Ahoj zde na fóru. Sleduju to zde již delší dobu a pořád si nemůžu udělat ucelenou představu :) Napadlo mě, že bych sem napsal mojí vizi a nechal si jí zkritizovat od Vás zkušených :)) S manželkou mame boxera L2H2 2007rok a chci stavět :) Primárně budeme jezdit kempy a občas jedna/dvě noci nadivoko. VYBAVA kterou mam, nebo budu davat: střesní okno, zadní prosklené dveře, dvě sedadla otočná, postel napříč a zvedací (občas motorka), kuchyňka dřez a jeden vařič, lednice jen jako přenosný box 12/220, nadrž na vodu a stejná na odpad, zasuvky 12 a 220 v kempu.ELEKTRO: oblast kabiny (zasuvka, stropní svetlo, radio) bych nechal 12v ze startovaci baterky. oblast pro bydleni bych dal vše(svetlo, zasuvky na mob, cerpadlo na vodu, topný těleso na vodu) 12v a tedy druhou baterku. v kempu bych pripojil 220 ktery by šly přez měnič na 12 a šetril bych tim tu druhou baterku( svetlo, vodu, nabijeni mob). navíc bych dal pár přímych 220 zasuvek pro rychlovarnou konvici, nabíječky, třeba i venkovní přenosný světlo apod. Dává to smysl přátelé?? :)) pak mám ještě pokračování ohledně tý vody a tepla, ale to kdyžtak později..omlouvám se za délku :)) Mirek
Jaroslav134Člen Přidáno
před 7 letAhoj, taky jsem nováček, jezdíme teprve od roku 2014. Mám karavan, jezdím do kempů, trávím v něm cca 20 nocí v roce. Složitost techniky je odvislá podle počtu nocí v karavanu strávených. Nevyplatí se mi mít druhou baterii, solár, booster a podobná zařízení, jelikož si zaplatím 220V v kempu. Při vzdálenějším přejezdu na letní dovolenou (noc na divoko) vše funguje na startovací baterii z auta.Přes den přesun, baterie se dobije, noc na divoko vše funguje. Abych to ještě upřesnil, tak lednice jede na plyn a el. bojler samozřejmě nejde. Notebook a ostatní zařízení se nabije z měniče. Toto neplatí v zimě, kdy je potřeba topit.
JK
Ahoj Mirku, píši SZ, nenám náladu poslouchat některé blbé kecy.
startovací baterku bych nechal jenom na startování a nic bych na ni nepřidával. Bez palubní se neobejdeš a na tu pověsíš vše. Mám na ni dokonce i kameru(od obrazovky mě k ní vyšel krásně drát)
Musíš si položit mnoho základních otázek:
Dodávka má sloužit pro jakou posádku?
1) plánuješ cesty jen v létě? od toho se vyvíjí nmoho dalších věcí. Jako izolace, izolace odpadní nádrže, popř vyhřívání, ovládání vypouštěcího ventilu.
2)vaření, topení, Nafta-plyn. Bomby- nádrž?
3)kempy na divoko?
4)el. instalace. Osvětlení dnes už jen LED. Radio má velkou spotřebu, doporučuji jen z palubního akumulátoru. Solár? (na divoko určitě) Máme BOOSTER, velká spokojenost. centrálu nemáš kam dát a smrdí venku i vevnitř.
5) okna do zadních dveří bych nedával. Do šoupaček a ke stolu bych dal jen taková aby se nima nedalo prolézt. (to by ale neprošlo schvalovací komisí) Střešní okna určitě. Rychlé větrání.
6) nepíšeš nic o sprše a WC?
Spousta věcí se dá za levný peníz udělat a fungují možná i lépe jako originály. Jako třeba digestoř, odsávání WC, oddělené splachování atd.
Máme origo Weinsbergra(totálně přestavěného) a jezdíme celoročně a většinou na divoko. U nás doma, Rakosko, Itálie a Chorvatsko, tam tedy většinou kempy. I když i tam si občes střihnem nějaku noc bez kempu.
Pokud Ti tohle pomůže budu rád. Pokud ne nedá se nic dělat. Pokud si budeš chtít o problémech a názorech víc popovídat není problém. Mám i něco foto dokumentace. Dokonce mám snad i zadní okna.
Miloš
díky moc za každou připomínku! pomalu se plán rýsuje..vybírám teď izolaci..a přemýšlím jestli udělat dvojitou podlahu..asi spíš natahnu všechno bokem..wc nebude, není místo..máme tři psy takže potřebuji hodně prostoru..možná přenosné při krizi :)) chci natahnout jeden ofuk z prednich výdechů někam dozadu..(prodloužím výdech na nohy) mam bufíka ale je klasický, hydrodynamic napojený na motor..
Dotaz: Jak máte široké dveře do koupelny/wc ve vestavbě? Zajímá mě nejmenší použitelná šířka.
vondracekČlen Přidáno
před 7 letKolego, rád Ti poradím. Nejmenší použitelnou šířku dveří zjistíš tak, že přeměříš nejobjemnějšího člena zamýšlené posádky a to se zataženým
břichem. Získanou šíří se tento propasíruje a ostatní méně objemní snadno proklouznou. :he
zemanekpetrČlen Přidáno
před 7 letAno když jsem v dřevěných dobách karavaningu začal stavět prvnì obytnou Avii a sbíral zkušenosti a u kolegy který stavěl taky jsem zjistil že má nějaké úzké dveře.První úvaha byla že kvůli lépe udržení tepla v obytce.Hned mě vyvedl z omylu.Mám tlustou tchýni a nechci aby jezdila s náma.Takže měřit,měřit.......
Nejtlustší člen domácnosti (já) se protáhne mezerou širokou 350mm.
Na pohled se mi to zdá moc úzké.
Na Caravaningu v Brně jsem si to zapomněl změřit.
Jaké šířky dvířek jsou v profi vestavbách?
mám ve vestavbě dveře s průchozím profilem 440mm. Nejsme velcí, ale i tak je to tak na hraně. Menší bych určitě nedělal.
Foxhome - omlouvám se, ale nerozumím úplně elektrickému záměru: "ELEKTRO: oblast kabiny (zasuvka, stropní svetlo, radio) bych nechal 12v ze startovaci baterky. oblast pro bydleni bych dal vše(svetlo, zasuvky na mob, cerpadlo na vodu, topný těleso na vodu) 12v a tedy druhou baterku. v kempu bych pripojil 220 ktery by šly přez měnič na 12 a šetril bych tim tu druhou baterku( svetlo, vodu, nabijeni mo". Jak se bude dobíjet přídavná baterka?
ShebaČlen Přidáno
před 7 letVozidlo : Ludwik XV (Citroen Jumper L2H1, r.v.2010)
Posádka: Já a moja
možná jsem to popsal zmateně :) první "motorovou" baterku bych měl jen na jízdu, radio za jizdy a osvetlení kabiny..vůbec bych ji neresil, nedobíjel..musí vydržet (a vydrží)..druhou baterkou (nejlepe trakční) bych řešil bydlicí část a dobíjel jí v kempech nabíječkou (natvrdo připojenou) . Teoreticky podle typu nabijecky nemusím davat zadný menic(coz me predtim nenapadlo) a vse hnat z baterky, která bude soubezne dobíjena ze site v kempu..pak jsem tady jeste videl udelatko ktery za jizdy prepne nabijeni "motorovy" baterie na nabijeni trakcni...to by pri bydleni na divoko było fajn
Automatické sloučení 17.11.2016 21:21:
a nebo tedy menic v kempu a trakcni baterku skutecne odpojit, setrit a obcas manualne dobit pripojenim nabijecky
Upravil Foxhome dne 17.11.2016 22:21,
před 7 let