Warning: str_repeat(): Second argument has to be greater than or equal to 0 in /srv/www/caravan24.cz/www/maincore.php on line 169 Trakční baterie LiFePO4: TECHNIKA - Caravan24.cz
Výkup karavanu! Vykoupíme Váš obytný vůz, nebo karavan za hotové,volejte 606118358 www.vykupkaravanu.cz
Partneři webu:
hykro.cz odak.cz
https://www.cwn.cz/
Prohledávání webu:

Trakční baterie LiFePO4

Poslední aktualizace před 30 dní
freeridefreerideČlen
Přidáno před 7 let
jazdím celoročne, cez pracovné dni auto zväčsa stojí a nedobíjam, stihne sa nabiť počas výjazdu pri presune (booster) alebo cez solar, v zime pripojím preventívne 2x za zimu na 5 dní na nabíjačku, inak iba temperujem počas státia (TRUMA C6) na +5 stupňov C, za 3 roky žiadny problém ani s baterkou ani vodou .... takže v LiFePO4 vidím perspektívu
Karel ProkopKarel ProkopČlen
Přidáno před 7 let
dobrý to bude, protože LFP nabiják z 220V bude max 20A což je pro ty baterky humor.
C
cestovatelprahaNováček
Přidáno před 7 let
Koukám že si zde tykáte,tak ahoj.Zaregistroval jsem se teprve před chvílí,z nutností vyjádřit se k stále omýlající se diskuzi ohledně baterií a vlastně celé spotřeby el.Dělám ve firmě která se zaobírá náhradními zdroji,tím pádem z 60% bateriemi.Řeší se zde již dosti dlouho,dá se řící že neustále jaké baterie.Nasimulovali jsme 2 x 100Ah trakce + 250W panel.Odběry byli řízeny automaticky od 0,5A až po 8A během dne a v nočním provozu 1A na topení.Panel byl řízen též automaticky – světlo,sluníčko,noc atd.(simulace měsíce října).Při odběrech jsme šli v automatickém řízení odběru i tak dalece,že jsme simulovali i pěti vteřinové splachování WC(20 x denně).Bylo počítáno z klasickými spotřebiči – svícení,TV,noťas,nabíjení telefonu,satelit,wifi router,rádio,nastavení automatického satelitu,grilovací motorek,čerpadlo vody ….Při této čtyřdenní simulaci jsme měli stále dost energie na pobyt mimo přípojky 230V.Při další simulaci,že by vůbec,ani na chvíli nevysvytlo sluníčko,jsme po čtyřech dnech byli s energií skoro na nule.Ale to jsme simulovali totální zatažení nebe a v tom případě vám nepomůže nic.Z našeho ekonomického rozboru vyplývá – klasika trakce a panel je opravdu ideální řešení.Na vašem webu je dost zkušených kutilů,kteří na věc jdou zcela logicky a tím pádem i správně.Ale,většina z vás zde propadla názorům odborníků,kteří mají samozřejmě pravdu,ale je to již komerce – novinky,leč ekonomicky totálně nevýhodné se prodávat musejí.A nyní mě můžete třeba ukamenovat,ale bylo provedeno opravdu přesné měření a počítáno bylo z kapacitou bateríí 80%.
tomasboktomasbokČlen
Přidáno před 7 let

Citovat

cestovatelpraha napsal:

Koukám že si zde tykáte,tak ahoj.Zaregistroval jsem se teprve před chvílí,z nutností vyjádřit se k stále omýlající se diskuzi ohledně baterií a vlastně celé spotřeby el.Dělám ve firmě která se zaobírá náhradními zdroji,tím pádem z 60% bateriemi.Řeší se zde již dosti dlouho,dá se řící že neustále jaké baterie.Nasimulovali jsme 2 x 100Ah trakce + 250W panel.Odběry byli řízeny automaticky od 0,5A až po 8A během dne a v nočním provozu 1A na topení.Panel byl řízen též automaticky – světlo,sluníčko,noc atd.(simulace měsíce října).Při odběrech jsme šli v automatickém řízení odběru i tak dalece,že jsme simulovali i pěti vteřinové splachování WC(20 x denně).Bylo počítáno z klasickými spotřebiči – svícení,TV,noťas,nabíjení telefonu,satelit,wifi router,rádio,nastavení automatického satelitu,grilovací motorek,čerpadlo vody ….Při této čtyřdenní simulaci jsme měli stále dost energie na pobyt mimo přípojky 230V.Při další simulaci,že by vůbec,ani na chvíli nevysvytlo sluníčko,jsme po čtyřech dnech byli s energií skoro na nule.Ale to jsme simulovali totální zatažení nebe a v tom případě vám nepomůže nic.Z našeho ekonomického rozboru vyplývá – klasika trakce a panel je opravdu ideální řešení.Na vašem webu je dost zkušených kutilů,kteří na věc jdou zcela logicky a tím pádem i správně.Ale,většina z vás zde propadla názorům odborníků,kteří mají samozřejmě pravdu,ale je to již komerce – novinky,leč ekonomicky totálně nevýhodné se prodávat musejí.A nyní mě můžete třeba ukamenovat,ale bylo provedeno opravdu přesné měření a počítáno bylo z kapacitou bateríí 80%.


Ahoj, není třeba nikoho kamenovat, tady se diskutuje. To je dobře, že jste to takto testovali, ale nerozumím tvému příspěvku, protože v tomto vlákně jde o porovnání klasické trakce oproti LFP a to vašim testováním porovnáváno nebylo. A proto se prám, jak jste přišli na to, že je to ekonomicky totálně nevýhodné?
LAIKA X710R
Karel ProkopKarel ProkopČlen
Přidáno před 7 let
vítej cestovateli z Práglu a díky za přínosný info.
Já za sebe:
sestavy počítám VŽDY na cca 3dny bez přísunu energie.
Zimní provoz je trošičku jinak: čerpadlo mě vůbec nezajímá, ale topení jo (3-7A celkem od 30 do 55Ah denně). U naphty je to ještě vo fous víc a to nezapomeň na rány kdy spíná žhavicí svíčka (300W, cca 25A) tam, bez stabilizátoru jsi ouplně v prdeli. Páč 80Ah volovo (originál výbava) jde do kolen jen se na něj blbě podíváš a ochrana v EBL radostně vypne. Ve dvě ráno, pochopitelně :he.
Další vjec která mě silně zajímá sou vobrazofky (telefony,tablet,notík, telka) odběry 1-8A !!!! Neb Nout, když se nabíjí, si běžně vezme 60W a velkej nezřídka klidně 80 i 100W.

Teď mám na dvoře aplikaci, kdy auto jen na vedlejších spotřebičích !! bere 44Ah denně bez topení !!!! Pán vycykloval 230Ah trakci za rok a čvrt.
Má tam kafostroj 1500W, Mikrowelle cca 1200W (ale magnetron si na modifikovaným sínusu sáhne při saturaci hravě pro 4kW !!!! a kolikrát je mu i to málo. Hlavně u elektricky nečistejch levnejch noname čínskej sráčů. A slušnej sínus za 10-25tis Kčs si tam většina lidí dobrovolně nedá. Kór kvůli Mikrowelle ne. Rychlovarka 2kW. Myslím, že zvažovali ještě troubu typu Remoska cca 600W.
Pán (investor) je velice osvícený muž a po konzultaci se rozhodl pro LFP okolo 150-200Ah. Mám zcela volnou ruku ve volbě, což je paráda. Můžu mu udělat sestavu dle svýho gusta.

To mě baví. Ale pořád víme, že jedna chyba může znamenat ztrátu 30 a více tis. jen za články. A to se nikomu z nás nechce. Proto jsem upřímně rád za jakejkoli přínosnej info, páč sem taky nesežral šalamounovo hovno, bohužel. Učíme se celej život :|.

Fšem hezkej den a lidi: bastlete !!! Dobrejch informací není nikdy dost.
Karel, Váš servisák v aktivní službě :_
zemanekpetrzemanekpetrČlen
Přidáno před 7 let
Pro : cestovatelpraha .Protože jsi tady nový ,karavanky s číslem znamenají že s tvým příspěvkem tři členové souhlasí.Elektrooblast je pro hodně karavanistů oblast neznámá a tak jistě přivítáme tvé zkušenosti a znalosti i když někdy budou trošku mimo vypsané téma což uź málokomu tady bude vadit.Petr
C
cestovatelprahaNováček
Přidáno před 7 let

Citovat

Karel Prokop napsal:

vítej cestovateli z Práglu a díky za přínosný info.
Já za sebe:
sestavy počítám VŽDY na cca 3dny bez přísunu energie.
Zimní provoz je trošičku jinak: čerpadlo mě vůbec nezajímá, ale topení jo (3-7A celkem od 30 do 55Ah denně). U naphty je to ještě vo fous víc a to nezapomeň na rány kdy spíná žhavicí svíčka (300W, cca 25A) tam, bez stabilizátoru jsi ouplně v prdeli. Páč 80Ah volovo (originál výbava) jde do kolen jen se na něj blbě podíváš a ochrana v EBL radostně vypne. Ve dvě ráno, pochopitelně :he.
Další vjec která mě silně zajímá sou vobrazofky (telefony,tablet,notík, telka) odběry 1-8A !!!! Neb Nout, když se nabíjí, si běžně vezme 60W a velkej nezřídka klidně 80 i 100W.

Teď mám na dvoře aplikaci, kdy auto jen na vedlejších spotřebičích !! bere 44Ah denně bez topení !!!! Pán vycykloval 230Ah trakci za rok a čvrt.
Má tam kafostroj 1500W, Mikrowelle cca 1200W (ale magnetron si na modifikovaným sínusu sáhne při saturaci hravě pro 4kW !!!! a kolikrát je mu i to málo. Hlavně u elektricky nečistejch levnejch noname čínskej sráčů. A slušnej sínus za 10-25tis Kčs si tam většina lidí dobrovolně nedá. Kór kvůli Mikrowelle ne. Rychlovarka 2kW. Myslím, že zvažovali ještě troubu typu Remoska cca 600W.
Pán (investor) je velice osvícený muž a po konzultaci se rozhodl pro LFP okolo 150-200Ah. Mám zcela volnou ruku ve volbě, což je paráda. Můžu mu udělat sestavu dle svýho gusta.

To mě baví. Ale pořád víme, že jedna chyba může znamenat ztrátu 30 a více tis. jen za články. A to se nikomu z nás nechce. Proto jsem upřímně rád za jakejkoli přínosnej info, páč sem taky nesežral šalamounovo hovno, bohužel. Učíme se celej život :|.

Fšem hezkej den a lidi: bastlete !!! Dobrejch informací není nikdy dost.
Karel, Váš servisák v aktivní službě :_


Tak mik.....jsme nesimulovali,ale není to problém.Brali jsme klasiku vybavení a plyn topení při nočním režimu - 1A plně postačující.
Karel ProkopKarel ProkopČlen
Přidáno před 7 let
plynový topení Truma C 4-6kW?
Tam si myslím že 1A určitě stačit nebude.
C
cestovatelprahaNováček
Přidáno před 7 let

Citovat

Karel Prokop napsal:

plynový topení Truma C 4-6kW?
Tam si myslím že 1A určitě stačit nebude.


Simulace byla dle reálu - plný výkon,natopení,útlum,útlum rozfuku atd.Průměr je prostě 0.94 A.
Karel ProkopKarel ProkopČlen
Přidáno před 7 let
Jó průměr. Já to špatně pochopil :v.
Takže spotřeba je cca 24Ah. To v podstatě sedí - já počítám 30Ah na topení, ale upravuju podle místních podmínek hlavně velikost boudy a místa výjezdů např.česko versus Alpy (mrazový kotliny)
Spotřeba v ustáleným chodu mě vychází okolo 3A.
Jasný je že topení netopí 24h ale podle velikosti boudy, izolace, zimy a osobní pohody posádky. Já většinou počítám 8-14h provozního času.
C
cestovatelprahaNováček
Přidáno před 7 let

Citovat

Karel Prokop napsal:

Jó průměr. Já to špatně pochopil :v.
Takže spotřeba je cca 24Ah. To v podstatě sedí - já počítám 30Ah na topení, ale upravuju podle místních podmínek hlavně velikost boudy a místa výjezdů např.česko versus Alpy (mrazový kotliny)
Spotřeba v ustáleným chodu mě vychází okolo 3A.
Jasný je že topení netopí 24h ale podle velikosti boudy, izolace, zimy a osobní pohody posádky. Já většinou počítám 8-14h provozního času.


Jj.Tak to je.Simulace byla na měsíc říjen,ve dne průměr teplot 10 a v noci 5 stupňů.Když bude někdy zasee klidněji,nasimulovat můžeme jakýkoliv den v roce.Podle našeho měření se zatím ekonomicky vyplácí klasika - olověné baterie = výkon/cena.
dracekvodracekvoČlen
Přidáno před 7 let
Tak je jasné že pokud jdeme po ceně, tak olovo vychází nejlevněji.
Ale někdo chce do svého bydlíku to nejlepší, nebo potřebuje něco lepšího kvůli svejm nárokům. Např. dělá ročně hodně a hluboké cykly, nebo potřebuje odebírat velké proudy, chce ušetřit na hmotnosti atd...
Já říkám, ře lifepo se vyplatí tam, kde člověk oddělá trakční olověnou baterku do dvou let.
Kdybych neměl doma pár plonkovejch lifepo, tak bych taky do bydlíka nacpal trakční olovo a bylo by po starostech.
B
bob7373Člen
Přidáno před 7 let
Cestovatelpraha - také jsem srovnával, ale je nutno srovnávat srovnatelné.
LIFEPO4
100AH
počet cyklů 2000 - 3000 i víc vybití do 5ti procent
váha 14kg
cena 16000,-Kč
údržba - žádná
rozsah pracovního napětí -30 - 70 stupňů celestýna
12V
Váha 14kg

ekvivalent v olovu
Trojan 225 AH 6V dva kusy
cena 12000,-Kč, (vylepšené provedení , normálně mají tyto bat. 1000 cyklů
při vybíjení na 50 procent
životnost 1200 cyklů max, ale při větších odběrech se počet cyklů snižuje (např. měniče apod.)
nutná kontrola elektrolytu
rozsah pracovní teploty - se snižující se teplotou kapacita klesá
váha 60 kg

Pokud to srovnám, záleží na způsobu použití, běžné gelovky mají životnost 200 - 600 cyklů, choulostivé na vybití (zrovna mi odešla gelovka exide, oživit už nejde přes veškerou snahu, 2 roky stará)
Samozřejmě na nenáročné běžné aplikace pokud chci mít auto 5 - 6 let je to ekonomicky výhodnější.
Pokud zvážím vlastnosti, životnost, váhu, údržbu, ty 4000 navíc nejsou zas tak moc... Pokud budete srovnávat, je nutno srovnávat srovnatelné a zapojit nejen cenu, ale i počet cyklů, to je parametr, který je důležitý pro všechny.
C
cestovatelprahaNováček
Přidáno před 7 let

Citovat

bob7373 napsal:

Cestovatelpraha - také jsem srovnával, ale je nutno srovnávat srovnatelné.
LIFEPO4
100AH
počet cyklů 2000 - 3000 i víc vybití do 5ti procent
váha 14kg
cena 16000,-Kč
údržba - žádná
rozsah pracovního napětí -30 - 70 stupňů celestýna
12V
Váha 14kg

ekvivalent v olovu
Trojan 225 AH 6V dva kusy
cena 12000,-Kč, (vylepšené provedení , normálně mají tyto bat. 1000 cyklů
při vybíjení na 50 procent
životnost 1200 cyklů max, ale při větších odběrech se počet cyklů snižuje (např. měniče apod.)
nutná kontrola elektrolytu
rozsah pracovní teploty - se snižující se teplotou kapacita klesá
váha 60 kg

Pokud to srovnám, záleží na způsobu použití, běžné gelovky mají životnost 200 - 600 cyklů, choulostivé na vybití (zrovna mi odešla gelovka exide, oživit už nejde přes veškerou snahu, 2 roky stará)
Samozřejmě na nenáročné běžné aplikace pokud chci mít auto 5 - 6 let je to ekonomicky výhodnější.
Pokud zvážím vlastnosti, životnost, váhu, údržbu, ty 4000 navíc nejsou zas tak moc... Pokud budete srovnávat, je nutno srovnávat srovnatelné a zapojit nejen cenu, ale i počet cyklů, to je parametr, který je důležitý pro všechny.


bob733 - nejde pouze srovnávat,ale především měřit a počítat - nesmíš vycházet pouze z parametrů uvedených výrobcem.Váha a cena je jasná,ccykly a 5 procent - tak věř tomu co již máme odsimulováno - UTOPIE a zbožné přání výrobců a zákazníků.Na toto číslo se dostaneš pouze za předpokladu že okolní teplota v prostoru kde je umístěna baterie je plus šest stupňů(stabilních) a baterii nebudeš vybíjet nárazově ale konstantně - to je co - věř nebo nevěř.Ale vím že zde jsou lidé nevěřící a stejně věřit nebudou - je to to samé,jako když vám zde jeden člen stále dokola opakuje zásadní věci o elektrice a mnoho z vás se mu to snaží rozmlouvat a vysvětlovat že by to šlo i jinak.Jinak udělat jde všechno - z výsledkem ???A ještě jsi při své rozvaze opomněl úpravu nabíjení a dobíjení.
B
bob7373Člen
Přidáno před 7 let
No zatím plácáme prknem o rybník bez konkrétna. Uveď prosím konkrétno, s LIFE jsou zkušenosti ze solárních aplikací, i s olovem. LIFE je při změnách teploty výkonově stabilnější, u olova dochází ke zhoršení parametrů víc při nižších teplotách (kamarád má olovo v netemperovaném prostoru, oměřeno v zimě i v létě - velký rozdíl kapacity, zvlášť při větších odběrech), navíc life můžu mít i uvnitř líp než 60 kg baterku. Nutno uvádět fakta, nikoli dojmy a simulace bez konkrétních měření. Základ pro realizaci jsou vždy datasheety, samozřejmě v reálu je posun, bohužel u olova podle mých zkušeností větší směrem k horšímu. Ale proč jej nepoužít když je pro to důvod?Zkus prosím nějaká realizační fakta a měření, včetně podmínek za kterých bylo provedeno a realizováno. Určitě to tady bude lidi zajímat.
JurajSKJurajSKČlen
Přidáno před 7 let
Nutno uvádět fakta, nikoli dojmy a simulace bez konkrétních měření.
Mýlim sa ak si myslím že tie simulácie ktoré cestovateľ spomína sú podložené aj konkrétnym meraním?
B
bob7373Člen
Přidáno před 7 let
Pokud se jedná o firemní materiály, není vhodné to dávat na net, stačí závěry, podmínky za kterých se měřilo. Nicméně - při každé aplikaci je nutno vycházet z datasheetů. Pokud posuzujeme stejnou konkrétní aplikaci, dojde k posunu vlastností (kapacita, počet cyklů) jak u LIFE, tak u PB, tvrdím že Pb jsou na změny teploty a kapacity náchylnější.
floridan79floridan79Člen
Přidáno před 7 let
nasel jsem malou ukazku co kdo umi udelat, snad se doba bezneho pouziti lifepo blizi

1.7.2016 - Fiat Ducato R.V. battery replacement

http://www.ltw-ba...-a-LiFePO4

www.ltw-battery.com/upload/images/ducato_baterie.jpg
Fiat Ducato 280 Weinsberg Cosmos 1989 2.5TDI 4x4 (Kosmik)
Karel ProkopKarel ProkopČlen
Přidáno před 7 let
To je Petr Martinec z LTW battery, resp. jeho lidi.
Tohle jsou Winstony (vybíraný, bez balancéru), ale jinak dělají hlavně baterie zn. Vina, a dělají je dobře.
HrochHrochČlen
Přidáno před 7 let
Tak vidím, že je potřeba aby to někdo otestoval, tak od dnešního dne mám nainstalovánu LiFePO4 baterii LTW 100 Ah. I když nejsem přes elektřinu úplná lama tak jsem si nechal baterii připravit na míru. Takže pro mě jako uživatele stačilo přepnout elektroblok a regulátor od soláru na gel. Ze zdejší diskuze si spousta běžných uživatelů myslí, že LiFePO4 baterie jsou jen pro elektroodborníky ale tak to není. Když se obrátíte na odborníka, nemusíte nic řešit. Úspora váhy a místa je opravdu neskutečná.
Vy můžete zobrazit všechny příspěvky v tomto fóru.
Vy nemůžete začít nový diskusní příspěvek v tomto fóru.
Vy nemůžete odpovědět v této diskusi.
Vy nemůžete začít v anketu v tomto fóru.
Vy nemůžete na tomto fóru nahrát přílohy.
Vy můžete stáhnout přílohy v tomto fóru.

Copyright © 2023

Powered by PHPFusion. Copyright © 2024 PHP Fusion Inc.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

Theme by PHP Fusion Inc
43,029,057 unikátních návštěv | Vygenerované za: 0.28567 sekund | Průměrně za: 0.28567 (0) sekund | Dotazy: 135 | Použitá paměť: 2.36MB/2MB