Ahoj. Jako autor tohoto článku
http://www.carava...
k tomu něco napíšu. Je-li celý system nájezdové brzdy dobře seřízen a hlavně - v celém systému nájezdové brzdy počínaje nájezdovým brzdičem (je na oji), přes lana - táhlo většinou nevázne, nedrhne, nemá kde - tedy přes lana a hlavně odbrzďovací mechanisnus, který je v kolech, tedy na štítu brzdového bubnu, tak by neměl být s couvání do kopce problém. Na brzdovém štítě se musí lehce pohybovat seřizovací matice v objímce, to je základ. Samozřejmě z těchto dílů nesmí kapat vazelína, ale musí být tato kluzné část tzv. zamaštěná. Rovněž tak lana nesmí drhnout, mazání se provádí demontované prolitím hustějšího oleje ve svislé poloze a odkapáním asi 24 hod, nebo alespoň do druhého dne - 12 hodin.
Stalo se mi, že při couvání mi karavan blokoval, bylo to tím, že rám při couvání se přece jen trochu prohne a pokud je táhlo seřízeno moc "přesně", tak to může zlobit. náprava byla jednoduchá: prodloužil jsem táhlo o dva závity na vidličce, která tvoří spojení s pákou brzdiče (M10 x 1,5) a už mi to nebrzdilo ani do kopce, ale prodloužila se nepatrně prodleva při brzdění dopředu. Ale prodlevu mají všechna přípojná vozidla, o tom by mohli tady podat důkaz řidiči náklaďáků, kteří jezdí s vlekem.
Problém je ten, že i kdyby karavan vůbec nebrzdil, (stačí vyháknout táhlo pod ojí z páky brzdiče), tak stejně se nedá couvat tak rychle, aby spojka byla v záběru bez prokluzu, tolik odvahy má málokdo. Takže pokud couvám s prokluzující spojkou, tak ji stejně dřu a pálím, zvláště, když je to větší vzdálenost. V takových případech by mohl zaparkování zvládnout i naviják s lanem, bylo by to lacinější, než movery. Já movery nemám, i kdybych na ně měl, tak můj karavan je již neuveze, tak jsem se musel naučit perfektně couvat. Po 34 sezonách už mi couvání ani nepříjde jako něco zvláštního. Čáo, Pepa