JiPe HighlandersČlen Přidáno
před 5 letTed mam Alpine 9 palcu a to je teda zrout. Za dva dny byla startovacka KO. Zapojeno na staly proud. Meli jsme ho stale zapnuty ale zeslabeny. Kvuli dobijeni mobilu pres usb.
Jitka a Pepa, vestavba MaLiBu 640 Charming
( Ducato L4H2 Maxi, 2.3 180 k, aut.)
TomTPČlen Přidáno
před 5 letMožná se mýlím, ale pokud to je rádio které komunikuje s CAN sběrnicí v autě, pak by se mělo po nějaké krátké době úplně odpojit a nechat jen napětí do paměťové části (stejně jako ostatní elektro v autě). Pokud není příslušná sběrnice daného auta v rádiu nastavená, pak může brát napětí pořád. U Android nebo WinCE systému se to pozná startem rádia, pokud je okamžitý, pak rádio je stále naživu jen je de facto vypnutý LCD, pokud startuje pár vteřin, pak bylo skutečně vypnuté. Ale třeba u mého rádia musím zadat servisní kód, abych se dostal do servisního menu, kde se tato CAN sběrnice definuje. Ten jsem naštěstí získal.
Tom & Pavla
Škoda Octavia II 1.9 TDI + Elddis Crown Crest
Ahoj, Ford Tranzit Hobby, orig. rádio, samo vypne po 1 hod., je na mě, jestli chci poslouchat dál, skvělé při usínání......
JardaK2Člen Přidáno
před 5 letKlasická autorádia mají všechna dvě napájení jedno silové(memory-stálé) a druhé spínací. Vypnutím toho stálého se vymaže nastavení. Vypnutím toho spínacího se rádio vypne a uspí a jeho spotřeba klesne opravdu na minimum a neměl by být žádný problém s vybitím baterie. Pokud zůstane spínací napětí trvale připojeno tak je to potřeba pečlivě vyzkoušet jak rádio vypnout, aby
se uspalo na min. spotřebu - obvykle jen vypnutí tlačítkem POWER nestačí a je nutné např. vyndat ovládací panel. Dokonce jsem se setkal s nějakým Pioneerem který prostě bez odpojení toho spínacího napájení neusl. Pokud rádio neusne bere klidně 150mA a to jsou 3Ah denně pryč a jde to velmi rychle. Nejjistější cestou je tedy osadit spínač na spínací napájení a rádio vypínat pomocí něj.
Ještě technická - některá rádia ikdyž je vypnete správně tak se ještě uspí až po nějaké době např. 10-20minut.
Jarda,Hanka,Anetka,Tomášek a Kačenka, VW CADDY CROSS 4motion - Burstner Belcanto 490TK
(y)Těch systému je tolik až hlava jde kolem pamatovat si je . Vysvětlil jsi to skvěle , tak se už nedivte PROČ je vybitá start. baterie a to je jen jedna věc .
Chystám se dodělat do Ducata přepínač na rádio, aby bylo možné zapnout, když auto stojí, bez zapnutého klíčku.
Zároveň zapojit, aby bralo proud z nástavbového akumulátoru.
Chtěl bych namontovat třípolohový přepínač.
Za jízdy zapínat zapnutím klíčku , při stání přepnout na nástavbovou baterii.
Do rádia jde červeno žlutý kablík na kterém je stálý proud nyní ze startovací baterie.
Po zapnutí klíčku je proud na zeleném kablíku.
A nyní dotaz:
Rádio je napájené červeným kablíkem a zelený po zapnutí klíčku slouží pouze na zapnutí radia?
Tzn. pokud nechci vybíjet startovací baterii musím červený kablík zapojit na nástavbovou baterii.
Předem děkuji za případné odpovědi
do radia by meli jit dva kablíky +, jeden je přes klíček a druhý stálý + je na pamet (navolené stanice) ten zelený jak popisuješ bude nejspíš na anténu (zesilovač) ten káblík co jde + přes klíček tak mezi něj dej ten třpolohový vypínač
a vyved káblík na nástavbovou baterii. ten kablík co jde stálý proud na pameět ten neřeš a nech zapojen jak je
Lubos a DasaČlen Přidáno
před 2 měsíceMyslím, že snad všechna autorádia jdou zapnout i bez zapnutého klíčku. Mají buď samostatný vypínač - malé tlačítko někde na okraji čelního panelu označené tečkou nebo tečkou v kroužku či podobným symbolem, nebo jdou zapnout zamačknutím knoflíku zesilování zvuku. Nevím samozřejmě jaké máš autorádio, ale většina má spotřebu proudu minimální a musel bys asi hrát nepřetržitě možná několik dní, abys nějak výrazněji vybil aku v Ducatu. Je to samozřejmě Tvoje věc, ale osobně si myslím, že je celkem zbytečné dělat takovéto kombinace.
Většina standartně zapojených rádií jde zapnout i bez klíčku. S tou spotřebou už je to horší. Když bude hrát dost nahlas, bude baštit klidně i 6A a když ho "vohulíš", tak i 8A.
Děkuji za odpovědi.
Na zapojení kablíku /modro zelený/ který je pod napětím po zapnutí klíčku, mám připraveno jen zapojit.
Před lety jsem čekal v autě, asi po třech hodinách se radio samo vypnulo a již nešlo zapnout. /zřejmě hlídač napětí/
Když jsem potřeboval nastartovat točilo jen tak tak, že chytilo.
Jednalo se o továrně nainstalované rádio v opelu vektra. stáří auta cca 2 roky, tak baterie byla určitě dobrá.
Proto mě zajímá který kablík vlastně rádio při provozu napájí.
Ano na tento svazek, jsem se díval, ale to je vlastně jen klema a rádio je pořád napojené, na motorovou baterii.
Včera jsem to zapojil jak jsem myslel je to funkční, ale napájení tj. stálý proud je stále z motorového akumulátoru.
Provoz ukáže jak moc budeme rádio používat a jak se bude motorová baterie chovat.
Je to univerzální svazek k autorádiu. Rozpojíš to co vede k autorádiu, vložíš mezi tento svazek. Můžeš tu spojku na červeném drátu rozpojit a napojit do ní vestavbovou baterku, tak je to i myšleno. Nejjednodušší asi bude dostat proud z vestavbovky přes rozdvojku pojistek, pokud je máš pod sedadlem, tak je to rádiu nejblíž. Za 30 minut máš hotovo a bez pájení a řezání do originální kabeláže.
Ahoj ,
Mám vestavbu a aku mám vzadu pod postelí.
Mám sice natažený husí krk ale pochybuji, že tam další drát protáhnu.
Proto kolem toho ,, špekuluju" a vyptávám se.
Do kabiny mám nyní dotažený vodič z nást. aku, který jsem napojil na přepínač na zapínání radia.
Jenže tento kablík je zapojený na rozvod v nástavbě , kterou při odstavení vozu vypínám.
Jak jsem psal víše uvidím jak moc budeme rádio využívat a jak se bude vybíjet start. aku.
Pokud to bude zlobit nic jiného mi nezbyde než natáhnout vodič přímo z nást.bat.
děkuji všem Jarda
To stálé napájení paměti autorádia ze startovací baterie vůbec řešit nemusíš, je tam odběr pod 1mA, to znamená, že by ti to startovačku vycuclo za strááášně dlouho v řádu měsíců a rozhodně samovybíjení samotné startovačky i bez tohoto je mnohem větší. Proto paměť autorádie ponech klidně na startovačce.
Proč někdo řeší přepínání místo natvrdo zapojení pouze na vestavbovku? Pokud mám přeci stále na vestavbovku hlavní napájení autorádia, tak buď jedu a nabíjí se vestavbovka stejně jak startovačka nebo stojím a zde je mnohokrát lepší mít vždy čerpat energii z vestavbovky.
Ten svazek co jsem uváděl výše má v okruhu údajně zapojené diody, aby se proud nevracel zpět při vypnutém zapalování, tak na toto myslet pokud někdo bude vymýšlet samodomo svazek.
VasuČlen Přidáno
před 2 měsíceKarlic , nemáš pravdu, některé autorádia, pro paměť odebíraly až 20 mA ! Několik krát jsem se s tím setkal.
Takže nejprve připojit na baterku a měřit kvalitním přístrojem ! Pak teprve instalovat do auta.
Tomu nevěřím, nikdy jsem se s tím nesetkal, jedině, že by to byla nějaká hrozná čína a to snad někdo kdo má na obytku si do auta nedá. Klidový odběr pro paměť autorádia se nesmí měřit ihned, ale až po nějaké době.
A obráceně, i kdyby tomu tak bylo, tak při této nehorázné spotřebě by byla spotřeba se startovačky 14,4A za 1 měsíc. Pokud máme každý v obytce 90Ah startovací baterie, tak na 50% autobaterky by vybilo autorádio za 3,5měsíce. Toto je stejně doba, která by nevydržela samovybíjením.
Takže můj názor je, že já bych tuto věc neřešil ani pokud bych měl nejhorší autorádio na světě, protože stejně vím, že minimálně 1x za 1/4 roku auto musí na nabíječku nebo nastartovat.