Warning: str_repeat(): Second argument has to be greater than or equal to 0 in /srv/www/caravan24.cz/www/maincore.php on line 169 Nájezdová brzda - couvání do kopce: TECHNIKA - Caravan24.cz
Výkup karavanu! Vykoupíme Váš obytný vůz, nebo karavan za hotové,volejte 606118358 www.vykupkaravanu.cz
Partneři webu:
hykro.cz odak.cz
https://www.cwn.cz/
Prohledávání webu:

Nájezdová brzda - couvání do kopce

Poslední aktualizace před 6 let
K
krtecek1976Nováček
Přidáno před 7 let
Zdravím všechny majitelé karavanů. Potřeboval bych poradit z nájezdovou brzdou u karavanu Hobby 460. Jde brzda nějak deaktivovat při couvání, nebo ji nějakým způsobem vyřadit ? Ne že bych z karavanem pravidelně couval do kopce, ale cestu do garáže mám asi 50 metrů celkem do prudšího kopce tak bych uvítal deaktivaci nájezdové brzdy, z důvodu toho, že jsem už jednou na Škoda Octavia I 1.8. Turbo spálil spojku z důvodu velkého odporu couvání přes nájezdovou brzdu. Proto budu rád za každou radu od Vás.:|
T
tom74Člen
Přidáno před 7 let
pokud máš couvací automat, tak to nejde

jedině tam dávat něco, čím zamezíš, aby nešlo zatlačit trn nájezdovky, jako měly vleky bez automatu,
Roman ST1Roman ST1Člen
Přidáno před 7 let
Nájezdová brzda se při couvání deaktivuje automaticky, tobě to přibržďuje kola, nebo v čem je problém?
Jinak ti doporučuji koupit mover.
VW Golf Alltrack + Hobby 460Ufe
Posádka : Roman, Terezka, Nikolka 4 a Dany 1
BuerstnerBuerstnerČlen
Přidáno před 7 let
O funkci nájezdové brzdy je něco tady:

http://www.carava...ost_167584
K
krtecek1976Nováček
Přidáno před 7 let

Citovat

tom74 napsal:

pokud máš couvací automat, tak to nejde

jedině tam dávat něco, čím zamezíš, aby nešlo zatlačit trn nájezdovky, jako měly vleky bez automatu,



Ahoj, nemám couvací automat je tam mechanická brzda

Automatické sloučení 18.12.2016 21:44:

Citovat

Roman ST1 napsal:

Nájezdová brzda se při couvání deaktivuje automaticky, tobě to přibržďuje kola, nebo v čem je problém?
Jinak ti doporučuji koupit mover.


Zdravím, mám tam mechanickou brzdu a při couvání do kopce začnou brzdit kola na karavanu.
Upravil krtecek1976 dne 18.12.2016 21:44, před 7 let
Roman ST1Roman ST1Člen
Přidáno před 7 let
Jaký máš rok výroby karavanu, měl jsem Hobby rv.2001 a ten už automat měl.
Zajímavý článek o couvací automatické najdeš tady http://www.carava...cle_id=373
VW Golf Alltrack + Hobby 460Ufe
Posádka : Roman, Terezka, Nikolka 4 a Dany 1
K
krtecek1976Nováček
Přidáno před 7 let

Citovat

Roman ST1 napsal:

Jaký máš rok výroby karavanu, měl jsem Hobby rv.2001 a ten už automat měl.
Zajímavý článek o couvací automatické najdeš tady http://www.carava...cle_id=373


Ahoj, mám rok výroby 1986 proto myslím že tam žádná automatika nebude.
1
1111111111Člen
Přidáno před 7 let
pokud tam není automat,tak tam musíš mát mechanickou aretaci na brzdě,která zamezí zatlačení náj.brzdy při couvání.v tom případě stačí zaaretovat a nebude to brzdit.........
K
krtecek1976Nováček
Přidáno před 7 let

Citovat

1111111111 napsal:

pokud tam není automat,tak tam musíš mát mechanickou aretaci na brzdě,která zamezí zatlačení náj.brzdy při couvání.v tom případě stačí zaaretovat a nebude to brzdit.........


Zdravím, dá se nějak zjistit na první pohled zda to má automat nebo to je mechanika. Žádnou aretaci na žehličce jsem totiž nenašel.
G
gutČlen
Přidáno před 7 let
Pokud se trochu prudčeji rozjedeš po rovině dozadu a couvá ti to ,tak je tam automatika. Pokud jsem měl půjčený přívěs bez automatiky tak pří jakémkoliv couvání se přívěs zabrzdil a nešlo s ním pohnout. Samozřejmě pokud ti přívěs brzdí.

Chyba bude tak jak u mě, nízký obsah motoru,

Tlačím pod přístřešek do kopečka dodávkou na kterou dám provizorní tažné. Nebo el naviják na 230 V. Nebo mover.

Gut
jarous350jarous350Člen
Přidáno před 6 let
Potřebuje automatika nějakej počáteční impuls nebo to prostě při couvání nebrzdí vůbec ani na začátku? Pokud potřebuju couvat do kopce, nemám na to rozjezd a jsem na mokré trávě, tak by se mechanická aretace hodila. Tzn. lze nějakou univerzální mechanickou aretací koupit?
CHATEAU LA CAR 380
r.v. 1988 :^
RomanPatrolRomanPatrolČlen
Přidáno před 6 let

Citovat

jarous350 napsal:

Potřebuje automatika nějakej počáteční impuls nebo to prostě při couvání nebrzdí vůbec ani na začátku? Pokud potřebuju couvat do kopce, nemám na to rozjezd a jsem na mokré trávě, tak by se mechanická aretace hodila. Tzn. lze nějakou univerzální mechanickou aretací koupit?


Pokud máš dobře seřízené pakny v kolové jednotce, na začátku couvání uslyšíš v kolech cvaknutí tj. odblokování automatiky a dá se couvat i do kopce (pokud to zvládne vozidlo).
Optimismus je způsoben nedostatkem informací...
Fiat Ducato 2019 ETRUSCO I7400SB Capron
jarous350jarous350Člen
Přidáno před 6 let
Ok, díky. No tady to nebylo o výkonu, ale adhezi. Musel bych mít buď něco zásadně těžšího nebo 4x4.
CHATEAU LA CAR 380
r.v. 1988 :^
JardaK2JardaK2Člen
Přidáno před 6 let
Pokud by nebyla couvací automatika tak s tím normálním autem necouvneš - vzepře se to jako kůň. Píšeš že couveš pouze pálíš spojku tzn. automatika tam je, ale bohužel ona se nechová úplně jako volnoběžka na kole a pružinka udržuje zlehka přitisknuté pakny k bubnu, které lehce dřou a automatika ještě vyžaduje prvotní impulz pro odblokování těch paken. Výsledkem je to, že v první chvíli musíš zabrat více pak to povolí, ale stále to lehce přibržďuje. Můžeš tomu samozřejmě pomoci tak že si tam nějakou samodomo rozpěrku vyrobíš (např. dřevěný špalík), ale problém tím nevyřešíš jen ti ta spojka začne hořet o pár metrů později. Tady je nejvíce poznat tahání vleků hmotnosti u horní hranice možností auta. Se stejným problémem se setkáš i při jízdě dopředu např. do lehkého kopce po hrbaté cestě pokud potřebuješ jet pomaleji než umožňuje zařazená rychlost a musíš nechat klouzat spojku pak je to jen otázka času(bohužel sekund kdy to začne smrdět). Všechny standartní silniční auta mají na tyto manévry moc rychlé převodovky. Obvykle se pohybuje rychlost při motoru na volnoběh cca 5-8 km/h tzn cca 1,5 až 2 m/s a touto rychlostí při manévrech nelze jet mnohdy ani popředu natož couvat a navíc motor na volnoběh to pak většinou neutáhne a když jo tak dostává pěkné rázy. Údajně se s tímto problémem zvladají vypořádat lépe auta s DSG, ale nemám to osobně ověřeno a zajímalo by mě to také. Nemá někdo zkušenost? Buť musíš vyměnit koně nebo si pořídit něco na vytlačení/vytažení karavanu nejjednodušší je využít např. el. naviják (stavební vrátek) akorát je třeba min 2 lidi jeden ovládá naviják a druhý řídí karavan - osobně takto tahám karavan domů takto také do cca 10-25% 60m dlouhého stoupání.

PS. nějak mi unikla časová osa vlákna. K poslednímu dotazu 4x4 nebo mover a nebo někoho silného na zatlačení. Tu rozpěrku můžeš zkusit může ti to pomoci, ale pokud seš na trávě a jednou si hrábneš tak už ti nepomůže ani rozpěrka.
Jarda,Hanka,Anetka,Tomášek a Kačenka, VW CADDY CROSS 4motion - Burstner Belcanto 490TK
Upravil JardaK2 dne 21.10.2017 21:02, před 6 let
DoskocilDoskocilČlen
Přidáno před 6 let
Ahoj. Jako autor tohoto článku http://www.carava...
k tomu něco napíšu. Je-li celý system nájezdové brzdy dobře seřízen a hlavně - v celém systému nájezdové brzdy počínaje nájezdovým brzdičem (je na oji), přes lana - táhlo většinou nevázne, nedrhne, nemá kde - tedy přes lana a hlavně odbrzďovací mechanisnus, který je v kolech, tedy na štítu brzdového bubnu, tak by neměl být s couvání do kopce problém. Na brzdovém štítě se musí lehce pohybovat seřizovací matice v objímce, to je základ. Samozřejmě z těchto dílů nesmí kapat vazelína, ale musí být tato kluzné část tzv. zamaštěná. Rovněž tak lana nesmí drhnout, mazání se provádí demontované prolitím hustějšího oleje ve svislé poloze a odkapáním asi 24 hod, nebo alespoň do druhého dne - 12 hodin.
Stalo se mi, že při couvání mi karavan blokoval, bylo to tím, že rám při couvání se přece jen trochu prohne a pokud je táhlo seřízeno moc "přesně", tak to může zlobit. náprava byla jednoduchá: prodloužil jsem táhlo o dva závity na vidličce, která tvoří spojení s pákou brzdiče (M10 x 1,5) a už mi to nebrzdilo ani do kopce, ale prodloužila se nepatrně prodleva při brzdění dopředu. Ale prodlevu mají všechna přípojná vozidla, o tom by mohli tady podat důkaz řidiči náklaďáků, kteří jezdí s vlekem.
Problém je ten, že i kdyby karavan vůbec nebrzdil, (stačí vyháknout táhlo pod ojí z páky brzdiče), tak stejně se nedá couvat tak rychle, aby spojka byla v záběru bez prokluzu, tolik odvahy má málokdo. Takže pokud couvám s prokluzující spojkou, tak ji stejně dřu a pálím, zvláště, když je to větší vzdálenost. V takových případech by mohl zaparkování zvládnout i naviják s lanem, bylo by to lacinější, než movery. Já movery nemám, i kdybych na ně měl, tak můj karavan je již neuveze, tak jsem se musel naučit perfektně couvat. Po 34 sezonách už mi couvání ani nepříjde jako něco zvláštního. Čáo, Pepa
Vy můžete zobrazit všechny příspěvky v tomto fóru.
Vy nemůžete začít nový diskusní příspěvek v tomto fóru.
Vy nemůžete odpovědět v této diskusi.
Vy nemůžete začít v anketu v tomto fóru.
Vy nemůžete na tomto fóru nahrát přílohy.
Vy můžete stáhnout přílohy v tomto fóru.
Uživatelé, kteří se účastnili diskuse: krtecek1976, tom74, Roman ST1, Buerstner, 1111111111, gut, jarous350, RomanPatrol, JardaK2, Doskocil

Copyright © 2023

Powered by PHPFusion. Copyright © 2024 PHP Fusion Inc.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

Theme by PHP Fusion Inc
43,042,688 unikátních návštěv | Vygenerované za: 0.23043 sekund | Průměrně za: 0.23043 (0) sekund | Dotazy: 114 | Použitá paměť: 2.1MB/4MB