Warning: str_repeat(): Second argument has to be greater than or equal to 0 in /srv/www/caravan24.cz/www/maincore.php on line 169 úplný začátek - dodávka: TECHNIKA - Caravan24.cz
Výkup karavanu! Vykoupíme Váš obytný vůz, nebo karavan za hotové,volejte 606118358 www.vykupkaravanu.cz
Partneři webu:
hykro.cz odak.cz
https://www.cwn.cz/
Prohledávání webu:

úplný začátek - dodávka

Poslední aktualizace před 6 let

Anketa: Jsem schopnej to nějak rozumně zvládnout?

    Ne, jsi ocas a akorát to vše zbastlíš [9/34]26 %
    Ano, jdi to toho.. [25/34]74 %
Q
QuikecNováček
Přidáno před 7 let
Ahoj, už nějaký čas mi v hlavě vrtá cíl, koupit si dodávku, přestavět jí na obytnou a vyrazit na pár měsíců směrem na východ. Fórum jsem prolezl křížem krážem a našel spoustu jednotlivých rad. Chci komplet dodávku se spaním, kuchyní, sprcha, wc a nějaký prostor k pohybu, se spaním hlavně mimo kempy, pro turistiku, hory atd.
budget - čím nižší, tím lepší. Počítám ale cca s koupí vozidla 200 000 ,- + investice na vybavení a větší servis

1) výběr auta:
chci něco většího - crafter, sprinter,daily. Nejlépe v provedení maxi. Jsem vysokej cca 190 cm, tak abych se tam v pohodě postavil, prošel a vydržel v tom na cestě žít třeba 3 měsíce. A to ještě nevím, jestli s sebou nevezmu ženu :-)
vše mi přijde víceméně stejné

nejradší ve 4x4, ale to asi nevyjde:@


2) vybavení:
řekl bych že jsem celkem manuálně zručný, většinu věcí jsem schopný vytvořit sám. Na věci, které nezvládnu mám přátele/známé - automechaniky, elektrikáře, vodaře..
Je blbost pouštět se do toho sám, bez nějakýho předem profi připravenýho nákresu, projektu?

Takže..je tu někdo, kdo dělal něco podobného a může mi dát přibližně:
časový zatížení - kolik stovek hodin cca :-)
náklady na vybavení -elektro,voda,plyn rozvody. Sprcha, WC, materiál na izolaci, těsnění, zateplení, desky, nábytek na míru od šikovnýho levnýho truhláře?
Radši bych se do toho pustil sám než kupovat něco už hotovýho. Tak, abych k tomu měl větší vztah a věděl, jak co a kde funguje, jak jsem to udělal a jak to můžu opravit.

snad to nevyzní tak, že jsem uplně blbej, ale rád bych názory někoho, kdo to už absolvoval třeba takhle:
koupil jsem 2010 boxera za 150, servis ze začátku 30, hrubej interiér 30, zbylý vybavení 30. Celkem 240 000. Je to malý na dlouhý cesty, ale pro jednoho ideální. Na východ nejezdi, sežere tě tam vlk :r
Upravil Quikec dne 24.11.2016 23:33, před 7 let
Karel ProkopKarel ProkopČlen
Přidáno před 7 let
Jestli chceš základní "Fahrt-plán" tak skoč do auta a přijeď ke mě. Probereme to. Probírat univerzální rady po netu = tak přijdeš vo rozum. Co člověk to názor. Ukážu ti jak co funguje a pak si vytvoříš názor vlastní a ten budeš rozvíjet.
Kontakt na mě je nahoře v sekci servisy (jméno mám v nicku).
Karel
Jirka a JarkaJirka a JarkaČlen
Přidáno před 7 let
Karle,po přečtení nabídky ohledně přestavby dodávky jsem usoudil,že takové lidi jako jsi Ty by se měli nosit na rukou.
Takových je moc málo. Máme štěstí,že jsi na tomto vebu.
Mě jsi třeba pomohl na dálku si namontovat solár, čerpal jsem z článků co jsi uváděl a maká to již dva roky bez problémů dík. Jirka :_
Jirka
JozaJozaČlen
Přidáno před 7 let

Citovat

Karel Prokop napsal:

Jestli chceš základní "Fahrt-plán" tak skoč do auta a přijeď ke mě. Probereme to. Probírat univerzální rady po netu = tak přijdeš vo rozum. Co člověk to názor. Ukážu ti jak co funguje a pak si vytvoříš názor vlastní a ten budeš rozvíjet.
Kontakt na mě je nahoře v sekci servisy (jméno mám v nicku).
Karel


myslím, že můžeš zrušit anketu .... lepší odpověď tady nedostaneš sedni do auta a jeď za Karlem vem si blok tužku a flašku do druhé ruky než ji vypijete tak budeš vědět kudy do toho.

běž do toho držím ti palce
Franta REZACFranta REZACČlen
Přidáno před 7 let
Neznám tě, tak nemohu zatrhnout první možnost.

Ještě se koukni na ceny karavanových doplňků a příslušenství. Co budeš opravdu potřebovat. Aby tě ceny trochu nepřekvapily. Lednice kompresor ( pro tvé plány jinou ne ) okolo 20ky. Velké okno střešní 10ka atp.
Vestavbu jako takovou určitě zvládneš. Však nemusí být jako většina. Může být originální. A když prohlídneš výtvory renomovaných výrobců, pochytíš i různé rozložení. Někde mám uložené vestavby do Sprinterů od americké firmy. A ty jsou na expedice perfektně udělané.
A časově ? Stále je co upravovat. Mě druhá trvala od koupi do první cesty cca půl roku přes zimu. Ale každým rokem bylo nějaké vylepšení či úprava.
Franta a Daniela - CITROEN JUMPER
" Život je takovej a jinej nebude....".
M
mariaČlen
Přidáno před 7 let
také jsem byl přesvědčen, že si postavím sám, mám lidi na elektro, plyn, svářeče atd. Dlouho jsem to plánoval a naštěstí to vzdal. Teď když si hraji s drobnostmi a upravuji si koupenou vestavbu dle svého vidím, že bych to:
1) časově nikdy nezvládl
2) administrativně už vůbec ne

Za tu dobu, co bych to stavěl, jsem podstatnou část ceny vydělal prací, kterou umím. Bez nutnosti se spoléhat, kdo a hlavně kdy na mne bude mít čas. Někdo moudrý mne v tom podpořil slovy " Rozhodni se, zda je pro Tebe lepší jezdit a být s rodinou, nebo trávit čas v dílně". Rozhodně mi to neubírá radosti z používání. Mám ho rád jako svého potomka, ačkoli je adoptovaný.

Tím ale nechci rozhodně nikoho odrazovat. Já to cítím takto
vlk-czvlk-czČlen
Přidáno před 7 let
Pokud jsi zručný, určit to zvládneš. Hlavně musíš chtít. Hodně záleží, co od vestavby budeš očekávat, jestli ryze praktickou stránku nebo také aby to pěkně vypadalo. Největší problém, který jsem měl já byl čas. Zabralo to více, než jsem počítal. První část vestavby trvala cca 3/4 roku, podotýkám, že jsem zvedal i střechu a schvaloval s úřadem, potom byly v létě nějaké výjezdy a následně další 1/2 rok, kdy jsem si přes zimu hrál s dalšími detaily.
Podle mne strašně záleží na tom, jestli máš dostatek volného času, který tomu chceš věnovat. Mě to i bavilo, takže jsem to dělal rád.
K
klimatczNováček
Přidáno před 7 let
Ahoj, tak takové chutě jsem měl úplně stejné přesně před rokem a tak jsem začal číst, pokukovat po starších, po nových obytňákách. Nejdřív to byl karavan, ale od toho mě lidi odradili. Takže nový obytnák maxi ducato za 1600000 kč. nereálné a ještě k tomu né podle mojich představ, starší smrdí a tak jsem se rozhodl pro koupi dodávky jumper. První věc,-nechat namontovat druhou řadu sedaček s certifikátem a homologací!!! Druhá akce, okna v druhé řadě u stejné firmy. potom povolení od importéra,že je tento model dodávky možno přestavět na obytné. hotovo, tak a ted jsem začal řešit spotřebiče,nábytek. Původně jsem myslel, že si to všechno udělám,ale přišel zádrhel,jelikož jsem to nikdy nedělal a to jsem hooodně moc šikovný člověk,ale vestavba do auta není nic levného,už jen když v tuto chvíli počítám jen pouhé spotřebiče tak jsem v tuto chvíli na částce 130000 kč,lednice 25 tis,vařič umyvadlo 12000, topení s bojlerem 55 tis,baterie trakční,regulátor měnič,nabiječ,solár,
Nu ještě ted mi je z toho špatně a jsem vlastně moc rád,že jsem se rozhold to nechat jedněm klukum z Vysokého Mýta,Důležitý je druh materiálu na nabytek,rozměření a uchycení na kastli,roztahat elektřinu,vodu plyn,odpad,nádrže na vodu odpad,rozmístění,vyvážení,utažení.

Já to zrychlím, prostě jsem to koumal přes rok a rozhodl jsem se,že to nechám na profíkách,jinak počítejte veškerý materiál na vestavbu 350 000 kč a to nekecám,je pravda že jsem šel do lepších spotřebičů,ale to je rozdíl dvacky max.

Upřímně pokud li to nebudete mít ofiko schválené tu přestavbu,v cizině riskujete.
martin_adamekmartin_adamekČlen
Přidáno před 7 let
Já měřím 185 cm, a v nejvyšším Transitu se postavím jen hodně těsně, s minimální stropní izolací už ne.
S tvejma 190 cm máš mezi furgonama do 3,5 t jedinou možnost:
Iveco Daily Supermaxi.
Bacha, nikoliv "maxi", ale "supermaxi".
Oba jsou nejdelší, a lišej se vejškou.
Na pohled z fotky poznáš podle toho, že supermaxik má z boku ve střeše dva vodorovný prolisy; maxik má jen jeden.

Jinak se mi hodně líběj poštovní speciály
- Německo: DHL, UPS; u nás občas UPS.
- Mercedes Sprinter, Iveco Daily.
Je to vysoký, široký, hranatý, spojený s kabinou.
Boční dveře posuvné, úzké, vysoké, se schůdkem uvnitř !!! (prostě pro člověka, ne pro paletu).
Nízká hmotnost nástavby, takže do těch 3,5 t ještě něco zbyde, často to má 1,3 t užitečnou, kterou využiješ pro svoji výbavu.
Totální sen pro vlastní vestavbu.


A bacha: Největší problém je dnes administrativa.
Pokud to chceš legálně, zjisti si předem u dovozce, jestli ti přestavbu povolí, a za jakejch podmínek.

Na silnici při běžný kontrole leccos ukecáš jako řádně připevněný náklad,
ale na STK máš přijet prázdnej.
Rozumnej technik ten vnitřek neokomentuje;
ale okna, servisní dvířka, mřížky dejchání pro plyn, atd. jsou vidět z boku, a od tý doby, co fotky posílaj na MDČR, jsou na STK dost nervózní ze všeho, co je na těch fotkách vidět.

Jinak zkušenosti s amatérskou přestavbou rukama zvyklýma na klávesnici popisuje Martin Kolčaba (nomadem.cz), najdi si jeho FB a YouTube.
Hlavní jeho poznatek je, že veškeré časové odhady je nutno násobit :)
Ale rozhodně jsem zastánce toho, když si někdo navrhne a vymazlí něco svýho, podle svejch představ.
Zkus začít tím, co je pro tebe hlavní, bez čeho nemůžeš vyjet, s ostatním jen počítej, že to chceš, a kam a jak to zhruba přijde, a můžeš to začít používat už v procesu, a leccos si pak bude samo přirozeně sedat, až uvidíš, co kde jak potřebješ. Nemusíš mít hned 100% výsledek (ten nebudeš mít nikdy), a už ti to může sloužit. To je taky výhoda toho, když si to budeš dělat sám. A víc si to užiješ, protože to bude trvat, a budeš si to užívat po kouskách.
Upravil martin_adamek dne 29.12.2016 22:33, před 7 let
Franta REZACFranta REZACČlen
Přidáno před 7 let
Iveco ti nepřetypují - běžně. A není to pro tvoji výšku jediná možnost.
Možností je plno a s budoucím ofikem přetypováním na M - obytné.
M. Sprinter, C. Jumper, P. Boxer, ale i Tranzit a jiné. Vždy spíše ve variantě H3 - vysoký. Okolo 2000 mm. Přesné míry hledat nebudu. Jsou běžně dostupné. Ale trojka D - J - B má ve variantě H3 vnitřní výšku 2030 mm. A Sprinter 1940 nebo 2140 mm.
" Poštovní speciály" nejsou u nás běžnou cestou přetypovatelné, protože již jednou jsou upravené pro jiné účely.
:^
Franta a Daniela - CITROEN JUMPER
" Život je takovej a jinej nebude....".
petr787petr787Člen
Přidáno před 7 let
U Iveco není problém se změnou na obytné. Sám jsem letos přestavoval pětitunu Daily Supermaxi na obytnou a to včetně změny počtu přepravovaných osob na 2+2 jízda i spaní a ještě s celkovou hmotností do 3,5 t. Iveco tyto přestavby povoluje a ještě k tomu zdarma za podmínky použití schválených sedaček a jejich montáže. Vše prošlo ofiko přes STK bez jakýchkoli známostí a je zapsáno v TP. Technická každé dva roky. Auto cca 250000, vestavba také, nejsem až tak zručný a nechal jsem spoustu věci udělat od profíků. :)
Franta REZACFranta REZACČlen
Přidáno před 7 let
Ano, ale někdo vestavbu udělal s kulatým razítkem.
Netvrdím že to nejde. Ale dle informací - písemných od Importéra. Je samodomo vestavbu složitější protáhnout přes byrokracii Iveca.
Franta a Daniela - CITROEN JUMPER
" Život je takovej a jinej nebude....".
martin_adamekmartin_adamekČlen
Přidáno před 7 let
Aha, tak to Ducato a spol mi utekly, to se asi tyka tech novejsich typu, do kterych uz moc nevidim.

Ad " protože již jednou jsou upravené pro jiné účely."
- toho bych se nebál, v zákoně se píše, že se nesmí přestavět jiná část. Tzn. jedna část se může přestavovat do aleluja.
Tzn. po přestavbě na obytné už nejde přestavět na LPG.
Tzn. nejde z hatchbacka benzín udělat kombi diesel.

Ale může se dokola měnit účel nástavby, protože to je pořád jedna část auta.
Aspoň to tak teda z toho zákona chápu, a je otázka, jak to pojme úředník.
Krom toho bych upnul naději k tomu, že poštovní speciály možná nejsou přestavby, ale že tak mžná vyjely z fabriky (té, která vydala TP - tzn. že možná nedošlo ke změně druhu vozidla v TP, že tam ta skříň je od začátku - to nevím, jen to považuju za možný).
K
klimatczNováček
Přidáno před 7 let
dle mého bych šel do sprintera,je delší o cca 40cm oproti ducatu,ale je užší.ve světě i tu jsou nejčastější ducata,od mnoha samokutilu jsem slyšel,že nejduležitější je to mít hlavně schválené pro čytři místa a to co máte namontované vzadu byl mělo být každému uplně jedno.jestli tam máte vzadu regály na nářadí nebo postele s matrací, možná jednou za dva roky před technickou vymontovat základní nábytek.

Automatické sloučení 30.12.2016 21:32:
jo chlapi,poradte mi prosím, chybí lednička,nevím jakou nabíječku,měnič a baterii, a kde je nejlepší objednat,doposud jsem objednaval na karavanu cz a zapoměli mi dát do zásilky zboží za šest litru.ale řekli,že to dodají
Upravil klimatcz dne 30.12.2016 21:32, před 7 let
Franta REZACFranta REZACČlen
Přidáno před 7 let
Martine, to není jak to pojme úředník. Tam jde o to jaké vyjádření udělá importér.
Co je v autě umístěné sice může být každému jedno. Ale není. Náklad nesmí být pevně spojen s konstrukcí vozidla pokud to nejsou úchyty k tomu určené.
A nevěř tomu, že budeš jednou za dva roky vyndavat nábytek z auta z důvodu technické.
Ale samozřejmě je to věc každého, jak k tomu přistoupí.
Franta a Daniela - CITROEN JUMPER
" Život je takovej a jinej nebude....".
K
klimatczNováček
Přidáno před 7 let
maš pravdu,i tak já jsem dotoho šel ofiko,takže řeším jiné hovadiny,uvidim,jak se mi pojede s maxikem,výška délka,abych se všude vešel,ale rozhodněabych se vešel do 3500kg
martin_adamekmartin_adamekČlen
Přidáno před 7 let

Citovat

Martine, to není jak to pojme úředník.

To jsem psal v souvislosti s výkladem
341/2014 Sb., §29, odst. 5
"(5) Při přestavbě vozidla lze změnit nebo upravit pouze jednu podstatnou část mechanizmu nebo konstrukci silničního vozidla. Jiné podstatné části mechanizmu nebo konstrukce silničního vozidla již nesmí být touto, ani žádnou následnou přestavbou změněny."

- že tak, jak ten zákon chápu já, zákon zakazuje přestavovat různé části auta (i pohon i kastli), ale jednu část (kastli) můžeš měnit na jiný typy/určení opakovaně.

Dovozce pak dává vyjádření ke konkrétnímu autu.
Obecně dovozci dost neradi povolujou zvyšování počtu sedaček.

A pro úplnost, aby někdo zbytečně nechtěl něco, co mu konkrétní dovozce odmítne povolit, a co nepotřebuje:
Obytňák neznamená nutně M1. Obytňák může být N1.
Rozdíl M1 vs N1 vychází v podstatě z toho, jestli to auto uveze víc lidí, nebo materiálu. Obytňák může zůstat enkovej.
sipadansipadanČlen
Přidáno před 7 let

Citovat

martin_adamek napsal:
Obytňák neznamená nutně M1. Obytňák může být N1.
Rozdíl M1 vs N1 vychází v podstatě z toho, jestli to auto uveze víc lidí, nebo materiálu. Obytňák může zůstat enkovej.


No, mnohem praktičtější je nechat si i 7,5 tunu, 12 tunu apod. otypovat na "M" kategorii .... pak to není náklaďák, což je vesměs vždy výhodnější ....
4.114683,118.628756
petr787petr787Člen
Přidáno před 7 let

Citovat

petr787 napsal:

U Iveco není problém se změnou na obytné. Sám jsem letos přestavoval pětitunu Daily Supermaxi na obytnou a to včetně změny počtu přepravovaných osob na 2+2 jízda i spaní a ještě s celkovou hmotností do 3,5 t. Iveco tyto přestavby povoluje a ještě k tomu zdarma za podmínky použití schválených sedaček a jejich montáže. Vše prošlo ofiko přes STK bez jakýchkoli známostí a je zapsáno v TP. Technická každé dva roky. Auto cca 250000, vestavba také, nejsem až tak zručný a nechal jsem spoustu věci udělat od profíků. :)


http://petr787.ra...ouhlas.jpg
http://petr787.ra...o/#TP1.jpg
http://petr787.ra...o/#TP2.jpg

Fotky nejdou vložit, asi jsem lama.

Automatické sloučení 31.12.2016 12:50:

Citovat

petr787 napsal:

U Iveco není problém se změnou na obytné. Sám jsem letos přestavoval pětitunu Daily Supermaxi na obytnou a to včetně změny počtu přepravovaných osob na 2+2 jízda i spaní a ještě s celkovou hmotností do 3,5 t. Iveco tyto přestavby povoluje a ještě k tomu zdarma za podmínky použití schválených sedaček a jejich montáže. Vše prošlo ofiko přes STK bez jakýchkoli známostí a je zapsáno v TP. Technická každé dva roky. Auto cca 250000, vestavba také, nejsem až tak zručný a nechal jsem spoustu věci udělat od profíků. :)


http://petr787.ra...ouhlas.jpg
http://petr787.ra...o/#TP1.jpg
http://petr787.ra...o/#TP2.jpg

Automatické sloučení 31.12.2016 12:54:
http://petr787.ra...ouhlas.jpg
http://petr787.ra...o/#TP1.jpg
http://petr787.ra...o/#TP2.jpg

Zde jsou alespoň fotky jak bylo schváleno
Upravil petr787 dne 31.12.2016 12:54, před 7 let
V
VaclavSČlen
Přidáno před 7 let
Už jsem Ti jednou napsal a nějak se to ztratilo (nejsem žádný ajťák) a tak pokud máš zájem, tak jenom můj názor i trochu zkušeností, neb ještě za sociku jsem postavil OA na AVII 30 a pak po revoluci jsem si udělal vestavbu do P BOXER. Za sociku téměř nebyla jiná možnost. Dělal jsem to s kámošem a krom. čalouníka jsme všechno dělali komplet sami. Bylo více jak 3000 hodin práce, ale bylo to na tehdejší dobu velmi luxusní. Po revoluci bylo vše jinak a nejdřív nebyl na cestování čas a tak šla AVIA z baráku. Do podnikání jsem si koupi P BOXER 2,5TD dl. 5,05m se stojnou výškou. S jeho pomocí jsem postavil barák a pak jsem se dal do vestavby. Vše jsem dělal úplně sám a sjezdil jsem s ním kus Evropy, ale ukázalo se že to bylo malé. Dnes taky, z části na nátlak ženy mám profi. auto. I na něm si každý kdo chce zamaká a může to být i prémiovka. (Mám LAIKU).
K vestavbě - po všech zkušenostech říkám jasně, že ekonomicky se to nevyplatí. Pokud to má mít trochu úroveň, musíš nakoupit řadu věcí nakoupit (okna, vykýře,dřez, vařič,topení, WC a další ) za nekřesťanské peníze, pak je tu auto a práce. Co si neuděláš sám zaplatíš. Rozhodnutí je na Tobě .
K autu - jako základ si myslím, že nejlepší je DUCATO, nejlépe s třílitrem. Nezničitelný silný motor a auto je lehčí, má nižší podlahu a kupodivu i v horších podmínkách lepší trakci nežli zadokolky. Doporučuji navštívit nějakou výstavu a prohlédnout si pár profi. vestaveb. Dělá to dnes každý výrobce OA a vnitřní uspořádání mají vzhledem k prostorovým možnostem dokonale promakané. Nemá cenu něco vymýšlet. Taky a to je dnes dost důležité, je mít předem vyřešenou legislativu.
Tak přeju hodně odhodlání a chuti do práce.
V.S.
V.S.
Vy můžete zobrazit všechny příspěvky v tomto fóru.
Vy nemůžete začít nový diskusní příspěvek v tomto fóru.
Vy nemůžete odpovědět v této diskusi.
Vy nemůžete upravit anketu v tomto vlákně.
Vy nemůžete hlasovat v anketě v tomto vlákně
Vy nemůžete na tomto fóru nahrát přílohy.
Vy můžete stáhnout přílohy v tomto fóru.

Copyright © 2023

Powered by PHPFusion. Copyright © 2024 PHP Fusion Inc.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

Theme by PHP Fusion Inc
43,030,781 unikátních návštěv | Vygenerované za: 0.24176 sekund | Průměrně za: 0.24176 (0) sekund | Dotazy: 137 | Použitá paměť: 2.3MB/4MB