GabrielMaxaČlen Přidáno
před 7 letDobry den. Mám dodávku peugeot boxer M1 (minibus) proskleny s maximalnim poctem mist k sezeni 9. Chci předělat predni sedacku spolujezdce na jednosedak. Nekde jsem cetl ze to je problem protoze je TP napsano treba 3/3/3 nebo neco takoveho ale ja tam mam jen jedno cislo a to 9. Zadne lomitka atd. Musim na STK s kompletnim osazenim vsech sedacek? Diky za odpoved a doufam ze jsem to neprehled v jinem vlakne :)
Standa2Člen Přidáno
před 7 letMělo by to tak být. Proto je to tak zapsané.
Martin MrakČlen Přidáno
před 7 letMám taky M1 9 míst. Léta jsem jezdil se čtyřmi sedadly,poté s pěti a teď jsem zase jedno přidal, takže se šesti.
Samozřejmě že auto na technické musí být v originálním stavu a proto mám vestavbu udělanou tak,abych tam mohl ty zbývající sedadla namontovat v případě,že by byl někdy na STK problém.
Ze začátku jsem z toho měl obavy,ale naštěstí jsem to nemusel nikdy řešit,protože demontáž vestavby a opětovná montáž by byla docela náročná.
Co se týče předních sedadel a dvojsedadel,tak výměna je během hoďky.(Alespoň u mě)
Hlavně se jích člověk nesmí zbavit,aby to kdykoliv mohl vrátit.
Martin
Facebook- Martin Havelka
taky jsem to tu před nějakou dobou četl. Mám v 8-mi místném Jumperu ( TP 8/9 ) vydělaná 2 sedadla. Ptal jsem se na odboru dopravy magistrátu, co oni na to. Řekli mi, že pokud nic neměním s kotvením, není v tom problém. Nicméně na TK jsem je pro sichr dal zpátky. Nikdo se ale dovnitř nepodíval..
ShebaČlen Přidáno
před 7 letTak já mám taky 9místného Pažouta a ve velkém TP mám napsanou šikovnou poznámečku,cituji:uspořádání sedadel může být 2,3,5,6 nebo 9 míst.momentálně jsou obě zadní lavice na půdě.!)!y
Vozidlo : Ludwik XV (Citroen Jumper L2H1, r.v.2010)
Posádka: Já a moja
sipadanČlen Přidáno
před 7 letJá jsem si prošel oficiálním zápisem variabilního uspořádání, což jsou ta lomítka.
Někde jsem to tu psal včetně fota techničáku.... pokud máš lomítka, můžeš variabilně prohazovat počet míst podle číslic.
Pokud nemáš lomítka a dodržuješ literu zákona, musíš v autě mít přesně tolik míst, co říká číslice.
Ten proces změny zápisu - snížení / zvýšení počtu míst prochází zjednodušeným řízení, avšak i tak to dá docela fušku. Kolečko je kalasické, souhlas výrobce, STK, magistrát.
Nicméně, jak maria správně píše, pokud jsou použity původní úchyty a sedadlo lze koupit jako náhradní díl (u Forda toto bylo nesmírně důležité, jelikož to umožňovalo zjednodušený proces), tak to znamená pouze pár dní aktivního obíhání oficiálních míst a čekání na vyjádření ....
Kvůli STK bych to nedělal .... kvůli sobě ano :_
Já mám v TP 2-7,žádný lomítka,počet míst k sezení 2-7,takže záleží na momentální potřebě obsazenosti.
chudobkaNováček Přidáno
před 7 letNa technickou musis se vsemi sedadly, protoze soucasti kontroly jsou fotky a sedadla tam musi byt videt, pokud nemas folie, a kontrola vsech pasu.
Kdyz te chytej policajti tak je jedno kolik tam mas sedadel, jde jen o technickou. Neni problem snizit pocet sedadel na urade, ale uz nikdy to nepujde vratit zpet.
Ja mam zapsano 9 mist, z vyroby tam bylo 5 mist, vepredu dve mista a zatim nebyl problem.
Upravil chudobka dne 14.11.2016 10:39,
před 7 letJiPe HighlandersČlen Přidáno
před 7 letMám to jako neověřenou informaci, ale údajně mohou policajti při silniční kontrole porovnat fotky z TK s aktuálním stavem v době
kontroly. Takže úpravy do původního stavu jen na TK a následně zpětné demontáže a montáže čehokoliv by pozbyly smyslu.
Co je na tom pravdy ?
Jitka a Pepa, vestavba MaLiBu 640 Charming
( Ducato L4H2 Maxi, 2.3 180 k, aut.)
chudobkaNováček Přidáno
před 7 letJiPe Highlanders To je sice pravda, ale spise to plati pro exterier vozidla, ruzne ostre hrany rez atd. Pokud si vyndas sedadla, aby se ti tam vesel naklad, neni nic proti nicemu, nektera auta maji sedadla jen nasazena, ani se nemusi sroubovat.
ShebaČlen Přidáno
před 7 letCitovat
ferdasan napsal:
Já mám v TP 2-7,žádný lomítka,počet míst k sezení 2-7,takže záleží na momentální potřebě obsazenosti.
Tak to máš suprový.Já bych chtěl uspořádání 2+2,ale nemůžu,protože ta čtyřka tam prostě chybí.Má to pravda svoji logiku,protože vzadu je nachystáno ukotvení pouze pro ty velké nesklopné trojlavice.
Vozidlo : Ludwik XV (Citroen Jumper L2H1, r.v.2010)
Posádka: Já a moja
V TP se uvádí se celkový počet kotevních úchytů sedadel bez ohledu na to, zda jsou skutečně sedadla namontována - viz příloha č.15 o schvalování vozidel.
Takže v 9ti místném autě může být jen jedno sedadlo a je to zcela v pořádku :-) a musí to projít technickou. Podobně jako kdysi se omezovala vozidla kvuli dani na N1 a třeba z Fábie se stalo čtyřmístné auto, i když mělo pět sedadel - ale sedět mohli jen čtyři osoby. Páté kotevní místo bylo buď demontováno fyzicky a nebo legislativou :-).
O významu znaků - a / se vedou všude polemiky a nikdo tomu pořádně nerozumí, takže nabídnu svůj subjektivní pohled:
5-7 znamená, že v autě je 7 kotvících míst a může tam být 5, 6 nebo 7 sedaček - a auto se klidně může prodat s 6 sedačkami (například Multivan, obvykle má dvě pevné místa vpředu, vzadu může být lavice a nebo dvě křesla a lavice a nebo čtyři křesla - zápisem 5-7 se pokryjí všechny výrobcem nabízené alternativy pro tenhle model). Zápis 5/7 pak zase znamená, že je v autě 7 kotvících bodů a výrobce to může prodat se sedmi nebo pěti sedačkami (když jsme u VW, tak třeba Sharan - pět míst a nebo sedm). Sedačky musí být samozřejmě určené pro dané vozidlo.
sipadanČlen Přidáno
před 7 let@ mstr
Jak známo, u nás je možné úplně vše.
Spadám pod Prahu a to co zde píšu je výsledek vyřizování na pražské STK, Ford Motor Company ČR a zápisu magistrátu Na Bohdalci.
Je možné, že v Brně mají radši pomlčky a v Ostravě tam dávají vykřičníky, u nás to známe všichni.
Nicméně, na té přestavbové STK jsem nahlížel do nějakých dokumentů (mě to moc nezajímá, co je to zač, snažím se jen dosáhnout svého, resp. jít se zákonem) no a tam jsem na vlastní oči viděl lomítka.
Technik, mimo jiné velmi férový chlap, který mi poradil i s jinými dotazy v minulosti si ještě sám ze sebe dělal legraci co se těch lomítek týče, aby to náhodou nezapsal špatně a nevrátili mne zpět z magistrátu, jelikož já výslovně chtěl variabilní, abych si to mohl prohazovat jak je mi libo a kdy je mi libo.
Toto v podstatě problém nebyl a asi ani není.
Největší komplikací je to, že měníš sedadlo.
No a tam byl u mne kámen úrazu, jelikož to sedadlo nemůže být jen tak nějaké sedadlo, ba dokonce musí být jistota, že není z bouraného auta, že nemá narušenu konstrukci, musí být dohledatelné v systému prodejní sítě dané značky, jelikož jinak je to problém a nelze projít zkráceným schvalování, ale musí to na přestavbu atd .... no a na tom jsem se zapotil nejvíce.
Takže Tvá teorie o úchytných bodech v nějakém počtu ať je správná, nebo ne, stejně tazateli nepomůže, jelikož on není opravněn si tam to sedalo prohodit bez vědomí dovozce (zápisu v OTP ), neboť by si tam náhodou mohl dát nějaká závadné a jeho spolujezdec by si chudák mohl ublížit.
Pokud pouze vyjme a zpětně umístí původní sedalo, tak je to asi v pořádku, ale to není v plánu a nebývá to problémem v naší problematice.
Ať je to jakkoliv nepochopitelné, i když se jedná o originální díl, tak to v praxi znamená několik razítek.
Když jsem to měl již vše hotové, stojím na Bohdalci před úředníkem a on mi tvrdí, že si není jsitý, zda jeden z největších dealerů značky v zemi je autorizovaný dát mi razítko, které bylo požadováno od Ford Motor Company .... tak si říkám pevné nervy, již jenom kousek a máš to .... takže asi tak, je to legrace .... pouze předávám svoji osobní zkušenost, jsem praktik, teoriemi bych já osobně to své razítko nezískal, ale každý jsme jiný a každý máme svoji strategii :):_
ShebaČlen Přidáno
před 7 letTakže přední otočné sedadla z Galaxe zřejmě taky u nějakého hnidopicha neprojdou.:(
Vozidlo : Ludwik XV (Citroen Jumper L2H1, r.v.2010)
Posádka: Já a moja
Původně jsi měl zapsáno 5 míst, teď máš 5/6 - to jest zvedl se počet kotvících bodů o jeden. Takže jsi neměnil počet sedadel, ale počet kotvících bodů, i když si to pro sebe můžeš nazývat jinak a mít dojem, že jsi dělal něco jiného.