Franta REZACČlen Přidáno
před 7 letZakoupil jsem auto s již namontovaným vodním Webastem.
Využil jste někdo vodníka pro vytápění vestavby, či obytky,? Mrzelo by mě to nevyužít, protože je to namontováno již z výroby. A je to v 100% kondici.
Franta a Daniela - CITROEN JUMPER
" Život je takovej a jinej nebude....".
Jirka CanonČlen Přidáno
před 7 letNějak asi nerozumím jazyku tvého kmene ...
Nemělo by to být naopak, že ty nás poinformuješ o kvalitách a výhodách vodního topení ?
Zapni to na plný "pecky", a dej vědít ... škoda že není alespoň pod nulou.
Tschüß, ať hřeje ...
Franta REZACČlen Přidáno
před 7 letAjaj, zapoměl jsem uvést přesnější informace. Vodní Webasto je nainstalované do chladícího okruhu auta - dodávka zatím bez vestavby.
Takže to maká momentálně jen výduchama v palubovce při zapnutém ventilátoru a ohřívá chladící kapalinu v systému.
A právě toto až tak nevyužiji. Tudíž bych toto topení použil na vytápění budoucí obytné vestavby. Topení bych nechal tam kde je. Napájení bych přepojil na vestavbovou baterii. A vodní okruh dovedl na cca 3 místa v autě. Nějaké malé výměníky + ventilátory na rozfuk. Nějak podobně to prý slouží v sanitkách.
Franta a Daniela - CITROEN JUMPER
" Život je takovej a jinej nebude....".
ferlichČlen Přidáno
před 7 letMěl jsem Seata Alhambru s tímto topením, včetně možnosti nastavení startu topení timerem. Bylo to super, ráno po příchodu do auta před cestou do práce jsem již mněl vytopené auto a předehřátý motor pro hladký start. Nevím jak velkou uvažuješ vestavbu, ale pro pohodové vytápění stačily jen výdechy - dva vepředu a jeden na podlaze za předními sedačkami.
viera a vladoČlen Přidáno
před 7 letCitovat
SignBoss napsal:
Zakoupil jsem auto s již namontovaným vodním Webastem.
Využil jste někdo vodníka pro vytápění vestavby, či obytky,? Mrzelo by mě to nevyužít, protože je to namontováno již z výroby. A je to v 100% kondici.
Ahoj mám to prepojené aj na vyhrievanie nástavby. Je tam pripojený ešte jeden výmenník pod sedačku vnútri auta s ventilátorom a funguje to fajn. El. energ. berie s nástavbových batérií. Výhodou je aj možnosť kúrenia počas jazdy - zapnem iba ventilátor . Samozrejme sa zvýšil objem chladiacej kvapaliny. Môžem zapínať buď ovládačom Webasto ,alebo zvlášť vyvedeným prepinačom.
viera!l a vlado!y
koľko vzletov toľko pristátí!
Franta REZACČlen Přidáno
před 7 letParag - funkční je to při vypnutém i zamčeném autě. Dálkové ovládání.
Je to tento typ
http://webasto-eshop.cz/tt_evo_5d.html . Thermo Top Evo 5 diesel 12V
Spotřebu el. bych až tak neřešil. Nástavbovka bude okolo 2stovky. A zimy nejezdím. Jen podzim a jaro.
Snad bych to od motorového oběhu úplně odpojil a udělal jen pro nástavbu. Popřípadě ventil pro možnost odpojení oběhu od motoru.
Franta a Daniela - CITROEN JUMPER
" Život je takovej a jinej nebude....".
Standa2Člen Přidáno
před 7 letSamotná topení mají podobnou spotřebu. U vodníka je navíc čerpadlo na vodu. Jde o to, kolik ventilátorů a s jakou spotřebou bude muset běžet navíc u výměníků. Další malá nevýhoda proti horkovzduchu je o něco delší čas, než to začne pořádně topit. Záleží na objemu kapaliny.
mekieČlen Přidáno
před 7 letPokud bys měl zájem, tak mi zbylo zadní topení z VW T5. Je to výměník, který byl napojený na vodní rozvod a ventilátor - viz obrázek. To by možná šlo použít. U VW T5 to je na vytápění zadní části. Já si raději namontoval teplovzduch - nemám tak velkou palubní baterku.
nevím proč nejde vložit fotka, tak aspoň odkaz
http://bazar.auto...sporter-t5mirek a hana, VW t5, samodomo vestavba druhá v pořadí
mbČlen Přidáno
před 7 letCitovat
SignBoss napsal:
Zakoupil jsem auto s již namontovaným vodním Webastem.
Využil jste někdo vodníka pro vytápění vestavby, či obytky,? Mrzelo by mě to nevyužít, protože je to namontováno již z výroby. A je to v 100% kondici.
Ahoj, taky přidám názor, i když se ti nemusí líbit. Já teda teplovodní topení jako hlavní do jakékoli vestavby či obytky nedoporučuji. Tam patří teplovzdušné. Zdá se mi to neekonomické stále ohřívat vodu, které bude v okruhu moc a navíc rychle chladne. Moc ti nepomůže ani ventil na uzavření okruhu (jako má např. mercedes). Budeš pořád ohřívat a ohřívat( proto i vysoký odběr proudu) a poběží to na plný výkon( EVO TOP 5 je na SUV ap.), nehledě na to, že Evo TOP nevydrží tu zátěž dlouho, začne kouřit a budeš měnit komoru. U těch hodně vytížených topení to měníme velice často. Je pravda, že až po záruce...Jinak teplovodní je vynikající věc, ale pouze na příhřev, či krátkodobý ohřev do osobních automobilů a dodávek ap. V takových případech to kombinujeme s horkovzduchem.
Je to pouze můj názor a moje zkušenosti z oboru a nikomu nic nevnucuji, natož nabízím. Je to každého věc, zda chce vyzkoušet vyzkoušené, popř. si pročti stránky
www.webasto.com :)
Ahoj Miloš
Miloš a Zuzka
hlavně v teple...Autorizovaný servis WEBASTO +EBERSPACHER+ BRANO/ATESO
Franta REZACČlen Přidáno
před 7 letFranta a Daniela - CITROEN JUMPER
" Život je takovej a jinej nebude....".
mbČlen Přidáno
před 7 let@sipidan
Aušus to není, špatně jsi to pochopil. Jen to není to stavěno na stálé topení. A navíc bude končit výroba Thermotop C... a bude se vyrábět pouze Evo Top.
Miloš a Zuzka
hlavně v teple...Autorizovaný servis WEBASTO +EBERSPACHER+ BRANO/ATESO
mbČlen Přidáno
před 7 letNo vidíš, a já Ebry nemusím a svůj důvod mám...Máš sice pravdu, že v reklamě to má až neuvěřitelné možnosti, ale..Je to to samé, jako když teplovzdušné topení dávají do kontejnerů na lodích, aby zboží nezamrzlo, ale v té zátěži to taky nevydrží.
Když dáš EVO do SUV, kde budeš topit denně třeba 2-3 hodiny, je to OK, ale dáš to do vestavby a budeš topit 8 hodin denně, tak to asi každý pochopí, že to není věčné.
Do mobilních kanceláří ( např. Policie atd.) se dává jak vodník, tak teplovzduch( ten se používá při stání většinou).
U té zátěže na topení s výměnami komor jsem měl na mysli hlavně auta, která to opravdu maximálně využívají, např. ta Policie a asi bych to přirovnal tak trochu k té vestavbě. Ale taky jsme měnili komory až u desetiletých a starších topení typu C,V ap. Je to asi i náhoda. Jinak se záruky na WEBASTO moc nedělají, spíš se mění baterky v ovladači. Za mně teda problematické není, spíš jsem řešil ty Ebry.
Evo Top ekonomická varianta není, ale v dnešní době, kdy i značky jako BMW či Mercedes koukají kde ušetřit, je možné všechno.
Miloš a Zuzka
hlavně v teple...Autorizovaný servis WEBASTO +EBERSPACHER+ BRANO/ATESO
sipadanČlen Přidáno
před 7 letTedy mb nezlob se, co máš pořád s tou zátěží ?
Každé topení musí být dimenzováno na prostor, který bude vytápět a pokud je tato podmínka splněna, je úplně jedno, zda se jedná o kontejner, loď, nebo auto. Funguje to.
O reklamě to není, zde nevidím souvislost, vypadá to dobře hlavně v praxi.
Dojedeš-li si do Bad Kissingenu na Abenteuer & Allrad, valná část aut nad 3,5 T tam bude takto vytápěna a nejsou to auta co jezdí kolem komína, takže se musí na toto vytápění spolehnout i daleko od domova.
Lodě řešit nemusíme, tam je to jasné.
Do mobilních kanceláří bych vodníka nedával já, pokud je tam vzduch, nevidím důvod k čemu je tam dobré.
Okna rozmrazí vzduch také a jestli je tam montováno pouze kvůli ohřevu motoru, tak to považuji za zbytečnou investici (ale Policie si to jistě může dovolit). Nepředpokládám, že se využívá k kvůli ohřevu vody ....
Komora i hořák se mají měnit po deseti letech preventivně, tam někde se pohybuje životnost těchto dílů, takže pokud by se to měnilo v podobném horizontu, považuji to za normální. Pokud se mění "po záruce" myšleno třeba okolo 3 let, v pořádku to topení podle mne není, obzvlášť pokud topí jen pár hodin denně.
Jinak žiju v přesvědčení, že "EVO" je konstrukční rozlišení obsahující automatikou výškovou kompenzaci, a že EVO nahrazuje původní modely, kde bylo nutné dokoupit výškový kit .... může tam ale být více rozlišností, toto je jen jedna z nich ... myslím tedy též, že by se o ekonomickou variantu jednta nemělo, ale na druhou stranu není toto topení pro radiátory doporučováno (to ale může být tím, že se nepředpokládá, že loď pojede nad 2 000 m nadmořské výšky :D)