Warning: str_repeat(): Second argument has to be greater than or equal to 0 in /srv/www/caravan24.cz/www/maincore.php on line 169 duoControl vs. DuoComfort: TECHNIKA - Caravan24.cz
Výkup karavanu! Vykoupíme Váš obytný vůz, nebo karavan za hotové,volejte 606118358 www.vykupkaravanu.cz
Partneři webu:
hykro.cz odak.cz
https://www.cwn.cz/
Prohledávání webu:

duoControl vs. DuoComfort

Poslední aktualizace před 7 let
C
CZBiosČlen
Přidáno před 7 let
Ahoj,
snažím se zjistit rozdíl mezi DuoComfort a DuoControl.
Informace jsou převážně pro DuoControl a tak si říkám ,zda se jedná o dva různé produkty, nebo zmatení jazyků.

Věděl by prosím někdo?

Díky!
O
ohnicekČlen
Přidáno před 7 let
Ahoj,
DuoControl CS je možné používat za jízdy, protože má crash senzor. DuoControl pouze přepíná plynové láhve z prázdné na plnou.

Automatické sloučení 17.01.2017 11:58:
Ahoj,
oprava DuoComfort pouze přepíná z prázdné na plnou.
Upravil ohnicek dne 17.01.2017 11:58, před 7 let
R
RudyČlen
Přidáno před 7 let

Citovat

ohnicek napsal:

Ahoj,
DuoControl CS je možné používat za jízdy, protože má crash senzor. DuoControl pouze přepíná plynové láhve z prázdné na plnou.

Automatické sloučení 17.01.2017 11:58:
Ahoj,
oprava DuoComfort pouze přepíná z prázdné na plnou.

Domnívám se, že ani to není úplně přesné vysvětlení.
Truma v současné době nabízí regulátory MonoControl CS (pro jednu láhev) a DuoControl CS (automatické přepínání dvou lahví). Oba systémy jsou vybaveny crash senzorem a mohou být použity za jízdy. Navíc existují verze pro horizontální a vertikální montáž.

V minulosti dodávala Truma regulátor DuoControl, který přepínal dvě láhve ale nebyl vybaven crash senzorem a nesměl být používán za jízdy.

Dále Truma nabízela regulátor SecuMotion (pro jednu láhev) s crash senzorem. Příslušenstvím k tomuto regulátoru byl automatický přepínač lahví DuoComfort.
Zjednodušeně lze funkčně srovnat starší a nové regulátory s možností používat plyn při jízdě:
SecuMotion = MonoControl CS
SecuMotion + DuoComfort = Duo Control CS

Snad jsem se v tom sám nezamotal :_
JiPe HighlandersJiPe HighlandersČlen
Přidáno před 7 let
Je to tak jak píše Rudy. Jak tam máš na konci CS /crash senzor/ tak nevypínas za jízdy.
Jen bacha na monocontrol bez CS :-)
Jitka a Pepa, vestavba MaLiBu 640 Charming
( Ducato L4H2 Maxi, 2.3 180 k, aut.)
R
RudyČlen
Přidáno před 7 let

Citovat

JiPe Highlanders napsal:

Je to tak jak píše Rudy. Jak tam máš na konci CS /crash senzor/ tak nevypínas za jízdy.
Jen bacha na monocontrol bez CS :-)

Jo, máš pravdu, na MonoControl jsem zapoměl. To je v podstatě obyčejný regulátor. A ještě na jednu věc jsem zapoměl, a to na provozní tlak. Nové systémy rozvodu plynu jsou na 30mB, starší často na 50 mB.
Berte všechny tyto informace jen jako technickou informaci. Důrazně doporučuji každému, aby se obrátil s montáží jakéhokoli plynového zařízení na odborníka!!! Tomu budou rozdíly mezi regulátory zcela jasné a určitě doporučí vhodné řešení.
V opačném případě nezapomenout na samolepku či tabulku za oknem "Plyn si bastlím nebo plním sám" !) :_
JiPe HighlandersJiPe HighlandersČlen
Přidáno před 7 let
Jen se přiživým dotazem ve vláknu. Duo Control CS se dodává se dvěma hadicema, nebo ty se musí dokupovat ?
Jitka a Pepa, vestavba MaLiBu 640 Charming
( Ducato L4H2 Maxi, 2.3 180 k, aut.)
krakenkrakenČlen
Přidáno před 7 let
Dokupují se samostatně. Co vím.
PetrNPetrNČlen
Přidáno před 7 let
Pepo Duo Control CS je bez hadic, jen s mosaznou záslepkou. Hadic je více druhů podle koncovek a délek, s pojistným ventilem.... a každý je kupuje podle toho, jaké má láhve.
Petr a Iva, BMW X5 + Bürstner Trecento 530 TS
J
Jirka WČlen
Přidáno před 7 let
A ještě bych si dovolil doplnit-mezi regulátor a hadici namontovat filtr. Ušetří se tím spousta starostí. (ale na to se tazatel neptal, vím)
JiPe HighlandersJiPe HighlandersČlen
Přidáno před 7 let
Díky všem za info.
Koukám, že dvě hadice stojí skoro jako samotný DuoControl :-)
Jitka a Pepa, vestavba MaLiBu 640 Charming
( Ducato L4H2 Maxi, 2.3 180 k, aut.)
C
CZBiosČlen
Přidáno před 7 let
Ahoj díky rudymu za vysvětlení.
Teď je otázka. Potřebuji jenom přepnout automaticky bomby.
Potřebuji secomontion nebo mi stačí DuoComfort?
JiPe HighlandersJiPe HighlandersČlen
Přidáno před 7 let

Citovat

CZBios napsal:

Ahoj díky rudymu za vysvětlení.
Teď je otázka. Potřebuji jenom přepnout automaticky bomby.
Potřebuji secomontion nebo mi stačí DuoComfort?


Secumotion ani DuoComfort už nekoupíš. Pro tvoje potřeby bude DuoControl CS, buď horizontalní nebo vertikální podle placu.


.
Jitka a Pepa, vestavba MaLiBu 640 Charming
( Ducato L4H2 Maxi, 2.3 180 k, aut.)
STMaxSTMaxČlen
Přidáno před 7 let
Dovolím si všechny informace dostat do správné pozice. V podstatě každý máte v něčem pravdu ale taky ne.

DuoControl CS = reduktor s nárazovou pojistkou (myslím že tady snad není co doplnit, protože jste v tom nikdo neudělali chybu)

DuoComfort = přepínací automatika. Je stále v prodeji a je určená pro všechny typy stěnových regulátorů s výstupem na klasickou tlakovou hadici s velkým závitem. Je možné jej namontovat jak horizontálně tak vertikálně. To jestli se smí použít za jízdy je podle toho jestli reduktor k němu připojený má nebo nemá crash pojistku. Jeho použitím tak lze dodatečně udělat z Monocontrolu CS v podstatě DuoControl CS...

O použití filtrů Truma už snad taky nemusím psát, že je to v dnešní době nutnost. Měli by se dát na obě strany Duo mechaniky.
krakenkrakenČlen
Přidáno před 7 let
Pokud je potřeba pouze prepinat láhve stačí "duocontrol" cavagna za velmi přijatelnou cenu.
G
glacnerNováček
Přidáno před 7 let
Ahoj, používá někdo z Vás DuoControl CS za jízdy pro vytápění?
Řešim vytápění karavanu za jízdy a nejsem si jist zda mi vítr za jízdy nebude zhasínat Trumu.
STMaxSTMaxČlen
Přidáno před 7 let
Pokud je to Truma v obytce tak s tím problém nebude žádný. Topení má motorek pro přesné dávkování vzduchu pro hoření. Pokud se ale jedná o přívěs je to horší. Musí se namontovat speciální stříška na komín a i přesto je to trochu s rizikem že plamen udrží a neotočí se.
H
hymer662Člen
Přidáno před 7 let

Citovat

STMax napsal:

Dovolím si všechny informace dostat do správné pozice. V podstatě každý máte v něčem pravdu ale taky ne.

DuoControl CS = reduktor s nárazovou pojistkou (myslím že tady snad není co doplnit, protože jste v tom nikdo neudělali chybu)

DuoComfort = přepínací automatika. Je stále v prodeji a je určená pro všechny typy stěnových regulátorů s výstupem na klasickou tlakovou hadici s velkým závitem. Je možné jej namontovat jak horizontálně tak vertikálně. To jestli se smí použít za jízdy je podle toho jestli reduktor k němu připojený má nebo nemá crash pojistku. Jeho použitím tak lze dodatečně udělat z Monocontrolu CS v podstatě DuoControl CS...

O použití filtrů Truma už snad taky nemusím psát, že je to v dnešní době nutnost. Měli by se dát na obě strany Duo mechaniky.


Myslím si, že pokud se výhradně používá PROPAN, filtr není potřebný. Již v některém vlákně jsme to řešili a vkládal jsem tabulku složení plynu PB(LPG) a Propan, ten problém je v olejových složkách. I takto se mi vyjádřili kolegové, kteří o těch plynech ví více.
Ale vložením filtru se nic nepokazí, ba naopak prevence je dobrá. Jen škoda, že filtr je poměrně drahý.
Uvedu svoji praktickou zkušenost, kdy na karavanu jsem měl filtr, který s PB (LPG) ukazoval "bordel v plynu. Když jsem přešel na propan, tak po 2 letech nebylo nic... .
Další problém je i v CZ, kde kvalita plynů je bohužel jiná než na "západ". To platilo u PB (LPG), kdy jsem měl i tahouna na LPG a načerpáním LPG v zahraničí to jelo lépe a km dále.
KarciKarciČlen
Přidáno před 7 let
Možná hloupá otázka, protože tomu nerozumím, tak se zeptám. Když se to automaticky přepne z prázdné lahve na plnou tak to poznám nebo mě překvapí dvě prázdné lahve až se spotřebuje i ta prázdná. Nikde jsem to nenašel.
STMaxSTMaxČlen
Přidáno před 7 let
Nemilany.... on samotný plyn je čistší o tom žádná, ale distribuce propanu je problém. Firmy používají stejné cisterny, výdejní stojany apod. Jen přepínají kohouty. Pak se ten olej objevuje všude. Tot osobní zkušenost. Každý dodavatel je na tom jinak takže někdo má oleje víc někdo méně.

Karci.... Uplně nahoře je na reduktoru průhledné kolečko kde je vidět zelená nebo červená barva. Když se přepne druhá láhev je vidět červená barva. Můžu případně poslat český návod k obsluze.
Vlasta1Vlasta1Člen
Přidáno před 7 let
Karci.... Uplně nahoře je na reduktoru průhledné kolečko kde je vidět zelená nebo červená barva. Když se přepne druhá láhev je vidět červená barva. Můžu případně poslat český návod k obsluze.[/quote]

Jen doplním, že reduktor může být doplněn mikrospínačem, který hlásí na panel v autě, že je přepnuto na druhou lahev. Abys už byl ve střehu. Některá auta to mají standardně, ale jde i dodělat.
Vy můžete zobrazit všechny příspěvky v tomto fóru.
Vy nemůžete začít nový diskusní příspěvek v tomto fóru.
Vy nemůžete odpovědět v této diskusi.
Vy nemůžete začít v anketu v tomto fóru.
Vy nemůžete na tomto fóru nahrát přílohy.
Vy můžete stáhnout přílohy v tomto fóru.
Uživatelé, kteří se účastnili diskuse: CZBios, ohnicek, Rudy, JiPe Highlanders, kraken, PetrN, Jirka W, STMax, glacner, hymer662, Karci, Vlasta1

Copyright © 2023

Powered by PHPFusion. Copyright © 2024 PHP Fusion Inc.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

Theme by PHP Fusion Inc
43,038,386 unikátních návštěv | Vygenerované za: 0.19475 sekund | Průměrně za: 0.19475 (0) sekund | Dotazy: 135 | Použitá paměť: 2.24MB/4MB