Warning: str_repeat(): Second argument has to be greater than or equal to 0 in /srv/www/caravan24.cz/www/maincore.php on line 169 Prosba o rady od zkušených, aneb jsme na začátku.: TECHNIKA - Caravan24.cz
Výkup karavanu! Vykoupíme Váš obytný vůz, nebo karavan za hotové,volejte 606118358 www.vykupkaravanu.cz
Partneři webu:
hykro.cz odak.cz
https://www.cwn.cz/
Prohledávání webu:

Prosba o rady od zkušených, aneb jsme na začátku.

Poslední aktualizace před 7 let
PrusaMartinPrusaMartinNováček
Přidáno před 8 let
Dobrý den, Máme Golf 7 variant (kombi) TDi 77kW
provozní hmotnost - 1395kg, max. hmotnost - 1920kg,
max. hmotnost přívěsu - 1500kg,
Jak velký přívěs byste nám doporučili?
Budeme rádi i za odkaz, pokud víte o přívěsu vhodném pro nás (tak přibližně do 200.000,-Kč)
Má někdo zkušenosti s taháním přívěsu tímto, nebo podobným vozem?
Jak je to z řidičákem, budu si muset dodělat E?

(Jsme pár s dcerou 13-let)
(Preferujeme oddělenou sprchu, nezávislost na kempech)
Předem díky za info, či odkazy.
Krásný den !e
přejí T a M+M
K
KitadomČlen
Přidáno před 7 let
Ahoj,
ŘP B je do 3500kg soupravy tj 1920 + 1500=3420kg tj na ŘP jsi v pohodě žádné rozšíření si dělat nemusíš. Jinak pokud by jsi přesáhl 3500kg součet velkových tak pak ti stačí jen rozšíření na B96 ta je od 3500 do 4250kg a je to v pohodě dojdeš do autoškoly najezdíš najké hodiny s vlekem odjedeš jízdy s komisařem a hotovo. Nepíšou se testy jako, když rozšiřuješ na BE To je pak už komplet i s testy na soupravy více jak 4250kg.
Váhu přívěsu je asi ideální zkusit máme Ford mondeo kombi 88kW karavan nakonec maximální váha 1500kg No a pokud je plně naložený na těch 1500kg tak bych řekla, že to je tak akrorád. Víc bych za to snad už ani nedávala... Tj. u vás bych to asi spíš viděla na nějakých 1300kg tu maximální. My máme tažné na 1800kg a nevím nevím to by si už auto škytlo :-). Než jsme karavan koupili měli jsme 3 roky půjčovaný zkusili jsme různé typy dispozičního řešení a zjišťovali co nám jak vyhovuje a jak se na to bude tvářit auto... Já vím někdo řekne vyhozený čas a prachy já s odstupem času mohu říci že toho nelituji.... Chce to prosí pár bazarů inzerátů a udělat si představu co by se Vám asi tak líbilo... Jinak v listopadu bude veletrh v Brně tam toho bude také hodně k vidění a mají tam i bazar použitých karavanů.......
samjeepsamjeepČlen
Přidáno před 7 let
Stav se v Krchlebech, tamní bazar má dost velký výběr a tam je čas si vše prohlédnout. Věřím, že ti povolí i zkušební jízdu. Já mám karavan také odtamtud a ochotně mi ho dovezl na zakázku z NL, protože jsem měl specifické požadavky a nevadilo mu, že jde o kus pod 100 000. Navíc do Krchleb to máš kousek a bazar nemůžeš minout, je u hlavní Boleslavské silnice na konci vsi.
B
berysoptikČlen
Přidáno před 7 let
Dobrý den, Martine
zdravím Vás a pokusím se přispět také svojí troškou do mlýna :). S karavanem jsem začínal cca před sedmi roky a postupně je měnil a taktéž tahouny.
Momentálně mám vlastně to co vy, jen se znakem škoda. Mám taky TDi 77 KW, Octavii v kombíku. Hmotnosti v podstatě identické, jen v TP mám max 1400Kg - brzděný přívěs.
Vše co napsali kolegové, s tím mohu jen souhlasit. Být Vámi, rozhodně bych nešel nad 1200 kg celkové hmotnosti. I tak je to pro výkon těchto aut hraniční. Jde taky o to kam a kudy budete chtít jezdit. Ono jiná je s tím klidná jízda po dálnici, kdy je vše OK, jiné je to na okreskách (zvláště v ČR) a pak taky myslete na to, že ne všechny kempy mají zpevněný povrch a jsou zcela na rovině. Ta manipulace s přívěsem je potom pro auto zážitek. Třeba oktě nedělá dobře neustálé rozjíždění či popojíždění v kolonách, do kopce z nuly a tak. Má slabší spojku. Nevím jestli je stejná jako u Golfíka, ale počítám, že velký rozdíl tam nebude. Chce to defenzivní jízdu.
Taky hodně moc záleží na rozvržení zátěže v karavanu, resp. tlaku na závěsné zařízení. Doporučuji nepřetěžovat a před každou jízdou orientačně zvážit. Jsou na to váhy. Stojí to cca 300 Kč a vyplatí se to. Hodně to mění jízdní vlastnosti auta a ovladatelnost soupravy.
Nejlepší bude si to doopravdy zkusit. Půjčte si nějaký karavan a projeďte se. Půjčoven je dost.
No a koupě, tam hodně pozor. Ideál je koupit karavan od někoho, kdo to má jako koníčka, tj. sám jezdí a o karavanech něco ví. Je to o dlouhém hledání a velké trpělivosti. Měl jsem to štěstí a když jsem měnil přívěs, ozval se mi kolega zde z fora a vše bylo super a mám karavan dle svých představ v super udržovaném stavu. pozor na bazary, mám s nimi velmi špatné zkušenosti. Sjezdil jsem půl republiky a to co je na fotkách, málo kdy odpovídá skutečnosti. Hlavně pozor na plíseň a zatečení. Nebude od věci požádat nějakého kolegu,aby ten vybraný prohlédl. jistě Vám rád poradí i ohledně jiných vychytávek.
Projděte zdejší forum, hodně se tu toho již napsalo.
Jinak přeji šťastnou ruku při výběru a hodně najetých kilometrů, vždy se šťastným návratem domů.
Mějte se Bery
PrusaMartinPrusaMartinNováček
Přidáno před 7 let
Díky moc všem za cenné informace, přesně takové jaké moc potřebuji:^
Teď už vím, že výběr karavanu se nesmí uspěchat, nýbrž řádně vychutnat a pěkně si ho žít, jak to jen jde. Jedno je jisté, že mě to velmi baví, takže to vypadá, že jsem v tom přátelé milí až po uši:) Takže se tu s vámi budu cítit jako doma.
Ještě Bery k tomu autu: Jaký máš přibližně průměrný rozdíl ve spotřebě nafty s karavanem a sólo?
A co se týká bazarů: co říkáš na Burimex? Na první pohled vypadají seriozněB) a ty jejich anglické kousky k nakousnutí. Ty bych si vydržel prohlížet do nevidim, přilepený na monitor PC jak moucha na mucholapku!o
Krásný den !e
Přeje T a M+M
TomTPTomTPČlen
Přidáno před 7 let
čau, karavan 1000 kg, Octavia kombi 1.9 77 kW TDI, bez karavanu do 5 l, s plně naloženým karavanem max. do 9 l (průměr kazí dálnice, tam je spotřeba největší).
Tom & Pavla
Škoda Octavia II 1.9 TDI + Elddis Crown Crest
K
KitadomČlen
Přidáno před 7 let

Citovat

PrusaMartin napsal:

Díky moc všem za cenné informace, přesně takové jaké moc potřebuji:^
Teď už vím, že výběr karavanu se nesmí uspěchat, nýbrž řádně vychutnat a pěkně si ho žít, jak to jen jde. Jedno je jisté, že mě to velmi baví, takže to vypadá, že jsem v tom přátelé milí až po uši:) Takže se tu s vámi budu cítit jako doma.
Ještě Bery k tomu autu: Jaký máš přibližně průměrný rozdíl ve spotřebě nafty s karavanem a sólo?
A co se týká bazarů: co říkáš na Burimex? Na první pohled vypadají seriozněB) a ty jejich anglické kousky k nakousnutí. Ty bych si vydržel prohlížet do nevidim, přilepený na monitor PC jak moucha na mucholapku!o

Ahoj no my u u Toho Mondea normálně 5,3l bez karavanu s karavem kolem 7-8l tady po Čechách po okrskách kdy se to nehoní dojíždí se a nejede se styl brzda a plyn..... Dálková na Slovensko po dálnici, kdy se to valilo kolem 100km/h tak byla 10l :o. Ale nemáme u auta 6 rychlostní stupeň pokud by byl asi by to bylo lepší :-)
dukeczdukeczČlen
Přidáno před 7 let
Ahoj, moje zkušenost:

75 KW, ale v benzínu. Dříve jsem si často půjčoval Eifelland 415TM, hlavní sezóna 850 Kč/den, mimo sezónu 550 Kč/den.
Jezdil jsem s ním za cca. 10,5 až 11 litrů, šlo to, vždy za kamionem, ale bylo to takové dost únavné - hlavně dálnice do kopce, kdy jedeš za 3 osmdesát a předjíždí Tě kamiony není moc zábavný.

Pak se mi povedlo koupit parkovací stání s vraty 200 cm výšky a koupil si Rapid Club 42 CP, který má výšku jen 199 cm - má skládací střechu.

S ním jsem jen letos najezdil asi 6 000 km a byl v něm zhruba měsíc a je to fakt pecka - šířka je jen 202 cm, výška jen 199 cm a udělá to neskutečný rozdíl v jízdě - spotřeba ať jsem jel kam jsme jel vždy po tisíci km se ustálila na 8,1 (bez něj tak 7,5, ale jedu po dálnici 130). Jedu si svých 100, když předjíždím rozjedu se bez problému až na 130 (ve Francii je homologovaný na 130, takže se snad nerozhoupe - každopádně se pocitově chová líp než Eifelland 415TM v 90 km).

Pro slabé auto naprosto geniální, každý cm výšky udělá hrozně moc. Postavení střechy je cca. 30 vteřin, prostě se zvedne a je to. Žádná síla není potřeba. Letos v byl Tarvisiu hned za tunelem zúžený sjezd tak na 220 cm, navíc do otáčky - bez jakéhokoliv označení, jen mini cedulka zákaz vjezdu nad 3,5 tuny, o šířce ani slovo. Se strachem, ale v pohodě jsem projel, obytňák za mnou to tam zapíchnul a vycouvával. Jestli něco urval nevím, ale spíš myslím, že celý obytňák orval a měl po dovolený. O to si pak říkáš, že každý cm je hrozně znát.

Rozkládání stolu na postel taky absolutně v pohodě, kluk 12 let se ta týden vyspal a skládání postele na chviličku. Jinak dělá se i ve variantě s palandama, ale tam už je cena jide.

Měl půjčený i Eifelland 495TF, ale to už jsem raději tahal silnějším autem (bez tak za 5,5 s ním tak za 9 litru nafty) a pak si půjčoval jen tu 415ctku. Ta šířka 250 cm prostě není příjemná - jak máš auto výrazně užší než karavan, tak je každá zúžení do jednoho pruhu na dálnici dost nepříjemný - hlavně v noci - musíš se hodně soustředit a když jedeš zúžením 20 km za tmy a deště, tak je to hodně únavný. U Rapida to neřeším, 202 cm se vleze vždycky. Dokonce s ním jde i předjíždět, když někde chytneš nějakou brzdu.

A uvnitř karavanu velkou šířku nijak extra nedoceníš. Jasně, ve 3 se hůř vyhýbá a když chce jeden do skříně, druhý si musí sednout, když se jeden převlíká, druhý musí počkat, ale za tu pohodu cestou to stojí.

V podstatě se s ním jeden jako s obytným autem, ne přívěsem - prostě o něm vůbec nevím, navíc nevrže nábytek, netřese se nádobí, ale jseš v příjemným tichým prostředí osobáku.

Kdyby Tě to zaujalo a uvažoval jsi o něm, můžu se podělit o zkušenosti s karavany se zvedacími střechami - než jsem ho sehnal, hodně karavanů se zvedacími střechami jsem viděl, ale vždycky to byl kompromis - Rapido je pro mě bez kompromisu. Mrkni sem: http://www.strech...
jsou ta nákresy všech modelových řad Rapida, kdybych Tě zlanařil k uvažování, dej vědět.

Jinak pokud uvažuješ o palanďáku kvůli pevnému spaní pro dítě, tak asi nejlehčí karavan na trhu je Caravelair 466 - prázdný jen 920 kg, ale skládací umyvadlo - není to nic moc, 486 1010 kg s rozumnou koupelnou.

K samostatnosti mimo kemp: to se úplně tluče s nízkou váhou a nízkou cenou - karavan jde předělat, aby byl soběstačný, ale baterie, nádrž na vodu, nádrž na odpadní vodu, solární panel... to všechno = váha navíc... Zjednodušeně - nechci do kempu = obytný auto, chci někam přijet, odpřáhnou, nic neustále nebalit a mít vše v bezpeční v kempu a jezdit na výlety po okolí = karavan + kemp
taky sprchování v karavanu - půjč si karavan se sprchou za zkus to - studená voda, máš jí 20 litrů, napouštíš jí někde na pumpě tím, že taháš kanystr, pak Tě obalí ve sprše igelit - no nezkoušel jsem to, ale moc bych nevěřil tomu, že by to šlo... já si jednou v karavanu sprchoval nohy o bláta a pak jsem hodinu myl sprchu, rozumnější bylo vzít je petkou před karavanem...
B
berysoptikČlen
Přidáno před 7 let
Ahoj Martine,
to co píše Dukecz je velká pravda. Ono chtít karavan s rozumnou hmotností v souvztažnosti s tím, čím to budeš tahat, nejde moc dohromady s továrním přívěsem se sprchou a vůbec ježděním na divoko. Pochopil jsem, že jste 3. Neříkám, že se to nedá udělat, ale viděl bych to spíš na předělání vnitřku přívěsu, než origo fabriku. Ty budou asi těžší. Když pojedeš na divoko, tak musíš mít plný nádrže na vodu a být zásobován. Čím víc toho do přívěsu naložíš, tím hůř se táhne, natož s ním pak někde třeba "růčo" cvičit. Ber to tak, že golfík 77 KW není žádnej vytrénovanej teréňák. My jezdíme ve čtyřech, děti ještě malý, ale něco v kufru a má toho okta tak akorát :).
S tou spotřebou, normálně mám tak 6,2 (jezdím ve městě) a s karavanem okolo 10ti. Ale popravdě, spotřebu neřeším. Když je třeba, tankuju !).
Ona okta umí jet za 4,5 ltr., ale tak po silnici I. třídy když jedeš 80-90.
Jinak co se týče bazarů a prodejů, jak jsem psal, mám negativní zkušenosti. Většina z nich to dotáhne kdoví odkud a jen to chtěj prodat. Burimex znám jako e shop, prodej karavanů = nemám zkušenost.
Ono je to těžký. Jezdil jsem se koukat i k soukromým prodejcům a taky jsem si nevybral. Měl jsem dost tvrdá kriteria a někteří mi přišli jak z jiného světa. Je to těžký, každý chce od karavanu něco jiného a různým lidem vyhovuje různý stav. Navíc já už karavan měl, tak si přece nekoupím horší, než jsem t.č. měl.
Dobrý dojem na mě tady na fóru udělal "verca12". Je to tedy asi komerční subjekt, nicméně zajímal jsem se svého času o jím nabízený stroj a byl hrozně ochotný. Vše mi nafotil, neskrýval porušení pláště kravanu, ještě mi poslal detailní foto a volali jsme si. Přišel jako solidní člověk, už tím, že neskrval možné vady. Popsal stav jak to je a to se mi líbí. S tím se taky všude nepotkáš.
Ale pochopil jsem, že koukáš po anglánech. S tím nemám zkušenost.
Tak šťastnou ruku a dobře vyber. A určitě si karavan nejdřív půjč a projeď se kus po dálnici, kus I tř a manipulaci třeba na parkovišti. Uvidíš jak to jde.
Ahoj Bery
JiPe HighlandersJiPe HighlandersČlen
Přidáno před 7 let
Jojo je to tak.
Ten tvůj Golfík se 105 koňmi je tak nějak rád, že se utáhne sám. Když za něj pověsíš nezávislý přívěs
dle tvých požadavků /tzn. cca 1500 kg/, tak to bude velká tragikomedie.
Pokud chceš jezdit častěji jak jednou za rok k moři, tak vyber pro tebe ten nejlepší vlek
a k tomu nalaď pořádnýho tahače.!)
Jitka a Pepa, vestavba MaLiBu 640 Charming
( Ducato L4H2 Maxi, 2.3 180 k, aut.)
standa a renatastanda a renataČlen
Přidáno před 7 let
Zkus se kouknout v ,,karavanykounice.cz'' mají celkem dobrý výběr do 1200kg což by jsi měl v pohodě utáhnout a když jsem u nich kupoval byli velice příjemní a vstřícní a nemáš to daleko. Ahoj
PrusaMartinPrusaMartinNováček
Přidáno před 7 let
Díky všem za informace.

S tím cestováním na divoko to zřejmě v našem případě tak horké nebude.
Možná mi dáte i za pravdu, že zas tolik možností kde lze legálně tábořit ve volné přírodě asi moc není?
Co myslíte?

U nás to spíš bude asi: odpřáhnout na pár dní v kempu, prohlédnout si okolí a až se nám bude chtít, tak zas popojedem:z

dukecz, s tím šarmantním francouzkým Rapidem jsi mě dostal. Také proto, že bych s ním pak zřejmě projel průjezdem u nás doma na dvůr. Dal by se někde vidět na živo? (ještě jsem pořádně neprohledal ten odkaz, jak si mi dal do svého příspěvku)

Nemá ještě někdo nějaký názor na štíhlého francouze se zvedací střechou?
Rapid Club 42 CP, který má výšku jen 199 cm.:^

Automatické sloučení 16.10.2016 20:43:
Tak jsem byl na té výstavě HYKRO jak se psalo zde na fóru a musím se přiznat, že v karavanu či obytném autě jsem byl vůbec poprvé!j
Byly tam jen dva karavany Weinsberg a spousty obytných aut, ani jsem všechny neprolezl.
Můj dojem začátečníka, aniž bych se chtěl jakkoli dotknout majitelů skvělých obytných aut a jejich praktických výhod. Tak nevím přesně čím to je, ale zkrátka přívěs na mě působí svým jedinečným kouzlem chaloupky na kolečkách jenž čeká, kdo ji zas zapřáhne a vezme do světa.
Přátelé když pominete svého mazla, co vy na to, máte radši dvě kolečka na háku, nebo pořádný náklaďák???
Krásný den !e
Přeje T a M+M
Upravil PrusaMartin dne 16.10.2016 20:43, před 7 let
haskyhaskyČlen
Přidáno před 7 let

Citovat

PrusaMartin napsal:

Díky všem za informace.

S tím cestováním na divoko to zřejmě v našem případě tak horké nebude.
Možná mi dáte i za pravdu, že zas tolik možností kde lze legálně tábořit ve volné přírodě asi moc není?
Co myslíte?

U nás to spíš bude asi: odpřáhnout na pár dní v kempu, prohlédnout si okolí a až se nám bude chtít, tak zas popojedem:z

dukecz, s tím šarmantním francouzkým Rapidem jsi mě dostal. Také proto, že bych s ním pak zřejmě projel průjezdem u nás doma na dvůr. Dal by se někde vidět na živo? (ještě jsem pořádně neprohledal ten odkaz, jak si mi dal do svého příspěvku)

Nemá ještě někdo nějaký názor na štíhlého francouze se zvedací střechou?
Rapid Club 42 CP, který má výšku jen 199 cm.:^

Automatické sloučení 16.10.2016 20:43:
Tak jsem byl na té výstavě HYKRO jak se psalo zde na fóru a musím se přiznat, že v karavanu či obytném autě jsem byl vůbec poprvé!j
Byly tam jen dva karavany Weinsberg a spousty obytných aut, ani jsem všechny neprolezl.
Můj dojem začátečníka, aniž bych se chtěl jakkoli dotknout majitelů skvělých obytných aut a jejich praktických výhod. Tak nevím přesně čím to je, ale zkrátka přívěs na mě působí svým jedinečným kouzlem chaloupky na kolečkách jenž čeká, kdo ji zas zapřáhne a vezme do světa.
Přátelé když pominete svého mazla, co vy na to, máte radši dvě kolečka na háku, nebo pořádný náklaďák???


Ahoj.To je prostě těžké a musíš si srovnat priority.Ideální půjčit si auto i karavan a uvidíš.Jak jsem tu už psal - nejsem žádný mladík(vlastně jsem 54)a jezdím cca. 30 let a za tu dobu mám již šestý karavan.Nikdy nebyl nový,protože po příjezdu domů šel rovnou do garáže kde jsem ho,jednoduše řečeno rozvrtal a předělal k nezávislosti.Protože jezdím celoročně,v létě cca.tři týdny dovča,během roku každý druhý víkend a prodloužené víkendy o svátcích,tak preferuji karavan.Někam dorazím na víkend,odpřáhnu a mohu se jet podívat po okolí-na kole mi to už nejde,bolí koleno.Ale je to vždy jen věc názoru.Pro mě je jen ta nevýhoda,že jedu pomaleji,na to jsme si již za ty roky zvykl.Já bych šel do auta jen za předpokladu,že bych za ním táhl malý podval,třeba ze Smartem.S touto myšlenkou jsem si pohrával před pěti lety,ale nakonec to vyhrál zase karavan.Znovu opakuji - je to pouze a pouze můj názor a rozhodnout se musíš,jako mi všichni sám.
Hasky
PrusaMartinPrusaMartinNováček
Přidáno před 7 let
Ahoj hasky, díky za sdílení svých zajímavých názorů a zkušeností. Ještě jak píšeš že máš už šestý karavan, mohl bys zhodnotit jejich odlišnost ve smyslu jízdních vlastností, resp. jaký typ, rozměr, hmotnost, vyvážení hmotnosti na tažné, aerodynamický tvar, kola a tlak v pneumatikách, atd. se nejsnáze táhne???
Platí ona známá hláška, že na ,,velikosti záleží" nebo jde hlavně o hmotnost?
Řeším tyto otázky, protože budu tahat naším menším autem (VW G7 77kW TDi max přívěs 1500kg) jak jsem psal na začátku tématu.
Pravděpodobně nebudeme jezdit tak často jako ty. Ale v hlavě mám toho: Rapid Club 42 CP jak psal dukecz, se skládací střechou a ší5kou okolo dvou metrů.

Co ty na to???
Krásný den !e
Přeje T a M+M
haskyhaskyČlen
Přidáno před 7 let

Citovat

PrusaMartin napsal:

Ahoj hasky, díky za sdílení svých zajímavých názorů a zkušeností. Ještě jak píšeš že máš už šestý karavan, mohl bys zhodnotit jejich odlišnost ve smyslu jízdních vlastností, resp. jaký typ, rozměr, hmotnost, vyvážení hmotnosti na tažné, aerodynamický tvar, kola a tlak v pneumatikách, atd. se nejsnáze táhne???
Platí ona známá hláška, že na ,,velikosti záleží" nebo jde hlavně o hmotnost?
Řeším tyto otázky, protože budu tahat naším menším autem (VW G7 77kW TDi max přívěs 1500kg) jak jsem psal na začátku tématu.
Pravděpodobně nebudeme jezdit tak často jako ty. Ale v hlavě mám toho: Rapid Club 42 CP jak psal dukecz, se skládací střechou a ší5kou okolo dvou metrů.

Co ty na to???


Díky za důvěru.Ale zkušenosti se sbírají celý život.Za třeskutého socialismu jsem tahal 120 cítkou,pak ke konci favoritem a byl jsem unešen jak to jede.Ale oba dva tehdejší karavany byli samo doma a měli cca.750 Kg.Po revoluci jsem už tahal Transportérem a Multivanem Fenda(1200Kg)Hobíka(1300Kg) a Anglána(1500 Kg).Tak že tyto váhy nedokáži za osobákem zhodnotit.A nyní opět Anglán(1450 Kg)za Traficem Generation.Jen jednou jsem táhnul Hobíka za Octávií a měl jsem z toho divný pocit-ale bylo to asi tím že jsem na lehké auto na tahání nebyl zvyklý.Aerodymika - za socialismu na autech spojlery,po revoluci už to auta dávali v pohodě.Na tahání lehkým autem nejsem ten pravý k zodpovězení tvé otázky - ale jde to,převážná část lidí tahá za osobákama a lehkýma autama.
Hasky
R
RadovanČlen
Přidáno před 7 let
Podepisuju vše co napsal Dukecz. Rapido jsme měli a vzpomínáme jen v dobrém - ať na parkování přes zimu na chalupě pod balkonem /větší tam nejde/,tak na fantastickou spotřebu. Prodali jsme ho po výměně za silnějšího tahouna,šli jsme do většího přívěsu,ale vzpomínáme s láskou.
Pokud jde o kempování nadivoko,všechny dosavadní karavany jsem k tomu uzpůsobil a několikrát jsme to vyzkoušeli.
No - je to skutečně věc názoru a osobních priorit. Mě brzo přestalo bavit podvečerní hledání místa k přespání,samotný spánek taky nic moc,věčné obavy ze zvuků jestli po nás někdo nejde apod. Mistři v hledání příhodných míst se mnou samozřejmě souhlasit nebudou,ale za mě ne!
Na takto "zašitém" místě taky ráno asi nenecháš odpojený karavan a nevydáš se na cyklo,nebo autovýlet bez karavanu.
Jak říkám,píšu za sebe,někdo jiný Ti možná poradí a dobře zdůvodní pravý opak - takže vždy suď podle svých potřeb a preferencí,ať Ti to všechno vyjde !
Radovan,Zuzana,Peugeot Partner,Coachman Pastiche
MildaProMildaProČlen
Přidáno před 7 let
Ahoj, k puvodni otazce, mam zkusenosti s tahanim 1350kg tezkeho karavanu za stejnym Golfem Variant TDI 77kW DSG.
Urcite se najdou lidi, ktery by zaprahli za Golfa i tezsi prives, ale podle me to bylo tak tak na hrane. Napr. pokud nas na dalnici predjizdel autobus, bylo to znat na stabilite soupravy. Dalnicni kopce 4-5, rovinky na 6ku. Spotreba kolem 9l pokud si dobre pamatuju. Da se to, ale je to proste na hrane, jak vykonove, tak hmotnostne, protoze Golfik neni zadnej mastodont a cim vetsi rozdil hmotnosti ve prospech tahouna, tim lip...

Za me bych urcite nesel pres 1300kg, spis do 1200kg urcite ne pres pres 1395, musel bys resit papiry, jelikoz se sice vejdes do 3500, ale celkova hmotnost privesu by byla vyssi nez pohotovostni tahouna..

Jo a nezavislost na kempech urcite ano.. Neni potreba hned zajizdet nekam hardcore do neznama, ale urcite se hodi napr. pro stani na free a nevybavenych ofiko stellplatzech.

To je asi vse co k tomu muzu rict :-)
Upravil MildaPro dne 17.10.2016 22:14, před 7 let
P
petrazlatkaNováček
Přidáno před 7 let
Ahoj, když jsem měnil 30 let starý karavan za novější, sjezdil jsem půl Evropy včetně ČR po nabídkách z inzerátů. Protože jsem již věděl co a jak, nebylo mně nic
dost dobré. Na nový jsem neměl. Nakonec jsem náhodou narazil na pana Buriana, to ještě na starém působišti. Dnes jsou na konci Zdic. Výsledek: anglán naprosto soběstačný na divoko na týden (bez TV, satelitu atd.) lednice, voda, topení, svícení, vaření (sporák s troubou a grilem) vše 12V + plyn. Samozřejmě vše je také možno na 220 V. V koupelně je samostatný sprchový kout dost velký i pro velkého a staršího člověka. WC splachovací 12V. Velmi prostorná koupelna je oddělena dveřmi od obytného prostoru. Spaní pro tři dospělé. Pouze při delším pobytu nadivoko je nutné doplňovat vodu, např. u čerpacích stanic. Váha je 1.300 kg, délka i s ojí 6,40 m. Pokud chceš jezdit nadivoko s větším a těžším karavanem, již všude nezajedeš, špatně se manévruje v terénu, ne všude je asfalt. Tahám ho předokolkou Octavií I TDi 1,9, čipnutou na 105 kW. Pro případ mokré louky nebo bláta vozím i v létě sněhové řetězy, ale zatím jsem je nikdy nepoužil. Auto vytáhlo přívěs i na parkoviště k hradu Házmburk. Spotřeba solo je 4,5 l, s přívěsem na dálnici 10 l při rychlosti 100 km/h, na okreskách 8,5 l. Pokud pořídíš podobný přívěs, doporučuji golfa čipnout a jsi v pohodě. Jezdím s karavanem již 35 let většinou nadivoko.
PrusaMartinPrusaMartinNováček
Přidáno před 7 let
Ahoj a díky moc všem a tobě Petře za příspěvek, jenž mi doslova hovoří z duše. Jak jsi se pěkně rozepsal o svém anglickém karavanu, přesně takovém jaký se mi líbí :)
Bude to pro nás zřejmě velké dilema rozhodnout se mezi tímto anglánem a tím rapido se skládací střechou??? Ten chiptuning je zajímavé řešení:^

Ps: nemůže mít chiptuning nějaký vliv na životnost motoru?
Krásný den !e
Přeje T a M+M
MildaProMildaProČlen
Přidáno před 7 let

Citovat

PrusaMartin napsal:


Ps: nemůže mít chiptuning nějaký vliv na životnost motoru?


Samozrejme ze muze! !)
Vy můžete zobrazit všechny příspěvky v tomto fóru.
Vy nemůžete začít nový diskusní příspěvek v tomto fóru.
Vy nemůžete odpovědět v této diskusi.
Vy nemůžete začít v anketu v tomto fóru.
Vy nemůžete na tomto fóru nahrát přílohy.
Vy můžete stáhnout přílohy v tomto fóru.

Copyright © 2023

Powered by PHPFusion. Copyright © 2024 PHP Fusion Inc.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

Theme by PHP Fusion Inc
43,594,009 unikátních návštěv | Vygenerované za: 0.18524 sekund | Průměrně za: 0.18524 (0) sekund | Dotazy: 137 | Použitá paměť: 2.31MB/4MB