Zdravím.
Pustím se do vestavby Ducata (Van).
Zvažuji, zda k izolování použít "Chytrou pěnu" - dodavatelsky, nebo sám nalepit Mirelon rohože na stěny.
Prosím o názor.
Díky.
Petr
Materov153Člen Přidáno
před 7 letAhoj. Zrovna teď jsem to dodělal podruhé a mám čerstvé zkušenosti. Jestli chceš popíšu ti, co a jak.
Martin
Materov153Člen Přidáno
před 7 letJsem truhlář, strojař, mechanik. A protože jsem nakonec nekoupil hotový Sunlight T67.. z několika pragmatických důvodů, došlo na přestavbu VW Crafter L4H4. Tj 747cm délka a 2,8 výška. Když se podíváte na můj profil, tak zjistíte, že jsem nováček a vše mám čerstvě nastudované. Protože mám toto vozidlo už druhé na práci, znám jej jako své boty. Měl jsem první kus v ČR. Stálo 1.050.000,- s DPH 01/2007 - byla to totální katastrofa. V záručních opravách do něj dal sám VW 748.000 Kč. Po skončení úvěru mě přemluvili abych koupil znovu. Stejná výbava stejná cena, ale starý vykoupili za 250.000 a dali slevu 250.000 a 5 let garanci bez omezení km. Záruční opravy 0 Kč. Prostě jako den a noc. Na některé věci jsem lakomec, a tak nejsem ochoten každý rok vyhodit 50tis za dovolenku s rodinou na pár dní u moře či jinde. Proto mě začalo zajímat ubytování na kolech. Vše do nákladů, znáte to.
Proto jsem si před několika měsíci objednal znovu Crafter skříň L4H4, s maxim sériové výbavy pro vestavbáře. Ten pracovní Crafter mi ale posloužil jako skvělá rozcvička. Proto mohu zodpovědně říci, že ICYNENE ani žádná jiná nízko-expanzní pěna není dobrý nápad. Dostal jsem kalkulaci na 24.000 bez DPH, což není málo. Do cvičného Craftera jsem si objednal vlastnostmi velmi podobnou pěnu Berner také DenBraven. Jsou to izolační pěny, nikoliv montážní. Ovšem pro účely zateplení dodávky se tohoto způsobu zcela vyvarujte, pokud nedomestikujete nějaký hodně starý kus. 1. pěna se žebrováním dodávek šíří naprosto nepředvídatelně. V mnoha výdutích má pomalý přísun vzduchu, tedy vzdušné vlhkosti a proto její reakce je velmi nerovnoměrná a tím i její struktura je hustší a jinde zase s velkými bublinami. 2. O zapatlané karoserii uvnitř ani nemluvím. 3. jako velký problém musím označit to, že jakákoliv pěna vám z venku zdeformuje karoserii. Prostě jde o viditelné zvlnění. Tam kde je vnější plech v blízkosti výztuh je to pevné ale v místech plechových oken se to pěkně vyboulí. Je to je málo znatelné ale v porovnání s tím novým co mi vyrobili.... Přeci není možné tohle udělat s autem za míč. 4. největší problém však je to, že taková karoserie (vypěněná), je v případě havárie a nutnosti opravy karoserie neopravitelná. Nelze to vyklepat ani vyvařit ani říznout flexou. Pěny jsou vesměs hořlavé. Karosář soused mi řekl, že jsem d....l.
Můj druhý soused, méně precizní bydlíkář, koupil Ducato, kde už jsou instalované mirelonové izolace. Když jsem si to prohlédnul, musím říci, že podle tohoto způsobu museli vymyslet spojení "tepelný most". Je to katastrofa. Žebrování a dutiny v nich tím nevyplníte. Zakřivení oken to moc nenatvarujete. Prostě špatný. Nakonec jsem tedy zakoupil minerální vatu. Šlo to skvěle. Stálo to málo a po změření termokamerou jsem byl mile překvapen. Jediné co bylo červené, byli samozřejmě okna. Oranžovou barvu měli partie okolo pantů zadních dveří. Ostatní části vyzařovali méně než můj přilehlý RD.
Postup jindy, pokud bude mít někdo zájem.
Nakonec jsem tedy zakoupil minerální vatu. Šlo to skvěle. Stálo to málo a po změření termokamerou jsem byl mile překvapen. Jediné co bylo červené, byli samozřejmě okna. Oranžovou barvu měli partie okolo pantů zadních dveří. Ostatní části vyzařovali méně než můj přilehlý RD.
--------
Můj názor:
Pracuje se s ní dobře jen se mi jeví že se v ní může kondenzovat vlhkost více než u pěny nebo mirelonu .
Napadlo mne co to tak zkombinovat , pěnu do dutin - ale protipožární je nehořlavá - má menší roztažnost ale zato dosti tuhou struktůru po zatvrdnutí . Mirelon nalepit na velké plechové plochy a všude kam to pujde jako tepelný most a oddálit rosný bod, vatu tam kde je třeba špatný přístup a docílit vyrovnání oblin , jelikož je více poddajná -stlačitelná "ale má menší izolační schopnost k rosnému bodu proto ji dát více do vnitř vozu a nalepit parozábranu .
Ja mám nový model z EURO MOBILU dokonce i HIMER to dělá , celé monobloky vyplněné pěnou a s obou stran lamino desky a Himer z venku navíc ještě hliník plech , žádný polystyrén a dřevo . Žádné nosníky pod podlahou , celé je to slepené a drží to .
Do dutin pěnu nedávat, musí tam proudit vzduch, dutiny jsou propojené, aby to odvětrávalo. Já dutiny přelepil také mirelonem, ale slabším. Podívej se někde je video z výroby vestavby.
taky jsem koketoval s vatou. Potom jsem toho hodně přečetl a vykašlal se na to. Principielně je potřeba mít zevnitř parotěsnou zábranu a zvenčí paropropustnou membránu. Ideální by tedy bylo, zateplit kastli z venku a zabalit paropropustnou vrstvou. Ochránit proti dešti, stříkající vodě atd. Což není reálné. Bál bych se vodní páry, která se nacpe do vaty a už to z ní nejde dostat. Když je vata mokrá, neizoluje.
Pokud se vlhkost dostane za obložení, a to se dostane, do vaty nasákne. Po mirelonu steče dolů a tam by měla nějakými odtokovými otvory z kastle odtéci.
Přesně tak to dopadne.
:^ Miralon je něco podobného jako ta bublinková folie jen s menšími pory -bubliny . Zato je samolepicí a hliníková folie odráží teplo dovnitř nebo ven dle potřeby jak potřebuješ
Najděte si vlákno od Pepy chladaře ten to tady mnohokráte popisoval odborně co a jak má být jak docílit správného rosného bodu jaké materiály jsou vhodné a jejich stupen propustnosti chladu nebo tepla a jejich pohlcování vlhkosti která je zásadní při stavbě - lednic, mražáku, atd.Ty naše krabice je to samé - v podstatě ba naopak horší poněvadž se tam mění dost často teplota a vlhkost . Tož tak chlapi je to pořád dokola .
Žijeme jen jednou.
Upravil Laky dne 07.12.2016 19:53,
před 7 letv autě jsem s proch.anou a plesnivou vatou ještě neměl tu čest, ale na pár střechách domů ano. Na druhou stranu, pokud si dobře vzpomínám, Joza to prezentoval na své předchozí vestavbě jako funkční.
U Turčanů mi ukazovali nějakou samolepící izolaci s reflexní fólií. Tuším K -Flex??? Nepamatuji si přesně. Nebylo to sice laciné, ale vzhledem k ceně vestavby ...
Zdravím, tak co jste vymysleli? Co to tak nějak pročítám tak mi vychází, že vhodná není žádná izolace :(
Vata - saje vlkhost a při cestování se setřese
Polystyren, Miralon apod. - jde použít jen na rovné větší plochy, je s tím dost práce (řezání) a nedají se s ním nějak rozumně vyplnit dutiny
stříkanáa izolační pěna - ideální na plech na který se přilepý a neměla by se tam tak dostat vlhkost, snadná manipulace, ale problém je když je třeba na autě udělat nějaké plechy - vyvařování
Máte tedy někdo typ na něco vhodnějšího? co se snadno instaluje jako stříkaná pěna a zároveň je to auto opravitelné co se týče plechů?
hmozdaČlen Přidáno
před 6 letNezkoušel někdo jako izolaci ovčí vlnu? Izoluje i mokrá a nemela yb potřebovat folii ani parozábranu.