MartasikČlen Přidáno
před 7 letAhoj, vypadá dobre km je take Ok, pokukoval jsem po něm uz v lete 2016 je to auto z půjčovny, to obvykle ma pravidelný servis, ale co 14 dni to jiný majitel doporučuji důkladnou prohlídku. Ja jsem zvolil nakonec r.v. 2010 a nájezd 50 tis. Nevyhovovala me vzadu palanda, na druho stranu toto auto je nabízeno za dobrou cenu. Majitel na me do telefonu, udělal dobry dojem. Tak držím pěsti a šťastnou ruku pri výběru.
Martasik :^
Bacha, nemá ono jen to nejzákladnější topení? Ale mohu se mýlit.
A kolik km se Vám zdá ještě v pohodě? Nejsem technik, takže hledám nějaké záchytné body....díky
SapukiČlen Přidáno
před 7 letAsi je to hodně indivinduální. Dost lidí si myslí, že OA, které má přes 100tis. km je na odpis. Znám služební Ducata, Tranzity, mají přes 500tis. km a jsou v pohodě. Záleží jak se kdo k autu chová. To poznáš sám na místě a u obytňáku asi ještě líp. Vidíš v jakém stavu je vybavení a tak to asi bude s celým autem. Nebál bych se ani auta z půčovny. Měl jsem tři z Německa a byly všechny naprosto v pohodě. Většinou nejezdí v zimě a majitel si nemůže dovolit, aby auto zůstalo stát někde v Portugalsku a proto o něho musí dbát. Ale je to jen můj názor.
kotasanNováček Přidáno
před 7 letPřesně tak. My máme sice starší, ale nikde nezatečenou obytku. Ale co je důležité, prosně nebyla vybydlená ... prostě láska na první pohled :)
rodinny_typČlen Přidáno
před 7 letNávrhová životnost motorů dnes u dodávek bude někde přes 350 tisíc km, stočtyřicet není problém ani pro tříválec ve Fabii.
Skoro každý motor se jí dožije za předpokladu, že se mu mění olej, že nezažije jízdu bez chladicí kapaliny, že ho neodpálí vážnější porucha na vstřikovačích, případně návrhová slabina v rozvodech.. Při slušném zacházení za studena a raději trochu kratších intervalech pro výměnu oleje se povedený kus dožije dvojnásobku.
Zároveň je fakt, že po těch 150-200 tisících výš už se navíc k předepsané údržbě (filtry, rozvody, kapaliny) nemusí, ale můžou občas o výměnu přihlásit i věci jako spojka, řemeny, některé z hejna čidel, alternátor, klapky EGR, čerpadýlka, hnací klouby a tak. To je při dnešní složitosti vozidel realita, takže nějaká, snad nepříliš dramatická, rezerva na opravy je vhodná.
L + Z + (D+A+H 2004-2009);
TEC 510TR Siena, Citroen C4GP 1,6HDi
-----------------------------------
Ze země nic nespadne.
prcek61Člen Přidáno
před 7 letRok výroby 1979 zatím nevím jestli vrčí ale nájezd super:D
prcek61 Připojili následující obrazek:
Obrázek nebyl nalezen
HONZAV1Člen Přidáno
před 7 letDle tacho necelých 68tis. Ale kolikrát přetočených přes nulu ? :) To se už u pětipozicového tacho nikdo nedozví. Taky mám na autě západní provenience z roku 1962 hezkých 46tis. Ale jen já vím, že tacho je origo a již 3x přetočené a právě nasazený motor po druhé GO. (máme od nova).
Honza+Jitka+Iwik+Luky+HOBBYK
Pokiaľ je obytné auto v peknom zachovalom stave (stav a zaobchádzanie treba pozrieť aj zospodu) a nikde nebolo zatečené (na obhliadku treba skúseneho karavanistu či karavan-servisáka), motor by som považoval za technický detail. Ceny príslušenstva a opráv na obytnej časti karavanov sú vyššie oproti hoci aj GO motora u dobrého niekým doporučeného automechanika.
Peugeot J5 2.5D Knaus Traveller 570 1992 náš veterán :-)
SlawczoČlen Přidáno
před 7 letAhoj,
ked je dobra starostlivost o motor: vymena olejov, filtrov, remenov a podobne castejsia ako predpis vyrobcu, a permanetne sa o motor staras, tak Ti motor vydrzi veeeeeeelmi dlho /vid prilozeny obrazok z 3litroveho motora/
Urcite by som sa zameral na nastavbu a jej vybavenie. Ak by sa Ti aj po*ral motor, tak vymena jazdeneho motora je menej bolestiva ako oprava zateceneho interieru.
Moj osobny nazor na zivotnost motorov je: ze paradoxne motory vo firemných dodavkach vydrzia ovela viac ako v karavanoch. Preco? Pretoze celkove pre auto je najhorsie, ak viac stoji ako jazdi. Co je urcite pripad skoro kazdej obytky. Pretoze: stanim sa nic nepremazava, baterii to nepomaha, pneu su zatazovane nerovnomerne, ...atd
Slawczo, Tina, Zuzka, Vilko - Burstner Viseo
Slawczo Připojili následující obrazek:
Obrázek nebyl nalezen
Existuje pouze jediná odpověď - kompletní diagnostika včetně fyzikálních měření - tlaky, teploty - cca 3500,- Kč. Zvlášť u fordů - viz diskuse zde.
Důvodem je rozdílné ošetřování a užívání auta, minimálně bez měření kompresních tlaků a tlaků paliva u railu se nedá o stavu motoru moc co říct. Prošel jsem hodně aut a některá s 200 000 km byla v lepším stavu než 100 000km , ono je otázka kolik skutečně má auto najeto. To se dá poznat pouze z výše uvedených měření- poměrně spolehlivě.