale když to nabíjení trvá takhle dlouho, tak bych uvažoval spíš o tom Boostru 45. Pokud to o dost urychlí nabíjení, a i za cenu, že ta baterie mi nevydrží 4 roky, ale pouze 2 roky. Co vy na to? Jo a solár nechci, to jen abyste věděli, že tudy cesta nevede B). Ještě jednou díkec za rady.
M
magnum30Člen
Přidáno před 7 let

Citovat

janek8 napsal:

Chlapi, díky moc za váš čas a rady! To jako vážně, že budu tlačit zpět do baterie cca 100Ah 10-15 hodin? Tak to je pro mě zlá zpráva!!!
A nebo, Karle, když ta nabíječka je 25A(už jsem na ni koukal), tak to tam nacpu cca za 4 hodiny? Tu centrálu bych využil i na jiný věci, ale když to nabíjení trvá takhle dlouho, tak bych uvažoval spíš o tom Boostru 45. Pokud to o dost urychlí nabíjení, a i za cenu, že ta baterie mi nevydrží 4 roky, ale pouze 2 roky. Co vy na to? Jo a solár nechci, to jen abyste věděli, že tudy cesta nevede B). Ještě jednou díkec za rady.


Honzo, vypadá to, že chceš odebírat z baterie velké výkony a rychle je chceš zase zpátky naládovat. V tom případě asi cesta přes solár nevede, ale za sebe musím říct, že je to úžasná věc a pobyt v obytném autě na divoko pár měsíců na opuštěné pláži si nedovedu bez něj představit, fakt vynález, mám baterii jen 90 Ah a vystačím. Je to o energetické rozvaze, ale v zimě na horách to chce nejspíš elcentrálu + kvalitní nabíječku, na to solár nejspíš nemá. Ani v kempu nepotřebuji 230V, vše pokryji energií ze slunce a plynem z lahví, které si doplním kdekoliv, kde je LPG.
Karel ProkopKarel ProkopČlen
Přidáno před 7 let
Honzo, pokud chceš mít nabito za cca 1-3h na 100% musíš mít LiFePo.
Olovo úspěšně zničíš, aniž bys ho nabil.
J
janek8Nováček
Přidáno před 7 let
. . . jéé, já to věděl, dycinky jak se pro něco rozhodnu, tak to nejde!
Kluci, nemám obyt. auto ani karavan, mám jen Transita. Solár nechci, páč jdeme do auta jen přespat, jinak lítáme pořád někde s batohem na zádech. Chci si tam dát lednici (stačí ta přenosná), svícení (led), zapojit notebook (někdy místo běhání musím i pracovat - cca 5h :( ), mobil. Vařím a topím na plyn.
Karle, Ty se nějak moc vyznáš, kdybych se rozhodl pro tu LiFePo, dá se to dobíjet Boosterem? Když spočítám cenu tý nabíječky a el.centrály, byl by lepší Booster. A je Booster natolik chytrej, aby tu bat. nepřebíjel? Jo a jaký jsou zápory tý LiFePo, nebo je jen drahá? Díky vám všem B)

Automatické sloučení 23.01.2017 23:40:
. . . tak, Karle, už nic! Našel jsem jiný vlákno a tam to pěkně popisuješ, takže už vím. Jen by mě ještě zajímalo, za jak dlouho cca dobiji LiFePO4 - Boosterem45? Baterii 100Ah při cca 80% vybití. A těch 80Ah mi vystačí na jak dlouho, když potřebuju napájet to, co popisuju výš. Díky moc za reakci :_
Upravil janek8 dne 23.01.2017 23:40, před 7 let
Karel ProkopKarel ProkopČlen
Přidáno před 7 let
Cca 3 hod. Podle teploty, hloubky vybití, stáří článků. 100Ah LFP nahrazuje cca 160-180Ah olovo. Rozumný nabíjecí proud je 30A pro 100Ah LFP. 45A booster je tak pro 120-150Ah LFP baterii.
Kompresor na to pojede 3-4dny podle teploty a četnosti používání.
Upravil Karel Prokop dne 24.01.2017 05:33, před 7 let
J
janek8Nováček
Přidáno před 7 let
Tím komresorem asi myslíš tu lednici, ano?! :x To víš, na mě musíš jednoduše :v
Prosím Tě, Karle, mohl bych to ještě celý shrnout?! Pro jistotu!!!
Takže: lednici- odběr proudu/příkon Ampér/Watt: 3,3/40W (12V).
notebook- (i když přeháním) tak poběží cca 5h denně (práce, filmy, hudba+malý repro)
mobil nabít jednou denně / svícení led - ale občas zapnout i silnější led, aby
svítivost byla cca jako 70w žárovka. Mám tu i větráček, kdybych tu baterii při nabíjení
chladil (v létě), má to smysl? A při nabíjení, co nějaký výpary, škodlivost atd. Je se čeho
bát? (teď jsem krátce četl, že by v ní něměly být žádný jedy, kyseliny a pod.)
Pořád by ta spotřeba měla být na 3 až 4 dny? To by bylo super! Nabíjet tři hodiny
každý třetí den, hůůůstýýýý !M A nakolik tý baterii vadí, kdybych místo dobíjení 3dny/3h
dobíjel cca tu hodinku denně nebo 2dny/1,5h?
Díky za trpělivost !l
Upravil janek8 dne 24.01.2017 15:28, před 7 let
Karel ProkopKarel ProkopČlen
Přidáno před 7 let
ano Honzo, v podstatě jsou tvý závěry správný.
Ale nechci řešit auto který jsem fyzicky neviděl.
Optimalizaci udělám na auto, který fyzicky vidím a vyzpovídám majitele.
Postavit obytný auto po telefonu nejde. Hlavně : co kus to originál. Žádná univerzální rada neexistuje. nebo aspoň já o ní nevím.
Takže: přijeď i s autem a zodpovím všechny tvoje :) otázky.
Kuba86Kuba86Nováček
Přidáno před 7 let
Ahoj Karle, jen se vmísím také s dotazem ohledně nabíjení. Dá se nabíjet 200Ah baterka (nejspíš gel?) tou nabíječkou z lidlu 3,8A? Píšou, že je to pro baterky max do 120Ah. Je mi jasné, že by to bylo na hodně dlouho, ale jen jestli ji můžu hodit do auta a v případě delšího stání u zásuvky ji napojit, nebo můžu nabíječčce, nebo baterce ublížit. Dík za odpověď, já v tom nabíjení mám furt guláš.
J
janek8Nováček
Přidáno před 7 let
. . . Karle, no jo, ale pozor, já nemám obyt. auto. Jak jsem psal výš, mám jen Transita. Letos budu mít víc času a tak chci jezdit třeba na týden/dva a né jen víkendy. Kamarádce by se obytňák líbil, je to blondýna, ale mně to takhle vyhovuje :P. Jen potřebuju vyřešit tu šťávu a budu max. spokojenej. Občas potřebuju všechno z auta vyházet a něco někam přestěhovat, takže úplný zabydlování tam taky řešit nejde. Zatím hledám info, ale až se to přiblíží, tak bych k Tobě kliďánko dorazil !y
Jéé, já sklerotik zase zapomněl. A jak je to, prosím tě, s tím dobíjením? Budu tu baterii ničit, když jí dám každý den hodinu a nebo je lepší až po těch třech dnech? Abych jí hned zase nezničil :@
Upravil janek8 dne 24.01.2017 19:31, před 7 let
JurajSKJurajSKČlen
Přidáno před 7 let
Janek. Prečo je pre Teba solár neprijateľnou alternatívou?
J
janek8Nováček
Přidáno před 7 let
Ahoj, Juraji, no proč, protože nejezdím do kempů, ale dycinky na divoko. Někde u skal, lesa, polní cestě atd. V létě určitě ve stínu. Ale hlavně tam jdu většinou jen přespat a jinak jsem na km daleko. V kempu vždy někoho najdu, kdo se mi na to občas koukne, ale tady nemám šanci. Takže dát peníze za solár a pak si ho nechat ukrást, se mi nechce. :c
RobertRobertČlen
Přidáno před 7 let
Nevíš, o čem mluvíš.
Robert a Hanka, Fokus + karavan Home-Car
Karel ProkopKarel ProkopČlen
Přidáno před 7 let

Citovat

Robert napsal:

Nevíš, o čem mluvíš.


Robert: :D:D:D musel jsem se dosyta vysmát jaks´ to pjekně vystihnul.:^
Honza: vysvětlím ti všechno až přijedeš (i proč naprosto souhlasím s Robertem), to je v pohodě.
Prostě smiřte se (vy ajťáci a internetoví nomádi) že na internetu FAKT FŠECHNO :) NENAJDETE. A vo tom to je.
Kuba: dá se to, sice je možný že to bude nějak fungovat, nebo že ji upečeš, ale to je jedno.
Celkově je to píčovina typu:
můžu babetou tahat karavan hodinu denně? nebo ji tavit tři hodiny a pak ji nechat dva dni stát?
Zn. potřebuju během tří dnů popotáhnout karavan o 3km.

200Ah baterka při nabíjení 3,5A sežere na svou ztrátu cca 1,5A takže reálnej nabíjecí proud bude tak okolo 2A, pokud vůbec.
Baterka zvedne napětí, zmenší napěťovej spád a poteče tam 1A dobíjecího proudu.
Výsledek je myslím poměrně zřetelnej.
Předpokládám že i u lídlovský nabíječky bude zmíněno (maličkým písmem) že lze použít pro konzervaci až 120Ah. Ale konzervace a plnohodnotný nabíjení jsou dvě diametrálně odlišný veličiny. Asi jako jízda na volnoběh a normální (provozní) votáčky.

Toto není na Kubu, těch dotazů je móóóc.
To All - základní povzdech:
OMG, nabíječky a baterky dělám přes 35 let. Kdy ty mý blbý kecy (vo nabíječkách, třeba) začnete brát vážně? Proč to musím pořád dokola vysvětlovat ? Do bezvědomí?

:_ Karel, Váš (nekonečným) vysvětlováním zesláblý servisák v aktivní službě.
J
janek8Nováček
Přidáno před 7 let

Citovat

Robert napsal:

Nevíš, o čem mluvíš.


. . . a proto jsem tady, Roberte, abych se něco dověděl od starších a zkušenějších! Tvoje odpověď mi ale nijak nepomohla. Do teď jsem žil v bláhovým přesvědčení, že solár musí být na slunci. A pokud na slunci s autem nestojím a nebo nevytáhnu na slunce soláry, protože u auta se většinou nezdržuju celej den, tak jsem nabyl dojmu, že mi budou k ničemu. Ale možná se pletu, tož se tedy omlouvám.
Karle, díky za Tvůj čas, je mi to jasný, máš toho moc.
Všem ahóóój :_
J
Jirka WČlen
Přidáno před 7 let
Karle, jsi pašák (některý dotazy jsou fakt na pěnu u huby) a navíc ještě ftipnej!!! Drž se. J.
Karel ProkopKarel ProkopČlen
Přidáno před 7 let
Jirka W: :) díky Jirko, napadání a invektivů tu vidíme dost, tak se snažím to alespoň trochu zlehčit
Honza: Honzo, pokud máš strach že by soláry dostaly nožičky: dá se to řešit celoplošně lepenejma Flexi panelama. Ty nikdo neserve a ani nejsou ze země vidět. Proto bych soláry určitě nezavrhoval. A fachčit budou i ve stínu. Míň, ale budou. Na to se dimenzujou. Plný slunce nemají skoro nikdy. Páč na plným slunci by v autě byl hic jako v :he pekle.
Vy můžete zobrazit všechny příspěvky v tomto fóru.
Vy nemůžete začít nový diskusní příspěvek v tomto fóru.
Vy nemůžete odpovědět v této diskusi.
Vy nemůžete začít v anketu v tomto fóru.
Vy nemůžete na tomto fóru nahrát přílohy.
Vy můžete stáhnout přílohy v tomto fóru.
Uživatelé, kteří se účastnili diskuse: janek8, Doskocil, Mick, Karel Prokop, magnum30, Kuba86, JurajSK, Robert, Jirka W, bob7373, PetrDubi, edaherman, sipadan, kutil1

Copyright © 2023

Powered by PHPFusion. Copyright © 2024 PHP Fusion Inc.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

Theme by PHP Fusion Inc
43,024,868 unikátních návštěv | Vygenerované za: 0.29927 sekund | Průměrně za: 0.29927 (0) sekund | Dotazy: 132 | Použitá paměť: 2.22MB/2MB