ffoccusČlen Přidáno
před 7 letAhoj, mám dotaz ohledně odhlučnění dodávky, konkrétně Vw T4. Určitě to tu někde bude, ale po dvou hodinách pročítání jsem se rozhodl napsat nové téma.
Takže, dávám si dohromady t4, momentálně mám venku motor a chtěl bych něčím vytlumit, nebo odhlučnit příčku do kabiny. Hledám něco nehořlavého, samolepícího a samozřejmě v rozumné cenové relaci. Mám v plánu něco nalepit na spodní stranu kapoty a na spodní kryt motoru, je plechový, takže něco unese.
Budu rád za každou radu, popřípadě jestli už někdo něco podobného realizoval, tak foto. Zatím díky moc.
ffoccusČlen Přidáno
před 7 letDíky za rychlou reakci. Na ahifi jsem už koukal, ale nedocetl jsem se co dát za ten motor. Kdyby jsi měl čas, mrkni se prosím v te garáží. Díky.
sipadanČlen Přidáno
před 7 letPetak to má správně ... pokud má být materiál dokonale zvukově absorbční, musí být reliéfní.
Plochý materiál funguje také, avšak pouze jako zábrana, nikoliv absorbce.
Nejlepší je ten co se používá v nahrávacích studiích.
já bych teda řekl,že to vo čem je na začátku řeč,jako teda vodhlučnovací i tepelně izolační matroš,samolepící a hlavně nehořlavej,na kapotu a příčku motorovýho prostoru,tak teda jako už za soudruha existující a ještě zcela nedávno jsem kupoval a vylepoval s tim kde co je v metráži izolace od firmy MIKRA Praha,skelný vlákno(deka prošívaná cca 1cm silná) s hliníkovou folii na povrchu a kurevsky zespod samolepící na čemkoliv odmaštěným držící,kupuju u nás v mototechně a respektive i jednou mi to posílali přímo z Mikra Praha,myslim že to balení 1m2 bylo cca za 500kč..
Kdysi jsem ten materiál z Mikry použil na haubnu u Formana, ale že by to nějak extra odhlučnilo mi nepřišlo. Asi se změnil charakter hluku do hlubších tónů, ale slyšet to bylo pořád. Samozřejmě asi bude záležet, kolik tam dáš vrstev.
ffoccusČlen Přidáno
před 7 letDo té Mikry jsem psal email a paní mi odpověděla, že už tohle nevyrábí. Tak nevím.
Ahoj, kdysi jsem tento problém řešil, když jsem vestavoval starého sprintera. Tam kde jsem si nemohl dovolit větší objem, jsem (dle rady expertů) nalepil samolepící talkovou folii. Ovšem nějaký rapidní útlum jsem nepozoroval. Celé auto jsem ale vyizoloval minerální (čedičovou) vlnou a ten rozdíl byl opravdu znát. Je to výborná tepelná + akustická izolace, která navíc tlumí vibrace (v různých variantách se používá v dopravních prostředcích, v mezistěně výfuku … v Dánsku to dokonce dávají pod kolejový svršek). Nevýhodou je měrná hmotnost a tuším, že se možná i vlivem vibrací časem sesedá.
Ahoj, nejlepší objev je omylem. Vyráběl jsem zástěrky, neboť jsem nebyl ochoten dát strašnou sumu za originál. Protože jsem koupil i na zadní kola a měřil a měřil (neřezal) vznikl z toho podběh předního kola od plastu v přední části až po zástěrku. Překvapení k jakému došlo odhlučnění bylo veliké.
Pěkné svátky,
Miloš