sipadanČlen Přidáno
před 8 letVlastní volba samozřejmě není nic špatného, ale těch možností nebylo doposud mnoho, takže je výrobce zvládl předprogramovat sám a uživatel si je pouze napinoval a nějaká vlastní iniciativa se v oboru obytných aut nepředpokládala.
S příchodem LiFePo se to třeba změní, jak je zřejmé i dle grafu Votroniku, kde jen pro lithium jsou ty charakteristiky 4.
Na Votronic grafu je znázorněna preferenčně teplota/napětí, jelikož v autě narozdíl od baráku dochází k extrémním rozdílům teplot (mimochodem to lithium nemá rádo mráz myslím). Ale jak dlouho trvá fáze je tam samozřejmě uvedeno také.
Za zbytek děkuji, takový názor jsem si velmi rád přečetl. Ono koneckonců není nad zkušenosti ...
Lithium v obytňáku je ještě stále v plenkách, takže nějaké změny a vývoj předpokládám nastanou, ale každopádně za pár let ho bude mít jak správně Karel píše mnohonásobně větší část "obytňácké" obce - o tom netřeba pochybovat.
Pokud ten vlastní booster zkonstuuješ a bude fungovat jak má, tak se nezapomeň podělit, to určitě zaslouží respekt.
4.114683,118.628756
Upravil sipadan dne 08.10.2016 19:28,
před 8 letdracekvoČlen Přidáno
před 8 letAno, lithium mráz nemá rádo. A tuším že od nějaké teploty by se neměli používat vůbec. V zimě by to chtělo asi baterky pořádně zaizolovat a oni se trošku ohřejou, pokud z nich bude nějaký odběr.
Jak se lithium chová ve velkých rozdílech teplot bude chtít trošku bádání a zkoušení a hledání zkušeností. To sám nevím, protože sem to nikdy řešit nemusel. Ale vidím na svejch starejch článkách, že pokud je chladněji, rychleji jim klesá napětí.
Doma třeba teplotní kompenzaci mám komplet vypnutou, protože tam ten rozdíl teplot není tak velký.
Booster je ve hvězdách. Nejdřív bude oprava alkovny a pak příde čas na to ostatní. Ale v zimě bych se tomu po dodělání balancérů chtěl trošku věnovat. Baterek na pokusy tu mám celkem dost :)
sipadanČlen Přidáno
před 8 let@ Dracekvo
V rámci sebevzdělávání si dovolím poslední otázku ...
Kterému z těch následujících Votronic grafu bys dal přednost ?
1.
U1=13.90 V U2=13.90 V U3=13.50 V
0.5-1 h 24 h Continuous
2.
U1=14.20 V U2=13.60 V U3=13.40 V
0-5 h 24 h Continuous
3.
U1=14.40 V U2=13.80 V U3=13.80 V
0.3-1 h 24 h Continuous
4.
U1=14.60V U2=13.80V U3=13.50V
0-3 h 24 h Continuous
teplotní kompenzaci teď opomineme :)
Díky
P.S. Připojená nabíječka bude asi nutností po celé zimní období, natož při velkých mrazech :)
dracekvoČlen Přidáno
před 8 letJá moc nechápu ty U1 U2 a U3 a ty časy co k čemu patří. Jestli to ten první čas patří k U1 a ani netuším podle čeho se rozhoduje jestli to bude 0,5h nebo 1h viz údaj u režiumu 1. Ani z toho grafu to prostě nějak nedokážu pobrat :D Tak nejsem schopnej nějak říct co by se mi líbilo nebo ne.
Ale netvrdím že mám nějakej patent jak zacházet nejlíp s lifepo. Prostě jen se držím toho co mám vyzkoušeno, načtěno a vesměs potvrzeno i uživateli na mypower.
ivanoČlen Přidáno
před 8 letPrečítal som si celé vlákno. Napriek tomu, že som ako laik pochopil tak 50%, aj tak mi je jasné, že celé LiFe je komplikované. A každá komplikácia a zložité riešenie znamená väčšiu pravdepodobnosť porúch. A asi my búdkari chceme niečo, čo je stabillné, jednoduché a nevyhodí to niekde na cestách nejaký error bez možnosti servisu alebo v prípade poruchy nejakého balancéru neodpíše batériu.
A ten celý prínos LiFePO4 je jedine v menšej váhe a rozmeroch. Počet cyklov je porovnateľný s batériami pre ostrovné systémy, napr. hoppecke, je to niekoľko tisíc a dá sa zostaviť prakticky ľubovolná zostava. A za úplne inú cenu a navyše nie je nutné riešiť solár, booster, nabíjačky, balancéry o ktorých sa nevedia zhodnúť ani odborníci.
Tak neviem načo sa tak ponáhľať...
A prepáčte za laický názor...
PO nahlédnutí di TL je od -20 v poho... tak nevím, kdo tohle našel. Je to jeden z důvodů proč chci litium
sipadanČlen Přidáno
před 8 letBobe7373, mám pocit, že dokud se neohřeje na 0 C, tak se ale nenabíjí .... že se musí tak nějak k nabíjení připravit.
Karel ProkopČlen Přidáno
před 8 letNejsem si jistej jestli klasickej Step-up měnič je akurátní - páč tam nevidím stabilizovanej výstup (možná jsem slepej). Booster klasickej stabilizovanej výstup má (hlídá si i referenční napětí a teplotu) ale Votronicí výrobek celkem toužebně očekávám přes dva roky a pan Sojak (pán, co komunikuje mnou) mi nebyl schopen říct datum kdy DEFINITIVNĚ ODLADĚNEJ produkt pro LFP bude.
Karel ProkopČlen Přidáno
před 8 letDieter Sojak mi to řek´ jako interní informaci už před delší dobou. Prostě ten vývoj nejni jen tak. Časově, finančně, silama,....
Něco maličko vo tom taky vím,...Takhle mi např. vázne výroba nabíječek pro e-kola.
Prostě kdo něco umí = je těžce přetíženej. Doba je taková, A Votronicové schopní sou. Tak jsem smutnej, ale ne nasranej; chápu je.
sipadanČlen Přidáno
před 8 letDík za info a at se vlastni vyzkum dari ...
Karel ProkopČlen Přidáno
před 8 letmají v tom datasheetu chybu
těch 4,25V neunese ani LiPolka (ta má Umax 4,22V)
Karel ProkopČlen Přidáno
před 8 letOno těch více či méně zkreslených informací po netu koluje spousta.
Včetně jinak seriózních periodik nebo prodejců.
Prostě těch informací z praxe je tragicky málo.
Karel ProkopČlen Přidáno
před 8 let:) není OUT.
Nabíjecí proudy altíku jsou max v řádu desítek ampér což LFP dá s prstem v nose. V -40°C nikdo nejezdí a dejte si teploměr do auta.
Nikdy v něm nebude dlouhodobě -20°C a když, tak je to absolutní vyjímka.
Pokud někdo jezdí v -20°C tak je to ve vytopeným autě a teploty má mrazová kotlina po dobu pár hodin max. dní.
VENKU, né vevnitř.
Základ je mít baterky pokud možno vždy plně nabitý. Pak se není co bát. Ale to platí pro jakýkoli baterky.
Takže pánové: nestahujte kalhoty když brod je ještě daleko. A dejte si do auta teploměr za 20Kčs a v zimě choďte dělat měření.
Jsem tuze zvědaf kolik z vás dosáhne v interiéru na -20°C a kolikrát za zimu. Já si tipnu = že desetkrát za zimu to nebude.
Vo Alpách se vůbec nebudu bavit, páč tam topíte trvale.