je to lepší než normální vrtule, bere to i menší vítr a nemusíš to směrovat proti větru
dá se to vyrobit i doma z 200l sudu na naftu, který rozřízneš navýšku a navaříš na "nějaký podstavec" cca o půlku přesazeno, ale o kolik si už nevzpomínám, když je to blbě, snižuje to účinnost kvůli turbulencím
JabberwockyČlen Přidáno
před 7 letNevyjádřil jsem se úplně přesně. Principu rozumím, něco jsem si o tom už našel. Spíš mi jde o to, jestli někdo něco podobného využívá při cestování, případně jestli někdo má zkušenosti s těmi přenosnými versemi ve druhém odkazu. Díky!
Karel ProkopČlen Přidáno
před 7 letZkušenost s tímto typem nemám. Větrnku (vyndavací/zas tam dací) jsme montovali na přání klienta cca 100W (ctěl jsem aspoň 160W). Výkony byly tristní. Zlatý soláry.
DiscoverfunČlen Přidáno
před 7 letkdyz jsme byli v dansku na jednom kempu, stal tam maly prives, ktery mel na zadi vlevo asi 3m stozar a na nem vetrny Generator asi tech 160W,
ale byl celkem silny vitr s poryvy, a tak pri silnych poryvech prives skakal tak 10cm do vysky a jeste rumploval s privesem, tak silne ze to vypadalo
ze se prives rozpadne,(nikdo u nej nebyl).
Jinak je to u velkych vetrnych generatoru, ktere maji hydraulicky menic rychlosti, (podobny princip jako u automatiky amer.vozu) ze se rotor porad toci
stejnou rychlosti, bez ohledu na silu vetru, a nektere wetrne generatory maji zase otocna kridla rotoru (podobna Technika jako u helikoptery)
Honza/Discoverfun
antČlen Přidáno
před 7 letvetrny mlyn jsem navrhoval na obytne auto pro jednoho operatora nekde bych mozna nasel planek,ale teoreticky to bylo reseni 300-500w
DiscoverfunČlen Přidáno
před 7 letAsi nejjednodusi vetrny Generator by sel udelat ze zadniho kola elektrickeho kola (E-bike), kde je Motor s permanentnimy magnetý vpleteny do
rafku kola a do dratu by potom sly pridelat lopatky, protoze kdyz by bylo tech lopatek vice, nejenom 3 jako u profesionalnich rotoru,
tak by lopatkove Kolo melo pri mensi rychlosti vetsi kroutici Moment, Kolo(rafek) dat do predni vidlice a vidlici usadit zase na krcku ramu
ktery by se (uriznuty od ramu) napasoval na stozar, aby se mohl lopatkovy rafek otacet ve smeru vetru a tak by to muselo fungovat,
mam totiz elektricke horske Kolo, ktere jsem si sam postavil,a mam motor od jedne male firmy ve Stuttgartu, kde pri prestanem slapani
motor vyrabi energii a vede ji zpet do baterie, takze vim ze se ten motor da dobre vyuzit jako vyrobce Energie, ja mam Motor jen 250W,
(Predepsany v nemecku, abych nemusel mit helmu na mopeda a poznavaci znacku)ale exisuji uz motory az do 1000W, takze si myslim,
ze takovy vetrnik by se timto zpusobem dal nejjednoduse postavit ! Kdyz by se tento vetrny Generator postavil s hlinikoveho Ramu kola
tak by byl i docela lehky, muj Motor (je taky s vetsi casti hlinikovy, vazi 1,5kg.
Jeste na konec, tento vetrny Generator by nebyl sirsi nez satelitova antena a dal by se mozna i postavit se sklapenim na strese,jako satantena !
s pratelskym pozdravem, Honza/Discoverfun
pachtaČlen Přidáno
před 7 letNešlo v motoru toho kola je planetové soukolí které má velmi vysoký převod otáček váha jedoucího člověka to dokáže roztočit ale vpletené lopatky do kola nikoliv.Musel by se el.motor upravit na jiný lehčí převod nebo na poměr 1:1 v tom případě by výkon agregátu byl mizivý.
simchaČlen Přidáno
před 7 letJsou i motory bez planetové převodovky, ale na výkon 1000 W, už by musela být pořádná vrtule. I na těch 250 W, by nestačil průměr o velikosti běžné satelitní antény. Snad jen v případě uragánu. !)
Upravil simcha dne 16.12.2016 14:39,
před 7 letDoskocilČlen Přidáno
před 7 letAhoj. Ještě jedna maličkost: Vše, co se točí, tak se musí perfektně vyvážit, nebo jinak se to dříve, nebo později, ale každopádně spolehlivě vyrve z jakéhokoliv uchycení, hlavně ta Savoniova turbína, vyrobená z 200 l sudu na naftu podle tom74 v příspěvku #3. Právě tyto turbíny z těch velkých sudů jsou vidět na dokumentárních filmech z ovčích farem na Novém Zélandě, nebo Austrálii. Na výkon generátoru 250 W, tj. výkon na hřídeli větrného rotoru alespoň 300 W, už by byla potřeba pořádná vrtule, přesně taková, která nasazená na hřídel tak velkého (250W) motoru by byla schopna "spotřebovat" těch 250W a přeměnit jej na fučák. Na Wattmetru bychom museli naměřit spotřebu motoru přes těch 250W. Pak by to dala i jako generátor. Takže žádná jen nějaká taková vrtulečka. Čáo, Pepa
DiscoverfunČlen Přidáno
před 7 letOdpoved pro Pachtu : ty si asi mockrat cetl knizku "proti vsem", protoze ja jsem jasne hovoril o Motoru v zadni ose kola, ktery je na prinzipu
permanentnich magnetu, s primym pohonem na osu bez nejakeho prevodu a ja jsem jeste upravil ridici jednotku ze mam Rekuperaci,
takze pri prestanem slapani se Motor prepina a funguje jako Generator, za 10 min jizdy bez slapani dostanu zpet do 14,5 AH Li baterie
ca 5 % vykonu zpet a to znamena ze za hodinu bez slapani (celkem pri 4 hodinove jizde) dostanu 30 % vykonu zpet, coz zvedne akcni
radius vykonu baterie - az na 100 km jizdy ! Dale chci podotknout ze ta blbost s vyvazovanim kola je absurdni protoze kolo se netoci tak
rychle aby se muselo vyvazovat, naopak cim vice lopatek, tim klidnejsi beh kola oproti 2- 3 vrtulovych Genaratoru, ktere maji na hrideli
ve strojovne cidlo,ktere hlida vibrace a skrz obezny venec se zavazimi automaticky vyvazuje hridel rotoru ( u velkych vetrnych zarizeni).
Ja bych vam mohl vyfotit zahradkare, kteri maji takto postavene(s jizdniho kola s rafku s lopatkami) vetrny Generator s prevodem na Alternator
14,2 VDC, ten nedava samosrejme zadnych 20 A, ale ca 5 - 7 A, ale to bohate staci k dobyti 100 amperove Batterie, kdyz se castecne
nabiji 24 hodin (kdyz je vitr), to je za 24 H az 125 AH ! Ja tady nechci dokazovat vypocty teorie o principu vetrnych generatoru, ale mrzi
me ze se porad najdou lidi, kteri jsou proti vsemu, a snazi se nejakymi nepodlozenymi vymysly na sebe upozornit !
nic ve zlem, s pozdravem, Honza/Discoverfun
Muj obytny vuz-Discoverfun na podvozku DB608D jsemsi stavel pred 25 lety sam,protoze tenkrat nebyly tak krasne motorcaravany jako dnes,a ja jsem mel jako vzor US-Motorhome, kde jsem zabudoval obsahlou elektroniku a mechaniku,ze bychjej ani nemohl nekomu prodat,takze s nim jezdime az do dneska !
.... taky mě zajímá využití energie z větru - při pobytu ve Spanělsku jsem to na několika autech viděl - dělané většinou DIY a vrtule měli z chladičů větších nákl.aut s nastavenými lopatkami( tady nevím jestli sklon odpovídá - ale zřejmě to fungovalo,jinak by to tam neměli) - při špatném počasí nebo v noci kdy soláry nejde využít naplno,si myslím že je to dobrý zdroj energie zdarma - měl by někdo ověřený tip z čeho by se to nejlépe dalo složit?? konkrétně dynamo - alternátor?? - rozměr vrtule ?? nastavení lopatek ?? - mám v nástavbě 2x 180 Ah ,chtěl bych to jako doplnující dobíjecí zdroj v kombinaci se solárky ... odnímatelná větrná turbína na výsuvný stožár ( vojenský magirus ) ..... předem díky za odpovědi..
DoskocilČlen Přidáno
před 7 letDiskoverfun: Ahoj. Ale ta rekuperovaná energie přece není zdarma, spotřebovává se nahromaděná setrvačná energie, tzn. že motor ve funkci generátoru, když jsi přestal šlapat, tak působí jako brzda, nemění ale energii na teplo, jako třecí brzdy, ale zpět na energii elektrickou (80% max). Ale brždění v tomto případě není žádoucí. Setrvačnou energii je dobré vždy využít pro jízdu (i v autě - pozn.) Využít se toho dá akorát při jízdě ze svahu, tj. na klesání, kde se částečně vrátí energie, vynaložená na překonání předchozího stoupání, což je ale výborné. Čáo, Pepa
pachtaČlen Přidáno
před 7 letNechtěl jsem reagovat na článek č.16 ale musím.Myslím,že poznámky o čtené literatuře a nepodloženými výmysly nejsou na místě.Já jsem nenapsal,že malým větrným agregátem nejde nabíjet.Mám jisté zdravotní potíže a neušlapu klasické jízdní kolo chci přejít na elektro proto se snažím nasát co nejvíce informací.Ve článku č.11 je uvedeno: větrný generátár by šel udělat ze zadního kola ze zadního kola (E-bike) kde je vpletený motor s pernamentními magnety,ale ani slovo o převodu.Při zjišťování informací jsem nenašel ani jeden motor o výkonu 250W bez převodu a z těchto informací jsem vycházel ani systém (E-bike) pokud existuje pošlete odkaz rád se poučím.To,že plocha necelého 1m čtverečního roztočí zpřevodovaný agregát o výkonu 250W je naprostý nesmysl.Všechny generátory na vítr jsou kostruhovány tak aby měly co nejmenší rozběhový odpor a to u těchto motorů není.Rozběhový odpor je jeden z nejdůležitšjších faktorů správného fungování větrných agregátů.