Warning: str_repeat(): Second argument has to be greater than or equal to 0 in /srv/www/caravan24.cz/www/maincore.php on line 169 Dobíjení baterie: TECHNIKA - Caravan24.cz
Výkup karavanu! Vykoupíme Váš obytný vůz, nebo karavan za hotové,volejte 606118358 www.vykupkaravanu.cz
Partneři webu:
hykro.cz odak.cz
https://www.cwn.cz/
Prohledávání webu:

Dobíjení baterie

Poslední aktualizace před 7 let
J
janek8Nováček
Přidáno před 7 let
Ahoj kluci,
chtěl bych poprosit o radu. Budu kupovat trakční Vartu 230Ah. Chci se zeptat jakou k tomu koupit nabíječku (i elektrocentrálu- jak silnou ) abych baterii po vybití cca těch 50%, co nejrychleji zase dobil. Nebo se to urychlit nijak nedá - silnější, či kvalitnější nab.+el.centrálou?
Jak tedy dlouho to nabíjení bude trvat. Jsem v tomhle laik, tak se předem omlouvám.
Díky moc za odpovědi.

Zdraví vás Honza B)
(sorry, měl jsem to dát jinak a nezakládat nový - nevím, jak to smazat)
Upravil Fun dne 22.01.2017 19:03, před 7 let
DoskocilDoskocilČlen
Přidáno před 7 let
Ahoj. Akumulátor by se měl nabíjet (dobíjet) podle možností neprodleně, ale pomalu. Rychlé nabíjení akumulátoru nesvědčí, vždy poškozuje (deformuje) kladné desky a tím podstatně zkracuje životnost akumulátoru, není výjimkou, že způsobí i náhlý zkrat desek (tou deformací). Podle této základní pravdy by se mělo volit nabíjecí zařízení, nabíječku s nižším nabíjecím proudem. Bohužel, nevím, jaké charakteristiky nabíjení 12 V mají elektrocentrály, ale určitě to u nich nikdo neřeší, 12 V a hotovo. Ale když někomu nevadí, že mu AKU vydrží ani ne tři roky, tak prosím. Čáo, Pepa
MickMickČlen
Přidáno před 7 let
Ahoj ideální nabíječ bych pro tuto kapacitu volil něco takovýho https://www.batte...-12v--20a/ která je přizpůsobena pro nabíjení všech typů AKU.
Důležitý je dodržet max. nabíjecí proud 1/10 kapacity aku což je v tvém případě max 23A i tak počítej s dobíjením kolem 10-15h. Než centrálu raděj bych volil trvalé dobíjení fotovoltalikou plus jako zálohu tu nabíječku.