Warning: str_repeat(): Second argument has to be greater than or equal to 0 in /srv/www/caravan24.cz/www/maincore.php on line 169 Žárovky s vyšší svítivostí: TECHNIKA - Caravan24.cz
Výkup karavanu! Vykoupíme Váš obytný vůz, nebo karavan za hotové,volejte 606118358 www.vykupkaravanu.cz
Partneři webu:
hykro.cz odak.cz
https://www.cwn.cz/
Prohledávání webu:

Žárovky s vyšší svítivostí

Poslední aktualizace před 7 let
P
petr63Člen
Přidáno před 7 let
Ale já v žádném případě neobhajuju experimenty typu 100w žárovky a jiné nesmysly. Jen , bohužel, konstatuji holý fakt- a autorizovanými zkušebnami ověřený, že i žárovka řádně homologovaná prostě může oslňovat a to právě v reflektorech dnes téměř výhradně používaných, tedy typu FF-čirá optika. Ve starších skleněných jakbysmet. Prostě ne vždy ten naproti co mě oslnil je apriori "prase". Jiná písnička je to, že mnoho řidičů ani nenapadne, pokud jsou více zatíženi "na zadek", aby laskavě použili regulaci naklopení světlometů, kterou mají na palubce....
P
PilotekČlen
Přidáno před 7 let
Moje skúsenosti sú - nekupovať nič:
- nehomologované (spravidla to ani nesvieti lepšie a nestojí to za prípadné problémy pri nehode s políciou či poisťovňou),
- s vyššou wattážou, než štandard (tu už hrozia reálne škody na pätici a/alebo reflektore a/alebo kabeláži, nehovoriac o riziku požiaru a tiež možných problémoch pri nehode),
- nič, čo má v názve Blue (svietia síce dizajnovo studeno bielo až mierne do modra, ale často slabšie ako štandardná žiarovka).

Inak Osram a Philips s vysokou svietivosťou (Silverstar, Night Breaker...) poznať je, ale ideálne je:
- ak máte žiarovky H4 (tie nemávajú problém s životnosťou, majú objemnejšiu banku a lepšie sa chladia),
- keď máte H7, lepšie je, keď máte samostatné denné svetlá - zákonite kratšia životnosť vysokosvietivých žiaroviek sa tak neprejaví.

Studené biele svetlo je super za sucha, ale za dažďa, snehu, hmly už to taká sláva nie je. Aj preto kedysi hmlové svetlá bývali žlté (a na starších autách z FR ich niekedy vídať dodnes).

Keď už investujete do vysokosvietivých žiaroviek, atraktívny studený vzhľad svetla reflektoru dosiahnete, keď vymeníte aj parkovačky (najčastejšie W5W) za nejaké homologované s modrou bankou (svietia studeno bielo).
Peugeot J5 2.5D Knaus Traveller 570 1992 náš veterán :-)
B
bob7373Člen
Přidáno před 7 let

Citovat

petr63 napsal:

Ale já v žádném případě neobhajuju experimenty typu 100w žárovky a jiné nesmysly. Jen , bohužel, konstatuji holý fakt- a autorizovanými zkušebnami ověřený, že i žárovka řádně homologovaná prostě může oslňovat a to právě v reflektorech dnes téměř výhradně používaných, tedy typu FF-čirá optika. Ve starších skleněných jakbysmet. Prostě ne vždy ten naproti co mě oslnil je apriori "prase". Jiná písnička je to, že mnoho řidičů ani nenapadne, pokud jsou více zatíženi "na zadek", aby laskavě použili regulaci naklopení světlometů, kterou mají na palubce....

Jistě že může, ideální kombinace je atraktivní čočkový nehomologovaný světlomet s nehomologovaným světelným zdrojem.
S AO se stýkám v rámci pracovního procesu běžně, ten , kdo tohle prohlásil je lama, která neví co mluví a reprezentuje zkušebnu, která je asi úplatná. Může dojít k malému posunutí ohniska při použití žárovky od jiného výrobce, nicméně je naše povinnost si to nechat zkontrolovat, většina servisů to udělá zadarmo a za pár korun to seřídí. Ono taky jsou řidiči, co si seřizují sami, aby dobře viděli.....Správně seřízený světlomet neoslňuje, sklopení je samozřejmostí ale o tom debatu nevedeme. Pokud je někdo žák oční školy a potřebuje mít extra světlo, měl by vrátit řidičák, nebo možná koupit originál světlomety, tím se většina případů vyřeší (řešil jsem např. u A4 čočky+ xenony, něco to hocha stálo ale divil se jak divizna, jak hezky najednou vidí :-)

Nechme toho, stejně můžeme mudrovat nad jízdou na červenou, nebo o přednosti zprava či přeloženém autě. Tady nejsou šedé zóny. Tohle se dá změřit, nahrát, ověřit. Buď chci mít auto v pořádku, nebo jen podle svého pořádku, to taky jde, jen se nesmíš nechat chytit :-)
P
petr63Člen
Přidáno před 7 let

Citovat

bob7373 napsal:

Citovat

petr63 napsal:

Ale já v žádném případě neobhajuju experimenty typu 100w žárovky a jiné nesmysly. Jen , bohužel, konstatuji holý fakt- a autorizovanými zkušebnami ověřený, že i žárovka řádně homologovaná prostě může oslňovat a to právě v reflektorech dnes téměř výhradně používaných, tedy typu FF-čirá optika. Ve starších skleněných jakbysmet. Prostě ne vždy ten naproti co mě oslnil je apriori "prase". Jiná písnička je to, že mnoho řidičů ani nenapadne, pokud jsou více zatíženi "na zadek", aby laskavě použili regulaci naklopení světlometů, kterou mají na palubce....

Jistě že může, ideální kombinace je atraktivní čočkový nehomologovaný světlomet s nehomologovaným světelným zdrojem.
S AO se stýkám v rámci pracovního procesu běžně, ten , kdo tohle prohlásil je lama, která neví co mluví a reprezentuje zkušebnu, která je asi úplatná. Může dojít k malému posunutí ohniska při použití žárovky od jiného výrobce, nicméně je naše povinnost si to nechat zkontrolovat, většina servisů to udělá zadarmo a za pár korun to seřídí. Ono taky jsou řidiči, co si seřizují sami, aby dobře viděli.....Správně seřízený světlomet neoslňuje, sklopení je samozřejmostí ale o tom debatu nevedeme. Pokud je někdo žák oční školy a potřebuje mít extra světlo, měl by vrátit řidičák, nebo možná koupit originál světlomety, tím se většina případů vyřeší (řešil jsem např. u A4 čočky+ xenony, něco to hocha stálo ale divil se jak divizna, jak hezky najednou vidí :-)

Nechme toho, stejně můžeme mudrovat nad jízdou na červenou, nebo o přednosti zprava či přeloženém autě. Tady nejsou šedé zóny. Tohle se dá změřit, nahrát, ověřit. Buď chci mít auto v pořádku, nebo jen podle svého pořádku, to taky jde, jen se nesmíš nechat chytit :-)
No tak na konec: Chce-li někdo lépe vidět, měl by samozřejmě používat žárovky renomovaných výrobců a to homologované. Že v originálních světlometech v dobrém stavu je snad také jasné(chce li lépe vidět, jistě nemusí "vracet řidičák"). Že ale i při použití řádně homologovaných žárovek v originálním světlometu můžete nevědomky oslňovat je dokázáno. A to právě dokazují testy žárovek. Pochybuji, že např. zkušebna světového výrobce světlometů Automotive lighting v Jihlavě je úplatná a její zaměstnanci jsou lamy. To se ale dovíme, jen když testy přečteme. Jinak krásný nový rok všem.
B
bob7373Člen
Přidáno před 7 let
Petr63
příspěvky na které odpovídáme je třeba číst, napsal jsem, že pokud někomu nestačí homologované svícení, asi nemá čivy v pořádku a tím by neměl vlastnit vůdčí list :-)
Jinak jsme ve shodě s homologovanými světlomety a světelnými zdroji
takže zbývá oslňování
1/seřízení světel pokud měním značku žárovky, výrobní tolerance mohou být, nicméně u renomovaných výrobců (což rozhodně není Filson) by být neměl
2/ Automotive lightning - v testu netvrdíš že se jedná o běžný jev, ale je vztaženo pouze k Filsonu. Došlo asi k nepochopení, jistě po výměně mohou světla svítit trochu jinak, nicméně pokud je vše homologované, lze seřídit (za víc jak 20 let jsem se s tím nesetkal, nicméně je to technicky možné, Filson apod bych nikdy nenamontoval
3/ výhrady k oslňování nehomologovaným zdrojem světla - jedná se o fyzikální záležitost nehomologovaných zdrojů zcela jiného rozsahu než to, které je způsobeno výrobními tolerancemi homologovaných zdrojů světla
4/ Pro kvalitu výroby autopříslušenství platí VDA normy, které zaručují minimální rozptyl parametrů
5/ Zkus dát odkazy na Tebou zmiňované testy, já vím pouze o tomto:http://www.auto.cz/test-autozarovek-s...nici-65942
https://www.adac.de/infotestrat/tests...tabid=tab1
Toto je zajímavé, zřejmě je to ten test, o kterém píšeš (?)
http://auto.idnes.cz/exkluzivni-test-...tomoto_fdv
Poku jsi myslel ten Filson - nejedná se o renomovaného výrobce a navíc po seřízení se to dá uvést do pořádku
Tady je test
http://data.idnes.cz/g/auto/infografi...rovky.html
Nenašel jsem nic, co by dokazovalo Tvé závěry ohledně oslňování nad normu.
Zkušebna Automotive lightning - vzhledem k tomu, že se jedná o zkušebnu výrobce, není to asi homologační zkušebna, která může udělit E7 na žárovku. Stavím se tam a zkusím se vyptat, jak to mysleli.
pokud by měl někdo zájem tady je jak to dělají u Bosche
http://www.boschcarservice.cz/Infobox...Bosch.html
Vy můžete zobrazit všechny příspěvky v tomto fóru.
Vy nemůžete začít nový diskusní příspěvek v tomto fóru.
Vy nemůžete odpovědět v této diskusi.
Vy nemůžete začít v anketu v tomto fóru.
Vy nemůžete na tomto fóru nahrát přílohy.
Vy můžete stáhnout přílohy v tomto fóru.
Uživatelé, kteří se účastnili diskuse: tom74, daluks, Hroch, gut, Sady, bad, koki, Mick, PetrDubi, pachta, Martin Mrak, Mikey, Majli, moods, bob7373, petr63, karlosVW, Pilotek

Copyright © 2023

Powered by PHPFusion. Copyright © 2024 PHP Fusion Inc.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

Theme by PHP Fusion Inc
44,296,496 unikátních návštěv | Vygenerované za: 0.19115 sekund | Průměrně za: 0.19115 (0) sekund | Dotazy: 73 | Použitá paměť: 1.85MB/4MB