freerideČlen Přidáno
před 7 letjazdím celoročne, cez pracovné dni auto zväčsa stojí a nedobíjam, stihne sa nabiť počas výjazdu pri presune (booster) alebo cez solar, v zime pripojím preventívne 2x za zimu na 5 dní na nabíjačku, inak iba temperujem počas státia (TRUMA C6) na +5 stupňov C, za 3 roky žiadny problém ani s baterkou ani vodou .... takže v LiFePO4 vidím perspektívu
Karel ProkopČlen Přidáno
před 7 letdobrý to bude, protože LFP nabiják z 220V bude max 20A což je pro ty baterky humor.
Koukám že si zde tykáte,tak ahoj.Zaregistroval jsem se teprve před chvílí,z nutností vyjádřit se k stále omýlající se diskuzi ohledně baterií a vlastně celé spotřeby el.Dělám ve firmě která se zaobírá náhradními zdroji,tím pádem z 60% bateriemi.Řeší se zde již dosti dlouho,dá se řící že neustále jaké baterie.Nasimulovali jsme 2 x 100Ah trakce + 250W panel.Odběry byli řízeny automaticky od 0,5A až po 8A během dne a v nočním provozu 1A na topení.Panel byl řízen též automaticky – světlo,sluníčko,noc atd.(simulace měsíce října).Při odběrech jsme šli v automatickém řízení odběru i tak dalece,že jsme simulovali i pěti vteřinové splachování WC(20 x denně).Bylo počítáno z klasickými spotřebiči – svícení,TV,noťas,nabíjení telefonu,satelit,wifi router,rádio,nastavení automatického satelitu,grilovací motorek,čerpadlo vody ….Při této čtyřdenní simulaci jsme měli stále dost energie na pobyt mimo přípojky 230V.Při další simulaci,že by vůbec,ani na chvíli nevysvytlo sluníčko,jsme po čtyřech dnech byli s energií skoro na nule.Ale to jsme simulovali totální zatažení nebe a v tom případě vám nepomůže nic.Z našeho ekonomického rozboru vyplývá – klasika trakce a panel je opravdu ideální řešení.Na vašem webu je dost zkušených kutilů,kteří na věc jdou zcela logicky a tím pádem i správně.Ale,většina z vás zde propadla názorům odborníků,kteří mají samozřejmě pravdu,ale je to již komerce – novinky,leč ekonomicky totálně nevýhodné se prodávat musejí.A nyní mě můžete třeba ukamenovat,ale bylo provedeno opravdu přesné měření a počítáno bylo z kapacitou bateríí 80%.
Karel ProkopČlen Přidáno
před 7 letvítej cestovateli z Práglu a díky za přínosný info.
Já za sebe:
sestavy počítám VŽDY na cca 3dny bez přísunu energie.
Zimní provoz je trošičku jinak: čerpadlo mě vůbec nezajímá, ale topení jo (3-7A celkem od 30 do 55Ah denně). U naphty je to ještě vo fous víc a to nezapomeň na rány kdy spíná žhavicí svíčka (300W, cca 25A) tam, bez stabilizátoru jsi ouplně v prdeli. Páč 80Ah volovo (originál výbava) jde do kolen jen se na něj blbě podíváš a ochrana v EBL radostně vypne. Ve dvě ráno, pochopitelně :he.
Další vjec která mě silně zajímá sou vobrazofky (telefony,tablet,notík, telka) odběry 1-8A !!!! Neb Nout, když se nabíjí, si běžně vezme 60W a velkej nezřídka klidně 80 i 100W.
Teď mám na dvoře aplikaci, kdy auto jen na vedlejších spotřebičích !! bere 44Ah denně bez topení !!!! Pán vycykloval 230Ah trakci za rok a čvrt.
Má tam kafostroj 1500W, Mikrowelle cca 1200W (ale magnetron si na modifikovaným sínusu sáhne při saturaci hravě pro 4kW !!!! a kolikrát je mu i to málo. Hlavně u elektricky nečistejch levnejch noname čínskej sráčů. A slušnej sínus za 10-25tis Kčs si tam většina lidí dobrovolně nedá. Kór kvůli Mikrowelle ne. Rychlovarka 2kW. Myslím, že zvažovali ještě troubu typu Remoska cca 600W.
Pán (investor) je velice osvícený muž a po konzultaci se rozhodl pro LFP okolo 150-200Ah. Mám zcela volnou ruku ve volbě, což je paráda. Můžu mu udělat sestavu dle svýho gusta.
To mě baví. Ale pořád víme, že jedna chyba může znamenat ztrátu 30 a více tis. jen za články. A to se nikomu z nás nechce. Proto jsem upřímně rád za jakejkoli přínosnej info, páč sem taky nesežral šalamounovo hovno, bohužel. Učíme se celej život :|.
Fšem hezkej den a lidi: bastlete !!! Dobrejch informací není nikdy dost.
Karel, Váš servisák v aktivní službě :_
zemanekpetrČlen Přidáno
před 7 letPro : cestovatelpraha .Protože jsi tady nový ,karavanky s číslem znamenají že s tvým příspěvkem tři členové souhlasí.Elektrooblast je pro hodně karavanistů oblast neznámá a tak jistě přivítáme tvé zkušenosti a znalosti i když někdy budou trošku mimo vypsané téma což uź málokomu tady bude vadit.Petr
Karel ProkopČlen Přidáno
před 7 letplynový topení Truma C 4-6kW?
Tam si myslím že 1A určitě stačit nebude.
Karel ProkopČlen Přidáno
před 7 letJó průměr. Já to špatně pochopil :v.
Takže spotřeba je cca 24Ah. To v podstatě sedí - já počítám 30Ah na topení, ale upravuju podle místních podmínek hlavně velikost boudy a místa výjezdů např.česko versus Alpy (mrazový kotliny)
Spotřeba v ustáleným chodu mě vychází okolo 3A.
Jasný je že topení netopí 24h ale podle velikosti boudy, izolace, zimy a osobní pohody posádky. Já většinou počítám 8-14h provozního času.
dracekvoČlen Přidáno
před 7 letTak je jasné že pokud jdeme po ceně, tak olovo vychází nejlevněji.
Ale někdo chce do svého bydlíku to nejlepší, nebo potřebuje něco lepšího kvůli svejm nárokům. Např. dělá ročně hodně a hluboké cykly, nebo potřebuje odebírat velké proudy, chce ušetřit na hmotnosti atd...
Já říkám, ře lifepo se vyplatí tam, kde člověk oddělá trakční olověnou baterku do dvou let.
Kdybych neměl doma pár plonkovejch lifepo, tak bych taky do bydlíka nacpal trakční olovo a bylo by po starostech.
Cestovatelpraha - také jsem srovnával, ale je nutno srovnávat srovnatelné.
LIFEPO4
100AH
počet cyklů 2000 - 3000 i víc vybití do 5ti procent
váha 14kg
cena 16000,-Kč
údržba - žádná
rozsah pracovního napětí -30 - 70 stupňů celestýna
12V
Váha 14kg
ekvivalent v olovu
Trojan 225 AH 6V dva kusy
cena 12000,-Kč, (vylepšené provedení , normálně mají tyto bat. 1000 cyklů
při vybíjení na 50 procent
životnost 1200 cyklů max, ale při větších odběrech se počet cyklů snižuje (např. měniče apod.)
nutná kontrola elektrolytu
rozsah pracovní teploty - se snižující se teplotou kapacita klesá
váha 60 kg
Pokud to srovnám, záleží na způsobu použití, běžné gelovky mají životnost 200 - 600 cyklů, choulostivé na vybití (zrovna mi odešla gelovka exide, oživit už nejde přes veškerou snahu, 2 roky stará)
Samozřejmě na nenáročné běžné aplikace pokud chci mít auto 5 - 6 let je to ekonomicky výhodnější.
Pokud zvážím vlastnosti, životnost, váhu, údržbu, ty 4000 navíc nejsou zas tak moc... Pokud budete srovnávat, je nutno srovnávat srovnatelné a zapojit nejen cenu, ale i počet cyklů, to je parametr, který je důležitý pro všechny.
No zatím plácáme prknem o rybník bez konkrétna. Uveď prosím konkrétno, s LIFE jsou zkušenosti ze solárních aplikací, i s olovem. LIFE je při změnách teploty výkonově stabilnější, u olova dochází ke zhoršení parametrů víc při nižších teplotách (kamarád má olovo v netemperovaném prostoru, oměřeno v zimě i v létě - velký rozdíl kapacity, zvlášť při větších odběrech), navíc life můžu mít i uvnitř líp než 60 kg baterku. Nutno uvádět fakta, nikoli dojmy a simulace bez konkrétních měření. Základ pro realizaci jsou vždy datasheety, samozřejmě v reálu je posun, bohužel u olova podle mých zkušeností větší směrem k horšímu. Ale proč jej nepoužít když je pro to důvod?Zkus prosím nějaká realizační fakta a měření, včetně podmínek za kterých bylo provedeno a realizováno. Určitě to tady bude lidi zajímat.
JurajSKČlen Přidáno
před 7 letNutno uvádět fakta, nikoli dojmy a simulace bez konkrétních měření.
Mýlim sa ak si myslím že tie simulácie ktoré cestovateľ spomína sú podložené aj konkrétnym meraním?
Pokud se jedná o firemní materiály, není vhodné to dávat na net, stačí závěry, podmínky za kterých se měřilo. Nicméně - při každé aplikaci je nutno vycházet z datasheetů. Pokud posuzujeme stejnou konkrétní aplikaci, dojde k posunu vlastností (kapacita, počet cyklů) jak u LIFE, tak u PB, tvrdím že Pb jsou na změny teploty a kapacity náchylnější.
floridan79Člen Přidáno
před 7 letnasel jsem malou ukazku co kdo umi udelat, snad se doba bezneho pouziti lifepo blizi
1.7.2016 - Fiat Ducato R.V. battery replacement
http://www.ltw-ba...-a-LiFePO4
Fiat Ducato 280 Weinsberg Cosmos 1989 2.5TDI 4x4 (Kosmik)
Karel ProkopČlen Přidáno
před 7 letTo je Petr Martinec z LTW battery, resp. jeho lidi.
Tohle jsou Winstony (vybíraný, bez balancéru), ale jinak dělají hlavně baterie zn. Vina, a dělají je dobře.
HrochČlen Přidáno
před 7 letTak vidím, že je potřeba aby to někdo otestoval, tak od dnešního dne mám nainstalovánu LiFePO4 baterii LTW 100 Ah. I když nejsem přes elektřinu úplná lama tak jsem si nechal baterii připravit na míru. Takže pro mě jako uživatele stačilo přepnout elektroblok a regulátor od soláru na gel. Ze zdejší diskuze si spousta běžných uživatelů myslí, že LiFePO4 baterie jsou jen pro elektroodborníky ale tak to není. Když se obrátíte na odborníka, nemusíte nic řešit. Úspora váhy a místa je opravdu neskutečná.