Jako začátečník bych vás chtěl poprosit o radu, ohledně doplňování plynu na cestě. Auto jsem koupil v Rakousku, má 2x11kg bomby.
Co jsem zjišťoval, tak že bomby se buď vyměňují prázdná za plnou a nebo se plní a bomby zůstávají v autě stále stejné. Chystáme se na Island a do Skandinávie na několik měsíců, takže mi 100% 2x11 kg plynu nebude stačit.
Můžete poradit jak toto řešit? Osobně mi přijde nejjednodušší měnit kus za kus, není mi ale jasné jestli jsou lahve v různých zemích Evropy kompatibilní.
Díky,
Ivoš
misusČlen Přidáno
před 7 letAhoj
Kompatibilni nejsou,max muzes pouzit redukce,ale flasku budes muset koupit i se zalohou.
Kdyz si koupis redukci DE - CZ tak ti flasky nafouknou v plynarnach i v zahranici a jestli chces hlavne topit namontuj naftovyho bufika = naftu sezenes na kazdym rohu (nam pak plyn flaska v zime vydrzi 3tydny az mesic podle vareni a ohrevu vody)
VasuČlen Přidáno
před 7 letJestli budeš jezdit jen v létě, tak ti 10 kg láhev vydrží celý měsíc. A tu si vezeš z česka. Jestli jezdíš jaro, podzim, stačí ti láhve dvě. V zimě bohužel láhev maximálně vydrží 3 dny. Pak úprava, koupit plnící láhev, nebo namontovat LPG nádrž. Pak natankování až na Itálii není v Evropě problém. Pak druhé řešení, topit naftou. V obou případech musíš mít dobrou baterku, nejlépe o kapacitě 180 Ah a mít solár na střeše.
vsazavskyČlen Přidáno
před 7 letV autě mám nádrž na plyn, po zkušenostech s problémy při výměně bomb po Evropě. Tankovací hubici mám namontovanou na karoserii. Vypadá jako na osobním autě. Natankovat se dá všude. Ve Finsku a na Islandu se ale neprodává plyn do aut a tak ani nejde naplnit lahve nebo nádrž. Ve Finsku jsem s plynem vydržel, bylo teplo. Na Islandu jsem topil jen přes noc a neohříval vodu. Z domu jsem vezl ještě třetí, reservní, bombu 11 kg. Byl jsem tam 16 dní na začátku sezony a bez potíží jsem vydržel, noční teploty byly cca 10 - 12 st.
Vladimír + Ivana, Dethleffs + Boom
HrochČlen Přidáno
před 7 letTohle je nejlepší možné řešení. Nízká váha lahví a externí plnění. Firmu MAT Servis mohu jen doporučit. Jsou to opravdu profesionálové. Montovali mi 2xAlugas 11 kg + 2x Truma filtr + Truma Duocontrol CS, držáky a externí plnění před rokem a jsem maximálně spokojen. S plněním LPG jsem zatím nikde neměl problém, taktéž se mi nikdy v zimě nestalo, že by mi plyn zamrzl nebo se neodpařoval jak zde mnozí rádi straší, jelikož ve schránce na lahve je teplo.
vsazavskyČlen Přidáno
před 7 letŘešení jak popisuje Hroch je plně vyhovující. Používám ho také. A v každém případě namontovat i filtry. Zabrání vniknutí nečistot do rozvodů plynu. Navíc jsem namontoval do nástavby dálkový ukazatel stavu plynu v nádrži a tak průběžně vím jak jsem na tom a s plynem. Tankovací hrdlo mám zvenčí na karoserii a tankování je v pohodě. V Čechách Alugas montuje i KOV Velim.
Vladimír + Ivana, Dethleffs + Boom
Pepi,jaký je rozdíl mezi nádrží a plnícími lahvemi?
V čem je plnící lahev lepší?
Jarda
STMaxČlen Přidáno
před 7 letKaždá varianta má své pro a proti. Láhev plnící nezabírá místo v garáži a je lehčí, protože se dělá z hliníku. (předpokladám že ten kdo chce nádrž kvůli zimě a potřebuje odpařit veškerý plyn, nedá ji pod vůz, kde zavazet nebude) Vlastnosti jako ukazatel, automatický ventil plnění apod mají stejné. Ve výsledku když se vše zapojí a udělá jak má a použije se originální nádrž do karavanu jsou ALUGAS láhve dokonce i levnější. Jediná levná nádrž je pro pohony na LPG z polska. Má ale spoustu "ALE" a já je sice umím namontovat, ale moc je nedoporučuju. Nádrž má největší výhodu ve velkém množství velikostí a objem může být výrazně větší než u lahví. Tím ale zase roste váha, protože nádrže jsou jen z oceli. :( Poslední dobou ale hodně montujeme ALUGAS láhve na 14kg, které jsou větší. Málokdo o tom ví, že vůbec existují a bez zeptání berou jen 11kg a málo kdo z prodejců jim je ani nenabízí a to je škoda. Musí být ale prostor o 10cm vyší než pro 11kg lahve. Aut je hodně typů do kterých lehce vejdou. U některých aut kde nevejdou se dá dokonce dno schránky případně upravit aby vešly.
Vlasta1Člen Přidáno
před 7 letJo,jo 2 x 14kg, mohu doporučit. Dobrých 6 kg k dobru:^
STMaxČlen Přidáno
před 7 letTen elektrospínač byl klasický elektroventil s výkonem 11W a tam se není čemu divit že baterky vyždíme. Proto se doporučuje origo karavanová nádrž kde není žádná cívka a nebo ten ventil upravit tak, aby tam už cívka nebyla. Evidentne si měl obyčejnou nádrž určenou původně na pohon LPG.
RobertČlen Přidáno
před 7 letNádrží je takových velikostí, stačí si vybrat. A že elektroventil žere proud, no, co je na tom divného? Stačí zvolit jiný způsob otevírání plynu a netrvat na tom nejnevhodnějším. !g
Robert a Hanka, Fokus + karavan Home-Car
Myslím že mám jasno, plnící láhve ALUGAS mi dají flexibilitu spolu s nízkou váhou.
Poradíte ještě vy kteří je máte kde je nechat namontovat?
Uváděli jste tu dobré zkušenosti s MAT servis, akorát že jsem z Českých Budějovic, do Zlína je to trochu dál.
A díky moc všem za rady,
Ivoš
Citovat
idolezal napsal:
Poradíte ještě vy kteří je máte kde je nechat namontovat?
Uváděli jste tu dobré zkušenosti s MAT servis, akorát že jsem z Českých Budějovic, do Zlína je to trochu dál.
A díky moc všem za rady,
Ivoš
Ivoši, jsem z Prahy a tak do Zlína to mám taky trochu z ruky. Nicméně na doporučení " Hrocha " jsem volil cestu do Zlína a dnes mohu pouze konstatovat, že nelituji.
Perfektně odvedená práce, vše prodiskutováno předem a tak mě nečekalo další překvapení ( našlo se finančně optimální řešení ), navíc mě odhalili nějaké nesrovnalosti v plynové instalaci ( které neodhalil ani prodejce ) tak za sebe mohu říci, že na kontrolu ( revizi ) pojedu opět do Zlína ( už jen kvůli tomu, jaké mají vybavení ).
To, že je to trochu dál, považuji za investici, která se opravdu vyplatí.
Toliko můj názor.
Die Krähen fliegen in Schwärmen, der Adler fliegt allein.
Ještě jednou díky všem za rady, ohledně systému mám jasno, mrknu se ještě na MAT servis.