DoskocilČlen Přidáno
před 7 letAhoj. Dodatek k mému příspěvku #6 a #10: Je to opět ke startovací baterii: Jedu do Přerova k doktorovi, stavím se v obchodech. Musím 8x nastartovat. Ujedu 22 km. Je tady někdo, kdo věří, že touto krátkou jízdou (30 minut i s jednotlivými přejezdy) se do akumulátoru doplnila všechna energie, která se spotřebovala opakovaným startováním? Pak ať se nediví. Výstupní napětí alternátoru v autě s ohledem na spotřebiče a i na akumulátor samotný (docházelo by k přebíjení) nemůže být nastaven tak, aby se dosáhlo uspokojivého nabití, byť pouze dlouhou jízdou, tj. na 14,4 -14,5 V, toto alternátor neumí. Každý tuto možnost nemá, když auto stojí na ulici před barákem. Já ano, my vidláci to máme vůbec jednodužší - jen tři kroky: otevřu kapotu, připojím (chytrou nabíječku 5 A), a připojím ji k síti 230V a hotovo. Pak se nedivte, že dávám po šesti letech akumulátor do sběru, který má ještě 40% náboje z původní kapacity. Ale zaslouží si to, a já taky, že se nestane, že budu na něj čumět a přemýšlet, co teď, 50 km od domova, v supermarketu aku se zárukou do večera. Čáo, Pepa
Upravil Doskocil dne 22.11.2016 08:45,
před 7 let