Přihlášení

Jméno

Heslo



Nejste členem?
Klikněte sem

Zapomněli jste heslo?
Klikněte sem.

Kdo je on-line

· Hosté on-line: 10

· Členové on-line: 0

· Registrovaní členové: 9,586
· Nejnovější člen: patricion
EuroTrail

Nástěnka

Abyste mohli napsat zprávu, musíte se nejprve přihlásit.

Feromont
22.01.2017 17:06
Je to opravdu smutná zpráva.Upřímnou soustrast.

Joza
22.01.2017 15:50
smutná zpráva

dasule
22.01.2017 13:10
Upřímnou soustrast.

Martin Mrak
22.01.2017 11:28
Moc smutná zpráva, Evo upřímnou soustrast.

franta 1953
21.01.2017 21:07
Špatná zpráva, upřímnou soustrast.

Radek Sladky
21.01.2017 18:47
Tak to je tedy hodně špatná zpráva. Upřímnou soustrast Evo, plánoval jsem vám s Brožema výlet na Žermanky, až se oteplí.

hvcaravans.cz

Číst diskuzi

Karavan » TECHNIKA » Vestavby
 Vytisknout diskuzi
TOPENÍ - vodní Webasto
Zakoupil jsem auto s již namontovaným vodním Webastem.
Využil jste někdo vodníka pro vytápění vestavby, či obytky,? Mrzelo by mě to nevyužít, protože je to namontováno již z výroby. A je to v 100% kondici.
CITROEN JUMPER - zatím ještě holátko.

SAMOLEPÍCÍ NÁPISY A GRAFIKA
www.frmolshop.com
 
http://www.frmol.cz Upravit
Nějak asi nerozumím jazyku tvého kmene ...
Nemělo by to být naopak, že ty nás poinformuješ o kvalitách a výhodách vodního topení ?
Zapni to na plný "pecky", a dej vědít ... škoda že není alespoň pod nulou.
Tschüß, ať hřeje ...
 
http://www.camping24.cz Upravit
Ajaj, zapoměl jsem uvést přesnější informace. Vodní Webasto je nainstalované do chladícího okruhu auta - dodávka zatím bez vestavby.
Takže to maká momentálně jen výduchama v palubovce při zapnutém ventilátoru a ohřívá chladící kapalinu v systému.
A právě toto až tak nevyužiji. Tudíž bych toto topení použil na vytápění budoucí obytné vestavby. Topení bych nechal tam kde je. Napájení bych přepojil na vestavbovou baterii. A vodní okruh dovedl na cca 3 místa v autě. Nějaké malé výměníky + ventilátory na rozfuk. Nějak podobně to prý slouží v sanitkách.
CITROEN JUMPER - zatím ještě holátko.

SAMOLEPÍCÍ NÁPISY A GRAFIKA
www.frmolshop.com
 
http://www.frmol.cz Upravit
Měl jsem Seata Alhambru s tímto topením, včetně možnosti nastavení startu topení timerem. Bylo to super, ráno po příchodu do auta před cestou do práce jsem již mněl vytopené auto a předehřátý motor pro hladký start. Nevím jak velkou uvažuješ vestavbu, ale pro pohodové vytápění stačily jen výdechy - dva vepředu a jeden na podlaze za předními sedačkami.
 
Upravit
SignBoss napsal:

Ajaj, zapoměl jsem uvést přesnější informace. Vodní Webasto je nainstalované do chladícího okruhu auta - dodávka zatím bez vestavby.
Takže to maká momentálně jen výduchama v palubovce při zapnutém ventilátoru a ohřívá chladící kapalinu v systému.
A právě toto až tak nevyužiji. Tudíž bych toto topení použil na vytápění budoucí obytné vestavby. Topení bych nechal tam kde je. Napájení bych přepojil na vestavbovou baterii. A vodní okruh dovedl na cca 3 místa v autě. Nějaké malé výměníky + ventilátory na rozfuk. Nějak podobně to prý slouží v sanitkách.


Toto topení ti vybije rychle baterii,má velkou spotřebu el.Mám ho již v druhém autě.Jinak je super,dálkově ho zapnu a za 1/2hod.auto vytopené,okna rozmrazené a baterka se jizdou dobije.Saniťáci ho mají,protože motorové topení zadní
prostor tak dobře nevytopí a říká se tomu phříhřev.Většina těchto phříhřevových topení nemívá svoje vodní čerpadlo a zapíná se automaticky při běžícím motoru,když venkovní teplota klesne asi na 4st.Dodatečná montáž čerpadla však není problém.Do vestavby podle mého názoru určitě vzduchové.
Ahoj Jarda
 
Upravit
SignBoss napsal:

Zakoupil jsem auto s již namontovaným vodním Webastem.
Využil jste někdo vodníka pro vytápění vestavby, či obytky,? Mrzelo by mě to nevyužít, protože je to namontováno již z výroby. A je to v 100% kondici.


Ahoj mám to prepojené aj na vyhrievanie nástavby. Je tam pripojený ešte jeden výmenník pod sedačku vnútri auta s ventilátorom a funguje to fajn. El. energ. berie s nástavbových batérií. Výhodou je aj možnosť kúrenia počas jazdy - zapnem iba ventilátor . Samozrejme sa zvýšil objem chladiacej kvapaliny. Môžem zapínať buď ovládačom Webasto ,alebo zvlášť vyvedeným prepinačom.
vierainlove a vladoJedu
koľko vzletov toľko pristátí!
 
Upravit
Parag - funkční je to při vypnutém i zamčeném autě. Dálkové ovládání.

Je to tento typ http://webasto-es...vo_5d.html . Thermo Top Evo 5 diesel 12V

Spotřebu el. bych až tak neřešil. Nástavbovka bude okolo 2stovky. A zimy nejezdím. Jen podzim a jaro.
Snad bych to od motorového oběhu úplně odpojil a udělal jen pro nástavbu. Popřípadě ventil pro možnost odpojení oběhu od motoru.
CITROEN JUMPER - zatím ještě holátko.

SAMOLEPÍCÍ NÁPISY A GRAFIKA
www.frmolshop.com
 
http://www.frmol.cz Upravit
SignBoss napsal:

Parag - funkční je to při vypnutém i zamčeném autě. Dálkové ovládání.

Je to tento typ http://webasto-es...vo_5d.html . Thermo Top Evo 5 diesel 12V

Spotřebu el. bych až tak neřešil. Nástavbovka bude okolo 2stovky. A zimy nejezdím. Jen podzim a jaro.
Snad bych to od motorového oběhu úplně odpojil a udělal jen pro nástavbu. Popřípadě ventil pro možnost odpojení oběhu od motoru.


Pokud nejezdíš v zimě tak asi dobrý,nebo se přitulit k mamině a nepotřebuješ ani topení.
 
Upravit
SignBoss napsal:

Snad bych to od motorového oběhu úplně odpojil a udělal jen pro nástavbu.


Ahoj,
moje řeč.
Pokud si dokážeš ve vestavbě zajistit dostatek prostoru pro radiátory a výměníky s rozfukem (což v dodávkách může být komplikované), tak za mne je to ideální řešení včetně podlahového vytápění po celé délce vozu a ohřevu vody.
Už jsme to tu párkrát diskutovali, nemá to žádná úskalí vyjma cca. 2x větší spotřeby proudu a lze toto řešení považovat za stadardní pro nezávislost na plynu jak pro auta, tak pro lodě .... čím dál od domova, tím užitečnější Wink.
Divize "marine" to mají v popisu jak u Eberspaecheru, tak u Webasta.
mavam
4.114683,118.628756
 
Upravit
sipadan napsal:

SignBoss napsal:

Snad bych to od motorového oběhu úplně odpojil a udělal jen pro nástavbu.


Ahoj,
moje řeč.
Pokud si dokážeš ve vestavbě zajistit dostatek prostoru pro radiátory a výměníky s rozfukem (což v dodávkách může být komplikované), tak za mne je to ideální řešení včetně podlahového vytápění po celé délce vozu a ohřevu vody.
Už jsme to tu párkrát diskutovali, nemá to žádná úskalí vyjma cca. 2x větší spotřeby proudu a lze toto řešení považovat za stadardní pro nezávislost na plynu jak pro auta, tak pro lodě .... čím dál od domova, tím užitečnější Wink.
Divize "marine" to mají v popisu jak u Eberspaecheru, tak u Webasta.
mavam


Ahoj,také řeším přídavné topení do vestavby, píšeš že je cca 2x spotřeba proudu. Můžeš napsat oproti jakému topení? Sehnal jsem naftové topení z Citroena 12v 24w ,myslím si
2A nejsou moc,nebo?

jirka
 
Upravit
jirkaj napsal:

sipadan napsal:

SignBoss napsal:

Snad bych to od motorového oběhu úplně odpojil a udělal jen pro nástavbu.


Ahoj,
moje řeč.
Pokud si dokážeš ve vestavbě zajistit dostatek prostoru pro radiátory a výměníky s rozfukem (což v dodávkách může být komplikované), tak za mne je to ideální řešení včetně podlahového vytápění po celé délce vozu a ohřevu vody.
Už jsme to tu párkrát diskutovali, nemá to žádná úskalí vyjma cca. 2x větší spotřeby proudu a lze toto řešení považovat za stadardní pro nezávislost na plynu jak pro auta, tak pro lodě .... čím dál od domova, tím užitečnější Wink.
Divize "marine" to mají v popisu jak u Eberspaecheru, tak u Webasta.
mavam


Ahoj,také řeším přídavné topení do vestavby, píšeš že je cca 2x spotřeba proudu. Můžeš napsat oproti jakému topení? Sehnal jsem naftové topení z Citroena 12v 24w ,myslím si
2A nejsou moc,nebo?

jirka


Omlouvám se za chybějící parametr ... oproti horkovzdušné naftě
4.114683,118.628756
 
Upravit
Samotná topení mají podobnou spotřebu. U vodníka je navíc čerpadlo na vodu. Jde o to, kolik ventilátorů a s jakou spotřebou bude muset běžet navíc u výměníků. Další malá nevýhoda proti horkovzduchu je o něco delší čas, než to začne pořádně topit. Záleží na objemu kapaliny.
Standa2
 
Upravit
Pokud bys měl zájem, tak mi zbylo zadní topení z VW T5. Je to výměník, který byl napojený na vodní rozvod a ventilátor - viz obrázek. To by možná šlo použít. U VW T5 to je na vytápění zadní části. Já si raději namontoval teplovzduch - nemám tak velkou palubní baterku.
nevím proč nejde vložit fotka, tak aspoň odkaz http://bazar.auto...sporter-t5
mirek a hana, VW t5, samodomo vestavba druhá v pořadí
 
http://mekie@centrum.cz Upravit
SignBoss napsal:

Zakoupil jsem auto s již namontovaným vodním Webastem.
Využil jste někdo vodníka pro vytápění vestavby, či obytky,? Mrzelo by mě to nevyužít, protože je to namontováno již z výroby. A je to v 100% kondici.


Ahoj, taky přidám názor, i když se ti nemusí líbit. Já teda teplovodní topení jako hlavní do jakékoli vestavby či obytky nedoporučuji. Tam patří teplovzdušné. Zdá se mi to neekonomické stále ohřívat vodu, které bude v okruhu moc a navíc rychle chladne. Moc ti nepomůže ani ventil na uzavření okruhu (jako má např. mercedes). Budeš pořád ohřívat a ohřívat( proto i vysoký odběr proudu) a poběží to na plný výkon( EVO TOP 5 je na SUV ap.), nehledě na to, že Evo TOP nevydrží tu zátěž dlouho, začne kouřit a budeš měnit komoru. U těch hodně vytížených topení to měníme velice často. Je pravda, že až po záruce...Jinak teplovodní je vynikající věc, ale pouze na příhřev, či krátkodobý ohřev do osobních automobilů a dodávek ap. V takových případech to kombinujeme s horkovzduchem.
Je to pouze můj názor a moje zkušenosti z oboru a nikomu nic nevnucuji, natož nabízím. Je to každého věc, zda chce vyzkoušet vyzkoušené, popř. si pročti stránky www.webasto.com Smile
Ahoj Miloš
Miloš Jedu, Zuzka tanec a Ben pes
 
http://www.mbautoservis.cz Upravit
Hmmm. śkoda.
CITROEN JUMPER - zatím ještě holátko.

SAMOLEPÍCÍ NÁPISY A GRAFIKA
www.frmolshop.com
 
http://www.frmol.cz Upravit
mb napsal:

SignBoss napsal:

Zakoupil jsem auto s již namontovaným vodním Webastem.
Využil jste někdo vodníka pro vytápění vestavby, či obytky,? Mrzelo by mě to nevyužít, protože je to namontováno již z výroby. A je to v 100% kondici.


Budeš pořád ohřívat a ohřívat( proto i vysoký odběr proudu) a poběží to na plný výkon( EVO TOP 5 je na SUV ap.), nehledě na to, že Evo TOP nevydrží tu zátěž dlouho, začne kouřit a budeš měnit komoru. U těch hodně vytížených topení to měníme velice často. Je pravda, že až po záruce...


@ mb
To jsou všechna ta vodní Webasta takový aušus, nebo je problematický pouze tento model (Thermo Top EVO 5) ?
4.114683,118.628756
 
Upravit
@sipidan
Aušus to není, špatně jsi to pochopil. Jen to není to stavěno na stálé topení. A navíc bude končit výroba Thermotop C... a bude se vyrábět pouze Evo Top.
Miloš Jedu, Zuzka tanec a Ben pes
 
http://www.mbautoservis.cz Upravit
mb napsal:

@sipidan
Aušus to není, špatně jsi to pochopil. Jen to není to stavěno na stálé topení. A navíc bude končit výroba Thermotop C... a bude se vyrábět pouze Evo Top.


Přiznávám, že odjakživa preferuji Eberspaechery, takže nemám osobní zkušenost, ovšem není to tím, že si mysím o Webastu že je horší.
Jde čistě o náklonost ke značce a pár menších podnětů.

Aušus to není, pokud není určeno na stálé výtápění, ovšem to Thermotopy obecně jsou (toto použití je i oficiálně uváděno https://www.youtu...IDsu1rolrs).
Proto jsem se ptal konkrétně na tento model, zda to není taková ekonomická varianta, která je určena pouze na ranní roztápění motorů SUV nebo jiných.
Kolik může natopit hodin v osobáku za ty dva roky ? Odhaduji , že to moc nebude, takže mne zaráží že je problematické.

Konkurenční Hydronic D5WS (5 000 / 2 500 W), taková klasika co se montuje pokud člověk rád radiátory a nerad plyn, tak ten zvládá non-top provoz v pohodě po několik let a ještě k tomu stíhá poskakovat na nezpevněných cestách Smile.

Naftová Truma sice zaujala své místo na trhu, ale na členěné centrální vytápění a ohřev vody tu jsou i nadále vodní naftová topení ....
4.114683,118.628756
 
Upravit
No vidíš, a já Ebry nemusím a svůj důvod mám...Máš sice pravdu, že v reklamě to má až neuvěřitelné možnosti, ale..Je to to samé, jako když teplovzdušné topení dávají do kontejnerů na lodích, aby zboží nezamrzlo, ale v té zátěži to taky nevydrží.
Když dáš EVO do SUV, kde budeš topit denně třeba 2-3 hodiny, je to OK, ale dáš to do vestavby a budeš topit 8 hodin denně, tak to asi každý pochopí, že to není věčné.
Do mobilních kanceláří ( např. Policie atd.) se dává jak vodník, tak teplovzduch( ten se používá při stání většinou).
U té zátěže na topení s výměnami komor jsem měl na mysli hlavně auta, která to opravdu maximálně využívají, např. ta Policie a asi bych to přirovnal tak trochu k té vestavbě. Ale taky jsme měnili komory až u desetiletých a starších topení typu C,V ap. Je to asi i náhoda. Jinak se záruky na WEBASTO moc nedělají, spíš se mění baterky v ovladači. Za mně teda problematické není, spíš jsem řešil ty Ebry.
Evo Top ekonomická varianta není, ale v dnešní době, kdy i značky jako BMW či Mercedes koukají kde ušetřit, je možné všechno.
Miloš Jedu, Zuzka tanec a Ben pes
 
http://www.mbautoservis.cz Upravit
Tedy mb nezlob se, co máš pořád s tou zátěží ?

Každé topení musí být dimenzováno na prostor, který bude vytápět a pokud je tato podmínka splněna, je úplně jedno, zda se jedná o kontejner, loď, nebo auto. Funguje to.

O reklamě to není, zde nevidím souvislost, vypadá to dobře hlavně v praxi.
Dojedeš-li si do Bad Kissingenu na Abenteuer & Allrad, valná část aut nad 3,5 T tam bude takto vytápěna a nejsou to auta co jezdí kolem komína, takže se musí na toto vytápění spolehnout i daleko od domova.

Lodě řešit nemusíme, tam je to jasné.

Do mobilních kanceláří bych vodníka nedával já, pokud je tam vzduch, nevidím důvod k čemu je tam dobré.
Okna rozmrazí vzduch také a jestli je tam montováno pouze kvůli ohřevu motoru, tak to považuji za zbytečnou investici (ale Policie si to jistě může dovolit). Nepředpokládám, že se využívá k kvůli ohřevu vody ....

Komora i hořák se mají měnit po deseti letech preventivně, tam někde se pohybuje životnost těchto dílů, takže pokud by se to měnilo v podobném horizontu, považuji to za normální. Pokud se mění "po záruce" myšleno třeba okolo 3 let, v pořádku to topení podle mne není, obzvlášť pokud topí jen pár hodin denně.

Jinak žiju v přesvědčení, že "EVO" je konstrukční rozlišení obsahující automatikou výškovou kompenzaci, a že EVO nahrazuje původní modely, kde bylo nutné dokoupit výškový kit .... může tam ale být více rozlišností, toto je jen jedna z nich ... myslím tedy též, že by se o ekonomickou variantu jednta nemělo, ale na druhou stranu není toto topení pro radiátory doporučováno (to ale může být tím, že se nepředpokládá, že loď pojede nad 2 000 m nadmořské výšky Grin)
4.114683,118.628756
 
Upravit
Přejít na fórum:
Vygenerované za: 0.29 sekund
132,298,364 návštěv