Warning: str_repeat(): Second argument has to be greater than or equal to 0 in /srv/www/caravan24.cz/www/maincore.php on line 169 Trakční baterie LiFePO4: TECHNIKA - Caravan24.cz
Výkup karavanu! Vykoupíme Váš obytný vůz, nebo karavan za hotové,volejte 606118358 www.vykupkaravanu.cz
Partneři webu:
hykro.cz odak.cz
https://www.cwn.cz/
Prohledávání webu:

Trakční baterie LiFePO4

Poslední aktualizace před 2 měsíce
sipadansipadanČlen
Přidáno před 8 let
Vlastní volba samozřejmě není nic špatného, ale těch možností nebylo doposud mnoho, takže je výrobce zvládl předprogramovat sám a uživatel si je pouze napinoval a nějaká vlastní iniciativa se v oboru obytných aut nepředpokládala.

S příchodem LiFePo se to třeba změní, jak je zřejmé i dle grafu Votroniku, kde jen pro lithium jsou ty charakteristiky 4.

Na Votronic grafu je znázorněna preferenčně teplota/napětí, jelikož v autě narozdíl od baráku dochází k extrémním rozdílům teplot (mimochodem to lithium nemá rádo mráz myslím). Ale jak dlouho trvá fáze je tam samozřejmě uvedeno také.

Za zbytek děkuji, takový názor jsem si velmi rád přečetl. Ono koneckonců není nad zkušenosti ...

Lithium v obytňáku je ještě stále v plenkách, takže nějaké změny a vývoj předpokládám nastanou, ale každopádně za pár let ho bude mít jak správně Karel píše mnohonásobně větší část "obytňácké" obce - o tom netřeba pochybovat.

Pokud ten vlastní booster zkonstuuješ a bude fungovat jak má, tak se nezapomeň podělit, to určitě zaslouží respekt.
4.114683,118.628756
Upravil sipadan dne 08.10.2016 19:28, před 8 let
dracekvodracekvoČlen
Přidáno před 8 let
Ano, lithium mráz nemá rádo. A tuším že od nějaké teploty by se neměli používat vůbec. V zimě by to chtělo asi baterky pořádně zaizolovat a oni se trošku ohřejou, pokud z nich bude nějaký odběr.
Jak se lithium chová ve velkých rozdílech teplot bude chtít trošku bádání a zkoušení a hledání zkušeností. To sám nevím, protože sem to nikdy řešit nemusel. Ale vidím na svejch starejch článkách, že pokud je chladněji, rychleji jim klesá napětí.
Doma třeba teplotní kompenzaci mám komplet vypnutou, protože tam ten rozdíl teplot není tak velký.
Booster je ve hvězdách. Nejdřív bude oprava alkovny a pak příde čas na to ostatní. Ale v zimě bych se tomu po dodělání balancérů chtěl trošku věnovat. Baterek na pokusy tu mám celkem dost :)
sipadansipadanČlen
Přidáno před 8 let
@ Dracekvo

V rámci sebevzdělávání si dovolím poslední otázku ...

Kterému z těch následujících Votronic grafu bys dal přednost ?

1.
U1=13.90 V U2=13.90 V U3=13.50 V
0.5-1 h 24 h Continuous

2.
U1=14.20 V U2=13.60 V U3=13.40 V
0-5 h 24 h Continuous

3.
U1=14.40 V U2=13.80 V U3=13.80 V
0.3-1 h 24 h Continuous

4.
U1=14.60V U2=13.80V U3=13.50V
0-3 h 24 h Continuous

teplotní kompenzaci teď opomineme :)
Díky

P.S. Připojená nabíječka bude asi nutností po celé zimní období, natož při velkých mrazech :)
4.114683,118.628756
dracekvodracekvoČlen
Přidáno před 8 let
Já moc nechápu ty U1 U2 a U3 a ty časy co k čemu patří. Jestli to ten první čas patří k U1 a ani netuším podle čeho se rozhoduje jestli to bude 0,5h nebo 1h viz údaj u režiumu 1. Ani z toho grafu to prostě nějak nedokážu pobrat :D Tak nejsem schopnej nějak říct co by se mi líbilo nebo ne.
Ale netvrdím že mám nějakej patent jak zacházet nejlíp s lifepo. Prostě jen se držím toho co mám vyzkoušeno, načtěno a vesměs potvrzeno i uživateli na mypower.
ivanoivanoČlen
Přidáno před 8 let
Prečítal som si celé vlákno. Napriek tomu, že som ako laik pochopil tak 50%, aj tak mi je jasné, že celé LiFe je komplikované. A každá komplikácia a zložité riešenie znamená väčšiu pravdepodobnosť porúch. A asi my búdkari chceme niečo, čo je stabillné, jednoduché a nevyhodí to niekde na cestách nejaký error bez možnosti servisu alebo v prípade poruchy nejakého balancéru neodpíše batériu.
A ten celý prínos LiFePO4 je jedine v menšej váhe a rozmeroch. Počet cyklov je porovnateľný s batériami pre ostrovné systémy, napr. hoppecke, je to niekoľko tisíc a dá sa zostaviť prakticky ľubovolná zostava. A za úplne inú cenu a navyše nie je nutné riešiť solár, booster, nabíjačky, balancéry o ktorých sa nevedia zhodnúť ani odborníci.
Tak neviem načo sa tak ponáhľať...
A prepáčte za laický názor...
tomasboktomasbokČlen
Přidáno před 8 let

Citovat

dracekvo napsal:

Ano, lithium mráz nemá rádo. A tuším že od nějaké teploty by se neměli používat vůbec. V zimě by to chtělo asi baterky pořádně zaizolovat a oni se trošku ohřejou, pokud z nich bude nějaký odběr.
Jak se lithium chová ve velkých rozdílech teplot bude chtít trošku bádání a zkoušení a hledání zkušeností. To sám nevím, protože sem to nikdy řešit nemusel. Ale vidím na svejch starejch článkách, že pokud je chladněji, rychleji jim klesá napětí.
Doma třeba teplotní kompenzaci mám komplet vypnutou, protože tam ten rozdíl teplot není tak velký.
Booster je ve hvězdách. Nejdřív bude oprava alkovny a pak příde čas na to ostatní. Ale v zimě bych se tomu po dodělání balancérů chtěl trošku věnovat. Baterek na pokusy tu mám celkem dost :)


Toto je celkem zásadní sdělení. Jezdím dost i v zimě a při představě, že bych v zimním období musel vytahovat baterii z auta je o ničem, otravné je už vytahovat EFOYE.
LAIKA X710R
B
bob7373Člen
Přidáno před 8 let
PO nahlédnutí di TL je od -20 v poho... tak nevím, kdo tohle našel. Je to jeden z důvodů proč chci litium
sipadansipadanČlen
Přidáno před 8 let
Bobe7373, mám pocit, že dokud se neohřeje na 0 C, tak se ale nenabíjí .... že se musí tak nějak k nabíjení připravit.
4.114683,118.628756
dracekvodracekvoČlen
Přidáno před 8 let
Jak je to s těma teplotama nevím, zatím sem to nehledal.

Ale malý update.
Našel sem booster, který je vhodný pro všechny druhy baterek. tj i pro lifepo.
http://www.dalix....12-20.html

lze mu nastavovat vše potřebné. Sice 11 tis je 11 tis, ale pokud je dostupné komerční řešení, tak pořád lepší než bastlení.
dracekvo Připojili následující obrazek:
Obrázek nebyl nalezen
Karel ProkopKarel ProkopČlen
Přidáno před 8 let
Nejsem si jistej jestli klasickej Step-up měnič je akurátní - páč tam nevidím stabilizovanej výstup (možná jsem slepej). Booster klasickej stabilizovanej výstup má (hlídá si i referenční napětí a teplotu) ale Votronicí výrobek celkem toužebně očekávám přes dva roky a pan Sojak (pán, co komunikuje mnou) mi nebyl schopen říct datum kdy DEFINITIVNĚ ODLADĚNEJ produkt pro LFP bude.
sipadansipadanČlen
Přidáno před 8 let

Citovat

dracekvo napsal:

Jak je to s těma teplotama nevím, zatím sem to nehledal.

Ale malý update.
Našel sem booster, který je vhodný pro všechny druhy baterek. tj i pro lifepo.
http://www.dalix....12-20.html

lze mu nastavovat vše potřebné. Sice 11 tis je 11 tis, ale pokud je dostupné komerční řešení, tak pořád lepší než bastlení.


Drackuvo, za mě je to drahý (a divný - také se mi nezdá, že to umí stejně stupňovitě spádovat).
Votronic stojí to samé (když jsi šikovný tak i méně) a mám jejich zařízení léty prověřeny, takže za není důvod ke změně.
Ty boostery dělají v podstatě do aut 3-4 firmy pouze.

@ Karel:
Karle, mě paní Seibert říkala, že jakmile to bude na webu (po Dusseldorfu), tak to pustí ... Že to nemají ještě vyladěné zapomněla jaksi říci :):):)
4.114683,118.628756
Karel ProkopKarel ProkopČlen
Přidáno před 8 let
Dieter Sojak mi to řek´ jako interní informaci už před delší dobou. Prostě ten vývoj nejni jen tak. Časově, finančně, silama,....
Něco maličko vo tom taky vím,...Takhle mi např. vázne výroba nabíječek pro e-kola.
Prostě kdo něco umí = je těžce přetíženej. Doba je taková, A Votronicové schopní sou. Tak jsem smutnej, ale ne nasranej; chápu je.
sipadansipadanČlen
Přidáno před 8 let
Dík za info a at se vlastni vyzkum dari ...
4.114683,118.628756
B
bob7373Člen
Přidáno před 8 let
https://www.battery.cz/lithium-yttriu...100ah.html
takto to udávají všude, takže pokud je použitelnost v tomto rozmezí, musí se i dát nabít, pokud někdo máte jiné údaje sem s nimi
https://www.vutbr.cz/www_base/zav_pra...e_id=88310 - další info
Upravil bob7373 dne 11.10.2016 20:39, před 8 let
Karel ProkopKarel ProkopČlen
Přidáno před 8 let
mají v tom datasheetu chybu
těch 4,25V neunese ani LiPolka (ta má Umax 4,22V)
dracekvodracekvoČlen
Přidáno před 8 let
Na blogu dovozce nedoporučujou lifepo používat pokud je jejich teplota pod nulou
http://gwl-power....hat-is-the
Karel ProkopKarel ProkopČlen
Přidáno před 8 let
Ono těch více či méně zkreslených informací po netu koluje spousta.
Včetně jinak seriózních periodik nebo prodejců.
Prostě těch informací z praxe je tragicky málo.
tomasboktomasbokČlen
Přidáno před 8 let

Citovat

bob7373 napsal:

https://www.battery.cz/lithium-yttriu...100ah.html
takto to udávají všude, takže pokud je použitelnost v tomto rozmezí, musí se i dát nabít, pokud někdo máte jiné údaje sem s nimi
https://www.vutbr.cz/www_base/zav_pra...e_id=88310 - další info


V tom druhém odkazu je napsáno toto:
2.2.4. OCHRANA PŘED PŘEHŘÁTÍM
Lithiové akumulátory nemají rády moc nízké nebo vysoké teploty a jejich
vystavováním dochází k zrychlení jejich stárnutí. Teplota při nabíjení nebo vysoké zátěži se
může zvýšit, ale neměla by se dostat mimo 0 – 45°C při nabíjení a -10 – 60°C při vybíjení.

Takže pokud někdo parkuje venku a chce jezdit i v zimě a nechce baterku stále vymontovávat, je tato technologie OUT, škoda.
LAIKA X710R
Karel ProkopKarel ProkopČlen
Přidáno před 8 let
:) není OUT.
Nabíjecí proudy altíku jsou max v řádu desítek ampér což LFP dá s prstem v nose. V -40°C nikdo nejezdí a dejte si teploměr do auta.
Nikdy v něm nebude dlouhodobě -20°C a když, tak je to absolutní vyjímka.
Pokud někdo jezdí v -20°C tak je to ve vytopeným autě a teploty má mrazová kotlina po dobu pár hodin max. dní.
VENKU, né vevnitř.
Základ je mít baterky pokud možno vždy plně nabitý. Pak se není co bát. Ale to platí pro jakýkoli baterky.

Takže pánové: nestahujte kalhoty když brod je ještě daleko. A dejte si do auta teploměr za 20Kčs a v zimě choďte dělat měření.
Jsem tuze zvědaf kolik z vás dosáhne v interiéru na -20°C a kolikrát za zimu. Já si tipnu = že desetkrát za zimu to nebude.
Vo Alpách se vůbec nebudu bavit, páč tam topíte trvale.
tomasboktomasbokČlen
Přidáno před 8 let

Citovat

Karel Prokop napsal:

:) není OUT.
Nabíjecí proudy altíku jsou max v řádu desítek ampér což LFP dá s prstem v nose. V -40°C nikdo nejezdí a dejte si teploměr do auta.
Nikdy v něm nebude dlouhodobě -20°C a když, tak je to absolutní vyjímka.
Pokud někdo jezdí v -20°C tak je to ve vytopeným autě a teploty má mrazová kotlina po dobu pár hodin max. dní.
VENKU, né vevnitř.
Základ je mít baterky pokud možno vždy plně nabitý. Pak se není co bát. Ale to platí pro jakýkoli baterky.

Takže pánové: nestahujte kalhoty když brod je ještě daleko. A dejte si do auta teploměr za 20Kčs a v zimě choďte dělat měření.
Jsem tuze zvědaf kolik z vás dosáhne v interiéru na -20°C a kolikrát za zimu. Já si tipnu = že desetkrát za zimu to nebude.
Vo Alpách se vůbec nebudu bavit, páč tam topíte trvale.


Karle já mám auto venku a připojené na 230V, se spínáním PO 20:00 - 8:00 (aby nabilo po výjezdu) a PÁ 8:00 - 20:00 (aby nabilo před výjezdem), co myslíš je to tak OK, případně jak to máte vy ostatní? Takže když teplota klesne hluboko pod 0 a v pátek mi to začne nabíjet, tak si myslím, že by to pro LFP nebylo zrovna dobré.
LAIKA X710R
Vy můžete zobrazit všechny příspěvky v tomto fóru.
Vy nemůžete začít nový diskusní příspěvek v tomto fóru.
Vy nemůžete odpovědět v této diskusi.
Vy nemůžete začít v anketu v tomto fóru.
Vy nemůžete na tomto fóru nahrát přílohy.
Vy můžete stáhnout přílohy v tomto fóru.

Copyright © 2023

Powered by PHPFusion. Copyright © 2024 PHP Fusion Inc.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

Theme by PHP Fusion Inc
44,104,585 unikátních návštěv | Vygenerované za: 0.22652 sekund | Průměrně za: 0.22652 (0) sekund | Dotazy: 139 | Použitá paměť: 2.35MB/2MB