Warning: str_repeat(): Second argument has to be greater than or equal to 0 in /srv/www/caravan24.cz/www/maincore.php on line 169 Jak máte zapojené autorádio?: TECHNIKA - Caravan24.cz
Výkup karavanu! Vykoupíme Váš obytný vůz, nebo karavan za hotové,volejte 606118358 www.vykupkaravanu.cz
Partneři webu:
hykro.cz odak.cz
https://www.cwn.cz/
Prohledávání webu:

Jak máte zapojené autorádio?

Poslední aktualizace před 2 měsíce
R
RudyČlen
Přidáno před 7 let

Citovat

Zdenek a Alena napsal:
.....Za jízdy autoradio to je jasný, myslel jsem hudbu třeba v karavanu /přívěs/ ale v obytným autě jsem klasické autorádio
při stání na divoko nikdy nepoužíval.

A proc ne? Já ho takto používám už více než 8 let, postupně na dvou autech. Ze sedačky jej ovládám ručně, z postele DO. Rádio posloucháme při stání často. TV a SAT jsme ve starém autě vůbec neměli. Zatím se mi vybít startovačku nikdy nepodařilo. Rádia postupně originál Ford, Kenwood a Blaupunkt.
JiPe HighlandersJiPe HighlandersČlen
Přidáno před 5 let
Ted mam Alpine 9 palcu a to je teda zrout. Za dva dny byla startovacka KO. Zapojeno na staly proud. Meli jsme ho stale zapnuty ale zeslabeny. Kvuli dobijeni mobilu pres usb.
Jitka a Pepa, vestavba MaLiBu 640 Charming
( Ducato L4H2 Maxi, 2.3 180 k, aut.)
TomTPTomTPČlen
Přidáno před 5 let
Možná se mýlím, ale pokud to je rádio které komunikuje s CAN sběrnicí v autě, pak by se mělo po nějaké krátké době úplně odpojit a nechat jen napětí do paměťové části (stejně jako ostatní elektro v autě). Pokud není příslušná sběrnice daného auta v rádiu nastavená, pak může brát napětí pořád. U Android nebo WinCE systému se to pozná startem rádia, pokud je okamžitý, pak rádio je stále naživu jen je de facto vypnutý LCD, pokud startuje pár vteřin, pak bylo skutečně vypnuté. Ale třeba u mého rádia musím zadat servisní kód, abych se dostal do servisního menu, kde se tato CAN sběrnice definuje. Ten jsem naštěstí získal.
Tom & Pavla
Škoda Octavia II 1.9 TDI + Elddis Crown Crest
L
LakyČlen
Přidáno před 5 let

Citovat

JiPe Highlanders napsal:

Ted mam Alpine 9 palcu a to je teda zrout. Za dva dny byla startovacka KO. Zapojeno na staly proud. Meli jsme ho stale zapnuty ale zeslabeny. Kvuli dobijeni mobilu pres usb.


U mého originál instalovaného fiatem ročník 016: se radio po nějaké době nečinnosti vypne samo a potom musím opět startovacím klíčem zapnout a vypnout do první polohy . Kromě zimního období jej používám kdykoliv a vydrží mi aku i při odstavení vozu v přístřešku měsíc . Tak nevím co to máte za výrobky ten můj má také dost velký odběr ale nevím jaký ve vypnutém stavu .
Také mne štve že USB je funkční jen při zapnutém klíči ,i proto mám měnič .

Automatické sloučení 11.11.2018 09:34:
Po 3.týdnech startovací je na 12.7V trakční klesla na 12.4V
Žijeme jen jednou.
Upravil Laky dne 11.11.2018 10:34, před 5 let
S
sidČlen
Přidáno před 5 let
Ahoj, Ford Tranzit Hobby, orig. rádio, samo vypne po 1 hod., je na mě, jestli chci poslouchat dál, skvělé při usínání......
JardaK2JardaK2Člen
Přidáno před 5 let
Klasická autorádia mají všechna dvě napájení jedno silové(memory-stálé) a druhé spínací. Vypnutím toho stálého se vymaže nastavení. Vypnutím toho spínacího se rádio vypne a uspí a jeho spotřeba klesne opravdu na minimum a neměl by být žádný problém s vybitím baterie. Pokud zůstane spínací napětí trvale připojeno tak je to potřeba pečlivě vyzkoušet jak rádio vypnout, aby
se uspalo na min. spotřebu - obvykle jen vypnutí tlačítkem POWER nestačí a je nutné např. vyndat ovládací panel. Dokonce jsem se setkal s nějakým Pioneerem který prostě bez odpojení toho spínacího napájení neusl. Pokud rádio neusne bere klidně 150mA a to jsou 3Ah denně pryč a jde to velmi rychle. Nejjistější cestou je tedy osadit spínač na spínací napájení a rádio vypínat pomocí něj.
Ještě technická - některá rádia ikdyž je vypnete správně tak se ještě uspí až po nějaké době např. 10-20minut.
Jarda,Hanka,Anetka,Tomášek a Kačenka, VW CADDY CROSS 4motion - Burstner Belcanto 490TK
L
LakyČlen
Přidáno před 5 let
(y)Těch systému je tolik až hlava jde kolem pamatovat si je . Vysvětlil jsi to skvěle , tak se už nedivte PROČ je vybitá start. baterie a to je jen jedna věc .
Žijeme jen jednou.
J
JAREK112Člen
Přidáno před 2 měsíce
Chystám se dodělat do Ducata přepínač na rádio, aby bylo možné zapnout, když auto stojí, bez zapnutého klíčku.
Zároveň zapojit, aby bralo proud z nástavbového akumulátoru.
Chtěl bych namontovat třípolohový přepínač.
Za jízdy zapínat zapnutím klíčku , při stání přepnout na nástavbovou baterii.

Do rádia jde červeno žlutý kablík na kterém je stálý proud nyní ze startovací baterie.
Po zapnutí klíčku je proud na zeleném kablíku.

A nyní dotaz:
Rádio je napájené červeným kablíkem a zelený po zapnutí klíčku slouží pouze na zapnutí radia?
Tzn. pokud nechci vybíjet startovací baterii musím červený kablík zapojit na nástavbovou baterii.
Předem děkuji za případné odpovědi
S
sarikČlen
Přidáno před 2 měsíce
do radia by meli jit dva kablíky +, jeden je přes klíček a druhý stálý + je na pamet (navolené stanice) ten zelený jak popisuješ bude nejspíš na anténu (zesilovač) ten káblík co jde + přes klíček tak mezi něj dej ten třpolohový vypínač
a vyved káblík na nástavbovou baterii. ten kablík co jde stálý proud na pameět ten neřeš a nech zapojen jak je
Lubos a DasaLubos a DasaČlen
Přidáno před 2 měsíce
Myslím, že snad všechna autorádia jdou zapnout i bez zapnutého klíčku. Mají buď samostatný vypínač - malé tlačítko někde na okraji čelního panelu označené tečkou nebo tečkou v kroužku či podobným symbolem, nebo jdou zapnout zamačknutím knoflíku zesilování zvuku. Nevím samozřejmě jaké máš autorádio, ale většina má spotřebu proudu minimální a musel bys asi hrát nepřetržitě možná několik dní, abys nějak výrazněji vybil aku v Ducatu. Je to samozřejmě Tvoje věc, ale osobně si myslím, že je celkem zbytečné dělat takovéto kombinace.
P
pechacciČlen
Přidáno před 2 měsíce
Většina standartně zapojených rádií jde zapnout i bez klíčku. S tou spotřebou už je to horší. Když bude hrát dost nahlas, bude baštit klidně i 6A a když ho "vohulíš", tak i 8A.
J
JAREK112Člen
Přidáno před 2 měsíce
Děkuji za odpovědi.
Na zapojení kablíku /modro zelený/ který je pod napětím po zapnutí klíčku, mám připraveno jen zapojit.

Před lety jsem čekal v autě, asi po třech hodinách se radio samo vypnulo a již nešlo zapnout. /zřejmě hlídač napětí/
Když jsem potřeboval nastartovat točilo jen tak tak, že chytilo.
Jednalo se o továrně nainstalované rádio v opelu vektra. stáří auta cca 2 roky, tak baterie byla určitě dobrá.

Proto mě zajímá který kablík vlastně rádio při provozu napájí.
K
karlicČlen
Přidáno před 2 měsíce
Nejjednodušší řešení kabeláž ISO / ISO s vypínačem / WOMO 490Kč - https://www.soundshop.cz/12958-kabela...-womo.html
J
JAREK112Člen
Přidáno před 2 měsíce
Ano na tento svazek, jsem se díval, ale to je vlastně jen klema a rádio je pořád napojené, na motorovou baterii.

Včera jsem to zapojil jak jsem myslel je to funkční, ale napájení tj. stálý proud je stále z motorového akumulátoru.

Provoz ukáže jak moc budeme rádio používat a jak se bude motorová baterie chovat.
K
karlicČlen
Přidáno před 2 měsíce
Je to univerzální svazek k autorádiu. Rozpojíš to co vede k autorádiu, vložíš mezi tento svazek. Můžeš tu spojku na červeném drátu rozpojit a napojit do ní vestavbovou baterku, tak je to i myšleno. Nejjednodušší asi bude dostat proud z vestavbovky přes rozdvojku pojistek, pokud je máš pod sedadlem, tak je to rádiu nejblíž. Za 30 minut máš hotovo a bez pájení a řezání do originální kabeláže.
sipadansipadanČlen
Přidáno před 2 měsíce

JAREK112 napsal:

@JAREK112 -

Včera jsem to zapojil jak jsem myslel je to funkční, ale napájení tj. stálý proud je stále z motorového akumulátoru.



Ahoj,
ten jeden vodič si dotáhni/přepoj z palubního zdroje, za tu práci jsem přesvědčen, že to stojí .... Polud autorádio posloucháš i při stání, tak je nesmysl sosat proud z motorového akumulátoru. Všechny obytky by měly mít rádia přepojena na palubní aku z výroby, ne všichni výrobci se tím přepojením ale zdržují.
J
JAREK112Člen
Přidáno před 2 měsíce
Ahoj ,
Mám vestavbu a aku mám vzadu pod postelí.
Mám sice natažený husí krk ale pochybuji, že tam další drát protáhnu.
Proto kolem toho ,, špekuluju" a vyptávám se.
Do kabiny mám nyní dotažený vodič z nást. aku, který jsem napojil na přepínač na zapínání radia.
Jenže tento kablík je zapojený na rozvod v nástavbě , kterou při odstavení vozu vypínám.
Jak jsem psal víše uvidím jak moc budeme rádio využívat a jak se bude vybíjet start. aku.
Pokud to bude zlobit nic jiného mi nezbyde než natáhnout vodič přímo z nást.bat.

děkuji všem Jarda
K
karlicČlen
Přidáno před 2 měsíce
To stálé napájení paměti autorádia ze startovací baterie vůbec řešit nemusíš, je tam odběr pod 1mA, to znamená, že by ti to startovačku vycuclo za strááášně dlouho v řádu měsíců a rozhodně samovybíjení samotné startovačky i bez tohoto je mnohem větší. Proto paměť autorádie ponech klidně na startovačce.

Proč někdo řeší přepínání místo natvrdo zapojení pouze na vestavbovku? Pokud mám přeci stále na vestavbovku hlavní napájení autorádia, tak buď jedu a nabíjí se vestavbovka stejně jak startovačka nebo stojím a zde je mnohokrát lepší mít vždy čerpat energii z vestavbovky.
Ten svazek co jsem uváděl výše má v okruhu údajně zapojené diody, aby se proud nevracel zpět při vypnutém zapalování, tak na toto myslet pokud někdo bude vymýšlet samodomo svazek.
VasuVasuČlen
Přidáno před 2 měsíce
Karlic , nemáš pravdu, některé autorádia, pro paměť odebíraly až 20 mA ! Několik krát jsem se s tím setkal.
Takže nejprve připojit na baterku a měřit kvalitním přístrojem ! Pak teprve instalovat do auta.
K
karlicČlen
Přidáno před 2 měsíce
Tomu nevěřím, nikdy jsem se s tím nesetkal, jedině, že by to byla nějaká hrozná čína a to snad někdo kdo má na obytku si do auta nedá. Klidový odběr pro paměť autorádia se nesmí měřit ihned, ale až po nějaké době.
A obráceně, i kdyby tomu tak bylo, tak při této nehorázné spotřebě by byla spotřeba se startovačky 14,4A za 1 měsíc. Pokud máme každý v obytce 90Ah startovací baterie, tak na 50% autobaterky by vybilo autorádio za 3,5měsíce. Toto je stejně doba, která by nevydržela samovybíjením.
Takže můj názor je, že já bych tuto věc neřešil ani pokud bych měl nejhorší autorádio na světě, protože stejně vím, že minimálně 1x za 1/4 roku auto musí na nabíječku nebo nastartovat.
Vy můžete zobrazit všechny příspěvky v tomto fóru.
Vy nemůžete začít nový diskusní příspěvek v tomto fóru.
Vy nemůžete odpovědět v této diskusi.
Vy nemůžete začít v anketu v tomto fóru.
Vy nemůžete na tomto fóru nahrát přílohy.
Vy můžete stáhnout přílohy v tomto fóru.

Copyright © 2023

Powered by PHPFusion. Copyright © 2024 PHP Fusion Inc.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

Theme by PHP Fusion Inc
43,707,508 unikátních návštěv | Vygenerované za: 0.25125 sekund | Průměrně za: 0.25125 (0) sekund | Dotazy: 145 | Použitá paměť: 2.33MB/2MB